Wentelteefjes

27-11-2009 12:07 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Blegh, alleen maar oud brood in huis. Hoe ga ik daar wat lekkers van maken?

Dacht ineens: WENTELTEEFJES !!! JAMMIE !!!

Vroeger op school hebben we eens wentelteefjes gemaakt. Maar hoe maak je dat ook alweer ?

Wie wil me helpen ?
Hihi iedereen aan de wentelteefjes. En ik heb ze nog niet gemaakt. Pa belde of ik wilde mee lunchen. Heb 1 ei meegenomen en lees nu dat ik er toch meer nodig heb. Zucht toch nog maar ff naar de winkel fietsen dan ? En wit brood, dat was ik ook vergeten. Is dat echt nodig? Ik heb oud bruin brood liggen (tarwe).
Persoonlijk vind ik wit véééél lekkerder, maar het kan wel natuurlijk.... ja grappig dat iedereen het zo lekker vindt.

Eet smakelijk!
Volgens mij heb ik ze ooit 1 x gegeten en dat is dan wel zo'n jaar of 40 geleden. Nog nooit zelf gemaakt. Zal het eens proberen na het lezen hier.

Lijkt me trouwens ook wel lekker met rozijnenbrood (evt. met spijs), net zoals ik gegrild of geroosterd rozijnenbrood lekker vind. Beetje boter en dan poedersuiker, dus ook dat ga ik eens proberen!
Hompeltje, dankzij jouw topic (waar ik precies tijdens lunchtijd begon te lezen) heb ik vandaag geluncht met wentelteefjes
Peas on earth!
Jaaaaa wentelteefjes!!!!

Die heb ik zelf ook 2/3 jaar terug weer herontdekt.

Supersimpelig en superlekker.

Eet smakelijk!
Ben ze nu aan het eten.

Toch te lui om witbrood en extra eieren te halen.

Dus, gedaan met 1 ei, scheut melk en... bruinbrood.

De eerste is wat kleffig, maar desondanks best lekker.

Hopelijk word de 2e beter. (ze moeten toch niet zacht zijn ?)
quote:hompeltjepompeltje schreef op 27 november 2009 @ 18:16:

Ben ze nu aan het eten.

Toch te lui om witbrood en extra eieren te halen.

Dus, gedaan met 1 ei, scheut melk en... bruinbrood.

De eerste is wat kleffig, maar desondanks best lekker.

Hopelijk word de 2e beter. (ze moeten toch niet zacht zijn ?)Jawel. Het is geen gerootsterd brood qua structuur.
Ja, maar ze moeten toch niet helemaal zacht zijn? Bij mij wordt de eerste ook wat zachter (iets teveel geweekt waarschijnlijk) en de rest bak ik wat knapperiger.
Peas on earth!
Een beetje zompig van binnen en krokant van buiten.....zo vind ik ze het lekkerst
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 28 november 2009 @ 22:21:

Ja, maar ze moeten toch niet helemaal zacht zijn? Bij mij wordt de eerste ook wat zachter (iets teveel geweekt waarschijnlijk) en de rest bak ik wat knapperiger.Het is zacht met een beetje krokant maar niet te krokant en ook weer niet te zacht / papperig.
Hmz... dan had ik ze waarschijnlijk dus toch wel zoals het hoorde. Ze zagen er in elk geval erg mooi uit. Maar dat kleffige binnenin kon ik me van vroeger niet meer herinneren. Wie weet is het met wit brood wel lekker. Ik ga het gewoon nog eens een keer maken maar dan met wit brood.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven