Het is een pact!

27-11-2009 18:53 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
’s Morgens begint het gezeik al als ik nieuwe tandpasta pak. Ik draai het dopje eraf en ondanks mijn nagels lukt het me met geen mogelijkheid de folie van de tube te pulken. Ik loop morrend de trap af om een wapen uit de keukenla te halen om toch tandpasta uit de tube te krijgen.

Na de koffie en peuk neem ik de yoghurt uit de ijskast, de Campina magere yoghurt met o zo handige draaidop was op waardoor ik noodgedwongen een ander merk heb meegenomen. Ik doe exact wat er staat: zijkleppen open.

Ok, nu de zijkleppen terug en het yoghurtpak zal geopend zijn.. Niet dus, de zijkleppen gingen wel terug, maar het pak blijkt te goed geplakt.

Met mijn vinger pulken biedt ook nu geen soelaas, dus ik pak maar weer een wapen uit de keukenla.

Eén blik in mijn koelkast en het is duidelijk:

Wat je ook koopt, het is gewoon niet zonder wapen open te krijgen en/of je nagels te vernietigen.

Sinaasappelsap, je draait de dop eraf om vervolgens nog een dichting tegen te komen, met een ringetje eraan. Tip: hou het pak vooral ver bij je vandaan als je het opent.

Onder het deksel van het boterkuipje zit een alu-folie met een te kort lipje, het boterhamvlees wordt bij de super verpakt om het langer te kunnen bewaren, er zit alleen nergens een begin. Potjes en flesjes zijn gesealed met een ring waar je een stukje uit moet halen, of er zit folie omheen.

Veel van het spul zit in ‘handig’ hersluitbare verpakkingen. Onzin, je krijgt het niet eens open zonder de verpakking met een wapen te vernietigen.

Blikken zijn een verhaal apart. Sommige fabrikanten vinden dat gemak de mens dient en sluiten hun blik af met een deksel met een ring waar je maar aan hoeft te trekken, zodat je geen blikopener nodig hebt. Je krijgt de ring echter niet zonder wapen uit de keukenla omhoog.

Blik openen met een door de fabrikant bijgeleverde sleutel is helemaal een hachelijk avontuur. Men neme een blik ham, haalt – natuurlijk met een wapen uit de keukenla – het sleuteltje van het blik. De opening zet je bij het rode begin en draaien maar. Wel recht draaien anders heb je kans op lelijke verwondingen of erger nog, de sluiting breekt halverwege af en je moet alsnog de blikopener gebruiken, zo heeft de fabrikant het niet bedoeld.

Tot zover ging het slechts over eten en drinken, je overleeft wel daar je een wapen uit de keukenla kunt halen. Maar stel dat je een nog lege keukenla hebt? Dan koop je dus onder andere een wapen voor in die keukenla. Die zit op een karton vastgebonden met tie-rips met daar omheen een keiharde folie. Probleem.. je hebt dringend het wapen nodig dat zo goed verpakt is. Ik zie hier een voordeel voor de rokers, brand gerust een gat in de folie, die is immers ruim zat. Het wapen trekje mét tie-rip van het karton af en laat je zitten totdat je nog een wapen voor in de keukenla koopt. Deze tweede open je dan met het eerste en je kunt voortaan eten en drinken! En dan die arme kindertjes, ze zouden niet eens kunnen spelen als mams geen wapens in de keukenla zou hebben om de cadeautjes te lijf te gaan.

Hebben jullie het ook door?

Er is een pact gesloten tussen nagelstylisten, keukenlawapens,- verpakkings,- en aanstekerfabrikanten!

Misschien ook even op het topic van Minny kijken?
Peas on earth!
Welke?
Dat van die tandpasta, dat had ik vanmorgen ook!! Het lukte mij met mijn tanden maar niet met mijn handen. Er ligt ook standaard een schaar bij mij in de badkamer.

Voor bejaarden en mensen met reuma is het al helemaal een ramp.
quote:nietvoorniks schreef op 27 november 2009 @ 19:04:

Welke?Even vet klagen!
Peas on earth!
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 27 november 2009 @ 19:09:

[...]

Even vet klagen!

Is dit klagen dan?

Vind het meer even zeggen dat het een pact is.
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 27 november 2009 @ 19:02:

Misschien ook even op het topic van Minny kijken? Precies, want het is een pact waar je flink over mag en kan klagen!
Wacht maar totdat je een Barbie gaat kopen die vast aan het kartonnetje zit met 'tig aantal ijzerdraadjes, en als je Barbie eindelijk verlost hebt, zijn er nog moeilijk verpakte schoentjes, telefoontjes en andere rot accessoires...
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
quote:stratego schreef op 27 november 2009 @ 19:30:

Wacht maar totdat je een Barbie gaat kopen die vast aan het kartonnetje zit met 'tig aantal ijzerdraadjes, en als je Barbie eindelijk verlost hebt, zijn er nog moeilijk verpakte schoentjes, telefoontjes en andere rot accessoires... Erg genoeg wel ik ken het, had het vroeger al en nu met mijn eigen dochter...
Haha, een vriendin van mij is verpakkingsdeskundige en werkelijk waar als je haar verhalen hoort over hoeveel zorg en aandacht er tegenwoordig aan verpakkingen wordt besteed. Dat geloof je gewoonweg niet...
quote:stratego schreef op 27 november 2009 @ 19:30:

Wacht maar totdat je een Barbie gaat kopen die vast aan het kartonnetje zit met 'tig aantal ijzerdraadjes, en als je Barbie eindelijk verlost hebt, zijn er nog moeilijk verpakte schoentjes, telefoontjes en andere rot accessoires...

Toen ik nog een klein Jorinaatje was kon ik daar zo bóós om worden!

Kreeg ik een Barbie van de Sint, kon ik drie kwartier gaan spenderen aan die kl*te ijzerdraadjes! Grrrr

oh hoe herkenbaar!

ik heb dat ook continue. vooral die lipjes bij pakken sap. die trek ik er altijd af. en de yoghurt of de vla werkt ook nooit mee

en kan iemand mij uitleggen hoe ik een zetpil uit z'n verpakking krijg zonder je tanden te breken? Mijn dochter werd ingeent tegen de mexicaanse griep. gevolg...koorts. dus wat doe je? een zetpil paracetamol. god wat heb ik staan vloeken met een huilend kind op de commode. die dingen willen met geen mogelijkheid uit de verpakking. niet door te scheuren, niet door te bijten, niet door te knippen. een cominatie van de 3 is uiteindelijk de oplossing. vertel me dat hier een betere truc voor is?
ik heb laatst een speelgoed strijkijzer voor dochterlief gekocht. Dat ding zat -eerlijk waar!- met een kruiskopschroef in de kartonnen verpakking vastgeschroeft!

Ik geloof je, het is een pact!
quote:Jorina schreef op 27 november 2009 @ 19:37:

[...]

Toen ik nog een klein Jorinaatje was kon ik daar zo bóós om worden!

Kreeg ik een Barbie van de Sint, kon ik drie kwartier gaan spenderen aan die kl*te ijzerdraadjes! Grrrr

Barbie sucks
Dat lijkt me nou echt vies: eerst je tanden poetsen en dan yoghurt eten.
Nieuwe tandeborstel voor de Oral-B (wat een rotnaam) tandeborstel zijn met geen mogelijkheid uit de verpakking te krijgen.

Heb de Oral-B fabrikantenman een boos mailtje gestuurd.

Doen ze om diefstal tegen te gaan zei de Oral-B mevrouw, meneer was lunchen.

En wie vergoed mijn nagels en mijn nieuwe keukenschaar, mevr Oral-B???

Nou mevr. en meneer Oral-B dus niet, want het was gewoon een "handigheidje"....om die verpakking te openen. ...

Oral yourself Mr. B.
Leuk topic (en commentaren ook)!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
.
Ik haaaaaaaaat blisterverpakkingen!! Dat ellendige harde plastic, zelfs de schaar krijgt het bijna niet doorgeknipt.

GRRRRRRRRRRRRRRRRRR.

Zo.

Lucht best op eigenlijk
Ik ben mijn eigen bananenschil
Je hebt helemaal gelijk...
quote:Helianthus2106 schreef op 27 november 2009 @ 20:00:

[...]

Huh? Heb je een dochtertje?

Misschien ben ik vreselijk in de war, maar volgens mij zat je deze week toch een beetje te stressen of je niet zwanger zou zijn.Ik vrees van wel
Berichtje was voor Spoekle...

Spoekle... ben wel nieuwsgierig wat je allemaal weg hebt gehaald!
quote:Helianthus2106 schreef op 27 november 2009 @ 20:54:

Berichtje was voor Spoekle...

Spoekle... ben wel nieuwsgierig wat je allemaal weg hebt gehaald!Die tikt volgens mij niet richtig
Eh, wie had nou gelijk/

TO, ik vind trouwens dat je fantastisch schrijft!
quote:stratego schreef op 28 november 2009 @ 00:10:

Eh, wie had nou gelijk/

TO, ik vind trouwens dat je fantastisch schrijft!

Danku, Danku

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven