Gezondheid alle pijlers

Wil een Mex. griepprik, gaat de overheid ze verkopen!!!!

27-11-2009 19:53 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
Grr echt ongelooflijk!

Ik val niet in de risicogroep maar heb wel genoeg dringende redenen om de prik tegen de Mexicaanse griep te willen (over de discussie of de prik nou wel of niet nodig is gaat deze topic niet, ik wil gewoon die prik ). Tot mijn stomme verbazing hoorde ik net op het nieuws dat de overheid ze doodleuk gaan verkopen! Al zou ik een miljoen op tafel leggen of een smeekbede ondergaan, dan nog kan ik geen griepprik krijgen. Eng dat anderen deze beslissing voor mij maken, ik wil deze beslissing zelf kunnen maken!

Eerst was er het onzinverhaal dat er tekort aan vaccins zouden zijn en nu gaan ze er opeens een gigantisch deel verkopen...!

Sorry hoor, moet even mijn frustratie kwijt. Zou ik de enige zijn?
tilalia, op het nieuws was dat er erg veel kinderen gereageerd hebben op de prik met (hoge) koorts.
quote:ezeltjeprik schreef op 27 november 2009 @ 20:46:

Flauw: mijn 2e vaccin mag je ook. Maar ik gun je niet wat ik de afgelopen dagen heb mogen doorstaan: vanaf maandagavond(prik om 9 uur 's ochtends gehad ivm dochter van 3,5 mnd) tot vanmorgen 39.7 koorts en doooooodziek. Baby heeft nu diarree en kan door de krampjes niet slapen. Heb spijt van het vaccin. Laat me nooit meer verleiden en heb me voorgenomen bij een eventuele volgende hype mijn eigen gezonde verstand te volgen.Jij bent geprikt en je baby heeft diarree? Mijn gezonde verstand vertelt me dat dat door iets anders komt.
quote:leinnie schreef op 27 november 2009 @ 20:48:

Vanuit mijn verzekering gelukkig wel.Het heeft niets met je verzekering te maken, je verzekering bepaalt dat niet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik behoor wel tot de risicogroep want zwanger, maar wilde pertinent de inenting niet. Heb het griepje inmiddels ook gehad, bewezen middels test in het ziekenhuis, en het is echt heel mild geweest.

Ik vind het o.a. erg vreemd dat iedereen geadviseerd wordt zich te laten enten, maar dat wanneer je griep hebt je niet meer automatisch wordt getest en gewoon maar uit moet zieken.

Oh ja, en vitamines en echinaeforce kunnen heel goed helpen je weerstand op peil te houden...
quote:thinkerbell28 schreef op 27 november 2009 @ 21:04:

Ik vind het o.a. erg vreemd dat iedereen geadviseerd wordt zich te laten enten, maar dat wanneer je griep hebt je niet meer automatisch wordt getest en gewoon maar uit moet zieken....

tuurlijk adviseren ze je te laten vaccineren stel je voor dat ze met miljoenen vaccins blijven zitten

door de "mooie praatjes" zijn er heel veel "twijfelaars" toch over de streep getrokken om het wel te doen.
quote:wolletje schreef op 27 november 2009 @ 21:07:

[...]

tuurlijk adviseren ze je te laten vaccineren stel je voor dat ze met miljoenen vaccins blijven zitten

door de "mooie praatjes" zijn er heel veel "twijfelaars" toch over de streep getrokken om het wel te doen.Wolletje, stel je niet zo aan, er was bij de bestelling va de vaccins al bepaald dat het surplus doorverkocht kon worden aan andere landen.
quote:thinkerbell28 schreef op 27 november 2009 @ 21:04:

Ik behoor wel tot de risicogroep want zwanger, maar wilde pertinent de inenting niet. Heb het griepje inmiddels ook gehad, bewezen middels test in het ziekenhuis, en het is echt heel mild geweest...Klopt. Twee dagen flinke koorts met diarree en hoesten. Daarna weer opgeknapt en na 5 dagen hier weer aan het werk gegaan.
quote:wolletje schreef op 27 november 2009 @ 20:54:

[...]

Tila dat snap ik echt wel dat dat geen feest is als je ziek bent.en niemand zit op griep te wachten.

maar je schrijft het zo ontzettend dramatisch... tja en dan wordt je gevraagd voor een gesprek. en je hebt koorts...dan vraag je toch of het een andere keer kan? meeste bedrijven doen daar niet moeilijk over, zeker niet als ze jou graag willen hebben.. iedereen kan ziek worden.

Daarbij als je sowieso al 'vaak' "ziek" bent en "erg hoest" , vraag ik me af of een baan waar je veel moet praten dan wel geschikt is? misschien dan wat anders zoeken?

overigens niet lullig bedoeld, maar het komt op mij zo negatief over..

Wolletje, banen zijn al schaars, zeker in mijn vakgebied, en het is momenteel zo dat er 200 brieven op 1 vacature binnenkomen. Bedrijven zijn dan ook wel zo slim om mensen die op de tijd die hun uitkomt niet kunnen, verder niet meer uit te nodigen.

Dat mag jij dramatisch vinden, maar het is wel zo. Als ik mocht kiezen, zou ik een prik laten zetten die dat in ieder geval kan voorkomen.

Ik ben niet vaak ziek. Heb me toevallig gister voor het eerst in een jaar een dag ziekgemeld. Maar als ik verkouden ben, hou ik daar een mooi hoestje aan over. Dat duurt even. Ik hoef er naast de gewone seizoensverkoudheden niet nog een hoestje bij.
quote:tilalia2 schreef op 27 november 2009 @ 21:09:

[...]

Wolletje, stel je niet zo aan, er was bij de bestelling va de vaccins al bepaald dat het surplus doorverkocht kon worden aan andere landen.ik stel me niet aan...
Het is allang bekend dat de vaccains verkocht worden aan landen die tekort komen om de risicogroepen in te enten! Dat heeft minister klink gezegd op het nieuws!
:D
quote:wolletje schreef op 27 november 2009 @ 21:07:

[...]

door de "mooie praatjes" zijn er heel veel "twijfelaars" toch over de streep getrokken om het wel te doen.Ze blijven er toch niet mee zitten? Ze verkopen ze door. En daar zullen ze heus ook wel een mooi bedrag voor krijgen. Wat dat betreft had het ze beter uitgekomen als niet 'iedereen' was gegaan...
quote:royanne77 schreef op 27 november 2009 @ 20:52:

ja, er zijn heel veel kinderen die met (hoge) koorts hebben gereageerd.

ik ben blij dat mijn kind nooit op prikken reageert en dus ook niet op deze. Ik zou er geen spijt van hebben omdat ik op dat moment achter geen enkele keuze stond. Zou ie ziek worden van de prik zou ik balen, zou ie ziek worden van de griep zou ik ook balen dat dat voorkomen had kunnen worden.

maar nu net toevallig vandaag de berichten over terugloop etc en de sterfgevallen waar (weer) geen gezond persoon tussen zat, maken dat ik vriendelijk doch beslist bedank voor een tweede prik in mijn zoons armIk hoorde van de week bij Een Vandaag dat een kind ook na 1 prik al heel goed beschermd is.
quote:Morrie schreef op 27 november 2009 @ 21:17:

[...]

Ik hoorde van de week bij Een Vandaag dat een kind ook na 1 prik al heel goed beschermd is.dat hadden ze toch terug genomen??? dat je dus wel 2 prikken moet halen
quote:tilalia2 schreef op 27 november 2009 @ 20:49:

[...]

"Wat fijn dat u me uitnodigt voor een gesprek! Ik kan aleenn niet komen, ik heb koorts"

En ja, Wolletje, sinds ik een longontsteking heb gehad heb ik een erg indrukwekkende hoest. In een baan waarbij je veel moet praten is dat best vervelend.

En ik zit gewoon niet op griep te wachten. Ik weet heus wel dat ik geen medische noodzaak heb, maar ik ga dan voor het 'gemak', en in mijn geval is dat griepvrij 2 maal per dag de fietsronde school/creche doen tegen de wind in. Ik kan je vertellen dat dat geen feest is als je ziek bent.

Oh en jij denkt dat een eventuele nieuwe werkgever geen begrip heeft voor griep en hoest in deze tijden?

En hoeveel moeders worden er wel eens geveld door een griepje of flinke verkoudheid? Overigens is die prik geen garantie voor het niet oplopen van een flinke verkoudheid. Kwatsj dus.
Ik ga de 2e prik wel halen. Ondanks dat ik na de 1e prik 2 dagen ziek ben geweest.

Ik vind dat iemand die niet tot de risicogroep behoort, geen prik hoeft te krijgen. Het is al bewezen dat deze griep voor gezonde mensen heel mild verloopt. De vaccins die ze overhebben mogen ze best verkopen van mij.

En voor degene die meende dat haar verzekering de prik wel vergoedde, dat is niet waar! Verzekering staat hier helemaal buiten. Alleen de risicogroepen krijgen een gratis vaccinatie. Mensen daarbuiten krijgen er gewoon geen, dus ook niet betaald door de verzekering.
quote:Morrie schreef op 27 november 2009 @ 21:15:

[...]

Ze blijven er toch niet mee zitten? Ze verkopen ze door. En daar zullen ze heus ook wel een mooi bedrag voor krijgen. Wat dat betreft had het ze beter uitgekomen als niet 'iedereen' was gegaan...er staat toch een en ??
quote:wolletje schreef op 27 november 2009 @ 21:19:

[...]

dat hadden ze toch terug genomen??? dat je dus wel 2 prikken moet halenJa, je 'moet' wel twee prikken halen inderdaad, maar het is niet zo dat je pas beschermd bent na die 2e prik. Na de eerste ben je ook al heel goed beschermd, maar het meest optimale is twee prikken. Heb ik begrepen afgelopen maandag.
quote:misschicken schreef op 27 november 2009 @ 21:25:

[...]

Oh en jij denkt dat een eventuele nieuwe werkgever geen begrip heeft voor griep en hoest in deze tijden?

En hoeveel moeders worden er wel eens geveld door een griepje of flinke verkoudheid? Overigens is die prik geen garantie voor het niet oplopen van een flinke verkoudheid. Kwatsj dus.

daar had ze al op geantwoord...

Dit had ik dus geschreven:

Tila dat snap ik echt wel dat dat geen feest is als je ziek bent.en niemand zit op griep te wachten.

maar je schrijft het zo ontzettend dramatisch... tja en dan wordt je gevraagd voor een gesprek. en je hebt koorts...dan vraag je toch of het een andere keer kan? meeste bedrijven doen daar niet moeilijk over, zeker niet als ze jou graag willen hebben.. iedereen kan ziek worden.

Daarbij als je sowieso al 'vaak' "ziek" bent en "erg hoest" , vraag ik me af of een baan waar je veel moet praten dan wel geschikt is? misschien dan wat anders zoeken?

overigens niet lullig bedoeld, maar het komt op mij zo negatief over..

en dit was Tila haar antw:

Wolletje, banen zijn al schaars, zeker in mijn vakgebied, en het is momenteel zo dat er 200 brieven op 1 vacature binnenkomen. Bedrijven zijn dan ook wel zo slim om mensen die op de tijd die hun uitkomt niet kunnen, verder niet meer uit te nodigen.

Dat mag jij dramatisch vinden, maar het is wel zo. Als ik mocht kiezen, zou ik een prik laten zetten die dat in ieder geval kan voorkomen.

Ik ben niet vaak ziek. Heb me toevallig gister voor het eerst in een jaar een dag ziekgemeld. Maar als ik verkouden ben, hou ik daar een mooi hoestje aan over. Dat duurt even. Ik hoef er naast de gewone seizoensverkoudheden niet nog een hoestje bij.
quote:Morrie schreef op 27 november 2009 @ 21:29:

[...]

Ja, je 'moet' wel twee prikken halen inderdaad, maar het is niet zo dat je pas beschermd bent na die 2e prik. Na de eerste ben je ook al heel goed beschermd, maar het meest optimale is twee prikken. Heb ik begrepen afgelopen maandag.ok dan had ik het dus wel goed begrepen.
Jah sorry, zal straks de mosterd even opzoeken, zit op mijn werk.
hahahaha hebben ze daar geen mosterd
Vast wel ergens
nou... werkze dan nog maar even he.

wel handig dat je kunt forummen op je werk..dat kan ik niet. Is afgeschermd
In kippendorp geen mosterd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven