Gezondheid alle pijlers

Wil een Mex. griepprik, gaat de overheid ze verkopen!!!!

27-11-2009 19:53 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
Grr echt ongelooflijk!

Ik val niet in de risicogroep maar heb wel genoeg dringende redenen om de prik tegen de Mexicaanse griep te willen (over de discussie of de prik nou wel of niet nodig is gaat deze topic niet, ik wil gewoon die prik ). Tot mijn stomme verbazing hoorde ik net op het nieuws dat de overheid ze doodleuk gaan verkopen! Al zou ik een miljoen op tafel leggen of een smeekbede ondergaan, dan nog kan ik geen griepprik krijgen. Eng dat anderen deze beslissing voor mij maken, ik wil deze beslissing zelf kunnen maken!

Eerst was er het onzinverhaal dat er tekort aan vaccins zouden zijn en nu gaan ze er opeens een gigantisch deel verkopen...!

Sorry hoor, moet even mijn frustratie kwijt. Zou ik de enige zijn?
Ze houden nog een miljoen vaccins achter de hand hoor.

En heel eerlijk: als je niet in een risicogroep valt, dan gun je zo'n vaccin toch wel aan mensen in landen waar de risicogroepen nog niet gevaccineerd konden worden oomdat er niet genoeg vaccin beschikbaar was?

Hou me te goede, ik wil die prik ook wel, ook voor mijn dochter die nog niet ingeent is, maar ik krijg em niet. Vette pech. Misschien dat we nog in aanmerking komen voor een paar shotjes uit de 1 miljoen restvaccins.
de regering heeft het gewoon heel goed gespeeld.

hadden erg veel vaccins ingekocht. hup, alle kinderen maar inenten. en ze zijn net allemaal inge-ent en dan opeens komen de berichten dat de mexicaanse griep op z'n retour is en het allemaal mee blijkt te vallen. Gelukkig zijn ze al heel wat vaccins kwijt, die hebben ze er toch maar mooi doorheen geboord. de rest kunnen ze dan nog wel verkopen. Valt het verlies ook weer mee.

ik vind het sneu voor jou, maar weet je, mijn kind moet officieel nog voor de tweede ronde, maar als je wilt mag jij m hebben hoor
wil je die van mij, ik bied hem je aan gratis en voor niets
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Ach joh, die hele mexgriep is toch een enorme hype?!

Ik heb hem gehad, 2 weken geleden, en ik leef nog.
Ik behoor tot de risico-groep (zwanger) en krijg de prik dus wel. Ik vraag me af waarom TO denkt hem zo nodig te hebben terwijl ze niet in de risicogroep zit. Ik ga er vanuit dat als je zelf denkt dat wanneer je tot die groep behoort je dit iom je huisarts wel zover kunt krijgen. In ieder geval als je gegronde redenene aangeeft waarom je vind dat je hem nodig hebt.
De MG is waarschijnlijk al over zijn hoogtepunt heen. Vers van de pers in het journaal net.
Tja dat doet me herinneren aan het moment dat opeens bekend werd dat iedereen Tamiflu wilde. Opeens viel het volgens minister Klink allemaal wel mee en hoefde er niets eens meer vastgesteld te worden of iemand de normale griep had of de mexicaanse. Het werd zeker even te duur voor de verzekering. Nu valt het weer opeens allemaal weer mee. In Nl wordt er zo nuchter op gereageerd.. pff.

Itsme26: Graag haha lief van je hoor! Zouden we op elkaar lijken? Denk niet dat je kan ruilen .
ik heb geen idee, waar ik me moest laten enten kennen ze ook niet alle gezichten bij naam.
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Waarom wil je zo graag een griepprik dan?
Kijk of het vergoed krijgt vanuit je aanvullende verzekering.
quote:leinnie schreef op 27 november 2009 @ 20:27:

Kijk of het vergoed krijgt vanuit je aanvullende verzekering.

Je krijgt em niehiehiet als je geen risicogroep bent.

Je kan hooguit naar je huisarts om je situatie uit te leggen, en wie weet roept die je dan op als risicogroep.
Waarom wil je 'm?

En ja, ik denk dat je een van de weinige bent.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Als ik goed gezond zou zijn, zou ik er niet over denken om een griepprik te halen.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
je mag die van mij en mn zoon ook hebben!
Ik heb hem 3 keer aangeboden gekregen, en alledrie geweigerd....
Ik zou em ook wel willen. Ik heb 2 kleine kinderen en het grootste deel van de `zorg voor hen komt op mij neer. Ik heb vanaf januari geenbaan meer en ben dus op zoek naar iets nieuws. Ik kan daar gee griep bijgebruiken.

Bovendien ben ik heel goed in het cultiveren van een hoestje: gemiddeld genomen doe ik er een week of 4 over om de hoest vaneen gewone verkoudheid kwijt te raken. Dat kan ik, al solliciterend, echt niet gebruiken.
denkje nou echt dat je door een prikje niet meer gaat hoesten?

sorry, maar vind je reaktie wel wat overdreven tilalia

ik kan me best voorstellen dat het heftig is om alleen voor 2 kids te staan en vanaf januari geen baan meer te hebben, maar om daarom een prik te willen krijgen zodat je geen griep oid krijgt???

wat denkje nou dat ze je weigeren aan te nemen omdat je hoest?
Flauw: mijn 2e vaccin mag je ook. Maar ik gun je niet wat ik de afgelopen dagen heb mogen doorstaan: vanaf maandagavond(prik om 9 uur 's ochtends gehad ivm dochter van 3,5 mnd) tot vanmorgen 39.7 koorts en doooooodziek. Baby heeft nu diarree en kan door de krampjes niet slapen. Heb spijt van het vaccin. Laat me nooit meer verleiden en heb me voorgenomen bij een eventuele volgende hype mijn eigen gezonde verstand te volgen.
quote:tilalia2 schreef op 27 november 2009 @ 20:28:

[...]

Je krijgt em niehiehiet als je geen risicogroep bent.

Je kan hooguit naar je huisarts om je situatie uit te leggen, en wie weet roept die je dan op als risicogroep.Vanuit mijn verzekering gelukkig wel.
quote:wolletje schreef op 27 november 2009 @ 20:46:

denkje nou echt dat je door een prikje niet meer gaat hoesten?

sorry, maar vind je reaktie wel wat overdreven tilalia

ik kan me best voorstellen dat het heftig is om alleen voor 2 kids te staan en vanaf januari geen baan meer te hebben, maar om daarom een prik te willen krijgen zodat je geen griep oid krijgt???

wat denkje nou dat ze je weigeren aan te nemen omdat je hoest?

"Wat fijn dat u me uitnodigt voor een gesprek! Ik kan aleenn niet komen, ik heb koorts"

En ja, Wolletje, sinds ik een longontsteking heb gehad heb ik een erg indrukwekkende hoest. In een baan waarbij je veel moet praten is dat best vervelend.

En ik zit gewoon niet op griep te wachten. Ik weet heus wel dat ik geen medische noodzaak heb, maar ik ga dan voor het 'gemak', en in mijn geval is dat griepvrij 2 maal per dag de fietsronde school/creche doen tegen de wind in. Ik kan je vertellen dat dat geen feest is als je ziek bent.
quote:ezeltjeprik schreef op 27 november 2009 @ 20:46:

Heb spijt van het vaccin. Laat me nooit meer verleiden en heb me voorgenomen bij een eventuele volgende hype mijn eigen gezonde verstand te volgen.

verstandig.

ik en meerdere anderen zeggen al vanaf het begin in de MG topics dat iedereen elkaar de kop gek maakt.

maargoed dat mocht blijkbaar niet gezegd want de hoge heren en RIVM enzenz zijn echt wel te vertrouwen en weten wat ze zeggen....
quote:ezeltjeprik schreef op 27 november 2009 @ 20:46:

Flauw: mijn 2e vaccin mag je ook. Maar ik gun je niet wat ik de afgelopen dagen heb mogen doorstaan: vanaf maandagavond(prik om 9 uur 's ochtends gehad ivm dochter van 3,5 mnd) tot vanmorgen 39.7 koorts en doooooodziek. Baby heeft nu diarree en kan door de krampjes niet slapen. Heb spijt van het vaccin. Laat me nooit meer verleiden en heb me voorgenomen bij een eventuele volgende hype mijn eigen gezonde verstand te volgen.

Ezeltjeprik, het zou natuurlijk zomaar kunnen zijn dat je kindje al wat onder de leden had. Hoe zielig het ook is, een heel ziek kind, het hoeft niet door de prik te komen.

Heb je je huisarts ingelicht over deze vermoedelijke bijwerkingen? Dat willen ze nl. wel graag weten.
ja, er zijn heel veel kinderen die met (hoge) koorts hebben gereageerd.

ik ben blij dat mijn kind nooit op prikken reageert en dus ook niet op deze. Ik zou er geen spijt van hebben omdat ik op dat moment achter geen enkele keuze stond. Zou ie ziek worden van de prik zou ik balen, zou ie ziek worden van de griep zou ik ook balen dat dat voorkomen had kunnen worden.

maar nu net toevallig vandaag de berichten over terugloop etc en de sterfgevallen waar (weer) geen gezond persoon tussen zat, maken dat ik vriendelijk doch beslist bedank voor een tweede prik in mijn zoons arm
quote:tilalia2 schreef op 27 november 2009 @ 20:49:

[...]

"Wat fijn dat u me uitnodigt voor een gesprek! Ik kan aleenn niet komen, ik heb koorts"

En ja, Wolletje, sinds ik een longontsteking heb gehad heb ik een erg indrukwekkende hoest. In een baan waarbij je veel moet praten is dat best vervelend.

En ik zit gewoon niet op griep te wachten. Ik weet heus wel dat ik geen medische noodzaak heb, maar ik ga dan voor het 'gemak', en in mijn geval is dat griepvrij 2 maal per dag de fietsronde school/creche doen tegen de wind in. Ik kan je vertellen dat dat geen feest is als je ziek bent.

Tila dat snap ik echt wel dat dat geen feest is als je ziek bent.en niemand zit op griep te wachten.

maar je schrijft het zo ontzettend dramatisch... tja en dan wordt je gevraagd voor een gesprek. en je hebt koorts...dan vraag je toch of het een andere keer kan? meeste bedrijven doen daar niet moeilijk over, zeker niet als ze jou graag willen hebben.. iedereen kan ziek worden.

Daarbij als je sowieso al 'vaak' "ziek" bent en "erg hoest" , vraag ik me af of een baan waar je veel moet praten dan wel geschikt is? misschien dan wat anders zoeken?

overigens niet lullig bedoeld, maar het komt op mij zo negatief over..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven