Gezondheid alle pijlers

Wil een Mex. griepprik, gaat de overheid ze verkopen!!!!

27-11-2009 19:53 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
Grr echt ongelooflijk!

Ik val niet in de risicogroep maar heb wel genoeg dringende redenen om de prik tegen de Mexicaanse griep te willen (over de discussie of de prik nou wel of niet nodig is gaat deze topic niet, ik wil gewoon die prik ). Tot mijn stomme verbazing hoorde ik net op het nieuws dat de overheid ze doodleuk gaan verkopen! Al zou ik een miljoen op tafel leggen of een smeekbede ondergaan, dan nog kan ik geen griepprik krijgen. Eng dat anderen deze beslissing voor mij maken, ik wil deze beslissing zelf kunnen maken!

Eerst was er het onzinverhaal dat er tekort aan vaccins zouden zijn en nu gaan ze er opeens een gigantisch deel verkopen...!

Sorry hoor, moet even mijn frustratie kwijt. Zou ik de enige zijn?
ja en dus? blijkbaar geen garantie voor foutloos spellen
nou hup Tila, leef je uit zou ik zeggen

zo sneu als je het niet kan 'winnen' dat je dan over schrijffouten, opleiding en allerlei andere off topic dingen begint, om te proberen een ander 'in de grond te trappen'

maar prima, ga je gang

ik heb mijn mening en een ander ook. ieder zn goed recht.

maar ga geen dingen in mn schoenen schuiven die jij hebt verdraaid of anders leest, dan dat ik bedoel.
32.000.000 vaccins zijn er ingekocht voor de mensen in nederland..... als ik me goed herinner zijn er 16.000.000 mensen, en word ieder mens 2 x gevaccineerd..... dan zou dus iedereen ingeént kunnen worden........
quote:MiracleGirl schreef op 28 november 2009 @ 10:44:

32.000.000 vaccins zijn er ingekocht voor de mensen in nederland..... als ik me goed herinner zijn er 16.000.000 mensen, en word ieder mens 2 x gevaccineerd..... dan zou dus iedereen ingeént kunnen worden........

Uiteindelijk wel ja. Alleen, die 32 miljoen liggen niet nu al in opslag te wachten tot gebruik. De levering van de 32 miljoen geschiedt in fasen. Nederland heeft welliswaar een bestelling gedaan, maar er is nog lang geen 32 miljoen geleverd op dit moment.

Voor wat betreft diegene die verwees naar de aanvullende verzekering; forget it! Dit werkt enkel voor de gewone griepprik. Bepaalde verzekeraars vergoeden deze, ook al heb je er geen indicatie voor. Voor de H1N1-vaccinatie geldt dit niet.

En het 'ik heb hem niet gehaald, dus mag jij hem wel'? Och, was het maar zo simpel. Bij deze vaccinatieronde -en die voor de gewone griepprik dit jaar- is de opkomst veel groter dan verwacht werd n.a.v. de opkomstgraad voor de gewone griepprik in voorafgaande jaren. Het schijnt dat huisartsen vaccins geleverd kregen in de aantallen zoals ze de afgelopen jaren ook voor de gewone griepprik nodig hadden. Gevolg; er kunnen tekorten ontstaan bij de 2e ronde omdat er nu meer mensen vanuit de risicogroep op komen. Als ik me niet vergis is dit al in de regio Waterland gebeurd recentelijk.

Hoe dan ook, ik ga zo langzamerhand maar eens mijn 2e ronde halen.
vandaag ga ik van alles kunnen
Dacht ik ook, eerst de risicogevallen dan de kinderen/zwangeren en dan de restgevallen.
Maar niet alle risicogevallen gaan en sommige worden door hun werk ook nog eens opgeroepen.
quote:Star schreef op 27 november 2009 @ 23:04:

[...]

Diarree bij BV babies is sowieso vrij knap. vermoeiend hoor.
Maar daartegenover staan de risicogevallen die eigenlijk daartoe niet werden gerekend maar hier toch op hebben aangedrongen bij de huisarts. En in sommige gevallen wellicht ook terecht.
Wat wilde ik nou toch typen?
quote:ezeltjeprik schreef op 28 november 2009 @ 11:02:

[...]

vermoeiend hoor.

Niet echt.

De kans dat je baby ziek is geworden door de vaccinatie is gewoon heel erg klein.
Iemand van 30 die in de Randstad 2x perdag met openbaar vevoer reist in de spits loopt meer risico dan een Groninger van 70 die op het platteland woont en 1x per week naar de buurtsuper gaat.

Daarom begrijp ik het beleid van (de voormalig econoom) Ab Klink niet.

Iedereen loopt risico en daarom lijkt me dat wie gevaccineerd wil worden daar de kans voor moet krijgen
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
quote:wolletje schreef op 28 november 2009 @ 10:44:

nou hup Tila, leef je uit zou ik zeggen

zo sneu als je het niet kan 'winnen' dat je dan over schrijffouten, opleiding en allerlei andere off topic dingen begint, om te proberen een ander 'in de grond te trappen'

Wolletje, Ik heb een aantal vragen gesteld, ben ingegaan op je standpunten, en je geeft gewoon geen antwoord. Dat is niet zo leuk discussieren. Ja, dan ga ik wel eens over de 'randvoorwaarden' praten, zoals je spelling. Dyslexie is wat anders dan d-t fouten. De rest van je spelling is normaal, dus ik geloof niet zo in je self-proclaimde leeskwaal.

Ik trap je niet de grond in. Ik vraagje een aantal dingen, maar je geeft geen antwoord. Jouw keuze.
quote:arwen173 schreef op 28 november 2009 @ 10:40:

even off topic, maar tila, los van of wolletje wel of geen hbo opleiding heeft, als er 1 ding is wat je niet leert op de hbo zorg en welzijn is het spellen (en rekenen trouwens ook niet) levensgevaarlijk die opleiding. Breek me de bek niet open. Overigens, en ik spel zelf zeker ook niet vlekkeloos, zie ik elke dag artsen joekels van spelfouten maken, dus gezondheidszorg en spellen is niet echt een combinatie. Overigens vind ik het zorgwekkender dat mensen die in de zorg werken zo weinig vertrouwen hebben in de overheid en het meer zoeken in de hoek van de complot theorieen etc.

Artsen enverpleegkundigen hebben toch ook de basis- en middelbare school doorlopen?

Schokkend dat ze niet op rekenen oefenen: ze moeten toch uit hun hoofd ook de hoeveelheden medicijnen kunnen berekenen?

Eensch vwb de complottheorien. Ik kan daar echt niet bij...
tuurlijk maar spelling komt totaal niet aan bod op die opleiding en je wordt er ook niet op gecontroleerd of beoordeeld. Althans niet op die waar ik zat. Vind het ook echt genant om in rapportages dingen te zien staan als

de patient licht nu al drie uur op zijn zij

de patient word steeds zieker

ik heb geprobeert de familie te bereiken

En artsen die ook rustig d's en t's vergeten / door elkaar halen / verkeerd gebruiken.

En inderdaad rekenen, daar wordt wel op geoefend, maar veel te weinig en veel te simpel. Ik denk dat rekenen bij artsen wel iets hoger scoort, aangezien die in elk geval vwo met natuur en scheikunde gevolgd moeten hebben.
Ik heb de griepprik ook aangeboden gekregen i.v.m. mijn Longprobledmen Astma/COPD en wat heb ik gedaan ? geweigerd, ik haal de griepprik ook never nooit niet, en dat doe ik omdat ik het gewoon onzin vind, die MG griep word vreselijk gedramatiseerd, griep is griep uitzieken ! en de mensen die echt al heel ziek zijn en wienig weerstand hebben door bijv: chemokuren of echt oude zieke mensen, ja voor hun vind ik het wel verstandig om hem te nemen, maar zo denk ik er over.

Overings heb ik nu wel griepverschijnsellen athans kan ook gewoon verkoudheidje zijn hoor keelpijn, neusverstoptheid e oordpijn... maar okee, ik houd mij gewoon op het gemak, ben zo vaak ziek geweest, daarbij ik kan vernevelen en heb ontstekings puffers, dus veel drinken en positiviteit haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven