4e kindje...

24-11-2009 21:38 176 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi...

Ik ben Kaatje en sinds 14 weken zwanger van ons 4e kindje.

Ik ben eind mei uitgerekend. Maar bij de andere liep in ook ver overtijd, dus dat zal wel juni worden.

Mijn oudste zoon is 8 en half. dan heb ik een dochter van 6 en half. En nog een zoontje van 2 en half.

Zijn er nog meer mama's die zwanger zijn van hun 4e??

Leuk als je hier met me mee kletst!!!

KUS K
quote:lieselotje schreef op 27 november 2009 @ 09:07:

Mijn oudste 2 vinden hun broertje echt super (zoon van 14 en dochter van 11). Hij heeft er gewoon nog een stel ouders bij

Al let ik er wel op dat WIJ de kinderen verzorgen en niet te snel roep: Doen jullie even dit of dat. Het is onze keus geweest nog een kleintje te nemen. Maar tot nu toe helpen ze uit zichtzelf omdat ze het leuk vinden en ze zijn echt stapelgek op hun broertje. Geloof alleen niet dat ze al te lyrisch zijn over nog eentje. Maar ik weet niet of dat echt zo is of dat ze me aan het plagen zijn, want ook dat doen ze graag. Kan me wel voorstellen dat ze het druk zullen vinden, of dat ze bang zijn vor minder aandacht. Ik probeer daar overigens wel heel erg rekening mee te houden.

Het is wel grappig. 2 pubers en een baby van 7 weken

In mijn vriendenkring zie ik heel veel om me heen dat ouders aan een "tweede leg"beginnen.

En ik zou zo graag nog 1 keer zwanger willen zijn, de babytijd mee willen maken en ja.... zelfs nog eeen keer willen bevallen. I heb altijd zo genoten van die tijd. en ik vind kinderen gewoon heel leuk. We hebben de ruimte, inmiddels (wij zijn wat ouder) de financieen lekker op orde. Nu dan nog een auto voor 4 kinderen en dan kan het allemaal best!

Al zou het wel handig zijn dat ik nog 1 jongetje krijg zodat alle spullen en kleding door kan naar de volgende

Ik hou nogal van winkelen en kleding, dus daar hebben ze bij mij allemaal genoeg van! Zou het zonde vinden als ik het babyspul niet nog een keer kan gebruiken! Al zou manlief een meisje ook leuk vinden... Ach.... Het is allemaal goed eigenlijk!!!

Mijn oudste meiden (20 en 15) vinden hun zusje (3) ook helemaal geweldig! Ik let er erg op dat ze niet teveel die opvoedende/ verzorgende taak naar zich toe trekken, maar gewoon lekker zusjes zijn. Als ze bijv. oppassen voor 'n avondje ut betalen we ze gewoon. Anders zou ik toch óók een oppas betalen en ik vind het zelf wel fijn dat er iemand oppast die de jongste door en door kent

Onze 3jarige vindt het trouwens helemaal leuk dat zij nu 'grote zus' gaat worden!

Kaatje: ik heb deze week de prik gehaald. Vond dat toch een veilig idee. En het viel erg mee: prik zelf was pijnloos en de enige bijwerking die ik had, was dat ik even heel slaperig werd. Maar daar heb ik nu sowieso wat vaker last van
Als iemand me kan garanderen () dat we nog een jongetje en een meisje zouden krijgen, zou ik ervoor gaan! Maar wie weet komen er nog wel 2 meiden bij, of 2 jongens, en ik ben zo bang dat de balans dan helemaal zoek is! Zijn jullie daar nooit 'bang' voor geweest?

En digijuf, weet je al wat de vierde is?

Die klavertjes idd super gaaf, zwart/wit en die in kleur. Welke kleur? Groen? Of de kleur van het 'geslacht'?
haha, wat grappig, mijn oog valt ook op deze categorie, terwijl ik er 'pas' eentje heb. Kom zelf uit een gezin van vier en hoewel ons appartement op dit moment zeker niet groot genoeg is met zn 60m2 hoop ik toch ook wel op 4 uit te komen uiteindelijk (ove reen jaar of 7/8)... Voor de stoere moekes die er nu al 4 hebben: dikke pluim. Geloof dat mijn ouders het behoorlijk zwaar hebben gehad (4 in 4 jaar dankzij een tweeling) maar geen van ons zouden willen missen
Wij kunnen maar 1 soort maken
ja, dat dacht ik ook heel lang. Nu heb ik 3 jongens en een meisje. moest ik in het begin erg aan wennen, maar het is leuk! ik vond mezelf echt een jongensmoeder, maar vond stieken een meisje tocvh wel leuk. de verhoudingen zijn nu nog vooral in het voordeel van de mannen, hummel is nog zo klein. maar ik ben geen moment bang dat het uit evenwicht zou zijn. het is helemaal goed zo!
Hallo...

Liselotje, met wat passen en meten is een vierde ook prima te doen, hoor. Al moet ik wel eerlijk zeggen dat het totaal niet praktisch is... haha

3 past overal makkelijk, maar 4, tja das ff aanpassen. Maar goed dat is praktisch. Wij verbouwen er gewoon lustig op los...

Digijuf, ik moet met inenten sowieso wachten tot 1 januari. En dan hoop ik eigenlijk dat die hele epidemie alweer over is. Dan hoef ik ook niet te kiezen voor wel of niet.

NJB, wij hebben nu een jongen, meisje, jongen. En mijn dochter wil dus heeeeeel graag een zusje, anders blijft ze altijd de enigste, zegt ze. Mij maakt het echt niets uit. Een jongfen vind ik ook echt super. Dan blijft Roos gewoon om die reden speciaal. Tja, jammer dat je het niet op verzoek kan doen, hé... haha

Oh, en die klavertjes wil ik wel gewoon in groen...

MissBr, bij ons is ook alles welkom. Ik zou een knul weer net zo leuk vinden. Ik zeg altijd, ik heb liever 10 jongens, dan 2 meiden... haha

Maar dat komt omdat Roos een vrij pittig madammeke is (geweest) Nu heeft Dammes, mijn vriend wel een lichte voorkeur voor een meisje...

Nog 5 weekjes en dan weten we het:)
oh wat leuk is dit item en ook dat ik een paar bekenden tegenkom

ik heb er nog maar net 1 heerlijke meisje van ruim 5 maanden maar baal eigenlijk dat ik zo laat pas "zin" in kinderen kreeg.....(ben 38).......echt ik vind t ook zo leuk!! zou mezelf ook echt wel als moeder van 4 stuks zien maarja dat zit er niet echt meer in.

mijn man heeft al 2 grote zonen (27 en 24) uit eerder huwelijk en t was al heeel wat gepraat voordat hij voor zn 2e leg wilde gaan maar gelukkig en als ik zie hoe ook hij geniet en ook de 2 grote halfbroers!

Lieselot jij bent dus al heel concreet over de 4e aan t denken zeg jeeee. zover is t hier nog niet dat ik over een 2e ben begonnen (in mn hoofd wel al vele malen)

moet het maar eens heel voorzichtig gaan polsen maar nu eerst even afwachten tot wat sores op t werk uit de weg is geruimd want als ik er nu mee kom wordt'ie gillden gek denk ik

Kaatje spannende tijd en ik hoop dat je je goed voelt. sterkte!!
quote:MissBR schreef op 27 november 2009 @ 15:35:

ja, dat dacht ik ook heel lang. Nu heb ik 3 jongens en een meisje. moest ik in het begin erg aan wennen, maar het is leuk! ik vond mezelf echt een jongensmoeder, maar vond stieken een meisje tocvh wel leuk. de verhoudingen zijn nu nog vooral in het voordeel van de mannen, hummel is nog zo klein. maar ik ben geen moment bang dat het uit evenwicht zou zijn. het is helemaal goed zo!

Wij hebben ook na 3 jongens een meisje gekregen. Wij wisten dat we een meisje kregen, maar we hebben bewust gezegd dat we het niet wisten. Toen bij de derde kregen we al vaak negatieve reacties, zo van: wat jammer, ik had je zo een meisje gegund. Dat deed echt pijn. En juist dit heerlijke ventje is zo'n lieverd, ongelofelijk. Nu natuurlijk nummer 4 een meisje is, vindt iedereen het geweldig. Toevallig is een straat verderop bij ons 2 maanden later de vierde jongen in een gezin geboren. De moeder vertelde me later dat ze een hoop reacties had gekregen in de trant van: je moet eens jouw man naar de man van Ruma brengen, misschien kan hij hem dan uitleggen hoe je een meisje "maakt" . En een plezier dat ze hadden.

En natuurlijk vind ik het heel leuk dat ik nu van die schattige roze kleertjes heb, maar die stoere jongenskleren waren ook niet mis. Verder zijn de jongens stuk voor stuk dol op hun zusje. ze maken zelfs ruzie wie de poepluier mag weggooien . En ook ik dacht dat ik een echte jongensmama zou zijn. Leek me ook heel stoer om 4 zonen te hebben, maar nu met dochter erbij is de verhouding in het gezin toch iets anders.
Ja Pira.. ook ik ben 38, dus moet toch een beetje gaan opschieten. Wil natuurlijk niet zeggen dat we gelijk weer zwanger zijn he?!

Kaatje: hier ook jongen, meisje, jongen. Wat grappig. Meisje zou hier ook leuk zijn, maar een jongen lijkt me gewoon wat makkelijker en misschien zelfs wel leuk omdat ze dicht op elkaar zitten. maar nogmaals.... een meisje en allemaal meidendingen is ook heel leuk. Wij laten het bij de volgende een verrassing. Wil het niet weten van te voren.

Mijn dochter zou nu geloof ik ook liever een zusje krijgen. Maar net wat jij zegt: het is ook speciaal als ze het enige meisje blijft.

Ben wel eerlijk dat ik altijd graag een meisje heb gewild. Ben ook heeeeeeeeeeeel blij dat er 1 tussen zit. Maar ook al krijg ik nu, bij wijze van, nog 10 jongens. Prima!!
Goedemorgen...

PIRA...

Oh wat jammer dat je leeftijd dan mee gaat spelen, hé.

Ik was vrij jong toen ik de 1e kreeg, 23.

Voor mn 30e had ik al 3 kinderen... haha

Mijn schoonzusje is 39 en heeft nu 2 kindjes van anderhalf en 3 maanden. En zei zegt ook altijd : Oh, als ik had geweten dat het zó leuk zou zijn, had ik mn carriere wel op een lager pitje gezet.

Ach, ik denk weleens, als ik het over had mogen doen, was ik er later aan begonnen.

RUMA...

Oh ja, dat ken ik. Mensen zeggen nu ook steeds : Je WILT zeker nu weer een meisje??

En dan zeg ik maar : Ik WIL gewoon een mooi gezond kindje!!

Of je ook maar iets te willen hebt...

LISELOTJE...

Ik zou een meisje ook leuk vinden. Zeker voor het kamertje... haha

Kan me helemaal uitleven dan.

Maar een jongen is net welkom. Voor Boris ook leuk dat ie een broertje heeft om mee te spelen.

Ik wil het wel heel graag weten. Donderdag 7 januari de 20 weken echo... joehoeeeee!!!

De oudste 2 mogen dan mee...
Wat lijkt me dat leuk, een 4e kindje! Wij hebben er nu 2 en gaan voor de 3e. Dat zal bij ons de laatste blijven of er moet een ongelukje gebeuren. Mijn man vind 3 wel druk zat.
Ruma: dat is echt mijn verhaal! die rare reacties nu ook, dat ik wel heel blij zal zijn dat ik nu een meisje heb. dat is gewoon alsof ik niet blij zou zijn met mijn jongens! wat een onzin!!! ik had 4 jongens echt geweldig gevonden en ik weet zeker dat we -asl we hadden kunnen kiezen- gekozen hadden voor een jongetje bij die laatste zwangerschap.

nu het een meisje is, vind ik het toch wel leuk dat de verhoudingen iets meer gelijk zijn en de jongens ook wat vrouwelijks om zich heen hebben.

en die stoere jongenskleren vind ik ook heel leuk! (hoewel ik nu ook erg kan genieten van maillotjes en jurkjes enzo)
Grappig, ik ken Ruma van een topic, en MissBr van een ander topic, en ik haal jullie ook altijd een beetje door elkaar! Jullie zijn volgens mij ook even oud.

Vier kinderen is echt leuk, ik vind het nog steeds heel gek dat ik mama van 4 ben, maar het is geweldig!
Hallo meisjes,

Leuk dit topic! ik ben moeder van twee jongens van 14 en een jongetje van bijna 4. Ik ben 36 en we zijn op dit moment aan het proberen of we nog een kindje mogen krijgen. Helaas gaat het bij ons niet zo makkelijk en zit ik in het medische circuit maar niets is onmogelijk want op die manier zijn alle zwangerschappen tot stand gekomen

Op dit moment zitten wij middenin IUI poging nr 2 en natuurlijk hopen we dat het dit keer raak zal zijn

hier ook geen rijk gezin maar ik merk wel dat je heel veel dingen tegenwoordig goedkoper kunt doen dan dat ik het bijv in eerste instantie bij de tweeling heb gedaan.

we hebben wel een groot huis met 5 slaapkamers. Zouden in geval van nog een tweeling zelfs nog een kamer kunnen splitsen in twee om toch een ieder een eigen kamertje te geven. Auto is op dit moment een station en of we dat gaan wijzigen zal in de praktijk moet blijken. Dit omdat we nu ook bijna niet met zijn 5 en in de auto zitten.

Maar goed, eerst maar hopen dat ik nog een keertje zwanger mag worden

Liefs

Tjeempie
Hoi...

ADL...

Wij dachten dat Boris ook defenietief de laatste was. Tot dat het toch weer begon te kriebelen. Maar Dammes, mijn vriend, heeft er ook heel lang over na moeten denken, hoor.

Nu het eenmaal zover is, is ie wel helemaal enthousiast!!

MISS BR...

Ik moet zeggen dat ik nu beter kan slagen voor jongens kleren als voor meiden kleren. Roos is 6 en half en vind echt niet alles leuk meer. En de jongens zijn gewoon heel makkelijk. Vinden alles best...

Maar ieniemienie kleine roze kleertjes blijven toch altijd heel schattig, hé...

TJEEMIE...

Oh, wat spannend!!! Ik hoop van harte dat het deze ronde raak is, hoor.

En stoer, zo'n jongenstweeling!! Je zoontje van 4 zal dat wel helemaal geweldig vinden, niet 1 maar 2 grote broers!!!

IK ben heel makkelijk wat spullen aangaat.

We hebben het finacieel hartstikke goed (vriend heeft een eigen bedrijf) maar ik vind het een sport om leuke dingen 2e hands op de kop te tikken.

Ik hou van oude meuk, zeg maar. Knap ik zelf helemaal op.

Ons huis is oud, maar wel heel ruim. En met een beetje verven kom je al een heel eind. De enige grote uitgave die we moeten doen is een auto... Je kunt het xzo duur maken als je zelf wil.

Met kleding kan ik alleen niets doorschuiven.

De oudste is een jongen en daarna komt een meisje. Dus dat gaat al niet. En de oudste en de jongeste schelen 6 jaar. Dus dat schiet ook niet op...
grappig! hier was het juist vriendlief die graag nummer 4 wilde. Daar begon ie al over zo'n twee weken na nummer 3 (toen stond mijn hoofd daar nog niet echt naar toen). Vond het wel al snel een heel leuk idee en toen jongste zoon een maand of 7 was, was ik weer zwanger!

en ja, die ieniemienie roze kleertjes zijn erg leuk!
Hier natuurlijk ook weinig om door te schuiven. Het lag hier eigenlijk niet in de bedoeling om nog een keer de MM in te duiken. Ik vond het wel best om helemaal uit de luiers te zijn. Kleren van die oudste twee had ik bij nr 3 al niet meer. Nu heb ik wel wat dingetjes bewaard maar ook niet meer alles. Eerst zien dat het lukt en dan komen die spulletjes vanzelf wel denk ik dan maar weer Genoeg vriendinnen die volop in de kids zitten en weer opnieuw wat shoppen vind ik toch ook wel leuk

Wat triest zeg dat mensen soms roepen, jeet je weer een jongen. Het zou mij dus echt niets uitmaken of het een knappe jongen of kanppe meid zal zijn. Het zou beide ontzettend welkom zijn. Enige angst die ik soms heb is het feit dat het er zomaar weer twee kunnen zijn. Want ja we willen er graag 4 maar 5 vind ik toch wel erg veel Maar goed, als het wel mocht gebeuren zal ik er niet minder om geven en is het toch welkom (maar dat roep ik maar niet te hard ;) ) Een kindje grootbrengen is toch anders dan twee. De oudste twee waren heerlijke babies maar je hebt gewoon minder kroeltijd en minder geniet tijd, als was het wel double the trouble, twice the fun Maar goed, eerst die gevulde buik maar eens krijgen

Super Kaatje dat je zoveel zelf opknapt. Ik heb twee linkerhanden, muurtje verven lukt maar dan stopt het wel Voor mij dan ook de reden om in een nieuwbouwwoning te zitten al zou nik graag een oud sfeervol huis hebben Nu maar leuk gemaakt aan de binnenkant

Grappig dat jullie zpo lief over de roze kleertjes kletsen. Ik ken dat helemaal niet met mijn knullen. Ze zijn wel heel makkelijk met kleding. Jongste vind het allemaal wel best, als het lijkt op de kleding van papa dan is alles heel stoer, de oudste twee willen geen kleedgeld.... als mama het koopt is er namelijk meer en ik koop meestal via MP merkkleding voor ze of in de uitverkoop., aan de ene kant speelt kleding nog een hele grote rol maar aan de andere kant maakt het niet meer uit of je nou HM of gstar aan hebt. Dat is wel fijn. Gelukkig maken de heren er geen probleem van dat het van mp komt, ze weten dat ik alleen maar leuke dingen uitzoek Maar ik ben er blij mee dat ze er niet moeilijk om doen, kids va zusje schreeuwen moord en brand als het niet met kaartjes uit de winkel komt, zo kan het ook

Ik ga eens even de zondag opstarten hier ;) wandel nog in pyama door het huis ;) Enjoy
Hallo,

Ik ben op dit moment 28 weken zwanger van de vierde. We hebben al drie jongens van 6, 4.5 en 2 jaar. En we weten dat we nu een dochter gaan krijgen. Stiekum vind ik het wel super leuk. Wij dachten ook na nummer 3 klaar te zijn en hadden alle spullen weggedaan, maar het ging toch weer kriebelen. Ik ben 39 en gelukkig was het snel raak.

Ik vond drie kinderen echt veel meer dan twee en denk daarom dat die vierde er ook wel bij kan. Drie is toch al veel, het is al een hele invasie als je ergens binnekomt.

Ik vind deze zwangerschap minder zwaar dan de vorige, toen had ik er constant twee thuis. Nu zijn de oudste twee op school de hele dag en de jongste slaapt lang tussen de middag dus het valt mij tot nu toe allemaal heel erg mee. Ik vind ook dat het wel snel gaat. De eerste 12 weken niet maar daarna zijn we ineens al weer bijna 30 weken. Mijn andere drie zijn allemaal voor de 38 weken geboren dus ik ga er ook wel weer vanuit dat het nu eerder komt.

Ik vind het ook heerlijk dat ik nu eindelijk eens roze kleertjes mag kopen (en dat heb ik al heel veel gedaan).

Wij hebben genoeg kamers in huis (5 slaapkamers). En we hebben een Opel Zafira en daar passen ook wel 4 kinderen in.
Hallo...

Zo, heel de zondag aan de klus geweest

Allemaal leuk en aardig dat er een beebje bijkomt, maar er moet nog heel wat gebeuren. Dus met stevige zin aan de klus geweest. Ik ben in Joost zn kamer bezig. Want pas als die kamer af is, kunnen we aan de babykamer beginnen. Tegen die tijd weet ik ook wat het is, dus dan kunnen we óf een stoerejongens kamer maken, óf een mooie meidenkamer.

TJEEM, het is meer dat ik altijd iets anders dan anders wil... Nooit standaard uit de winkel, maar altijd iets aparts. Dus dan komt het er vaak op neer om het zelf te maken of op te kanppen. Maar het is ook wel een beetje een hobby, hoor. Ik ben echt wel een beetje de bouwvakker hier in huis

JAMMIE, Ik vind deze zw.schap ook echt een eitje. Bij Boris was ik zooooo beroerd. Zo moe, kon heel de dag wel slapen. En toen zat Joost op school, Roos nog thuis. Pffff, moest ik me echt naar school toe slepen. Nu voel ik me kiplekker, nergens last van. De oudste 2 gaan zelf naar school, dus overdag heb ik alleen Boris maar.

Ik ben ook alweer bijna 15 weken.

Net wat je zegt, die eerste weken gaan langzaam. Maar meer omdat je nog niets ziet en niemand weet het nog.

Nou, ga even met Boris een boekje lezen. Joost en Roos zijn bij hun vader en die zouden zo wel thuis komen...
ohh ongelooflijk wat mensen zomaar roepen en zeggen als je bijv. meer jongens of meisjes hebt...... het blijft toch gewoon het allerbelangrijkste dat je kind gezond is....

echt ik ben deze dagen weer redelijk emotioneel want vorig jaar, precies deze dagen kreeg ik de 12 weken echo en zag t er heel slecht uit voor ons meiske, heel slechte prognoses en toen volgden dus onderzoeken, echo's, vlokkentest enz enz.

als ik dan nu ons heerlijke grietje zie rollebollen, lachen enz enz biggelen de tranen me soms weer spontaan over de wangen. ieder kind is al zo'n mooi geschenk en ervaring......en tuurlijk mogen we voorkeur hebben, niets is menselijker maar dat anderen zich daar zo vrij uit mee bemoeien grrrr.

zo dat moest ik even kwijt ik lees verder lekker mee

Lieselot ja dat denk ik ook "mmmm t wil niet zeggen dat als we er nog eens voor gaan dat het bij nr 2 ook zo snel lukt" naja zoals gezegd, even de rust terug laten keren hier op andere fronten en dan maar eens polsen bij mijn lieverd.

MissBR en bij jou al na 2 weken na bevalling nr drie hahaha.
Heee...

Pira... Oh, kan me voorstellen dat je nu even extra van haar kan genieten. Zeker als de prognose zo slecht was. Hadden ze wat gezien dan op de 12 weken echo??

Op 7 januari heb ik de 20 weken echo en mogen de oudste kids mee. Helemaal leuk vinden ze dat. Omdat ze dan kunnen weten wat we krijgen.

Maar de 20 weken echo is natuurlijk ook bedoeld om het kindje helemaal na te kijken. En nu ben ik wel bang dat als ze iets zien, wat we met de kids doen...

Maar goed, de VK zei al, je hebt een hartstikke voorspoedige zw.schap, het ziet er tot nu toe geweldig goed uit.

Dus neem ze maar lekker mee...
Wij kregen die reacties al toen onze 2e dochter werd geboren, dat het toch jammer was voor mijn man dat het wéér een meisje was. En toen ik zwanger was van de 3e waren er best veel mensen die hoopvol zeiden: wie weet... of bijna troostend: misschien is het deze keer wél een jongen.

Ik word daar altijd woest van! Ik wilde gewoon graag een groot gezin en mijn man is heel trots op zijn dochters. Ik denk zelfs dat hij meer 'n meisjesvader dan 'n jongensvader is. Bij de 20-wekenecho was hij heel opgetogen dat het weer een meisje bleek te zijn! Maar ook nu waren er toch voorzichtig wat vragen 'of er nog een wens was voor een jongen'.

Kaatje: bij ons wordt de 20-wekenecho in het zh gedaan en dan mag je je kinderen niet eens meenemen... Ik wilde het zelf ook

niet, precies om die reden: wat als ze 'iets' zien? Gelukkig zag het er allemaal prima uit! Omdat ik in het zh onder controle ben, krijg ik wat vaker een echo en daar heb ik mijn 2e en 3e toen wel mee naartoe genomen.
Hoi Kaatje, ik heb mijn drie oudere kinderen niet meegenomen toen ik de 20 weken echo had van de vierde. Om zelfde reden als digijuf. De 20 weken echo die ik voor mijn vierde kreeg (nu ongeveer een jaar geleden) was echt heel uitgebreid. Duurde dik een uur. Alles moet ook echt afgevinkt worden. Zelfs ikzelf en mijn man vonden het best wel lang duren, terwijl ik echo's toch echt heel leuk vind.

Ik zou zelf dan eerder apart een pretecho doen en dan de andere drie meenemen. (dat was ik zelf ook steeds van plan, maar is er uiteindelijk niet van gekomen).

Digijuf, 4 meiden dus bij jou? Leuk!
ik heb ook nooit de rest meegenomen naar een medische echo. ben er helaas wel eens achter gekomen dat het echt niet altijd leuk is (maar da's ander verhaal) en bovendien duurt het best lang. (overigens werd het door vk ook afgeraden)

wij hebben trouwens wel een (3D)pretecho laten maken bij nummer 4 en hebben daarbij de oudste twee meegenomen. dat duurde ook al lang voor ze, maar iig wisten we toen al wat het ging worden en dat het goed zat.

misschien is er ook een mogelijkheid om de echo te laten opnemen? kun je later samen terugkijken en wellicht even doorspoelen )
Aan de ene kant twijfel ik ook nog steeds of ik de oudste 2 (8 en half en 6 en half jaar) wel of niet moet meenemen.

Maar de echopraktijk is wel heel leuk en knus. Wordt gerund door 2 mannen en mochten ze iets zien, kunnen de kids naar de wachtkamer, waar de assisitente voor hun klaar staat.

De VK zei dat er vaak kids meekwamen en dat ze daar ook wel rekening mee hielden.

Nou ja, nog even tijd om na te denken...

Even een andere vraag :

Hoe ging jullie 4e bevalling???

Sneller als de rest?? Of juist weer langzamer??

Mijn 1e was er met 8 uur, Roos met 3 en half uur. En bij Boris ben ik ingeleid en vanaf het moment van de 1e kramp tot de geboorte duurde het nog 2 uur en een kwartier.

Nu hoop ik natuurlijk dat nummer 4 ook zo snel en voorspoedig gaat...

Iemand ervaring???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven