Verder na een date?

28-11-2009 11:27 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo.

Ik zit even met een dilemma.

Ik heb nu een aantal dates gehad met een vrouw die ik pas ken.

Er is iets wat me zegt dat ze best leuk is want we kunnen goed

praten en ze ziet er leuk en verzorgd uit. En als ze helemaal niks

met me zou doen (qua gevoel) dan wist ik dat al wel na 1 date en had het geen vervolg gehad.

Maar als ik dan een ex of exen tegenkom dan denk heb ik plots

weer het ''x-factor'' gevoel. een gevoel dat ik weer weet waarom ik

bij iemand ben geweest, maar ook het gevoel van (oppervlakkig) uiterlijk vertoon, het ''wow wat zie je er lekker uit''.

En dat gevoel mis ik een beetje bij mijn date.

Ben ik gewoon niet gek/verliefd genoeg? is het dan toch die klik

op uiterlijk vertoon?

Ik weet dat zij mij graag wil zien, maar zou het erg vinden om haar

aan het lijntje te houden omdat ik niet weet hoe ik erin sta qua gevoel.

Iemand een mening?
Iemands uiterlijk is iets anders dan 'uiterlijk vertoon'.

Je vindt haar niet leuk genoeg voor een relatie. Je kunt verder blijven daten omdat daten ook leuk is, je kunt er ook mee kappen omdat ze blijkbaar niet de ware is. Het ligt er een beetje aan wat jullie allebei willen. Is een van jullie op zoek naar de liefde van z'n leven? Dan zou ik ermee kappen. Zo niet? Enjoy.
Tja, ik kan niet oordelen over jouw gevoel. Alleen hoe ik daar in zou staan. Als ik bij een eerste date niet het wowgevoel heb, plan ik niet eens een tweede date!

Jij zegt: iets zegt me dat ze best leuk is... Wat is dat iets dan????

Waarom heb je haar willen ontmoeten? Ze had toen blijkbaar iets wat jou aansprak...
Een heel bekend gevoel. Ik heb hetzelfde, nu een tijdje aan het daten met een leuke vrouw, maar mis het WAUW gevoel zeg maar. Als ze bij me komt, komt na een uurtje het gevoel boven van wil je aub weggaan je zit me in de weg... Je moet in dit geval eerlijk blijven en er misschien een punt achter zetten. Wat ik dus ga doen dit weekend. Als het niet goed voelt niet door lopen. Succes!
you are just not that into her
Je vindt haar "best leuk"..??????????
quote:Heijn schreef op 28 november 2009 @ 11:27:

Maar als ik dan een ex of exen tegenkom dan denk heb ik plots

weer het ''x-factor'' gevoel. een gevoel dat ik weer weet waarom ik

bij iemand ben geweest, maar ook het gevoel van (oppervlakkig) uiterlijk vertoon, het ''wow wat zie je er lekker uit''.

En dat gevoel mis ik een beetje bij mijn date.

Ben ik gewoon niet gek/verliefd genoeg? is het dan toch die klik

op uiterlijk vertoon?

Ik weet dat zij mij graag wil zien, maar zou het erg vinden om haar

aan het lijntje te houden omdat ik niet weet hoe ik erin sta qua gevoel.

Iemand een mening?

Ja, ik heb wel een mening!

Deze vrouw verdient een man die voor haar gaat, en niet denkt ik vind haar 'wel leuk'. De klik is van jouw kant gewoon niet sterk genoeg en dat moet je haar eerlijk vertellen.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Overigens vind ik je ook onvoorstelbaar oppervlakkig overkomen.

Edit: Nee, dit is eigenlijk niet eerlijk. Ik heb ook een man wel eens 'aardig maar verder niets' gevonden. Maar toch vind ik je oppervlakkig overkomen in de zin van als je je ex tegenkomt, dat je daar helemaal op zit te geilen. Dat vind ik toch niet bijzonder smaakvol.
evyblissy wijzigde dit bericht op 28-11-2009 12:12
Reden: toevoeging, wegens te botte post.
% gewijzigd
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:arj schreef op 28 november 2009 @ 11:39:

Een heel bekend gevoel. Ik heb hetzelfde, nu een tijdje aan het daten met een leuke vrouw, maar mis het WAUW gevoel zeg maar. Als ze bij me komt, komt na een uurtje het gevoel boven van wil je aub weggaan je zit me in de weg... Je moet in dit geval eerlijk blijven en er misschien een punt achter zetten. Wat ik dus ga doen dit weekend. Als het niet goed voelt niet door lopen. Succes!En ben je dan een flinke vent om dat dan ook te zeggen? Of ga je ondanks dat dan toch door voor de hoofdprijs (=sex)?
Heb jij bij je exen gelijk na een paar dates al de x-factor gevoel gehad, of heeft dat moeten groeien? Een paar dates gehad en je maakt je druk over dat je niet verliefd genoeg bent? Vind ik persoonlijk nogal raar, tuurlijk moet er iets zijn waardoor je geprikkeld bent om nog een date te willen, maar verliefd??
Die andere vrouwen zijn niet voor niets ex-partners. Misschien is het weleens aardig om je partner op andere gronden te selecteren dan alleen op een aantrekkelijk uiterlijk. Kennelijk is dat laatste toch niet genoeg voor een goede relatie.
Helemaal met wuiles eens: en waar heeft jou dat uiterlijk vertoon gebracht??!!

Ben zelf ook aan het daten geweest met een man die het steeds maar niet zeker wist... gek wordt je van die onzekerheid!

Hij zit nog in de denkfase en ik geef hem op dit moment de ruimte. Dingen waar hij mee worstelt liggen hopelijk op ander vlak dan dit oppervlakkige standpunt.

Wat is knap? Je wilt graag het wow gevoel: vrouwen zijn op zijn mooist als ze gelukkig zijn, als ze voelen dat een man trots op ze is. Dan maken de "fotomodel- kenmerken" helemaal niet uit. Dat ze straalt: dat is belangrijk en dat kan iedere vrouw! En daardoor hebben mensen bij iemand het echt wow gevoel! Lief, grappig, sociaal, origineel, leuk, gezellig: dat zou toch bovenaan moeten staan? Je hebt nog veel te leren...
Als ik niet een "wow"- gevoel heb over het uiterlijk gaat de rest ook niet gebeuren, geen volgende dates etc. Maar het innerlijk moet dat uiterlijk toch echt ruimschoots weten te overtreffen, anders heb je er helemaal niets aan.

Je kunt het er wel een tijdje op doen, dat wel, maar een relatie?
quote:Naomi_Mara schreef op 28 november 2009 @ 12:14:

[...]

En ben je dan een flinke vent om dat dan ook te zeggen? Of ga je ondanks dat dan toch door voor de hoofdprijs (=sex)?Als het gevoel niet goed zit moet je dat gewoon vertellen, eerlijkheid duurt het langst?! Ik heb het dit weekend vertelt en het werd niet echt positief ontvangen, maar beter dit dan tijd van beide verdoen. En nee de hoofdprijs was meer een troostprijs in dit geval dus daar ga ik zeker niet voor!
Arj, goed gedaan.
je kan een ex waar je een verleden mee hebt toch niet vergelijken met iemand die je nog maar net kent.

was je op die exen ook onmiddellijk smoorverliefd ? Gevoelens moeten meestal toch groeien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven