Verder na een date?
zaterdag 28 november 2009 om 11:27
Hallo.
Ik zit even met een dilemma.
Ik heb nu een aantal dates gehad met een vrouw die ik pas ken.
Er is iets wat me zegt dat ze best leuk is want we kunnen goed
praten en ze ziet er leuk en verzorgd uit. En als ze helemaal niks
met me zou doen (qua gevoel) dan wist ik dat al wel na 1 date en had het geen vervolg gehad.
Maar als ik dan een ex of exen tegenkom dan denk heb ik plots
weer het ''x-factor'' gevoel. een gevoel dat ik weer weet waarom ik
bij iemand ben geweest, maar ook het gevoel van (oppervlakkig) uiterlijk vertoon, het ''wow wat zie je er lekker uit''.
En dat gevoel mis ik een beetje bij mijn date.
Ben ik gewoon niet gek/verliefd genoeg? is het dan toch die klik
op uiterlijk vertoon?
Ik weet dat zij mij graag wil zien, maar zou het erg vinden om haar
aan het lijntje te houden omdat ik niet weet hoe ik erin sta qua gevoel.
Iemand een mening?
Ik zit even met een dilemma.
Ik heb nu een aantal dates gehad met een vrouw die ik pas ken.
Er is iets wat me zegt dat ze best leuk is want we kunnen goed
praten en ze ziet er leuk en verzorgd uit. En als ze helemaal niks
met me zou doen (qua gevoel) dan wist ik dat al wel na 1 date en had het geen vervolg gehad.
bij iemand ben geweest, maar ook het gevoel van (oppervlakkig) uiterlijk vertoon, het ''wow wat zie je er lekker uit''.
op uiterlijk vertoon?
Iemand een mening?
zaterdag 28 november 2009 om 11:37
Iemands uiterlijk is iets anders dan 'uiterlijk vertoon'.
Je vindt haar niet leuk genoeg voor een relatie. Je kunt verder blijven daten omdat daten ook leuk is, je kunt er ook mee kappen omdat ze blijkbaar niet de ware is. Het ligt er een beetje aan wat jullie allebei willen. Is een van jullie op zoek naar de liefde van z'n leven? Dan zou ik ermee kappen. Zo niet? Enjoy.
Je vindt haar niet leuk genoeg voor een relatie. Je kunt verder blijven daten omdat daten ook leuk is, je kunt er ook mee kappen omdat ze blijkbaar niet de ware is. Het ligt er een beetje aan wat jullie allebei willen. Is een van jullie op zoek naar de liefde van z'n leven? Dan zou ik ermee kappen. Zo niet? Enjoy.
zaterdag 28 november 2009 om 11:38
Tja, ik kan niet oordelen over jouw gevoel. Alleen hoe ik daar in zou staan. Als ik bij een eerste date niet het wowgevoel heb, plan ik niet eens een tweede date!
Jij zegt: iets zegt me dat ze best leuk is... Wat is dat iets dan????
Waarom heb je haar willen ontmoeten? Ze had toen blijkbaar iets wat jou aansprak...
Jij zegt: iets zegt me dat ze best leuk is... Wat is dat iets dan????
Waarom heb je haar willen ontmoeten? Ze had toen blijkbaar iets wat jou aansprak...
zaterdag 28 november 2009 om 11:39
Een heel bekend gevoel. Ik heb hetzelfde, nu een tijdje aan het daten met een leuke vrouw, maar mis het WAUW gevoel zeg maar. Als ze bij me komt, komt na een uurtje het gevoel boven van wil je aub weggaan je zit me in de weg... Je moet in dit geval eerlijk blijven en er misschien een punt achter zetten. Wat ik dus ga doen dit weekend. Als het niet goed voelt niet door lopen. Succes!
zaterdag 28 november 2009 om 12:07
quote:Heijn schreef op 28 november 2009 @ 11:27:
op uiterlijk vertoon?
Iemand een mening?
Ja, ik heb wel een mening!
Deze vrouw verdient een man die voor haar gaat, en niet denkt ik vind haar 'wel leuk'. De klik is van jouw kant gewoon niet sterk genoeg en dat moet je haar eerlijk vertellen.
op uiterlijk vertoon?
Iemand een mening?
Ja, ik heb wel een mening!
Deze vrouw verdient een man die voor haar gaat, en niet denkt ik vind haar 'wel leuk'. De klik is van jouw kant gewoon niet sterk genoeg en dat moet je haar eerlijk vertellen.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
zaterdag 28 november 2009 om 12:09
Overigens vind ik je ook onvoorstelbaar oppervlakkig overkomen.
Edit: Nee, dit is eigenlijk niet eerlijk. Ik heb ook een man wel eens 'aardig maar verder niets' gevonden. Maar toch vind ik je oppervlakkig overkomen in de zin van als je je ex tegenkomt, dat je daar helemaal op zit te geilen. Dat vind ik toch niet bijzonder smaakvol.
Edit: Nee, dit is eigenlijk niet eerlijk. Ik heb ook een man wel eens 'aardig maar verder niets' gevonden. Maar toch vind ik je oppervlakkig overkomen in de zin van als je je ex tegenkomt, dat je daar helemaal op zit te geilen. Dat vind ik toch niet bijzonder smaakvol.
evyblissy wijzigde dit bericht op 28-11-2009 12:12
Reden: toevoeging, wegens te botte post.
Reden: toevoeging, wegens te botte post.
% gewijzigd
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
zaterdag 28 november 2009 om 12:14
quote:arj schreef op 28 november 2009 @ 11:39:
Een heel bekend gevoel. Ik heb hetzelfde, nu een tijdje aan het daten met een leuke vrouw, maar mis het WAUW gevoel zeg maar. Als ze bij me komt, komt na een uurtje het gevoel boven van wil je aub weggaan je zit me in de weg... Je moet in dit geval eerlijk blijven en er misschien een punt achter zetten. Wat ik dus ga doen dit weekend. Als het niet goed voelt niet door lopen. Succes!En ben je dan een flinke vent om dat dan ook te zeggen? Of ga je ondanks dat dan toch door voor de hoofdprijs (=sex)?
Een heel bekend gevoel. Ik heb hetzelfde, nu een tijdje aan het daten met een leuke vrouw, maar mis het WAUW gevoel zeg maar. Als ze bij me komt, komt na een uurtje het gevoel boven van wil je aub weggaan je zit me in de weg... Je moet in dit geval eerlijk blijven en er misschien een punt achter zetten. Wat ik dus ga doen dit weekend. Als het niet goed voelt niet door lopen. Succes!En ben je dan een flinke vent om dat dan ook te zeggen? Of ga je ondanks dat dan toch door voor de hoofdprijs (=sex)?
zaterdag 28 november 2009 om 12:35
Heb jij bij je exen gelijk na een paar dates al de x-factor gevoel gehad, of heeft dat moeten groeien? Een paar dates gehad en je maakt je druk over dat je niet verliefd genoeg bent? Vind ik persoonlijk nogal raar, tuurlijk moet er iets zijn waardoor je geprikkeld bent om nog een date te willen, maar verliefd??
zaterdag 28 november 2009 om 13:37
zaterdag 28 november 2009 om 17:36
Helemaal met wuiles eens: en waar heeft jou dat uiterlijk vertoon gebracht??!!
Ben zelf ook aan het daten geweest met een man die het steeds maar niet zeker wist... gek wordt je van die onzekerheid!
Hij zit nog in de denkfase en ik geef hem op dit moment de ruimte. Dingen waar hij mee worstelt liggen hopelijk op ander vlak dan dit oppervlakkige standpunt.
Wat is knap? Je wilt graag het wow gevoel: vrouwen zijn op zijn mooist als ze gelukkig zijn, als ze voelen dat een man trots op ze is. Dan maken de "fotomodel- kenmerken" helemaal niet uit. Dat ze straalt: dat is belangrijk en dat kan iedere vrouw! En daardoor hebben mensen bij iemand het echt wow gevoel! Lief, grappig, sociaal, origineel, leuk, gezellig: dat zou toch bovenaan moeten staan? Je hebt nog veel te leren...
Ben zelf ook aan het daten geweest met een man die het steeds maar niet zeker wist... gek wordt je van die onzekerheid!
Hij zit nog in de denkfase en ik geef hem op dit moment de ruimte. Dingen waar hij mee worstelt liggen hopelijk op ander vlak dan dit oppervlakkige standpunt.
Wat is knap? Je wilt graag het wow gevoel: vrouwen zijn op zijn mooist als ze gelukkig zijn, als ze voelen dat een man trots op ze is. Dan maken de "fotomodel- kenmerken" helemaal niet uit. Dat ze straalt: dat is belangrijk en dat kan iedere vrouw! En daardoor hebben mensen bij iemand het echt wow gevoel! Lief, grappig, sociaal, origineel, leuk, gezellig: dat zou toch bovenaan moeten staan? Je hebt nog veel te leren...
zaterdag 28 november 2009 om 23:02
maandag 30 november 2009 om 10:22
quote:Naomi_Mara schreef op 28 november 2009 @ 12:14:
[...]
En ben je dan een flinke vent om dat dan ook te zeggen? Of ga je ondanks dat dan toch door voor de hoofdprijs (=sex)?Als het gevoel niet goed zit moet je dat gewoon vertellen, eerlijkheid duurt het langst?! Ik heb het dit weekend vertelt en het werd niet echt positief ontvangen, maar beter dit dan tijd van beide verdoen. En nee de hoofdprijs was meer een troostprijs in dit geval dus daar ga ik zeker niet voor!
[...]
En ben je dan een flinke vent om dat dan ook te zeggen? Of ga je ondanks dat dan toch door voor de hoofdprijs (=sex)?Als het gevoel niet goed zit moet je dat gewoon vertellen, eerlijkheid duurt het langst?! Ik heb het dit weekend vertelt en het werd niet echt positief ontvangen, maar beter dit dan tijd van beide verdoen. En nee de hoofdprijs was meer een troostprijs in dit geval dus daar ga ik zeker niet voor!