Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
Ligaa, beterschap. Ik wacht ook weer met die postzegels kopen, het zijn er immers 25 in een keer en die krijg ik deze maand niet meer op denk ik.
dank je wel allebei.

alweer een hurray! dus 2 vandaag
Ligaa: beterschap.

Hier vandaag totaal niets. Blijven hopen voor morgen...
Snjókorn falla, á allt og alla
Hurray weer een hurray! dat maakt 3!
Jeetje, wat veel hurrays hadden sommigen gisteren! Leuk hoor! Bij mij is het stil met de hurrays...

Ik heb op mijn profiel aangegeven dat ik childrens book illustrations leuk vind, maar ik doe ook mee aan de RR over dat onderwerp... de 2 kaarten van gisteren waren van de RR.
Leuk JJ, jij ook de RR-verslaafdheid te pakken?

Ik heb, toch maar, twee adressen aangevraagd. Duitsland en China. Aan de Chineese dame even haar chinese taal gevraagd........Kreeg ik die niet omdat er toch al een kaart zonder zo'n adres was aangekomen. Dus hopelijk komt het goed.
Hmm wat raar dat ze die niet even naar je toe zendt, Steph... beetje jammer...

Ik ben alweer over mn ergste tag- en RRverslaafdheid heen... Postzegels raken op en ik heb niet veel geld over deze aankomende 2 maanden.... (lees: sinterklaas, verjaardag schoonoma, verjaardag schoonmoeder, kerstdagen in Disneyland, verjaardag zwager, oud&nieuw, eigen verjaardag, verjaardag vriendlief, verjaardag moeder en dan is het nog maar 9 januari als alles achter de rug is!)...

Maar ik heb wel zin in hurrays en nieuwe officials versturen!
Wisselen de tarieven elk jaar dan voor postzegels??

Ik heb echt nog veel postzegels liggen!
Ik heb het op de site gisteren al opgezocht (tnt) en daar zag ik niets. Zojuist ook gevraagd bij de drogist, waar ik ze altijd koop, en die zeiden Nee zij krijgt het altijd in oktober te horen en nu niets.

Ik heb nieuwe gekocht.
JJ, wat heb jij het druk zeg. Gelukkig komt sint niet hier, jammer we gaan wel naar schoonma en schoonpa geen zin in. Kerstavond de vrienden hier, eerste kerstdag opruimen, tweede kerstdag komen alle ouders hierheen.
Gelukkig! Ik heb namelijk nog een lading gulden postzegels liggen en heb ook pas postzegels gekocht bij het postkantoor. Dit zijn hele leuke, niet die standaard met een fiets.
De tarieven blijven gelukkig ongewijzigd.

Net nog een kaartje naar Finland gestuurd. het schrijven gaat steeds beter.
Vanmorgen zat er een ontzettend leuke kerstkaart in de bus van New York! Ik ben er heel erg blij mee. Echt heel gaaf.

Heb hier ook weer postzegels gehaald (gaat snel!) en nog wat nieuwe kaarten.
Een ontzettend lelijk voorbedrukte kaart uit Portugal gekregen... bah, wat stom.
JJ wat bedoel je met een voorbedrukte kaart?
Oh gelukkig van de postzegels, dat er geen tariefswijziging komt bedoel ik, want ik heb net nieuwe binnen, 50 voor binnen en 50 voor buiten europa. Is even slikken met betalen, maar dan kan ik wel weer een half jaartje vooruit. Net nadat ik de betaling had gedaan maakte ik de brief van de Nuon open met de jaarafrekening. *slik*. Moet gewoon 300 euro bijbetalen! WTF! Ik blij dat ik de postzegels al gekocht had...ghehe.

Je krijgt ze ook altijd snel in huis hoor als je ze besteld hebt op postzegelsmetkorting.nl. Ik heb zel altijd echt binnen 2 dagen ontvangen! Super.

Ligaa beterschap joh.

Heb je weer even afleiding door onze reakties hier

Gister kaartjes verstuurd naar thailand en rusland. Ik hoop dat thailand nou eens aankomt want ik heb de 2 eerdere beide expired.

Dit was die van mij, ik ben er echt heel blij mee!!
Die is gaaf Ine.
Snjókorn falla, á allt og alla
Mooie kaart Ine!
Oo ik heb nu toch een leuke kaart gekregen, 3D, met de boodschap dat ze de kaart speciaal voor mij had gekocht Ik ben helemaal blij!

Kozoo. ja zul je net zien dat die dan binnenkomen.

Ine, die is gaaaaaaaaaaaf. Heb er ook eentje van die plek maar deze mag er zeker zijn hoor.

Tchai, dat is wel aardig zeg. Hij is komisch.

Een kersttag uit Polen en een official uit Oekranië van een dame die Nederlandse is. Is ook een hele mooie.
En in haar profiel staat dat ze Russich, Oekranisch en Engels kan.
quote:papua schreef op 01 december 2009 @ 11:55:

Wisselen de tarieven elk jaar dan voor postzegels??

Ik heb echt nog veel postzegels liggen!Ik ook!!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Oh, lees dat 't niet veranderd *eerst verder lezen Janna* Gelukkig...

Leuke kaart Ine!

Tchai, lief van haar dat ze die speciaal gekocht had... wat heb je in je profiel staan dan, dat ze deze uitgezocht heeft?

JJ, ik heb ook kinderboeken kaarten in m'n profiel staan, leuk!

Steph, ze kan dus geen NL's meer tegenwoordig?
Ligaa, voel je je al wat beter?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven