Barcelona!!

02-12-2009 10:55 8 berichten
Hoi

In mei ga ik een paar dagen naar Barcelona en ik heb er onwijs veel zin in.

Wie heeft tips? Wat moet je absoluut gezien hebben en wel restaurant is geweldig??

Groeten,

Judith
Alle reacties Link kopieren
Barcelona

Leuk hotel in Barcelona

Barcelona

Heb even 3 recente topics opgezocht over barcelona
Parc Guel,Sagrada Familia,Palau de Musica(hebben wij toen stom genoeg niet gedaan,je kan er alleen met een rondleiding in en je moet op tijd reserveren dus de eerste dag van je bezoek er heen en voor een dag erna ofzo afspreken).

Montjuic(een berg met schitterend uitzicht en mooie paleizen)

En door de barri gotic wandelen.
Alles van Gaudi uiteraard: o.a. Parc Guell, Casa Mila, Casa Batllo, Casa Vicens, Sagrada Familia, Museu Gaudi.

Museu Picasso, Museu Joan Miro.
Oh en je kunt overal fantastisch eten alleen niet aan de Ramblas, doe het niet. Je wordt opgelicht in de prijs, het smaakt niet lekker en je zit tussen de uitlaatgassen. Overal zitten eettentjes, dus het is niet moeilijk iets lekkers te krijgen. En niet duur. Heb een keer fantastisch gegeten, maar ik probeer al een jaar te achterhalen waar dat was, maar kan het helaas niet meer achterhalen.
Oh en een vreemde tip, als je bij de Sagrada Familia Geweest bent kun je te voet over een soort van avenue wandelen en dan kom je bij Hospital de Sant Pau. Echt een pracht van een gebouw. Je kunt er helemaal omheen wandelen en in de tuinen kijken. Zeker de moeite waard.
vlakbij het strand maar ook in een zijstraat van de passeig de gracia vindt je foc you

Superlekker eten, internationale keuken maar ook tapas maar dan net anders. Probeer zeker de nacho's met cheese of het tonijn voorgerecht....En niet te dure lekkere cocktails

mmmmm ik krijg nu al trek!

vermijd inderdaad het eten op de Ramblas. Een drankje doen op het Placa Reial is wel leuk maar voor eten geldt hetzelfde als de Ramblas: het is overal lekkerder en goedkoper dan daar!

Ook leuk om cocktails te drinken bij shoko aan het strand (wel duur!). Iedere taxichauffeur rijdt je er blindelings heen. Het strand voor Shoko is trouwens ook een stuk rustiger dan vlakbij de metrohalte.

In andere steden doe ik het eigenlijk nooit maar in Barcelona is het echt leuk om met zo'n Bus touristic te reizen.

Veel plezier!
Bij de Santa Maria del Mar in de buurt zitten leuke dingen doen:

- Originals Origen 99.9% voor lekkere, goed betaalbare tapas

- El Pebre Blau (o.i.d.)

- Pastisseria Sant Pere voor een heerlijke lunch

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven