BDSM, voor de liefhebbers

08-10-2006 21:17 3094 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds de oudheid bestaat er op dit forum een 'centraal' BDSM topic. Het clubje SM-ers is niet zo heel erg groot, dus het lijkt af en toe misschien alsof het een besloten topic is, maar niets is minder waar! Dus wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen.

Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die Viva forummers in het verleden hebben aangedragen:

Wandering Spirits

Dè site bij uitstek voor de beginnende en ontdekkende sub. Je vindt hier onder andere theorie, afbeeldingen, een sublijst en er is een chat.

Ter leeringh:

BDSM info
Albany Power Exchange

Angelfire

Ter vermaeck:

Bar X

Chatplaza
Iets met dieren

www.bdsm-jongeren.net

www.bdsm-35.nl

www.collarme.com

En last but not least, de vakbond der BDSMerts Den VSSM

Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Meer dan in andere topics wordt het hier dus op prijs gesteld als je jezelf even summier voorstelt.

anoniem_38662 wijzigde dit bericht op 03-05-2010 22:39
Reden: :-)
% gewijzigd
Dank je HH

Gut, ik ben zó vanilla dat ik de tranen bijna over de wangen heb lopen..wat lief van jullie.

Doet me goed!
Huh? tranen?
Sprankelend, ik snap je vraag, maar ook weer niet... Jij bent altijd zo opmerkzaam, doortastend, weet precies de spijker op de kop te slaan, waarom twijfel je hierbij aan je oordeel? Nou ja, doet er ook niet toe, ik vind dat je gelijk hebt. Wat een idioot om zomaar haar mailadres aan een onbekende te geven! (En ik kan het trouwens ook al niet waarderen als iemand mijn mailadres aan iemand geeft die ik wel ken, dan kan je eerst aan mij vragen of dat mag.)

En heb jij de dates afgezegd of hij?

Veel plezier Hanna!

En Roos, leuk dat je hier schrijft!
Tranen? Waarvoor? Natuurlijk ben je welkom hier!
-
Haha, klinkt niet best Sprankelend. Verwacht je nog een vierde datepoging?
-
ja eh, sprankelend geloof het nou maar gewoon!
-
O, Sprankel, ik dacht dat JIJ degene was die de dates had afgeketst. Sorry voor mijn voorbarige aanname.
-
quote:Helse_Heidi schreef op 13 november 2009 @ 15:49:

Huh? tranen?

Ach ja, ik ben een emotioneel wrak..

Een aai over mijn bol en ik jank haha...
-
Zijn we allemaal wel eens Roos. Ik heb ook mijn dagen. Maar als ik toch zo nieuwsgierig mag zijn. Je hebt geen interesse in sm, maar het spreekt je toch aan? Wat dan precies?
De machtsverhoudingen denk ik, Heidi. En het spel eromheen... dat iemand je schijnbaar zover krijgt dat je over dusdanige grenzen heengaat die je in het dagelijks leven nooit zou laten passeren.

Als tiener keek ik een docu, daar was een meisje aan het woord dat aan sm deed. Ik dacht toen (net als de rest van bijna het hele universum) Ooo dus ze vind het leuk als ze in elkaar geslagen word. Mijn vader sloeg mij regelmatig en dat vond ik verre van leuk, kon me daar dus niks bij voorstellen.

Ze vertelde toen: natuurlijk vind ik het niet leuk om van zomaar iemand een ram voor me harses te krijgen... het gaat om het spel, de sfeer, de rollen...

Als een vrouw, die van sex houdt, verkracht word vind ze dat toch ook niet leuk?

Dat maakte het voor mij wat duidelijker.

Het is niet zo dat ik altijd geïnteresseerd ben geweest in juist dit onderwerp. Wel ben ik altijd vreselijk benieuwd naar de psyche van de mens... inclusief de donkere zwarte randjes en de krochten van het brein.

Een paar weken geleden las ik het verhaal van een Sanne in de viva. Ik vond het waanzinnig boeiend. Tussen gruwelijk en intrigerend in.

En ik merkte dat ik het vrij veroordeelloos kon lezen, werd wel heel nieuwsgierig.

Vandaar al mijn vragen aan Hanna op het andere topic.

Pfft... ik hoop dat jullie me snappen. Jemig hoe leg je zoiets knap uit.

Net als jullie..hoe leg je uit hoe de verhoudingen in jullie relatie ligt... lastig toch?

Ook voor mij geldt: vragen staat vrij...ik zal zo eerlijk mogelijk antwoorden binnen de toegstane grenzen van mijn eigen identiteitsbewaring (jeumeg wat een deftige zin).

@Hoi CC..bedankt voor je welkom!!
Roos, wat ik uit jou verhaal ook herken is die interesse in de menselijke psyche. Mijn vriend en ik hebben dat ook beide. Ik vind het spelen met elkaars psyche tijdens sm ook een mooi en leuk proces. Als je aan elkaar gewaagd bent liggen daar veel uitdagingen, zo ervaar ik dat. Ik vind die machtsverhoudingen ook boeiend!

Ik denk dat de verhoudingen in mijn relatie gewoon gemiddeld zijn. Nu moet ik zeggen dat wij sm soms 3 keer per week doen en dan weer twee weken niet. Dat is verschillend.
Rooss, ik persoonlijk heb niet veel met slaan. Alhoewel ik natuurlijk meer pijn kan verdragen als ik opgewonden ben.

Wat mij veel meer triggert, is dwang.
Saboteren, je bedoelt je bent gewoon eigenlijk niet geïnteresseerd?
-
Uiteraard ga je geen proces in als je al weet: dit wordt drie keer niks.. en dat heb ik eigenlijk het meeste..!

Op AD kun je aangeven wat je voorkeuren zijn, heb je dat gezien? Er lopen D's rond hoor! In alle soorten en maten.

Maar eh... wat bedoel je met Texas??
-
Je vergelijking met die leren koffer is trouwens maar al te waar denk ik. Instant genot wil men. En geen verantwoordelijkheid. Geen èchte commitment, want dat is te ingewikkeld..

Ik ben nu na jaren van gevlinder en verkeerde keuzes ook toe aan iets duurzaams. Maar ja...probeer dat maar eens te vinden in een tijd waarin quick fixes inderdaad de norm zijn...!
Voor die website klik je hier
-
quote:sprankelend schreef op 13 november 2009 @ 15:54:

Ik vind het echt heel grappig dat jullie allemaal zo'n flitsend beeld hebben van mij. Ik zou willen dat ik dat zelf ook had .

Heb bepaald geen flitsend beeld van jou. Wel een beeld van iemand die geweldig kan beschrijven en omschrijven. Die helder uiteen zet en een mooie woordkeus heeft.

In elk geval iemand, die mij motiveert hier te blijven lezen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven