2 maanden Indonesie!

26-09-2009 13:38 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo forummers,

Na lang twijfelen om alleen op reis te gaan, heb ik eindelijk de knoop doorgehakt! Ik ga 2 maanden naar Indonesie in januari en februari. Ik vind het spannend, maar nu ik een beetje begonnen ben met orienteren en lezen ook wel erg leuk! Ik wil beginnen op Bali en eigenlijk ligt alles verder nog open qua reisplan.

Ik weet dat hier en daar wel wat te vinden is op het forum over Indonesie, maar een eigen topic vind ik toch wel leuk.

Wat zijn jullie ervaringen met Indonesie, de mensen, de cultuur, het alleen reizen? Hebben jullie tips welke route ik in 2 maanden het beste kan doen? Ik wil op mijn gemakje reizen, dus hoef niet alles in sneltreinvaart te doen.

Ik hoor het heel graag van jullie.

Liefs,

Fleur
Hi Fleur, ik ga pas in juli.

Ik vond Sanur wel leuk. Minder druk dan Kuta maar ik was er na een nacht of 3 wel uitgekeken. Neem een hotel dat dichtbij het strand ligt. Heerlijk!
Weet iemand leuk hostel/ hotel Sanur?
quote:Fleur2008 schreef op 17 november 2009 @ 19:52:

Ik ben nu bezig met visum regelen? Ik kan mijn paspoort opsturen aangetekend naar een bureau en binnen week visum hebben. Iemand daar ervaring mee? Scheelt weer dagje heen en weer naar Den Haag naar de ambassade.Ja, maar is wel duurder, scheelt 30 EUR.
Hoi Fleur2008,

Indonesie is zooo leuk! Echt 1 van mijn favoriete reisbestemmingen!

Ik ben er in 2007 vijf weken in mijn eentje geweest dus misschien kan ik je wat tips geven. Voor mij was dat trouwens de eerste keer dat ik alleen op reis ging maar het is supergoed bevallen!!!

Ik ben begonnen op Bali en heb de eerste nachten in Legian geslapen. Dat is vlak naast Kuta maar net iets rustiger/ minder hectisch toeristisch. Ik zat in Su's Cottages II, een prima hotelletje en op loopafstand van het strand. Echt leuk is KuDeTa, waar je kunt liggen op loungebanken en eten & drinken & zonnen. Dat is in Seminyak weer een dorpje verder. Je kunt erheen lopen over het strand, is wel een eindje wandelen. Sanur zou ik niet doen, het is echt ingericht op familietoerisme, rustig en veel groe hotels/ resorts.

Ubud is ook zeker een aanrader! Toen ik er was heb ik gefietst door de rijstvelden en verschillende tempels bezocht en ceremonies bijgewoond. Echt doen!

Daarna ben ik naar Sulawesi geweest om te duiken op Bunaken. Als je duikt is dit echt een hele mooie plek. Het is er prachtig onder water en de mensen zijn superlief.

Java vond ik erg mooi. Van Bogor (kun je wat mij betreft rustig overslaan) ben ik naar Yogyakarta gegaan. Geweldige stad! Ik zag m al voorbijkomen maar ViaVia Reiscafe is een verplichte stop! Heel veel excursies te doen en heerlijk eten dus grote kans op het ontmoeten van medereizigers.

Verder ben ik naar Padangbai op Bali geweest, daar gaat de boot naar Lombok ook. Helaas ben ik daar niet geweest maar ik zou met name voor Lombok en Flores zeker terug willen naar Indonesie dus die zou ik zeker opnemen.

Wat betreft alleen reizen, ik vond het heel makkelijk daar. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het op Java leuker vond dan op Bali. Bali is toch wel heel toeristisch en ik moest echt wel wat moeite doen om andere backpackers te ontmoeten. Qua vervoer is de trein heel leuk, je ziet het landschap echt aan je voorbijtrekken. Het vliegtuig is goedkoop en goed dus ook een aanrader. Verder kun je makkelijk 'privevervoer' regelen in de vorm van een becak (fietstaxi) of een busje met meerdere toeristen regelen.

Kortom, ik ben jaloers! Geniet ervan!
Oh, ik lees net je laatste bericht.

Kun je geen Visa On Arrival krijgen? M.a.w. dat je die als je aankomt op Bali koopt? Dat heb ik gedaan en ik weet dat dit vorig jaar nog kon.
Dank je wel voor je reactie coffeelover!!!

Als je 7 weken gaat zoals ik, heb je een visum nodig voor 60 dagen. Op vliegveld denpasar kun je alleen voor 30 dagen krijgen.

Goede tip van een hotelletje zoeken net buiten Kuta!! Denk nu ook iets te gaan boeken in Legia. Mag voor de eerste dagen best een beetje luxe zijn om daar te acclimatiseren. Heeft Sues cottages een zwembad?

Anderen nog goede tips voor een leuk hotel in Legian voor eerste nachten??
Iemand ervaring met hotel 'Three Brothers Inn?' n Legan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven