LGZW Deel V

22-10-2009 11:39 3103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaan we in dit topic al door voor de tweede?? Caatje???

NaamLeeftijdKind

nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenNemovisje271Ja!

22 aug14 januari echoPeanutje331Ja!

23 januariHartje!

Pienienimie moet

alleen nog even

draaien, kom op kleintje!Bengal311Ja!

12 februariHartje!

Lekkere spekbaby op komst Elev292Ja!

25 februariHartje!

Elevmeis is 3Sjip311Ja!

16 maartHartje!

Alles goed en nu al eigenwijs Chi caatje28116 april Minicaat

geboren! Sproet31121 mei Sproetekind

geboren! Dufty32210 juli Duftyboy

geboren!

Duftygirl is 3South29114 juli Southmini

geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje

geboren! Lalie2713 aug Laalbaby

geboren! Luaska3114 aug Luusbaby

geboren! Minie2313 sep Miniemeisje

geboren! Chica29114 sep Chiekmeisje

geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley

geboren!
He bah Laal wat een nutteloze opmerking. En dat je je man alleen maar meer mist ook niet leuk.

Zijn je tranen alweer droog? Ik hoop het maar.

Wij zijn net naar een bv avond geweest. Vond het toch wel heel nuttig. (Had er niet heel veel van verwacht eigenlijk). En Pienman ook wel. De video was een echte eye opener.

Beng heb je je man al lief aangekeken?

DD gaat lekker daar dus?
Pientje, wat naar dat je zo ontzettend ongerust was vannacht en ik kan me er ook alles bij voorstellen. Gelukkig heb je intussen weer een interne blauwe plek las ik net, maar het zou toch fijn zijn als je even naar het hartje mag luisteren.

Duft heeft het ooit tegen me gezegd. Je wordt nooit meer helemaal de oude Sproet. Je wordt een Sproet+ zorgen

Hihi, net boodschappen gedaan. We gaan morgen 'over' dus ik wilde even wat dingen in huis halen, zoals brood, jam, pindakaas etc. Beetje basisdingen. Eten voor vanavond hebben we al. Vergeet ik dus helemaal dat we ook nog geen olie, azijn, mosterd en zout hebben! Zo raar om echt helemaal aan de basis te beginnen. Ik heb gelukkig wel pindakaas zonder suiker gevonden, nu nog lekker brood, want daar zit hier ook suiker in, bleh. Ik kan van mijn nichtje een broodbakmachine lenen, misschien is dat nog wel de beste oplossing.

goed, dit bericht staat al een uur of 6 open, ik ga het maar even posten
Ok, ik had dus mijn verhaal nog niet helemaal af over de Sproet+zorgen. Duft had gelijk. Ik ben weer aardig m'n oude zelf, maar als er ook maar iets anders is dan normaal (prutoogje, niet willen slapen etc) dan vraag ik me gelijk af of er niet iets aan de hand is en hoe ik het moet oplossen. Ik kan het steeds beter hoor om het los te laten, maar toch m'n eerste reactie is "nee, wat nu?"

Elev, meteen weer druk in de weer dus? Ben je met leuke dingen bezig? Jammer dat ik het niet meer kan lezen (tenzij iemand het even uitscheurt en op de post doet )

Lieve Laal, wat ontzettend jammer dat je toch wilt stoppen met kolven omdat het niet helemaal een vrijwillige keuze is maar door omstandigheden zo is gekomene. Niet leuk dat de CB dame zo reageerde. Maar ik snap heeeel erg goed dat je zo je best bent blijven doen, ook al was het maar voor een beetje, maar ik snap ook heeeeel erg goed dat het wel mooi geweest is nu. Het kost je bakken energie die je nu voor andere dingen kunt gebruiken. Je hebt het echt heel erg goed gedaan en je kunt met een opgeheven hoofd stoppen hoor! Ik ken niemand die zo ontzettend lang door is gegaan met kolven, petje af!

Duft, leuke dag gehad met je lief?

Luus, klinkt goed allemaal daar op je werk! (ik vind het trouwens verdacht rustig hier sinds jij weer werkt en ik 'weg' ben )

Nou, geniet allemaal nog van jullie nachtrust. Wij hebben net gegeten (afhaal burrito, lekker vies ) want geen zin om te koken omdat we net zijn verhuisd (jaja, ik zit nu in ons eigen huis!!!)

Morgen meer. Dikke kussen voor jullie allemaal!
Haaaaai goedemorgen allemaal.

Sproetie heerlijk jouw 'nachtelijke' posten. Was deze keer maar 1x wakker om te plassen dus hoefde niet naar beneden om jou te zoeken.

Waren de burrito's een beetje te eten? Ik vind het echt zo leuk om jullie opstartverhalen te lezen. Ga je er nog iets mee doen? (waar we het wel eens op de groep over hebben gehad met Elev enzo)

Volgens mij zou dat heel populair zijn. Ik vind het namelijk echt heel leuk om te lezen. Maar dat is misschien ook omdat ik al zo lang met jullie meeleef.

En je hebt dus al gewoon internet in jullie huis? Relaxed!

Zelf brood bakken, heel goed idee. Deed ik in Engeland ook altijd. Veel beter dan die slappe meuk uit de supermarkt. Of een reform winkeltje of boerenmarkt opzoeken daar willen ze ook nog wel eens goed brood en andere lekkere spulletjes hebben.

En ik weet zeker dat er genoeg mensen zijn die ook wel wat dingen op willen sturen. Hoewel brood misschien een beetje lastig is.

Pienmini heeft het weer helemaal begrepen en is weer helemaal zijn oude zelf. YES!!! Had Pienman toch gelijk. Sterker nog volgens mij was ie echt een kwart gedraaid gisteravond en vannacht. (Nu weer teruggedraaid overigens ) Dat is wel niet genoeg, sterker nog dat maakt het nog ingewikkelder maar het begin is er!!!

Nou ga maar eens mijn ontbijtje opeten en douchen enzo. Dag meissies een fijne dag!!!!

P.S. Sproet over iets meer dan 1 week zal ik jou en Luus vervangen. Goed? Moeten er alleen wel mensen terugkletsen anders is de lol er ook snel af.
Goedemorgen!

Sproet, jullie nieuwe leven klinkt nu al helemaal leuk, zelfs die afhaalburrito Vertel ons maar uitgebreid over alles daar, dan kunnen we een beetje meegenieten!

Laal, wat heb ik met je te doen Het lijkt me vreselijk zwaar om zo lang zonder je lief te zitten, en dan ook nog net aan het werk, al je energie in kolven stoppen, en dan als toetje nog zo'n achterlijke opmerking bij het cb , net of je dáár op zat te wachten....

Maar meisje, geloof me, als er iemand is die liefdevol en zorgzaam is, en het beste voor haar kleine wil, dan ben jij het wel! Jou valt niks te verwijten; je doet het fantastisch en bent een topmama voor jeetje!

Je hebt hem nu 4 maanden borstvoeding gegeven en daarmee heb je hem de beste start gegeven, dat is toch super?

Ik vertelde gisteren aan man over jullie wierrook gebeuren pien, hij vond het ook wel een beetje ehm... bijzonder

Al zei hij ook "lekker boeien of het raar is, als het werkt maakt het toch niet uit?" En dat is natuurlijk wel zo. Geef het een kans, in het ergste geval gebeurt en niets, maar dan hebben jullie tenminste wel gelachen samen, dat is ook wat waard toch?

Hier ook even een baaldag, zit vandaag van 06.30 tot 23.00 alleen thuis (nou ja, zonder man dan), niet leuk en niet gezellig Al is dat natuurlijk niets in vergelijking met laal Ben mijn zus aan het overhalen te spijbelen van school en langs te komen , maar het arme kind heeft een geweten en wil dat niet, flauw hoor Verder werkt iedereen natuurlijk... soms is verlof hebben ook wel eenzaam, vinden jullie dat ook?
Goedemorgen!

Laaltje toch dat is echt helemaal niet leuk. Maar het is wat Chiek zegt hoor: jij ben de allerbeste moeder voor Jeetje, of je nou wel of niet stopt met kolven. Aan een doodvermoeide en ongelukkige Laal heeft Jeetje toch ook niks, dus stoppen is heus niet 'opgeven'. Je hebt het juist zoooo lang volgehouden, diep respect juist! En een schop onder de kont van de CB-dames, gevoelloze kenaus.

Sproetje, wat lekker dat jullie verhuisd zijn! Als jullie een beetje ingericht zijn willen we foto's hoor! Gek inderdaad, dat je dan opeens de meest standaard dingen voor de keuken vergeet te halen omdat je dat 'altijd hebt'. Had je je kruiden nog meegenomen?

Ben wel met leuke dingen bezig (het wordt langzaam leuk nu ik eindelijk die gvd'se kandidaten rond heb ), het is in februari te lezen. Ik beloof er eentje op te sturen! Het is altijd leuk om wat Nederlands te lezen als je in het buitenland zit, geef t.z.t. maar aan welke tijdschriftjes nog meer leuk vindt, misschien ook een opinieblad oid.

Daarnaast ben ik ook heel druk voor een opdrachtgever die nogal snel gegroeid is (ook in de redactie) en waar het werken nogal structuur mist. Heel rommelig dus, iedereen doet maar wat hem zelf goed lijkt, zoekt maar een beetje naar een goede werk- en overlegwijze, en dan komt af en toe de hoofdredacteur met een strak plan zonder dat die echt weet waar de redacteurs in de praktijk behoefte aan hebben. Dat moet zich duidelijk nog ontwikkelen, maar nu kost dat allemaal zoveel tijd en mailtjes.. (Gelukkig werk ik op uurbasis. )

Caat, hoe is het met jouw werk? Was het eerste nummer er al, ja toch? Hoe waren de reacties??

Chiek, ik ben zo nieuwsgierig naar de uitkomst van jouw sollicitatie! Wat ontzettend stom dat het zo lang duurt zeg. Nou ja, zo lang het antwoord uiteindelijk maar 'welkom' is. Ongezellig dat man de hele dag weg is, maar wel fijn dat er behalve chocopop in elk geval geen andere mensen zijn. Ik ben ook met meis thuis vandaag, we gaan cakejes in de vorm van sterren bakken.
Ik kom alleen maar zwaaien want mijn laptop doet het niet en lief heeft zijn laptop nu weer nodig... Echt balen man, ik voel me helemaal onthand!

Kus!
Nou, zo leuk vind ik alleen zijn niet hoor

Zou bijna komen helpen met koekjes bakken, jammer dat je best nog ver weg woont...
Goedemorgen!!

Zo, heb mijn vrije dagje weer, tijd om weer eens flink veel te posten! Het is wel typisch hè Sproet!?

Gatver, suiker in brood en pindakaas? Yuhk!

Oeh Pien, je kleine begint het te begrijpen! Hehe. En ook al bijna verlof! Wieeeeeiii! Leuk! Heb wel weer zin in een bevalling hier! Maar zeker ook in een nieuwe zwangerschap, voor Neempje! Mopje, doe maar even jouw ding, ik kan me goed voorstellen dat dit je nu even te veel is. We zullen hier iig met open armpjes staan om je weer te verwelkomen!

Ik ga met Luba zo naar het CB, voor zijn nieuwe prikjes. Zielig... Hij ligt nu nog te tukken, dus trek hem zo uit zijn bedje. Hij is nog steeds ziek, snotteren, hoesten en diarree. Vannacht om 04.00 uur werd ie ook wakker, en had ie hele waterige diarree. Zijn luier was zeiknat, rook naar poep, maar ik zag geen poep... lamp wat meer open gedraaid (hebben een dimmer) en zag toen dat het wel een poepkleur had. Was echt gewoon waterpoep.

Ben benieuwd wat Luba nu weegt en meet.

Tot later!!
Miniemeis is 3 maanden! Véééél beter dan onze planten.
Luba is morgen 4 maanden en weegt nu 6184gr en is 62cm lang.

Prikjes waren zo zielig, hij moest heel hard en heel lang huilen. Daarna flesje gegeven en nog is ie wat hummig. Ga hem zo naar bed brengen. Hij is er alweer 2 uur uit namelijk.
Aah wat zielig Luus! Moet je je voorstellen, baby van mijn nichtje was 63 cm en 5750 gram bij de geboorte. Dat is dus vergelijkbaar met Luba bij 4 maanden.

En het was nog een gewone vaginale bevalling ook (wel met pomp)

Mien: (arme plantjes)

Ben weer thuis, ga genieten van een welverdiend weekend. Ik vind ten minste dat ik het heb verdiend. Heb veel en hard gewerkt deze week.

Voel me overigens goed deze week en hoop dat het zo blijft voorlopig. Ben nu gewoon lekker zwanger zonder al te veel omringende ellende. Goed te behappen allemaal en ik geniet zelfs van mijn buik bij tijden. Heb weer zin om dingen te doen (niet altijd de energie maar da's normaal denk ik) en zie het allemaal stukken zonniger in.
quote:Bengal schreef op 03 december 2009 @ 12:58:

Aah wat zielig Luus! Moet je je voorstellen, baby van mijn nichtje was 63 cm en 5750 gram bij de geboorte. Dat is dus vergelijkbaar met Luba bij 4 maanden.

En het was nog een gewone vaginale bevalling ook (wel met pomp)

OMG!! Wat erg!! Oehhhh, mijn vagina verkrampt alleen al bij het idee om dat er uit te moeten persen! Jeeee....ongelooflijk...

Fijn dat je je weer wat lekkerder voelt!!
Oh, ik ga Luba vanavond zijn eerste papflesje geven. Vind het toch een beetje bijzonder dat ie voor het eerst iets anders te drinken/eten krijgt.
Leuk Luus! Sproetekind is dol op z'n papflesje (die drinkt hij altijd helemaal op), ben benieuwd wat Luba er van vindt. Wij mogen met broodkorstjes beginnen, maar ik wil eerst op zoek naar 'echt' brood (Pien er zit hier wel een bakker die 'artisan bread' verkoopt, alleen dat is schreeuwend duur, dus het wachten is op de broodbakmachine).

Fijn trouwens dat Pienieminie weer van zich laat horen. En die halve slag draaien, was vast om te oefenen. Het komt goed!

Het internet wordt nu aangelegd (we zitten nu illegaal op het netwerk van mijn nichtje ). Telefoontjes hebben we net ontvangen. Grappig eigenlijk dat dat tegenwoordig de eerste dingen zijn die je regelt. Wat zouden we moeten zonder internet

Ok, ik ga even een kopje thee zetten en ontbijten. Straks hele huis schoonmaken, want overal ligt een dun laagje stof op. Ik zal snel foto's op de groep zetten. Jullie gaan je rotlachen!
anoniem_75183 wijzigde dit bericht op 03-12-2009 14:07
Reden: weet dus niet alle poppetjes uit m'n hoofd
% gewijzigd
Sproet, is het niet ongelooflijk vroeg bij jullie?
Wel spannend trouwens, ben benieuwd naar de foto's!
Ik ben ook razendbenieuwd naar de foto´s!!

(en ook naar waarom we ons rot zouden gaan lachen.... is het een grappig huis?! )

Luus, je kleine grote man aan de papfles, spannend hoor! Kan me voorstellen dat je je daar op verheugd, hoe dozig dat ook klinkt. Kreeg van de week zo'n gratis tijdschrift (omdat ik me destijds had aangemeld voor een of andere doos ) en daar zat een proefzakje voor een papfles bij. Heb ik bewaard, maar wil het bij wijze van nu al geven, lijkt me zo leuk Al wil ik eigenlijk echt wel wachten tot ze 6 maanden is.

Mijn god beng, die baby waar jij het over had.... das gewoon een kleuter!

Wat goed trouwens dat je je zo lekker voelt!
Hoi meiden!!

Sproet; wat leuk om van je te horen. Word helemaal blij van je stukjes daar. Ben ook heel benieuwd naar de foto's. Ga later kijken.

Elev: Wat heb je het lekker druk man. Je bent echt goed bezig. Mijn eerste nummer is inmiddels uit en ik ben echt supertrots. Heel veel goede reacties gekregen, dus dat is echt superleuk. En ik begin me steeds meer met de onderwerpen te bemoeien, omdat ik er steeds een beetje meer vanaf weet. Erg leuk dus.

Chiek: Vervelend dat je zo lang alleen zit. Maare...over een uurtje komt de Cosby Show!!! Je bent toch ook fan?? Jij zei het een paar weken geleden en ik denk er nu ook aan. Blijft leuk.

Luus: Leuk dat je met de pap gaat beginnen. Altijd spannend als ze iets nieuws mogen. Minicaat kreeg zijn eerste boterham met beleg begin deze week, maar daar stikt hij bijna in. Dus we wachten nog maar even.

En het is hier heel spannend. We zijn aan het bieden geweest deze week op een huis. Het is de nummer 2 op de groep. Vertel er morgen wel meer over. Maar we hebben dus bijna een huis gekocht! Spannend!! Hoop zo dat het ook echt doorgaat. En ik heb een vast contract!!

Nou, en nu ga ik weer wat doen in huis. En dan zo de Cosby show kijken.
Chiek, ik heb ook zo'n proefzakje (rijstebloem nutr*ix van nutric*ia)! Die ga ik hem vanavond dus geven. Morgen dan maar even een pakje kopen.

Luba is trouwens al de hele week een poeslieve slaper! Je legt hem in bed, en hij gaat meteen slapen, geen huiltje of niks.
Hahaha, klopt ik vind de cosby show ook heel leuk, keek het als kind ook vaak Erna komt een serie die ik ook leuk vind, dus dat is vaak mijn tv kijk uurtje ( je moet wat he, als het snertweer is en je de enige bent die thuis zit, omdat je vriendinnen allemaal werken)

Wat spannend van dat huis! En huis nr.2 was mijn favoriet, dus helemaal goed! Ben benieuwd of het lukt!!

Wat heb je minicaat voor beleg op zijn brood gegeven? Arm jochie dat 'ie er bijna in stikte...

(misschien dan nog maar even geen vlokken op zijn brood doen )
Luus, dat zakje bedoel ik inderdaad! Heb jij dat tijdschrift dan ook?
Ik heb geen idee, welk tijdschrift? Ik ben nergens op geabonneerd, ook al bellen ze me continue, ik zeg steeds vriendelijk: nee, dank u. Maar komt wel uit een of andere zwangere doos.
Wanneer eindigt jouw verlof Chiek? Ik wil best een keertje komen theedrinken (of koekjesbakken ) bij jou tijdens mijn verlof hoor. Lijkt me hartstikke gezellig. Kan ik gelijk checken welke nieuwe functies Chiekepopje erbij heeft gekregen sinds de vorige keer !
Even kijken hoor luus, het ligt hier nog op tafel.... wij jon*ge ou*ders is het. Echt zo'n gesponserd blaadje dat nergens over gaat

Beng, leuk idee! Meisje heeft er veel functies bij gekregen, de leukste is toch wel zoveel poepen ineens dat de luier het niet kan houden, en je dus niet alleen de luier moet verschonen, maar ook het rompertje, truitje en broekje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven