Lang geleden... deel 4
maandag 9 november 2009 om 23:27
gun jezelf het verdriet en laat weten dat het klote gaat.
gun jezelf mensen die je steunen en die er voor je willen zijn.
gun jezelf dat jij nu even belangrijk bent omdat jij verdriet hebt.
gun jezelf dat jij door je problemen een beter mens wordt maar niet meteen.
gun jezelf de tijd om te rouwen, te verwerken en te gaan inzien hoe je je leven weer oppakt.
gun jezelf jezelf.
en gun jezelf je fouten.
gun jezelf je tekortkomingen.
gun jezelf dat je mens bent en niet altijd perfect bent.
gun jezelf dat je het moeilijk hebt.
en gun jezelf dat je er ook weer uitkomt maar wel op je eigen tijd en op je eigen manier.
niet zoals je denkt dat het hoort.
het hoort zoals jij het doet.
het is jouw verdriet en jij gaat daarmee om zoals jij daarmee omgaat.
Geloof in jezelf!
*tekst heb ik eerlijk gejat.. *
gun jezelf mensen die je steunen en die er voor je willen zijn.
gun jezelf dat jij nu even belangrijk bent omdat jij verdriet hebt.
gun jezelf dat jij door je problemen een beter mens wordt maar niet meteen.
gun jezelf de tijd om te rouwen, te verwerken en te gaan inzien hoe je je leven weer oppakt.
gun jezelf jezelf.
en gun jezelf je fouten.
gun jezelf je tekortkomingen.
gun jezelf dat je mens bent en niet altijd perfect bent.
gun jezelf dat je het moeilijk hebt.
en gun jezelf dat je er ook weer uitkomt maar wel op je eigen tijd en op je eigen manier.
niet zoals je denkt dat het hoort.
het hoort zoals jij het doet.
het is jouw verdriet en jij gaat daarmee om zoals jij daarmee omgaat.
Geloof in jezelf!
*tekst heb ik eerlijk gejat.. *
zondag 6 december 2009 om 11:28
zondag 6 december 2009 om 11:31
Mwah. Blij dat die Sint weer weg is in ieder geval (sorry voor degenen die er wel plezier aan hebben beleefd) en verder begin ik nu het bijna-ongeluk van donderdag goed te voelen (slecht slapen, veel eng dromen).
Maar goed, ga ik het verder niet over hebben.
Iemand nog plannen voor vandaag? Levert misschien inspiratie op.
Maar goed, ga ik het verder niet over hebben.
Iemand nog plannen voor vandaag? Levert misschien inspiratie op.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
zondag 6 december 2009 om 11:49
Goedemorgen allemaal,
Fijn je even te lezen Saar. Ik hoop dat je een rustige dag hebt vandaag.
Iry veel plezier met je boek, voor mij zat deel 3 in de zak
EV zo'n ongeluk gaat je niet in de koude kleren zitten. Schrik, boosheid, onrust, het zal er allemaal zijn. Sterkte
Wij gaan vanmiddag op ziekenbezoek. Even met eigen ogen zien hoe het gaat. Het klonkt allemaal niet zo goed, ik zet vanavond wel even wat op hyves.
Appeltje, mooie avatar!
Liefs!
Fijn je even te lezen Saar. Ik hoop dat je een rustige dag hebt vandaag.
Iry veel plezier met je boek, voor mij zat deel 3 in de zak
EV zo'n ongeluk gaat je niet in de koude kleren zitten. Schrik, boosheid, onrust, het zal er allemaal zijn. Sterkte
Wij gaan vanmiddag op ziekenbezoek. Even met eigen ogen zien hoe het gaat. Het klonkt allemaal niet zo goed, ik zet vanavond wel even wat op hyves.
Appeltje, mooie avatar!
Liefs!
zondag 6 december 2009 om 13:26
Lieve Saar.
Fijn dat je even wat komt schrijven, ook ik had in het rijtje kunnen staan bij diegene die zich zorgen maakt.
Je weet als ik wat kan doen,i'm just a phonecall away.
Ik voel mij behoorlijk gebroken.
Vannacht heel lang en goed gesprek gehad met dochter.
Zo lang dat we pas om 6.00 naar bed gingen.Maar het was heel waardevol.
Mijn meisje ligt flink overhoop met wat issue's.
En ik.....ik kan haar niet helpen, ik denk dat ze meer nodig heeft en dat heb ik bij haar neergelegd.
Lynne, veel sterkte.
Ik wens jullie een fijne dag.
Liefs!
Fijn dat je even wat komt schrijven, ook ik had in het rijtje kunnen staan bij diegene die zich zorgen maakt.
Je weet als ik wat kan doen,i'm just a phonecall away.
Ik voel mij behoorlijk gebroken.
Vannacht heel lang en goed gesprek gehad met dochter.
Zo lang dat we pas om 6.00 naar bed gingen.Maar het was heel waardevol.
Mijn meisje ligt flink overhoop met wat issue's.
En ik.....ik kan haar niet helpen, ik denk dat ze meer nodig heeft en dat heb ik bij haar neergelegd.
Lynne, veel sterkte.
Ik wens jullie een fijne dag.
Liefs!
zondag 6 december 2009 om 13:35
zondag 6 december 2009 om 16:49
Beperking? Hoe bedoel je dat?
Sms of kort mailtje sturen lijkt mij niet meer moeite als een bericht hier plaatsen.
Ik weet niet precies waarom, maar ik merk dat het me stoort.
Lees hier vanochtend wat berichtjes over zorgen maken om mij. Heel lief en goed bedoeld hoor, dat weet ik.
Maar ik merk dat ik me daardoor schuldig ga voelen.
Neiging heb om verantwoording af te leggen.
Terwijl schuldgevoel (ja, ook naar jullie toe) juist een van de redenen was om even wat afstand te nemen de afgelopen dagen.
En naast het schudlig voelen, omdat jullie je zorgen hebben gemaakt, is er ook een gevoel van het een beetje raar vinden.
Want ik snap eigenlijk niet dat als je je echt zorgen maakt, je niet op een andere manier contact probeert op te nemen.
Kom ik dan zo afstandelijk over dat dat geen optie lijkt te zijn?
Iry, laat maar weten wanneer je wat af kan spreken.
Zal deze maand lastig worden denk ik.
Sms of kort mailtje sturen lijkt mij niet meer moeite als een bericht hier plaatsen.
Ik weet niet precies waarom, maar ik merk dat het me stoort.
Lees hier vanochtend wat berichtjes over zorgen maken om mij. Heel lief en goed bedoeld hoor, dat weet ik.
Maar ik merk dat ik me daardoor schuldig ga voelen.
Neiging heb om verantwoording af te leggen.
Terwijl schuldgevoel (ja, ook naar jullie toe) juist een van de redenen was om even wat afstand te nemen de afgelopen dagen.
En naast het schudlig voelen, omdat jullie je zorgen hebben gemaakt, is er ook een gevoel van het een beetje raar vinden.
Want ik snap eigenlijk niet dat als je je echt zorgen maakt, je niet op een andere manier contact probeert op te nemen.
Kom ik dan zo afstandelijk over dat dat geen optie lijkt te zijn?
Iry, laat maar weten wanneer je wat af kan spreken.
Zal deze maand lastig worden denk ik.
zondag 6 december 2009 om 17:12
Ik maak mij niet meer of minder zorgen wanneer ik wel/niets van je hoor op dit moment Saar, maar dat gesprek hebben we al gevoerd en hoeft denk ik niet op herhaling.
En ja voor mij kost het (zeker op dit moment) meer moeite om te smsen of te mailen.
Sorry Saar, jammer dat je dat niet begrijpt.
Ik kan op dit moment even weinig hebben, gezien mijn hoofd overloopt , en dan met name het zorgen maken over anderen, er proberen daar voor te kunnen zijn ,drukte
Dat in combi met mijn eigen gezeik maakt mij niet erg weerbaar.
Je hoeft bij mij in ieder geval geen verantwoording af te leggen, ik hoop ik bij jou ook niet.
Dat lijkt mij een hele nare ondertoon voor een vriendschap.
Ik hoop dat er op korte termijn ruimte is om wat af te spreken (rotmaand)
Volgens mij kunnen we wel een beetje ontspanning gebruiken.
En ja voor mij kost het (zeker op dit moment) meer moeite om te smsen of te mailen.
Sorry Saar, jammer dat je dat niet begrijpt.
Ik kan op dit moment even weinig hebben, gezien mijn hoofd overloopt , en dan met name het zorgen maken over anderen, er proberen daar voor te kunnen zijn ,drukte
Dat in combi met mijn eigen gezeik maakt mij niet erg weerbaar.
Je hoeft bij mij in ieder geval geen verantwoording af te leggen, ik hoop ik bij jou ook niet.
Dat lijkt mij een hele nare ondertoon voor een vriendschap.
Ik hoop dat er op korte termijn ruimte is om wat af te spreken (rotmaand)
Volgens mij kunnen we wel een beetje ontspanning gebruiken.
zondag 6 december 2009 om 17:17
Saar, ik begrijp wat je bedoeld.
Ik maakte me best wel wat zorgen ja.
Je geeft al langer aan dat het niet zo goed met je gaat. En normaal ben je er bijna iedere dag wel even, al is het soms alleen maar om even te zwaaien. Nu had ik je al een paar dagen niet gezien, en dat vond ik dus een beetje raar. Waardoor ik me een beetje zorgen begon te maken. Gewoon, omdat het dus niets voor jou is.
Maar daarnaast stond wel de gedachte dat je het misschien druk zou hebben of zoals je zegt, dat je even afstand nam van het forum om oa de door jou genoemde reden.
Waarom ik geen contact met je heb opgenomen?
Oa door de gedachte dat je misschien even afstand zou willen nemen. Van het forum, en indirect dus ook van mij.
Ik zag je ook niet online op msn, terwijl je normaal toch vaak online (of afwezig) staat. Daaruit maakte ik eigenlijk op dat je even met rust gelaten wilde worden. (misschien onterecht...)
Ik heb een paar keer de gedachte gehad je te bellen, en dat hier ook aangegeven. Maar toch heb ik het niet gedaan.
Vooral dus door de gedachte dat je daar niet op zat te wachten. Niet op mij zat te wachten.
En we hebben nog nooit gebeld, dat speelt ook mee.
Ik had je idd een sms kunnen sturen, die drempel is wat lager.
Dit is allemaal niet verkeerd bedoeld, ik hoop ook niet dat je het zo oppakt. Ik heb aan je gedacht.. en vind het moeilijk om te zien hoe jij aan het worstelen bent.
Dat maakt me soms verdrietig.
Saar, ik ben echt om je gaan geven.
Ik maakte me best wel wat zorgen ja.
Je geeft al langer aan dat het niet zo goed met je gaat. En normaal ben je er bijna iedere dag wel even, al is het soms alleen maar om even te zwaaien. Nu had ik je al een paar dagen niet gezien, en dat vond ik dus een beetje raar. Waardoor ik me een beetje zorgen begon te maken. Gewoon, omdat het dus niets voor jou is.
Maar daarnaast stond wel de gedachte dat je het misschien druk zou hebben of zoals je zegt, dat je even afstand nam van het forum om oa de door jou genoemde reden.
Waarom ik geen contact met je heb opgenomen?
Oa door de gedachte dat je misschien even afstand zou willen nemen. Van het forum, en indirect dus ook van mij.
Ik zag je ook niet online op msn, terwijl je normaal toch vaak online (of afwezig) staat. Daaruit maakte ik eigenlijk op dat je even met rust gelaten wilde worden. (misschien onterecht...)
Ik heb een paar keer de gedachte gehad je te bellen, en dat hier ook aangegeven. Maar toch heb ik het niet gedaan.
Vooral dus door de gedachte dat je daar niet op zat te wachten. Niet op mij zat te wachten.
En we hebben nog nooit gebeld, dat speelt ook mee.
Ik had je idd een sms kunnen sturen, die drempel is wat lager.
Dit is allemaal niet verkeerd bedoeld, ik hoop ook niet dat je het zo oppakt. Ik heb aan je gedacht.. en vind het moeilijk om te zien hoe jij aan het worstelen bent.
Dat maakt me soms verdrietig.
Saar, ik ben echt om je gaan geven.
zondag 6 december 2009 om 17:32
Misschien kun je je niet zo goed voorstellen, Saartje, dat anderen zich bezorgd om jou kunnen maken? (Tegelijkertijd ook heel herkenbaar voor mij zelf.)
Voor mezelf geef ik ronduit toe dat ik geen beller ben, en ook geen sms'er. Ook niet naar vriendinnen toe trouwens.
(Nu merk ik dat ik de neiging heb om verantwoording te gaan afleggen, omdat het je verbaast dat er dan vervolgens niemand naar je gaat bellen.)
Het blijft lastig, merk ik zelf ook, om niet in schuldgevoel verzeild te raken, zelfs hier in het forumleven. Ik doe niet mee met meetings hier, ik bel niet met jullie, ik onthoud misschien niet alles wat er geschreven wordt en ga niet op alles in. Forummen voelt voor mij dichtbij en tegelijkertijd veraf. Een bepaalde afstandelijkheid van mijn kant is er zeker, en misschien kan ik het beter zelfbescherming noemen. Ik schrijf niet (meer) over de allerpersoonlijkste dingen. Tegelijkertijd denk ik wel aan jullie of andere forummers ook buiten mijn pc-tijd, en valt het me op als iemand minder schrijft.
Dat is hoe ik ben en ik zelf beschouw een vraag als eerder naar jou toe, als een uitnodiging, niet als een 'verantwoording moeten afleggen'. Jammer als iets als 'moeten' gaat voelen, dat hebben we met zijn allen toch al genoeg meegemaakt dacht ik zo, dat wil ik voor hier al zeker niet.
Voor mezelf geef ik ronduit toe dat ik geen beller ben, en ook geen sms'er. Ook niet naar vriendinnen toe trouwens.
(Nu merk ik dat ik de neiging heb om verantwoording te gaan afleggen, omdat het je verbaast dat er dan vervolgens niemand naar je gaat bellen.)
Het blijft lastig, merk ik zelf ook, om niet in schuldgevoel verzeild te raken, zelfs hier in het forumleven. Ik doe niet mee met meetings hier, ik bel niet met jullie, ik onthoud misschien niet alles wat er geschreven wordt en ga niet op alles in. Forummen voelt voor mij dichtbij en tegelijkertijd veraf. Een bepaalde afstandelijkheid van mijn kant is er zeker, en misschien kan ik het beter zelfbescherming noemen. Ik schrijf niet (meer) over de allerpersoonlijkste dingen. Tegelijkertijd denk ik wel aan jullie of andere forummers ook buiten mijn pc-tijd, en valt het me op als iemand minder schrijft.
Dat is hoe ik ben en ik zelf beschouw een vraag als eerder naar jou toe, als een uitnodiging, niet als een 'verantwoording moeten afleggen'. Jammer als iets als 'moeten' gaat voelen, dat hebben we met zijn allen toch al genoeg meegemaakt dacht ik zo, dat wil ik voor hier al zeker niet.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
zondag 6 december 2009 om 17:36
Niemand hier hoeft aan mij verantwoording af te leggen.
Jammer dat het blijkbaar zo opgevat wordt.
Ik kan blijkbaar niet de juiste toon aanslaan ofzo nu.
Het heeft met míjn gevoel te maken, ík krijg last van schuldgevoelens en daardoor het gevoel verantwoording af te moeten leggen.
En dat ik het een beetje raar vind dat als mensen zich zoveel zorgen om me maken ze niet op een andere manier zoeken: dat kan ook aan mij liggen.
Misschien ben ik daar gewoon wat anders in.
En Iry, met jou heb ik het er liever een keer persoonlijk over.
Lijkt me beter, want volgens mij komen we hier nergens mee.
Een nare ondertoon is zeker niet mijn bedoeling.
En als jij die erin leest dan spijt me dat zeer, maar dat kwetst me ook.
Jammer dat het blijkbaar zo opgevat wordt.
Ik kan blijkbaar niet de juiste toon aanslaan ofzo nu.
Het heeft met míjn gevoel te maken, ík krijg last van schuldgevoelens en daardoor het gevoel verantwoording af te moeten leggen.
En dat ik het een beetje raar vind dat als mensen zich zoveel zorgen om me maken ze niet op een andere manier zoeken: dat kan ook aan mij liggen.
Misschien ben ik daar gewoon wat anders in.
En Iry, met jou heb ik het er liever een keer persoonlijk over.
Lijkt me beter, want volgens mij komen we hier nergens mee.
Een nare ondertoon is zeker niet mijn bedoeling.
En als jij die erin leest dan spijt me dat zeer, maar dat kwetst me ook.
zondag 6 december 2009 om 17:39
Lieverds, het spijt me als mijn woorden anders overkomen als bedoeld.
Ik wilde gewoon eerlijk zijn, omdat ik merkte dat het iets met me deed.
Maar blijkt wel weer hoe onhandig ik kan zijn met mijn woorden. En ook hoe snel ik van slag ben en hoe weinig ik kan hebben.
Dus ik ga even iets anders doen nu.
Ik wilde gewoon eerlijk zijn, omdat ik merkte dat het iets met me deed.
Maar blijkt wel weer hoe onhandig ik kan zijn met mijn woorden. En ook hoe snel ik van slag ben en hoe weinig ik kan hebben.
Dus ik ga even iets anders doen nu.
zondag 6 december 2009 om 17:44
Ik weet niet of het een verkeerde toon is Saar.
Een ieder zal het anders oppakken.
Ik had wel het idee dat ik uit moest leggen waarom ik het zo gedaan heb.
Kun je jezelf verantwoorden noemen ja.
Naar mijn idee heb ik antwoord gegeven op een vraag die je gesteld hebt.
Je bent eerlijk geweest en daar hoef je niet je verontschuldigingen voor aan te bieden.
Ik hou me ook in, terwijl ik me wel schuldig voel.
Daar hadden we iets over afgesproken weet je nog?
Een ieder zal het anders oppakken.
Ik had wel het idee dat ik uit moest leggen waarom ik het zo gedaan heb.
Kun je jezelf verantwoorden noemen ja.
Naar mijn idee heb ik antwoord gegeven op een vraag die je gesteld hebt.
Je bent eerlijk geweest en daar hoef je niet je verontschuldigingen voor aan te bieden.
Ik hou me ook in, terwijl ik me wel schuldig voel.
Daar hadden we iets over afgesproken weet je nog?
zondag 6 december 2009 om 17:47
Vind niet dat je onhandig bent hoor Saar, als ik me er even mee mag bemoeien.
Je bent heel eerlijk en direct, ik mag dat wel. En hee, het is jouw gevoel. Dat mag je zeggen, daar is helemaal niks mis mee!
En ik weet niet of je afstandelijk bent. Zo goed ken ik je niet.
Dus die vraag kan ik niet beantwoorden.
Lieve Saar ga jij maar lekker even wat anders doen, hoop dat het je goed doet!
O en Iry,
Je bent heel eerlijk en direct, ik mag dat wel. En hee, het is jouw gevoel. Dat mag je zeggen, daar is helemaal niks mis mee!
En ik weet niet of je afstandelijk bent. Zo goed ken ik je niet.
Dus die vraag kan ik niet beantwoorden.
Lieve Saar ga jij maar lekker even wat anders doen, hoop dat het je goed doet!
O en Iry,