kippensoep is verdampt!

07-12-2009 21:35 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik ben vanmiddag lekker aan de slag gegaan om zelf kippensoep te maken.

dus ik soepkip gekocht, groenten, kippenbouillon blokjes en een kruidenbuiltje.

dus ik heb ongeveer anderhalve liter water in een pan gedaan, kip erbij, en alle andere bovenstaande ingredienten.

dit heb ik aan de kook gebracht en na ongeveer een kwartier heb ik het vuur wat lager gezet.

nu keek ik dus 2 uur later in de pan, ligt er sirieus nog maar een laagje water van 1 cm in de pan!!

wat o wat heb ik toch verkeerd gedaan? ik ben nog een beginneling in de keuken dus ik heb geen behoefte aan antwoorden als : wat stom, dat weet je toch! of hoe kon je dat doen?!

nou ik ben benieuwd!! de kip is inmiddels aan de bovenkant best wel uitgedroogd dus denk dat ik die inmiddels wel weg kan gooien!

maar wat heb ik toch verkeerde gedaan?
Heb je wel de deksel op de pan gedaan?
Heb je de deksel erop gedaan?
Dat was tegelijk
Heb je e deksel op de pan gedaan?
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
anoniem_53991 wijzigde dit bericht op 07-12-2009 21:43
Reden: dubbel
% gewijzigd
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
Teveel vermicelli in de soep gedaan ?

Sorry, maar ik vind het leuk
Hahaha.

Hier dezelfde vraag .
Gewoon water bij gooien en een maggi blokje en dan komt t met de smaak ook wel weer goed.. Deksel op de pan
quote:bubbelwijn schreef op 07 december 2009 @ 21:42:

Dat was tegelijkIk was lekker het eerst .
hihi ja ik moest stiekem ook wel lachen maar ik had wel veel trek in soep!!

ja had het deksel er schuin op gedaan dus er was ongeveer een kier van 2 cm open.
hihi ja ik moest stiekem ook wel lachen maar ik had wel veel trek in soep!!

ja had het deksel er schuin op gedaan dus er was ongeveer een kier van 2 cm open.

en valt hier nog wat van te brouwen of is het beter dit direct in de prullenbak te mikken en overnieuw te beginnen (als ik weet wat ik anders moet doen haha!)

of zoals ik al las, gewoon opnieuw water erbij en maggi blokje? want de kip is aardig uitgedroogd want die heeft een tijd droog gelegen hahah!
bamboe dan gaat er veel vocht verloren als je de deksel er zo 2 uur op hebt liggen...
dus de deksel voortaan als het kookt gelijk er helemaal opleggen zonder een kier?

ohja nog een dingetje, het viel me ook op dat er geen schuim op de soep kwam te staan, dit hoort normaal toch wel te gebeuren door het vet van de kippenhuid of heb ik dit ook fout?
ligt eraan hoeveel je wilde maken. voor 200 cc heb je ongeveer twee liter nodig
http://www.mijnreceptenbo ... epen/kippensoep-1754.html
wow ik ben echt een leek. ik dacht sirieus, anderhalve liter water is gewoon anderhalve liter soep :D
Bamboe .. deksel op de pan , wanneer het kookt laat je het lekker op een zacht vlammetje rustig door pruttelen een uurtje .

Daarna uitzetten volgende ochtend het vet er afscheppen en weer opwarmen
Is je pan misschien lek?

Is mij een paar keer overkomen: groeten zwaar aangebrand, ik niet snappen, tot ik bij de aanhechting van de bodem aan de panwand opeens op een plek allemaal druppeltjes en belletjes zag...
Kip proeven, bouillonblokje en water erbij, eventueel kip ook erbij. Die hoeft niet eens perse droog te zijn, in de oven komt er geen water en geen vet bij en dan is ie ook niet perse droog. Even testen dus, en anders geef je het droge gedeelte aan de kat (en anders aan die van mij).

Je hebt nu een 'fond' gemaakt (hoewel een fond normaal gesproken zonder groente enzo is ).
quote:tilalia2 schreef op 07 december 2009 @ 22:49:

Is je pan misschien lek?

Is mij een paar keer overkomen: groeten zwaar aangebrand, ik niet snappen, tot ik bij de aanhechting van de bodem aan de panwand opeens op een plek allemaal druppeltjes en belletjes zag...Maar dan is je fornuis toch nat, of niet?
Het heeft niets met het verdampen te maken en is dus volledig terzijde, maar waarom neem je bouillonblokjes als je een hele soepkip in het water hebt liggen? Daarmee trek je toch zeker al je eigen bouillon?
quote:pavirusco schreef op 07 december 2009 @ 23:06:

Het heeft niets met het verdampen te maken en is dus volledig terzijde, maar waarom neem je bouillonblokjes als je een hele soepkip in het water hebt liggen? Daarmee trek je toch zeker al je eigen bouillon?Nou, zo gek is dat toch niet?? Als ik bouillon maak van 2 of 3 schenkels (incl. wortel, ui, selderij etc) doe ik er ook zowel wat maggi- als bouillonblokjes bij.... en ken niemand in mijn omgeving die dat niet doet.
Veel water, deksel erop, niet laten koken, heel zachtjes laten trekken.

Soepkippen zijn taai. Ik doe altijd gewoon poten.
Geen bijzonderheden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven