Tips om een schoonloeder te worden.

07-12-2009 21:36 299 berichten
Alle reacties Link kopieren
Rond Kerst spatten de irritaties over schoonmoeders van het scherm.

Als het nou je ambitie is om zelf zo'n heks te worden ( of juist een hele leuke schoonmoeder wil zijn ) kun je heel wat van die topics opsteken.

Maar het kan vast nog beter ( erger )....

Ik trap af:

Noem je schoondochter altijd bij de naam van je zoons ex, of noem haar " Dinges " .

Geef haar altijd een niet duur, lelijk kado , liefst iets wat aan de muur moet worden gehangen.

Negeer haar dieet ( nou, een gebakje maakt ook niet meer uit in jouw geval ) / vegetarische levensstijl ( geef alleen maar BBQ's of ga gourmetten zonder groente )

Kam haar afkomst af , zodanig dat het kwartje pas valt als ze op weg is naar huis.

Haal je vinger over de plinten als je daar op visite bent en snuif afkeurend.

Wie vult aan?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Zeg bij een familieportret, ga jij maar aan de zijkant staan, dan kunnen we je er altijd nog afknippen
Aliquando et insanire lucundum est
quote:Susan schreef op 07 december 2009 @ 22:05:

Op alles waar je schoondochter enthousiast over is, op een heel niet-enthousiaste toon zeggen: 'Tja... als jij dat leuk vindt...'Ooh zo herkenbaar! Soms zelfs nog directer door hardop te zeggen "afschuwelijk whaha. Maar jij hebt sowieso een wat andere smaak"
quote:RemboEnRembo schreef op 07 december 2009 @ 22:09:

Zeg bij een familieportret, ga jij maar aan de zijkant staan, dan kunnen we je er altijd nog afknippenHahahaha!
stomdronken op een bruiloft je op de lege dansvloer proberen te sleuren en ondertussen hard roepen dat je zo saaaaaaaiii bent....
Uit eigen collectie:

vraag op bestraffende toon aan schoondochter waarom ze haar trouwring niet om had op gezinsvakantie terwijl je dat alleen kan weten doordat je stiekem in haar nachtkastje heb gekeken terwijl zij op vakantie was en jij de plantjes in haar huis water zou geven. (Schoondochter had trouwring afgedaan omdat al dat zwemmen met man en kids er wel eens voor kan zorgen dat het ding kwijt raakt op vakantie maar had hem meteen na de vakantie weer aangedaan en nee, schoonloeder had ook nog geen vakantiefotos gezien waarop het zichtbaar was).
Laat vooral geen kans voorbij gaan om te vertellen wat een waardeloze huisvrouw je schoondochter is.

Ik bedoel, ze strijkt zijn onderbroeken en sokken niet eens. Arm arm ventje.

Zeg vol trots dat het eten van mamma het allerallerlekkerst is, en als je zoon het lef heeft een tikkie te protesteren zeg je met knipoog en ooglid naar benee trekkend gebaar, "Nee, natuurlijk kookt Zij daar ook goed.."

Sla je schoondochter bij de koekjes uitdelen standaard over omdat "je dacht dat ze aan de lijn was."

Steek je twijfel over de echtheid van de bloedband van kleinkind 3 niet onder stoelen of banken. "Ja, Als hij idd van Zoonlief is, dan is dat zo, maar ik zie zo weinig herkenbare dingen in hem"

Zet foto's neer van kleinkind 1 en 2, maar 3,4 en 5 niet, want het worden en zo veel.

Als de oma van je schoondochter komt te overlijden zeg niet niet "gecondoleerd, wat zal het naar zijn als jouw lieve oma die je al 29 jaar kent er niet meer is", maar: "Weet je wat pas erg is, Truus van de overkant, haar nicht ze buurmeisje die had een vriendinnetje dat is verdroken " - ja das idd erg.. maar een dode oma ook heur -

Geef met kers kleinkind 1 en 2 een heel groot duur kado ( denk richting compleet playmobile huis ) en kleinkinderen 3,4 en 5 een trui. Want het werd zo duur allemaal.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Mijn schoonmoeder heeft een goed hart, het is alleen jammer dat het niet gekookt op haar rug hangt

:puke:

Zeg bij een familieportret, ga jij maar aan de zijkant staan, dan kunnen we je er altijd nog afknippenNou, ik vind dat eigenlijk best rete-praktisch

Zeg bij een familieportret, ga jij maar aan de zijkant staan, dan kunnen we je er altijd nog afknippen

Sommige opmerkingen zijn echt humor.

Jammer dat schoonmoeders in kwestie het vaak echt menen.
Sta er op dat eerste kerstdag bij jou gevierd wordt .
Mijn schoonmoe is 1.48 !! Dus als die lastig is dreig ik altijd met een rood puntmutsje, een kruiwagen en een leuk plekje in de tuin bij de vijver....
Natuurlijk krijg ik ook een sleutel van zijn huis. En die gebruik ik ook gewoon. Ik ga toch geen toestemming vragen aan mijn bloedeigen kind. Hallo, die heb ik drie jaar aan de borst gehad, denk je nou werkelijk dat ik moet vrágen of ik aan zijn spullen mag zitten?

En over die drie jaar borstvoeding gesproken, tja, ik hád niet eens een man die het kind uit bed ging halen en ik kon het ook, hoezo jij hebt het zwaar? Volgens mij gaat hij er vaker uit dan jij.

Anders mag Kleinkind wel komen logeren hoor. Zoon is ook goed genoeg gelukt, toch? Dus breng maar hier die baby hoor, ik kan me best voorstellen dat het voor jou allemaal wat overweldigend is allemaal... *wendt zich naar zoon* Heb je nou al die oefeningen geprobeerd die ik je vertelde? Dat hielp bij jou ook altijd zo goed... Nee echt, dinges, ik pas met alle liefde een dagje op. Kan jij ook eens bijtanken. Een week is ook goed. *wendt zich weer naar zoon* Schat, bel me dan ook gewoon, dat hoef je toch niet te vragen...
Am Yisrael Chai!
quote:RemboEnRembo schreef op 07 december 2009 @ 22:19:

Mijn schoonmoe is 1.48 !! Dus als die lastig is dreig ik altijd met een rood puntmutsje, een kruiwagen en een leuk plekje in de tuin bij de vijver....geef met moederdag alvast een piepklein hengeltje.

Zeg bij een familieportret, ga jij maar aan de zijkant staan, dan kunnen we je er altijd nog afknippenFight fire with fire: zeg hetzelfde van haar! Kun je haar eraf knippen...
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 december 2009 @ 22:18:

Sta er op dat eerste kerstdag bij jou gevierd wordt .Maar pas nadat je hebt gehoord dat de ouders van schoondochter een uitgebreide (gezellige!) happening hebben georganiseerd op die dag.
Geef idioot dure, poeplelijke dingen cadeau. En verwacht dat daar dolenthousiast op gereageerd wordt.
Neem je hele bridgeclub mee op kraamvisite en hele ritsen vage kennissen , onbekende ooms en tantes. Haal het nieuwe kleinkind van moeders borst en laat het de kamer rondgaan , waarbij iedereen zijn pink in baby's mond mag stoppen.
quote:Schmoepie schreef op 07 december 2009 @ 22:21:

[...]

Maar pas nadat je hebt gehoord dat de ouders van schoondochter een uitgebreide (gezellige!) happening hebben georganiseerd op die dag.

En wordt dan heul heul boos omdat schoondochter nee zegt, en blijft zeggen.

Eerste kerstdag horen de Stamhouders bij elkaar te zijn ! ( En eerste paasdag, moederdag, vaderdag, gelijkvallende verjaardagen, pinksteren, hemelvaart, het begin van de vakantie, het einde van de vakantie. En ga zo maar door. )

Smijt sowieso te pas en te onpas met "De Stamhouders Positie"
Sla elke aanbieding van je schoondochter om een hapje mee te eten af.

Maar,

Zodra je hoort dat de kant van schoondochter Wel regelmatig blijft eten wordt je natuurlijk heel erg boos. Waarom die mensen van Haar familie wel, en mogen wij nooit blijven eten.
Spreek je eerste kleinzoon nooit met zijn eigen naam aan als hij niet vernoemd blijkt te zijn, noem hem gewoon naar je man of je mans vader.
Pak nadat je je koffie op hebt, de stofzuiger en ga mopperend het hele huis van je kind zuigen.
Of bereid zijn de hele boel te verplaatsen naar 2e kerstdag, nadat familie van schoondochter alles met moeite heeft omgegooid naar 26 december. 'Nee, maar nu moet het tweede kerstdag, nu heb ik alles al geregeld!
Uit eigen collectie.

Zeg als zoon en schoondochter komen vertellen dat ze gaan scheidden dat het wel tijd werd en dat zoon alles maar snel moet regelen, want dan kan ie gewoon verder met zijn leven, het heeft al 5 jaar stilgestaan (wel doen waar schoondochter bijzit anders is het effect weg!)

Reageer heel erg verbaasd als zoon belt om te vertellen dat je tweede kleinkind geboren is. Schoondochter was toch nog niet uitgerekend. En vraag dan ook niet naar bevalling of alles goed is gegaan en hoe het kind heet, maar hang op als je weet dat het een jongen is.
Eis dat je bij aankomst op de vakantiebestemming gebeld wordt en ook als je doorgaat naar een ander hotel. Natuurlijk laat je ook de nummers van je vliegtuigvluchten achter, ook al haar of breng je je zoon en schoondochter geeneens.

Laat je afkeuring weten als je schoondochter een nieuwe keuken in de nieuw aangekochte woning wil: die 15 jaar oude is toch nog prima? Kleedje over die scheur in het aanrechtblad en je kunt toch ook met de hand afwassen?

Als je schoondochter niet wil dat je kind bij het gasfornuis speelt met alle pitten aan, ga daar dan tegen in waar iedereen bij is. Dan brandt dat kind zich een keer; wat maakt dat nou uit? Vroeger hielden ze expres de hand tegen de fornuis want daar leerde je dan wel van.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 december 2009 @ 22:25:

Spreek je eerste kleinzoon nooit met zijn eigen naam aan als hij niet vernoemd blijkt te zijn, noem hem gewoon naar je man of je mans vader.Echt gebeurd bij jouw, BGB? Jezus, das wel heel erg..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven