Help! relatie 15 jaar naar de Kl......

26-11-2009 09:33 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
x
Hey Paardje, ik weet hoe moeilijk het is in je eentje, als je hebt samengewoond. Het valt mij ook zwaar, voor jezelf te koken, voor jezelf boodschappen doen. Ik had er ook ontzettend veel moeite mee.

Vind het zo goed van je, dat je om hulp durft te vragen. Echt heel goed. Juist door te praten kom je verder(ik tenminste wel) Wat ben jij goed bezig, zo positief door te zeggen dat je weet dat het je lukt, juist positief zijn helpt! In jezelf geloven. En ik weet ook, dat jij er komt! En tuurlijk gaat het met vallen en opstaan maar je komt er!

Hoe het met mij gaat, nu wel redelijk(had maandag een mail van hem gekregen, was persoonlijk terwijl hij eerst zakelijk mailde, ik was helemaal van slag, wat moest ik nu doen?) Ik heb voor mezelf een knoop doorgehakt en hem maar gemaild dat ik graag even geen contact wil totdat ik alles op een rijtje heb staan. Ene kant ben ik bang dat hij mij vergeet.. Een vriend van mij zei: Maar hoe kan hij je nou gaan missen als je nog contact hebben? En toen dacht ik, hij heeft gelijk. Even helemaal geen contact meer. Want, als hij mij zo mist weet hij me echt wel te vinden. Heb het geld nogsteeds niet. Ga morgen een mailtje sturen dat ik het geld deze week wel verwacht. Ik weet dat hij het niet vergeet en dat hij zijn afspraken nakomt maar nu heb ik lang genoeg gewacht.

Heb die mail donderdagavond verstuurd en nog geen reactie terug.
Hoi Bloempje,

Lief dat je met me meeleeft. Ik hoop ook dat we ooit vrienden kunnen zijn. Hij zit in de directie van een bedrijf en heeft het altijd zo druk dat hij vaak vergeet te genieten van het leven. Ik vind het fijn als ik hem aan het lachen kan maken, als ik hem even uit die ratrace kan trekken. Ik hoop dat dat in de toekomst weer kan, als goede vrienden. Hij is me ontzettend dierbaar.

Jij bent inderdaad nog heel jong dus het is zeker verstandig een studie af te maken of in ieder geval een idee te hebben van wat je wilt gaan doen met je leven. Ik was 24 toen ik een jaar rond ging reizen in Australie en pas daarna ontwikkelde mijn carriere zich. (Niet door goede papieren maar door mijn grote waffel, daarmee kom je ook overal, hahaha!)

Ik denk dat je vooral je gevoel moet volgen in het leven. Het leven is nu en mijn motto is altijd: als je morgen onder de tram komt moet je laatste gedachte zijn: Ik heb genoten, ik heb alles gedaan wat ik had willen doen, heel veel lol gehad en iedereen weet van mij wat hij/zij moet weten (dat ik van ze hou bijvoorbeeld). Liefde is het meest belangrijke in dit leven dus ik zou zeggen go for it! En als je over een paar jaar een illusie armer terug komt heb je een prachtige ervaring die niemand je meer afneemt!
Hey Terminator, wat heb je dat mooi gezegd. Dat liefde het meest belangrijke in dit leven is. Ben ik het helemaal mee eens.

Ik hoop echt, dat je over een tijdje vrienden kunt zijn. En misschien is het pas over een half jaar maar je weet wat je aan elkaar hebt, je geeft om hem dus het zou ontzettend jammer zijn als het gewoon helemaal over is. En een goede vriend is toch ook ontzettend belangrijk? Iemand waarmee je gezellige avondjes kan doorbrengen. Ik vind dat gevoel, dat je een ander aan het lachen kan maken heel mooi, dat je het gezellig hebt samen! Dat de ander zich kan ontspannen bij jou.

Ik ben van plan hem met kerst een lieve mail te sturen met al mijn gevoelens erin en ook dat ik nogsteeds bereid ben daar heen te gaan. Heb het best moeilijk met het feit dat we even geen contact hebben, want juist door die laatste mail was ik zo van slag. Eerst zakelijk, nu ineens niet, af en toe van die dubbelzinnige opmerkingen. Ik vroeg me echt af, wat bedoeld hij hiermee. Wil hij stiekem zeggen dat hij mij mist? Ik weet het niet:(

Maar ik ga er idd voor de volle 100% voor, als hij mij mailt en zegt dat hij mij zo mist, ik zou meteen mijn studie stoppen en gaan sparen(buffertje). Ja, een ding weet ik zeker hij is echt heel belangrijk voor mij. Ben nog nooit zo zeker van mijn zaak geweest. Maarja, wat ik op dit moment moet doen, ik weet het gewoon niet. Daarom heb ik maar een knoop doorgehakt door even geen contact te hebben. Want dan komt hij echt los van me, en dan hoop ik dat hij mij gaat missen.. Vind het ZO moeilijk.. ene kant wou ik wel blijven mailen gewoon vriendschappelijk maar ik weet dat er een moment komt dat ik wil weten of hij nog voor mij gaat. En daarom kan ik maar beter even afstand nemen en hopen dat hij contact gaat zoeken.. Want, hoe kan hij mij nou missen als we contact hebben?

Maar jou motto, daar ben ik het helemaal mee eens. Dat je moet genieten, en zelfs in deze donkere dagen proberen het beste eruit te halen. Het lukt mij de ene dag beter dan de andere maar het lukt! En jij hebt al drie goede dagen gehad, hopelijk vandaag de 4e goede dag!
Hoi Bloem, zowaar een 4e goede dag! Ik heb vandaag voor het eerst sinds ik mijn ex leerde kennen weer een bos bloemen voor mezelf gekocht op de markt, dat deed ik normaal elke week maar toen ik hem leerde kennen gingen alle weekenden op aan samen zijn dus ik kwam niet meer op de markt. Maar ze staan mooi en ik kan ervan genieten. Da's al heel wat.

Ken je de uitspraak: If you love someone, set him free. If he returns to you he is yours, if he doesn't he was not yours to begin with. Ik geloof hier wel in. Dat loslaten is eng want je wilt hem niet kwijt. Maar je wilt ook geen relatie met iemand die het anders zo sneu voor jou vindt ofzo. Het moet net zo goed zijn keuze zijn als de jouwe om samen te zijn. Daar is ruimte voor nodig en die moet je hem geven. Het voelt tegenstrijdig maar het is wel goed.

Soms twijfel ik of ik vrienden kan zijn met mijn ex. Hij doet me veel te veel en ik ben bang dat dat niet zomaar weggaat. Dat hij te speciaal voor me blijft, en dat vind ik niet fair naar een nieuwe relatie toe. Het nadeel van elkaar nu niet spreken of zien is dat hij in mijn hoofd heel makkelijk een steeds perfectere man wordt. Terwijl ik heel goed weet dat hij net als ons allemaal niet perfect is. Hij zei, toen we elkaar voor het laatst zagen en ik vroeg of we alsjeblieft contact konden houden: "Ik wil jou houden op dat voetstuk waarop je voor mij staat." Maar voetstukken zijn niet goed want ten eerste kun je er alleen maar afvallen en ten tweede is het niet eerlijk naar een ander want hoe kun je wedijveren met iemand die zo hoog staat en door afwezigheid onmogelijk kan vallen? Ik had liever contact gehouden, samen verdrietig geweest en een modus gevonden om vrienden te worden ipv lovers. Maar misschien is dat godsonmogelijk en is het inderdaad beter zoals het nu is.

Time will tell.
Terminator, mag ik advies aan jou vragen? Mijn ex heeft bij zijn laatste baantje in NL een boekje gemaakt, dat ligt nu in de winkel. Denk je dat het slim is om hem te mailen en hem te laten weten dat ik trots op hem ben?
Hey Terminator, ben blij om te horen dat je een 4e goede dag hebt gehad, op naar de 5e!

Ik kan me heel goed voorstellen dat je twijfelt of je wel vrienden kunt zijn. Ik denk dat er een tijd overheen moet voordat je pas echt vrienden kunt worden. Omdat het nu gewoon teveel met je doet. Pas als jij het verwerkt hebt, en er klaar voor bent om vrienden te zijn kan het (en dat geldt voor hem natuurlijk ook) En als je jouw verdriet een plekje hebt gegeven, kun je, je pas op een nieuwe relatie storen. Ik ben het helemaal met je eens dat het niet fair is om een relatie te beginnen terwijl je nog gevoelens voor je ex hebt, uiteindelijk heb jezelf hiermee.

Zoals ik al zei, ik vind het zo knap dat jij zijn keuze respecteert om geen contact te hebben. En ik snap goed dat je het samen wilt doen maar je moet het toch het verdriet toch alleen doen. Want anders kom je niet los van elkaar. Klinkt misschien heel hard maar als je samen alles blijft doen ben ik bang dat jij het moeilijker hebt dan nu. Want je ziet hem elke keer en je blijft elkaar troosten. Vind het ook heel goed dat je inziet dat voetstukken niet goed zijn, vaak zijn dingen die jij al inziet een goed begin;)

Over dat gezegde, dat ken ik ja. En dat geloof ik ook. Ik ben trots op het feit dat ik hem nooit heb tegengehouden. Moet je ook niet willen. Ik geef hem dus nu alle ruimte en rust (en mezelf ook) en hoop dat dit ons goed zal doen. Dat we inzien dat we niet zonder elkaar kunnen..
Als je hem gemaild hebt dat je even geen contact wil omdat je dit moet verwerken moet je hem niet mailen. Weet je wat jou misschien helpt? Dat doe ik zelf namelijk ook: Schrijf een mail aan hem die elke dag een stukje langer wordt, maar verstuur hem niet! Ik heb ook zo veel momenten dat ik wou dat ik tegen hem kon praten, dat ik hem ff kon SMSen of mailen, dat ik hem dingen kon vragen. Dat doe ik nu allemaal in die mail. Ik weet niet of ik hem ooit verstuur als we weer contact hebben zodat hij het proces kan zien dat ik heb doorgemaakt maar nu blijft de mail in Drafts staan en schrijf ik er bijna elke dag een stukje bij. Misschien werkt dat ook voor jou.

Maar mijn advies is om hem niet te mailen dat je trots op hem bent. Jij wilde even geen contact heb je hem gemaild dus dan zou ik het daar voorlopig ook bij laten. Maar ik snap hoe moeilijk je dat vindt hoor meid!
Hey terminator,

dankjewel voor je advies. Ik heb ook een aantal mails staan bij concepten. Die ik idd ook niet verstuur. Ik begrijp het ook wel, het is zo tegenstrijdig zeggen dat ik geen contact wil, maar hem wel mailen dat ik trots op hem ben. Ik denk, dat ik met kerst hem een lange mail stuur en dan ook dat stukje erbij zet van dat boekje, dat ik dus trots op hem ben. Dan heb ik immers drie weken geen contact gehad. Ben wel blij dat ik niet op mijn impulsen afga en hem meteen al mail. Nee, eerst vraag ik om advies!
@ terminator,

Hey, hoe was je sinterklaas? Heb je nog veel aan je ex moeten denken?

Nou ik ben in ieder geval het weekend weer doorgekomen. Had wel weer mindere momenten.

2 dagen met paard het bos in geweest, maar wel in de stromende regen. Maar het helpt wel om dingen van je af te zetten.

Wat jij zegt over de mindere kanten van mijn ex. Ik kan ze niet vinden! Echt vreselijk. Hij was lief, deed veel voor mij, vond koken leuk, deed ook dingen in de huishouding. Het enige wat ik mij kan bedenken is dat hij nu niet spoort(dat ik dat nooit gezien heb?). Daarom kan ik denk ik ook zo moeilijk van hem los komen. Liefste wil ik hem haten. Nou ga ik wel iets anders denken over hem omdat ie afspraken met de honden niet na komt. Daar ben ik wel pissig over. Maar als ik dan weer aan die andere dingen denk.... Ik wordt GEK.

@ Bloempje.

Hey bloempje,

Snap ook dat het moeilijk is om niet te mailen. Maar probeer vol te houden. Bij mij kriebelt het ook telkens in mijn vingers. Denk dat ik ook maar het advies van terminator ga opvolgen. Mail typen, maar niet versturen.

Enige nadeel wat ik heb is dat ik af en toe wel contact moet hebben. Huis moet verkocht worden en de scheiding moet geregel worden. Daar kom ik niet onderuit.
Hey Paardje,

Ik had dus nog contact met mijn ex als ik een keer een rekening voor hem kreeg en over dat geld. Ik heb hem donderdag gemaild met de boodschap dat ik even geen contact wil totdat ik alles op een rijtje heb staan. En ik heb ook gezegd dat ik graag deze week het geld wil hebben. Ik merk het deze week dus.

Vind het ZO moeilijk. Liefst mailde ik hem en vertelde ik hem dat ik hem miste en dat ik hem graag wil zien maar dat gaat nu niet:( Ik typ ook regelmatig mailtjes en die laat ik bij concepten staan of die zet ik in een speciale map.) Heb met mezelf afgesproken dat ik hem pas met kerst mag mailen. Liefst wacht ik totdat ik wat van hem hoor..

Hoe gaat het verder met jou paardje? Het contact dat jullie hebben, hoe gaat dat?
Het Paardje,

Nou ik had wel weer een flinke dip gisteravond... We vierden Sinterklaas bij mijn ouders en mijn schoonzus is zwanger. Ik was meegelopen naar hun huis om de babykamer te bekijken en toen we terug liepen vroeg ze hoe het nu met mij ging. (Denk dat ze haar mail niet heeft gelezen waarin ik had gevraagd om het onderwerp niet aan te snijden die avond.) Dus ik moest meteen weer huilen. Ik had haar eerder niet verteld wat de werkelijke reden van onze break up was want ik had gehoopt mijn familie ooit te kunnen verrassen maar nu heb ik dat wel gedaan. Ze reageerde heel lief en begripvol maar de rest van de avond vond ik het heel moeilijk om leuk en vrolijk te zijn. Er was weer veel te veel gedaan voor Sinterklaas dus we zaten van 9.30 tot 00.15u gedichten te beluisteren, surprises te bekijken en cadeau's uit te pakken. Weet je wat het is, met dit soort dingen wordt je geconfronteert met je eigen ongelukkigheid want tijdens de dagelijkse dingen gaat het nog wel maar op momenten dat het normaal gesproken helemaal leuk is merk je dat de bijbehorende vrolijke gevoelens er gewoon niet zijn. Althans, zo voel ik het. Ik heb me wel goed kunnen houden en gelukkig kwam de naam van mijn ex maar een enkele keer voor. Na afloop zei mijn vader wel dat het erg jammer was want hij had zo'n prachtig gedicht voor ons gemaakt maar die kon hij dus weggooien. Rot voor je gedicht, dacht ik... Op de terugweg de hele weg gehuild (3 kwartier), ik voelde me zo ellendig, ik miste hem zo. En nu nog. Vandaag is helaas geen goeie dag.

Moeilijk hoor, dat jij geen minder leuke kanten kunt vinden aan je ex. Al laat hij zich nu misschien wel kennen met zijn gedraai omtrent de afspraken over de honden. Mijn ex was ook behoorlijk ideaal. En dat maakt het ook zo moeilijk om hem los te laten. We waren zo gek op elkaar! Net als jullie.

Heb jij je ex trouwens flink het vuur aan de schenen gelegd voordat hij weg ging? Ik bedoel, ik zou des duivels zijn! Ik zou zeggen: We zijn getrouwd, jij hebt een belofte gedaan en het minste wat je kunt doen is alles doen wat je kunt om je daaraan te houden. Dus we gaan samen in therapie want het is onmogelijk dat je 15 jaar gek op me bent geweest en dat dat nu spoorloos verdwenen is. Dus we gaan eerst knokken voor alles wat we hebben en als je daarna nog weg wilt dan ga je maar. Maar zo maar er vandoor gaan is geen optie.

Ik vind het echt ongelofelijk, dat hij zomaar de handdoek in de ring gegooid heeft.

Weet je al wanneer je hem deze week ziet?

En hoe is jouw dag vandaag?
Hey ladies,

mag ik heel kort het ff van me afschrijven?

Had mijn ex dus een mail gestuurd waarin stond dat ik geen contact wou. En nu kreeg ik een mail terug dat hij denk dat dit ook een goed idee is. Weet niet of ik nu blij moet zijn of juist niet met zijn reactie? Onderaan zijn mail stond ook merry xmas en happy new year.. Zal ik meteen een mail terugsturen en hem dat ook wensen of zal ik gewoon met kerst een kort mailtje sturen?

dankjewel alvast
Hey Terminator,

Balen van gister zeg. Vind je het ook niet moeilijk om je schoonzus zwanger te zien? Ik heb dat wel heel erg. Als ik zwangere vrouwen zie rond lopen denk ik, zo had ik er nu ook bij moeten lopen. En dat was ook bijna zo geweest. Gelukje dat ik niet al zwanger was.

Ik denk dat dat rot gevoel ook nog wel poosje zal duren. Elke keer als je moet lachen of even lol hebt dan schiet je ex in eens weer door je gedachte en de lol is weg. Zo gaat dat bij mij ook. Kan wel lachen om dingen, maar niet zoals eerder.

Je hebt wel een paar hele goede dagen gehad en nu weer 1 rotdag. Die goede dagen volgen elkaar vaker op en de rotdagen worden minder. Daar probeer ik me ook aan vast te houden.

Op de rot dagen kan ik echt alleen maar stom voor me uit kijken en aan HUN denken. Vreselijk wat ik me allemaal wel niet in mijn hoofd haal. Zij zit dadelijk bij mijn ex schoon ouders op mijn plaats op de bank. Met familie dag is zij in mijn plaats. Vreselijk die dingen die door mijn hoofd gaan. Moet ik helemaal niet doen. Maar gebeur zonder dat ik dat wil.

Relatietherapie ed. heb ik ook voorgesteld. Volgens hem heeft dat allemaal geen zin. Onze relatie was toch goed. Daar valt niets aan te veranderen. Het is zijn gevoel en daar kan zo'n therapeut niets aan veranderen. Hij bedoeld natuurlijk het gevoel voor haar. Daar wil hij voor gaan. Vorig jaar ben ik ook een aantal keer mee geweest naar zijn therapie omdat er wat kleine dingetjes waren. Die waren snel opgelost. En hij wist toen precies wat hij wilde. Een gezin met mij!
Hey Paardje,

Ik heb nog geen moeite met zwangere vrouwen en vind het oprecht heel leuk voor haar en mijn broer. Ik ben er van overtuigd dat mijn tijd wel komt wat dit betreft en ik moet eerst de goeie man hiervoor vinden. Bij jou is dat anders, jij had die goeie man dus dan is het extra wrang. Ik had niet de goeie want hij wilde geen kinderen. Ik overweeg momenteel om een goede vriend van hem te benaderen via de mail om te vragen hoe het met mijn ex gaat. Maar ik weet niet zo goed of dat slim is want wat nou als het heel slecht gaat? Ik wil het ook vragen omdat zijn gezondheid niet goed is en er liepen allerlei onderzoeken, ik maak me zorgen en wil graag weten of er al meer duidelijkheid is. Maar wat moet ik doen als ik weet wat eruit is gekomen en als het dan iets ergs is?

Wat vinden jouw schoonouders eigenlijk van het hele verhaal? Ik kan me voorstellen dat die ook niet echt zitten te springen om een nieuwe schoondochter en dat ze zich schamen voor hun zoon, of zijn ze niet zo?

Ik vind het nog altijd onbegrijpelijk wat jouw ex je heeft geflikt. Ik zou echt woest zijn, ben jij dat niet? Wat een simpele redernering, gewoon je "gevoel" volgen. Ja dat tussen je benen zeker! Ik zou hem een dreun verkopen en zeggen dat je ook even je gevoel volgde. Het enige gevoel dat hij bij jullie miste was die enorme hoeveelheid vlinders die je in het begin van elke relatie voelt en die ook in elke relatie weer weggaan helaas, of in ieder geval sterk reduceren. En relatietherapie heeft geen zin? Dat kun je pas achteraf zeggen, niks zo veranderlijk als gevoel dus ik zou het toch maar gewoon proberen, hij heeft toch niet voor niks ja gezegd een tijdje geleden? Wat betekende dat dan? Ik vind dat hij geen enkele verantwoordelijkheid neemt en alleen maar zijn *** achterna loopt. Als je getrouwd bent heb je een afspraak gemaakt met elkaar en die verantwoordelijkheid mag je niet zomaar opzij zetten. Er worden zo veel mensen verliefd op een ander tijdens hun relatie, het zou naief zijn om te denken dat dat in al die tig jaar nooit meer kan gebeuren. Maar daar praat je dan over, dat deel je met elkaar en daar kom je samen weer uit. Dat ben je aan elkaar verantwoordelijk. Ik wou dat ik ff met die ex van jou kon praten zeg!

Je hebt gelijk dat de goede dagen meer worden en de slechte minder. Maar op de kutdagen voel je je echt weer terug bij af he? Heb ik ook nog de hele middag een vergadering op kantoor. Echt zin in, mensen spreken terwijl ik er niet uit zie.

@ Bloem lastig hoor... Ik zou nu niet meer reageren maar met Kerst een kort mailtje sturen.
Hey Terminator,

Je zou het aan zijn vriend kunnen vragen. Maar verteld hij dat dan niet aan je ex? Ik kan begrijpen dat je wil weten hoe het met zijn gezondheid gaat. Als je te horen krijgt dat het goed gaat, dan ben jij in ieder geval gerust. Als het niet goed gaat , dan kun je dan nog beslissen wat je gaat doen. Ik denk dat ik dat wel zou willen weten.

Mijn schoon ouders..... ja, die laten niet zoveel los tegenover mij. Zoals ik ze ken zullen ze het vast niet goed keuren en zij zal heus niet deze kerst daar al op de bank zitten. Maar ja, het blijft natuurlijk hun zoon. 2 weken voor de breuk hebben we zijn ouders wat dingen verteld over het verleden van mijn ex. Daar zijn ze erg van geschrokken. Wat mijn ex toen ook nog tegen hun zei was dat onze relatie sterker was dan ooit.

2 weken later zaten we daar weer op de bank maar dan dat we uit elkaar gingen. Zijn vader heeft ook nog vanalles geprobeerd om hem op andere gedachten te krijgen. Helaas niet gelukt.

Ik snap zelf nog niet eens wat hij me heeft geflikt. Laat staan een ander. En ik ben wel boos, maar het verdriet overheerst. En ik denk de hele tijd aan hoe fijn we het hadden. Moet ik eigenlijk niet doen. Gaat vanzelf.

Ik heb hem wel veel verwijten gemaakt en uitgescholden en zo. Is niet zo dat ik over me heen laat lopen.

Ik denk ook dat die vlinders hem in de war maken. Hoop dat ze snel weer weg vliegen.

Ik wil je zijn telefoonnummer wel geven hoor... kun je hem lekker gaan stalken. hihihihi

Hoe ging je vergadering? Beetje vol kunnen houden?
Hoi Paardje,

Wel lief dat je schoonvader nog vanalles heeft geprobeerd om je ex op andere gedachten te brengen. Stom he, die gedachten, dat heb ik ook, ze dwalen wel 1000 keer per dag af naar hem. Maar ik heb Tolle weer uit de kast getrokken en probeer te doen wat hij zegt: Niet denken aan het verleden maar met al je aandacht in het NU blijven. Want in het NU zijn er geen problemen, die zijn nl altijd alleen in het verleden of in de toekomst. Maar nooit NU. Dus ik probeer te genieten van kleine dingetjes en mijn aandacht te richten op alles wat ik doe. Ik word er rustiger van. Ook probeer ik te accepteren wat is. Dat gaat soms wel en soms helemaal niet. Ik ben ook bang dat die vriend van mijn ex hem zal vertellen dat ik contact met hem heb gezocht en betwijfel of mijn ex dat zo zal waarderen. Aan de andere kant zal hij ook zeker nadenken over het waarom van die actie en eruit concluderen dat ik het dus echt heel erg moeilijk heb. Maar ik heb besloten nog even niks te doen. Het kan altijd nog maar het is beter van niet denk ik.

Trouwens, wat doe jij als zijn vlinders voor die muts weggevolgen zijn?

De vergadering ging wel. Ik kwam als laatste binnen en de enige nog vrije plek was naast die ene collega. Een blik was voldoende om te zien dat hij ook een kutdag had en hij zag het ook aan mij. Ik vond het dan ook erg lief dat hij ondanks zijn eigen kutdag zijn best deed om mij aan het lachen te maken met wat flauwe geintjes en af en toe een speelse duw. En als ik hem aankijk merk ik dat ik nog steeds gevoelens voor hem heb, al zitten ze ver weg. Daarover voel ik me dan weer schuldig tegenover mijn ex. Alsof ik hem ermee verraad. Mijn gevoel voor mijn ex is zoveel sterker... Maar ook zoveel zinlozer.

Hij vroeg of ik niet op jacht moest vanavond, in de kroeg. Dus ik zei dat mijn kop daar echt totaal niet naar stond en hij zei meteen dat die van hem daar ook echt niet naar stond. Wat dat betreft zitten we echt in hetzelfde schuitje. En als die spanning tussen ons er niet zou zijn had ik gezegd: Kom we boeken een last minute naar de zon, fuck die feestdagen! Maar dat gaat niet. Ik ben er nog niet aan toe. Maar misschien ga ik deze week wel wat met hem drinken, puur vriendschappelijk. Om hem ook een beetje op te vrolijken. En misschien kunnen we er samen wel om lachen ofzo. Want het blijft ironisch. Nu zijn we voor het eerst allebei tegelijk vrijgezel. Daar hebben we 2 jaar over gedaan en nu voelen we ons allebei kut. Best grappig eigenlijk!
Hey Terminator,

Dat hoorde zo te zijn dat die plek naast die ene collega nog vrij was..... Ik geloof in dat soort dingen. Ik denk dat jullie veel aan elkaar kunnen hebben. Eerst op vriendschappelijke basis. Voor hem zou het ook niet goed zijn om gelijk in een nieuwe relatie te springen. Is denk ik voor niemand goed die net uit een langere relatie komt. (ook niet voor mijn ex hihihi) Ga leuke dingen met hem doen. Lekker lachen, maar ook praten en huilen. En dan zie je over een poosje wel wat het gaat worden. En ook niet onbelangrijk vertel hem dan ook hoe het zit. Dat je eerst vriendschappelijk met hem wil omgaan. Ik ken ook een stel die bij elkaar gekomen zijn omdat ze beide in scheiding lagen. Ze konden er zo goed over praten en deden ook leuke dingen samen. Uiteindelijk na een hele poos zijn ze een stelletje geworden. Dat zie ik bij jou ook wel gebeuren. Al moet je er nu nog niet aan denken. Dat snap ik. Maar je zegt zelf al dat er diep van binnen ergens een gevoel zit.

Is er geen andere manier om erachter te komen hoe het met je ex is? Hebben jullie geen gezamelijke vrienden? Of via via? Kan me heel goed voorstellen dat je wil weten hoe het met hem gaat. Hoe lang is het nou geleden dat jullie gebroken hebben?

En dat boek is denk ik de kracht van het Nu. Dat doet mij weer aan mijn ex denken. Die heeft dat boek gelezen en was er ook helemaal van onder de indruk. Misschien wordt het nu voor mij ook tijd om het te lezen. Ik probeer ook zoveel mogelijk in het nu te leven. De laatste tijd weet ik uit ervaring dat plannen in de toekomst niet werkt. Kan allemaal in 1 keer anders gaan lopen. En terug kijken op het verleden maakt me alleen maar ongelukkig. Dan denk ik alleen maar aan hoe goed ik het had met mijn ex en dat ik dat nu moet missen. Dus het NU lijkt me een prima plan. Nu nog in de praktijk brengen...

Wat doe ik als de vlinders weg zijn gevlogen? Nou, waarschijnlijk niets! Maar denk wel dat ik heel blij ben. Het is niet zo dat ik hem terug neem. Maar ik denk dat ik alles beter kan verwerken als hij geen relatie heeft. Ik zit namelijk alleen maar aan hun te denken. Zal ook wel soort van wraak gevoel zijn. Zo van zie je wel nu heb je helemaal niets meer. Of klinkt dit nu stom?
Hoi Paardje,

Hahaha ja ik snap je redernering heel goed, dat het je gewoon eigen schuld dikke bult lijkt als hij er zo meteen ook alleen voor staat. En dat ie dan beseft wat ie kwijt is en zijn haren wel uit zijn hoofd kan trekken. Dat hij het ook zwaar heeft ipv een beetje leuk te zitten zijn met die muts.

Dat boek heet inderdaad de kracht van het Nu en je moet het zeker lezen! Ik heb er veel aan.

Helaas heb ik geen gezamenlijke vrienden met mijn ex, hij was niet zo sociaal en we woonden niet in dezelfde plaats dus onze vrienden hebben elkaar niet leren kennen. Sterker nog, het merendeel van mijn vriendenkring heeft hem nooit ontmoet omdat hij liever met mij alleen was. En we waren natuurlijk maar 9 maanden samen, zeker de eerste maanden heb je genoeg aan elkaar en wil je niet dat er ook anderen bij zijn. Er is dus niemand die ik eens kan vragen hoe het nu met hem is, behalve dan die ene vriend van hem die ik via internet heb opgesnort, maar ik doe er vooralsnog niks mee. Wij waren afgelopen zondag 3 weken uit elkaar.

Ik geloof ook dat het zo bedoeld was, dat ik naast die collega terecht kwam. Ik denk ook dat het de bedoeling is dat we nu allebei in hetzelfde schuitje zitten en daardoor nog meer naar elkaar toe trekken. Ik vrees wel dat hij eerder toe is aan meer dan ik. En dan hoop ik maar dat hij geduld heeft met mij.

Ik ben het met je eens dat het voor niemand goed is om van de ene in de andere relatie te rollen maar een en ander hangt wel sterk af van hoe en waarom de relatie beeindigd is. De relatie van mijn collega was al jaren dood, ze leidden allebei hun eigen leven en vonden het wel best zo. Totdat ze steeds meer ruzie kregen en concludeerden dat ze bitter weinig meer gemeen hadden met elkaar. En ik denk ook dat die collega mede door mij inzag hoe het ook kan met een partner. Ik heb hem immers heel duidelijk gemaakt hoe ik een relatie zie en dat leek niet op wat hij had. Als het al zo lang over is kan ik me voorstellen dat je eerder toe bent aan een nieuwe relatie. Met mijn vorige ex had ik dat ook, die relatie was al zo lang op dat ik redelijk snel toe was aan iets nieuws, ookal duurde het nog bijna een jaar voordat ik mijn laatste ex ontmoette. Maar in jullie geval snap ik het ook niet van jouw ex, jullie hadden een supergoede relatie en dan is het zeker niet goed, en ik denk gedoemd om te mislukken als je dan zomaar in iets nieuws stapt.

Ik heb die collega gister nog geSMSt hoe het was met hem en dat hij duidelijk ook een kutdag had gehad. Hij stuurde terug dat het idd een kutdag was en dat ie nu ging slapen, morgen weer een dag. Misschien ga ik morgenavond even kijken bij hem.
Hey Terminator,

Precies! Dat is wat ik bedoel.

Heb vanmiddag weer een rot middag. Zit weer de hele tijd aan hem te denken. Hoe ga ik die man in godsenaam uit mijn hoofd krijgen. Ik wordt er helemaal ram gek van.

Mijn gevoel zou hem zo graag terug willen, maar mijn verstand wil boos op hem zijn en die zegt terug willen NO WAY.

Heb gewoon ruzie met mijzelf. Kan het dadelijk wel weer lekker allemaal uitspuien bij de psych. Is mijn beste vriend op dit moment. hahahaha.

Ja, oke het is misschien wel anders als het vlammetje in je relatie al een poosje uit is en je leeft langs elkaar heen. Ik ga telkens uit van mijn eigen situatie. Elke situatie is weer anders.

Heb jij eigenlijk nog contact met je eerste ex? En hoe lang waren jullie dan samen?

Hoe was verder je dag?
Het Paardje,

Succes bij je psych, ben benieuwd wat hij ervan zegt, wat voor handvatten hij je geeft. Weet je wat misschien ook helpt, als je gedachten zo op hol slaan? (Weer een Tolle tip, hahaha!) Gedachten zijn maar gedachten, ze komen en gaan maar het zijn geen waarheden, je kunt ze net zo goed wel als niet denken. Je hoeft er geen aandacht aan te besteden want je hebt ze zelf gemaakt met je hersenen (je Ego, volgens Tolle, en je hebt ook je Zijn, dat is wie je echt bent maar dat valt niet in woorden te vatten, dat moet je voelen). Probeer de dingen die je doet met aandacht te doen zodat die gedachten geen plek hebben. Ze zijn nl niet constructief, het is vervuiling in je hoofd. Maar als het eens niet lukt en je voelt je heel erg klote, dan helpt het soms om juist te accepteren dat je je klote voelt en er niet tegenin te gaan. Want als je dat laatste doet krijg je nog meer zinloze gedachten in je hoofd. Dus accepteer dat je je ellendig voelt en dan zul je merken dat er na een tijdje weer ruimte is voor andere gevoelens.

Heb ook nog contact met mijn 1e ex maar dit is nog sporadisch. Met hem was ik bijna 2 jaar samen. Hij is inmiddels getrouwd. Met de 2e ex was ik 5 jaar samen waarvan 4 jaar samenwonend. Hij was depressief, daardoor ging het mis. Ik kon hem niet helpen en de relatie groeide scheef, ik werd zijn therapeut. Met hem heb ik wat vaker contact, ik denk eens per maand ofzo. Toen we net uit elkaar waren hadden we meer contact, het was voor allebei wennen. Ik heb hem ook nog wel eens jankend opgebeld en hij was altijd heel lief, maakte me aan het lachen (hij heeft vreselijk veel gevoel voor humor) en dan was het weer oke. Dat mis ik enorm met mijn laatste ex.

Vandaag was weer een goede dag, met uitzondering van de start. "It'll be lonely this christmas" van Mud op mn wekkerradio. Die heb ik dus heel snel uitgemept. Verder probeer ik kaartjes te regelen voor Najib Amhali, voor met collega. We kunnen allebei wel wat lol gebruiken. En morgenavond ga ik zijn appartementje bezichtigen. Wel spannend want ik hoop dat hij geen verkeerde verwachtingen heeft. Maar die zal ik dan heel snel uit de wereld helpen mocht dat zo zijn. We werken allebei in de medische wereld en ik overweeg om voor de gein een scorelijst voor depressies mee te nemen om samen in te vullen, hahaha! Kunnen we elke maand kijken of we vooruit gaan. We moeten er maar een beetje om proberen te lachen af en toe. (Al snap ik heel goed dat jij er nog lang niet om kan lachen maar bij jou is het dan ook een heel ander verhaal.)

Ik hoop dat de psych je weer wat moed in kan praten en kan helpen om je ex los te laten. En ik hoop ook dat die muts je ex dumpt. Op oudejaarsavond, dat lijkt me wel wat. :-)
Hey,

bedankt voor het advies, had ik echt even nodig. Heb hem niet gemaild. Heb met mezelf afgesproken dat ik hem met kerst mail. Maar wat ik precies ga mailen, dat weet ik niet. Dat zie ik nog wel, heb nog ff.

Hoop dat het gesprek je goed doet paardje!

Terminator, goed om te horen dat je weer een goede dag had! Je gaat zijn appartement bezichtingen, dat heeft hij pas gekocht?
Hoi Bloem, goed dat je hem met rust laat. Ik vind het ook moeilijk om mijn ex met rust te laten. Maar ik doe het toch, en ik probeer me te richten op de toekomst.

Nee hij heeft een huurappartement, hij is net weg bij zijn vriendin en ze hebben nog een walgelijk duur huis samen.
Hey terminator, de gedachten dat ik mijn ex een tijdje niet meer zal spreken dat vind ik moeilijk. Hem zelf met rust laten niet, die drang om hem te mailen heb ik niet, mijn gevoel zegt dat we elkaar gewoon met rust moeten laten.

Vind het knap van je, dat je hem met rust laat ondanks je zelf zo graag contact wil hebben, ik heb zelf gekozen om geen contact te hebben, dat maakt het wel (iets) makkelijker. Jij, moet het gewoon accepteren. Stuk moeilijker.

Ik wou gewoon dat ik wist hoe hij een aantal dingen bedoelde, zoals die mail van vorige week, moet me er bij neerleggen dat ik dit voorlopig niet kom te weten :(

Ik richt me nu op school, vriendinnen en werk (ben bezig werk te zoeken, bijbaantje)

Ow nu snap ik het, had het verkeerd gelezen. Dacht, dat je naar je ex ging, zijn appartement bezichten daarom vroeg ik het me af. Maar nu snap ik dat het over je collega gaat, sorry!
Hey Terminator,

Volgens mij heeft mijn psych. dat boek geschreven! Veel dingen die jij nou benoemd komen overeen met wat mijn psych zegt. Ik moet meer voelen en minder denken. Er gaan van allerlei dingen door mijn hoofd waar ik ongelukkig van wordt, maar wat de situatie niet zal veranderen. En dat ik het verdriet moet accepteren als het er is. Laat je maar gaan waar je ook bent. Dat ben jij en waarom mogen mensen niet zien dat je verdriet hebt? Volgens hem is er niets mooiers dan dat je gevoel/emoties zo op en neer kunnen gaan. Als je dat niet zou hebben dan zou het leven saai zijn. Hier kan ik me nog niets bij voorstellen. Voel me liever niet zo K*t. Hij gaat me leren om mij gevoel en verstand in evenwicht te brengen. Nu is het vooral mijn verstand die het voortouw neemt.

Ben ook benieuwd hoe het contact met mijn ex gaat lopen in de toekomst. Ik kan me nu nog niet voorstellen dat ik hem helemaal nooit meer zal zien. En dat kan waarschijnlijk ook niet ivm de honden. Vanavond dat gesprek. Ik zie er wel een beetje tegen op. Heb er ook met mijn psych over gehad en die zegt dat ik gewoon mijzelf moet blijven. Als ik moet huilen dan moet ik dat doen, als ik boos ben ook prima. Maar geen toneel spelen en emotie's onderdrukken. Dit was ik eerst wel van plan. Ik dacht ik laat niet zien dat ik nog verdriet heb. Maar ja, wat heb je daar nou aan. Hij mag best zien wat hij mij heeft aangedaan. Ik ga er dus heen en zie wel.

Hey Najib Amhali. Leuk man! Wanneer gaan jullie daar naar toe? Dat is wel leuk om dat soort dingen samen te doen. FF lekker wat anders. Heb je al wel gevraagd of hij mee wil?

hahaha Laat mij zo'n depressie lijstje invullen en je ziet alleen maar verslechtering. Voel me de laatste dagen rotter dan vorige week. Ik droom ook elke nacht over hem. Heeeeeeel irritant. Durf bijna niet te gaan slapen.

En ik kan nog wel om dat soort dingen lachen hoor. Ik maak met mijn vriendinnen ook vaak grapjes over Muts en ex. Of als er ergens een vrijgezel is zeg ik altijd. Waar? Ik eerst!

Ga trouwens toch maar wel de kerstboom zetten. Een vriendin van mij stond erop en ze gaat me helpen. Misschien ook wel een goed idee. Beetje gezelligheid in huis.

Veel plezier vanavond. Ben benieuwd hoe het is.
Hoi Paardje,

Wat goed van je dat je toch de kerstboom op wilt gaan zetten. Ik doe het niet, ik vind het een klotekerst dus er komt geen boom in. Ik dacht, ik ga lekker 1e kerstdag de hele dag in de sauna liggen, maar dan zijn ze allemaal gesloten! En 2e kerstdag komen mijn broers naar mijn ouders toe dus ik heb weinig keus, ik heb ook geen zin om daar 1e kerstdag in mijn eentje te gaan zitten.

Het enige voordeel aan het feit dat je je nu weer slechter voelt is dat je je dus snel weer beter zult voelen, en zoals jij ook zei: de betere periodes houden steeds langer aan. Ik merk dat bij mezelf ook, al gaat er nog geen dag voorbij dat ik niet moet janken. Wel balen dat je steeds van hem droomt, dat heb ik nou helemaal niet en ik WOU dat ik van hem droomde!

Spannend hoor, dat je hem vanavond spreekt. Ik ben heel benieuwd hoe dat zal gaan, hoe je je voelt en of jullie tot een oplossing komen. Ik hoop het echt want het is allemaal al moeilijk genoeg.

Collega wil zeker mee naar Najib, is er ook helemaal fan van. Moet alleen nog kaartjes regelen, wil ik last minute proberen via Marktplaats, van mensen die verhindert zijn ofzo.

Ik vind het wel spannend, vanavond, ben heel benieuwd... Hoop dat we gewoon een beetje kunnen keten, dat het een goede afleiding wordt.

Als je Tolle uit hebt is het boek Gevoel en Verstand van Ellis en Harper ook nog een goeie. Gaat over dat we onze gevoelens maken met ons verstand. Geloofde ik niet maar het is wel zo. Erg interessant. Het helpt je om de dingen in perspectief te plaatsen.

Sterkte vandaag, ik hoop dat het een beetje gaat en dat je je niet al te druk maakt om vanavond.

@Bloem, way to go! Richt je op andere dingen, dat helpt echt! Ik probeer het ook en het lukt me niet altijd maar vaak ook wel.

Zet em op!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven