Rechten en plichten huurcontract

08-12-2009 22:31 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan jullie advies op het moment erg goed gebruiken.

Ik woon sinds 3 maanden in Londen, en heb waar ik nu woon een huur contract van 6 maanden getekend. Nog 3 maanden te gaan dus.

Ik deel een huis met nog 2 anderen.

Nu is het probleem dat 1 van deze bewoners, heel toevallig de broer van de eigenaar, een man is waarmee ik niet langer wil of kan wonen.

Mijn andere flatgenoot gaat ook al weg en breekt het contract en hij dreigt haar aan te klagen.

Hij valt haar lastig, met smsjes midden in de nacht, hij stalkt haar een beetje. Dat doet hij bij mij gelukkig niet. Ze hebben ook steeds ruzie met erg harde woorden. Niet erg gezellig, maar ik hou me er buiten.

Nu had hij een tijdje een meisje bij ons wonen. Ze was ontslagen en ook uit haar appartement gezet, dus tja, die laat je niet op straat staan.

Nu blijkt dat ze ontslagen was omdat ze dronken op het werk was.

Ineens was ze trouwens weg hier en vanavond stond ze weer op de stoep om haar spullen te halen en ze kregen dikke ruzie. Echt heel erg. Ze zei dat ze politie ging bellen en deed dat ook daadwerkelijk, maar later bleek dat ze net had gedaan alsof en de politie is dus niet gekomen.

Ze zei tegen mij dat ik uit moest kijken met hem, want hij was gevaarlijk.

Ik voel me verder niet bedreigd door hem, hij is verder aardig, maar ik vertrouw hem niet. Kan mijn vinger er niet op leggen, maar er klopt iets niet.

Maar ik wil hier dus weg. Maar ik zit aan dat contract vast. Plus dat ik de huur voor de maand december al betaald heb en hij ook nog een maand borg van mij heeft. Gaat dus best om beetje om geld.

Wie weet welke rechten ik heb?

Kan ik het contract om deze redenen breken? Sta ik mijn recht?

Of moet ik het risico nemen dat hij me niet aan gaat klagen voor 3 gemiste maanden huur, plus december wat ik kwijt ben, plus mijn borg. Londen is duur, dus dit gaat niet om een paar honderd pond.

Er staat niks over in het contract. Dat is een beetje samen geraapt van internet, maar ik heb het wel ondertekend.

Shit, politie is hier!
Advocaat advies vragen lijkt me geen slecht plan.
Ja, dat vind ik echt.
Oke, de politie is nu in ons huis.

Man, begint een soap te worden hier.

Ze heeft dus WEL de politie gebeld!

En hij later nog een keer.

Maar zij is inmiddels weg, nadat ze nog wel even zijn portomonnee heeft gejat!

Ze zijn nu zijn statement aan het opnemen en komen naar mij als er nog vragen zijn.
Dank je. Goed idee.

Mijn huisgenootje was daar al mee bezig. Ik wilde gewoon mijn contract uit gaan zitten, aangezien hij mij niet lastig valt.

Maar nu wil ik toch ook wel weg.

Mischien zakt het wel af en is het morgen wel oke en wil ik niet meer weg.
Vivagirl, ik denk dat je het beter op een Engels forum kan gaan vragen, volgens mij gaat dit namelijk over Engels recht en niet over het Nederlandse!
Natuurlijk wel rot dat je je in zo'n situatie bevindt.
.
De borg kan je misschien verrekenen met de laatste maand huur die je moet betalen. Dit wel van tevoren schriftelijk aangeven!
anoniem_78837 wijzigde dit bericht op 09-12-2009 00:08
Reden: typefout
% gewijzigd
Je valt onder het Engelse recht en dus heb je niets aan een Nederlandse jurist. Heb je je contract er al bijgepakt om zelf te lezen wat erin staat? Vaak staat daar het antwoord al. Een jurist raadplegen lijkt me niet verkeerd.
In hoeverre is de eigenaar op de hoogte van het gedrag van mannelijke huisgenoot?
Eigenaar is de zus van de huisgenoot met wie het probleem is.

Ben vandaag naar de politie gestapt, hij heeft geen crimineel verleden en is gisteren ook geen aanklacht tegen hem ingedient.

Heb gezegd dat ik vertrek en mijn 1 maand opzegtijd gegeven. Morgen zet ik dit op papier en ik wil dat hij het tekent.

En dan nu dus op zoek naar wat anders......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven