Wennen op KDV

10-12-2009 13:49 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wanneer gaat een kind wennen op het KDV? Voor de plaatsing of op het moment dat ze officieel starten?

Ik heb nooit anders mee gemaakt dan dat dit voor de startdatum was. Nu loop ik tegen een KDV aan dat wil dat mijn dan 12 weken oude dochter pas komt wennen als ze officieel klant is (en wij dus betalen). Het is ook echt een financiële kwestie geven ze aan: ze kunnen geen personeel beschikbaar maken voor die paar uur.

Ik heb ondertussen 4 KDV's gehad voor oudste en daar was wennen altijd voor de plaatsing. Hoe was dat bij jullie?

Wanneer wennen?

Totaal aantal stemmen: 35

Voor plaatsing (77%)
Na plaatsing (23%)
Hier hebben ze ook eerst een wen-dag.

Je hebt toch een contract met ze afgesloten. Dan zijn ze toch al verzekerd van een betalende 'klant'? Waarom willen ze dan eerst dat je daadwerkelijk hebt betaald?
Waar ik werk laten we klanten 2 dagen buiten en 2 dagen binnen het contract wennen.

Als mijn dochter straks ook naar het kdv gaat, zal zij ook op die manier wennen.

Maar misschien dat dit verschilt per kinderopvang organisatie.

Wat is jouw reden overigens om voor plaatsing te wennen?
Op de kdv`s waar ik gewerkt had kregen kinderen 2 of 3 wendagen/uren (afhankelijk van hoe het ging) voor het contract in ging.

Mijn dochter daarintegen zit nu op het vierde kdv (moest helaas vaak wisselen ivm gewijzigd werkrooster, en omdat medische voorschriften vaak moeilijk na te leven bleken te zijn) en die heeft maar op 1 kdv een wen dag gehad. Maar dat lag meer aan mij/de situatie dan aan het kdv.
Erger u niet, verwonder u slechts!
Bij ons gebeurde het wennen ook na het ingaan van het contract. De eerste keer ging zoon maar twee uurtjes. Dat waren dus hele dure uurtjes, want we betaalden er 10,5!
dat hele wennen is meer voor de ouders dan voor het kind als je het mij vraagt, en bij mij hebben ze allebei (en toen waren ze al een stuk ouder) 1 keer een ochtend gewend voor ze hele dagen gingen en dat was volgens mij inderdaad voor de officiele datum.
Suze, heb je inschrijfgeld betaald?
Voor zover ik weet gaat mijn dochter twee dagdelen wennen vóór ze echt naar het KDV gaat. En dat wennen is niet eens zozeer voor het kind, als wel voor de ouders. Ik vermoed dat mijn dochter er niets van mee gaat krijgen
Donna, ik ben er vanuit gegaan dat het voor plaatsing was en moet dus die eerste week gewoon (hele dagen) werken. De intake is ook pas volgende week (contract gaat in op 1/1) dus toen ik daar gisteren een afspraak voor maakte kwam dit pas ter sprake.
Trouwens, als je er zoveel voor moet betalen, dan wen je toch niet? Als het kind er eenmaal is went ze ook wel.
quote:Suze2 schreef op 10 december 2009 @ 13:49:

Wanneer gaat een kind wennen op het KDV? Voor de plaatsing of op het moment dat ze officieel starten?

Ik heb nooit anders mee gemaakt dan dat dit voor de startdatum was. Nu loop ik tegen een KDV aan dat wil dat mijn dan 12 weken oude dochter pas komt wennen als ze officieel klant is (en wij dus betalen). Het is ook echt een financiële kwestie geven ze aan: ze kunnen geen personeel beschikbaar maken voor die paar uur.

Ik heb ondertussen 4 KDV's gehad voor oudste en daar was wennen altijd voor de plaatsing. Hoe was dat bij jullie?

Ik vind dit trouwens een heel rare reden. Dochter kan niet in week 1 wennen want geen personeel, in week 2 gaat het contract in.

Dan zijn er ineens wel genoeg mensen? Of gaat er net in de tussentijd een kindje weg?
Ligt aan de leeftijd van het kindje maar als het 12 weken is dan zou ik ook voor het niet wennen gaan.
Ik zou je dochter dan gewoon de hele dag brengen. Wennen is idd meer voor jou dan voor haar. Misschien wat eerder ophalen als dat mogelijk is, maar verder volgens mij helemaal geen probleem om haar gelijk de hele dag te brengen.
Aletta ik spreek jou nog wel als het bijna zover is

Star, nee, geen inschrijfgeld betaald. Hoezo?

Ik denk ook dat het wel goed komt hoor. Het kind steekt niet al te lastig in elkaar dus moet lukken. Feit is natuurlijk wel dat het een tikkie drukker is op zo'n KDV en dat ik me voor kan stellen dat het wel een hele overgang om ineens hele dagen in die herrie te zitten.

En ja, ik moet idd ook weer wennen. Valt me toch weer zwaarder dan ik dacht
Dan zou je het erop kunnen gooien dat je al betalende klant bent.
quote:Star schreef op 10 december 2009 @ 14:04:

[...]

Ik vind dit trouwens een heel rare reden. Dochter kan niet in week 1 wennen want geen personeel, in week 2 gaat het contract in.

Dan zijn er ineens wel genoeg mensen? Of gaat er net in de tussentijd een kindje weg?Ze kan wel in week 1 wennen. Ze kan niet in week 0 wennen want dan moet er extra personeel zijn.
Mijn dochter heeft op 2 kdv's gezeten en is voor plaatsing gaan wennen. Mijn zoontje gaat per januari naar een kdv en daar heb ik gisteren de intake van gehad. Hij gaat 22-12 en 24-12 twee keer twee uurtjes wennen.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
quote:Suze2 schreef op 10 december 2009 @ 14:10:

[...]

Ze kan wel in week 1 wennen. Ze kan niet in week 0 wennen want dan moet er extra personeel zijn.De weeknummers corresponderen niet met ingang van contract. Ik bedoelde de ene week en de volgende week.
Ik moet mijn zoontje ook tegen volledig bedrag laten wennen. De eerste twee (!) weken zijn dus fulltime betaald maar hij gaat er dus maar een paar uurtjes heen.
Juultje, dat zou ik dus ook willen. 2x 2 uur is prima. Ik zit helemaal niet op een traject van weken te wachten.

Nou ja, het zal wel direct beginnen met hele dagen worden want 3x10 uur betalen voor 4 uur wennen gaat me echt te ver.
quote:Star schreef op 10 december 2009 @ 14:12:

[...]

De weeknummers corresponderen niet met ingang van contract. Ik bedoelde de ene week en de volgende week.Ik zie nu dat contract in week 2 in ging .
quote:Ranja2008 schreef op 10 december 2009 @ 14:12:

Ik moet mijn zoontje ook tegen volledig bedrag laten wennen. De eerste twee (!) weken zijn dus fulltime betaald maar hij gaat er dus maar een paar uurtjes heen.Er zijn er dus meer die het zo doen. Duur grapje...
Mijn kinderen zijn ook pas wezen wennen nadat het contract inging. Ik heb het contract hiervoor 14 dagen eerder dan (echt) nodig afgesloten. Ze gaan 2 dagen in de week maar het wennen kon ip elke dag een paar uur als ik dat gewild zou hebben.

Ik weet niet of ze bij jullie ook met ruilstrippenkaarten werken? Dan zou je de uren die ze 'over' heeft misschien daarop kunnen zetten.
Eigenlijk zijn het gewoon oplichters eerste klas, ze weten dat je toch wel betaald aangezien je nergens anders heen kan en voor jou direct weer een ander.
Hier kun je ook wennen voorafgaand aan de startdatum. Mijn dochter gaat ook per januari naar het kdv, maar ik heb er voor gekozen helemaal niet te gaan wennen. Ze is nog maar 14 weken dan en ze zou gaan wennen voor de feestdagen en dan pas daarna 'echt' naar de creche. Leek me niet heel nuttig. De leidsters gaven idd aan dat bij de allerkleinsten het wennen eerder voor papa en mama is dan voor kind.

Maar dat je 14 dagen niet volledig gebruik kunt maken van je betaalde uren vind ik echt absurd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven