Loslaten.....vasthouden?
donderdag 10 december 2009 om 12:48
Hallo allemaal,
Ik post onder een andere nick. Moet mijn verhaal helaas wat vaag houden. Na een lange relatie heeft mijn ex de relatie weer verbroken. Dit is al de zoveelste keer. Veel heeft te maken met het feit dat hij erg onstabiel is. (en dat keer op keer is)
Toch hebben we nog contact, met name omdat ik maar geen keus kan maken. Verstandelijk gezien vind ik dat ik het los moet laten. Gevoelsmatig krijg ik het niet voor elkaar. Ik zit maar te wachten op een gevoel van: "nu ben ik er klaar mee", maar dat gevoel komt maar niet. Ik kan geen vrede vinden, in welke stap dan ook.
Als het goed is tussen ons, is het ook echt goed. Dan vind ik onze relatie zonder meer waardevol.
Als hij weer onstabiel wordt, doet hij mij veel pijn door weer afstand te nemen, het uit te maken en nog een aantal andere dingen waar ik hier niet over uit kan weiden. Omdat dit vaker gebeurd, vraag ik mij af in hoeverre ik dit verdriet achter mij kan laten, mocht het weer goed komen.
Ik ben al wat ouder en heb de ervaring dat het echt niet zo makkelijk is om iemand te vinden met wie je zo'n klik hebt. Aan de andere kant heb ik wel de behoefte om met iemand oud te worden die ook echt voor mij gaat, in goede en in slechte tijden.
Moeilijk, ik zou willen dat ik een antwoord had, met name omdat dit verblijf in niemandsland soms moeilijk te dragen is.
Hopelijk is er iemand hier met soortgelijke ervaringen.
Ik post onder een andere nick. Moet mijn verhaal helaas wat vaag houden. Na een lange relatie heeft mijn ex de relatie weer verbroken. Dit is al de zoveelste keer. Veel heeft te maken met het feit dat hij erg onstabiel is. (en dat keer op keer is)
Toch hebben we nog contact, met name omdat ik maar geen keus kan maken. Verstandelijk gezien vind ik dat ik het los moet laten. Gevoelsmatig krijg ik het niet voor elkaar. Ik zit maar te wachten op een gevoel van: "nu ben ik er klaar mee", maar dat gevoel komt maar niet. Ik kan geen vrede vinden, in welke stap dan ook.
Als het goed is tussen ons, is het ook echt goed. Dan vind ik onze relatie zonder meer waardevol.
Als hij weer onstabiel wordt, doet hij mij veel pijn door weer afstand te nemen, het uit te maken en nog een aantal andere dingen waar ik hier niet over uit kan weiden. Omdat dit vaker gebeurd, vraag ik mij af in hoeverre ik dit verdriet achter mij kan laten, mocht het weer goed komen.
Ik ben al wat ouder en heb de ervaring dat het echt niet zo makkelijk is om iemand te vinden met wie je zo'n klik hebt. Aan de andere kant heb ik wel de behoefte om met iemand oud te worden die ook echt voor mij gaat, in goede en in slechte tijden.
Moeilijk, ik zou willen dat ik een antwoord had, met name omdat dit verblijf in niemandsland soms moeilijk te dragen is.
Hopelijk is er iemand hier met soortgelijke ervaringen.
donderdag 10 december 2009 om 13:04
Als je hoofd en je hart het niet met elkaar eens zijn is het wijs te luisteren naar je verstand.
Die wordt namelijk niet gekleurd door emoties.
Een wijze les die iemand mij ooit vertelde
Het is moeilijk, want je wilt zo graag wat anders...
Hier werkt het, om in zulk soort gevallen echt naar mijn ratio te luisteren en niet naar mijn hart.
Het gekke is, dat je hart eigenlijk hetzelfde zegt.
Ik wil iemand die helemaal voor me gaat, maar dat laat je overschreeuwen door de emotie...ja maar soms is het leuk...
Soms zou niet genoeg moeten zijn
Die wordt namelijk niet gekleurd door emoties.
Een wijze les die iemand mij ooit vertelde
Het is moeilijk, want je wilt zo graag wat anders...
Hier werkt het, om in zulk soort gevallen echt naar mijn ratio te luisteren en niet naar mijn hart.
Het gekke is, dat je hart eigenlijk hetzelfde zegt.
Ik wil iemand die helemaal voor me gaat, maar dat laat je overschreeuwen door de emotie...ja maar soms is het leuk...
Soms zou niet genoeg moeten zijn
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
donderdag 10 december 2009 om 13:27
Komt ie weer,
Maak geen prioriteit van iemand die jou niet net zo belangrijk vindt...
en je kunt echt nog vaker een klik ervaren, misschien nog wel veel mooiere, tot je 100 bent nog.... Hou vol totdat niemandsland je eigen taha-terrein is en je weer klaar bent voor een stabielere man de volgende keer. Goed screenen dus. Sterkte!
Maak geen prioriteit van iemand die jou niet net zo belangrijk vindt...
en je kunt echt nog vaker een klik ervaren, misschien nog wel veel mooiere, tot je 100 bent nog.... Hou vol totdat niemandsland je eigen taha-terrein is en je weer klaar bent voor een stabielere man de volgende keer. Goed screenen dus. Sterkte!
donderdag 10 december 2009 om 13:36
Bedankt voor jullie reacties. Ik zal het goed op mij laten inwerken. Ik weet wel dat de beste beslissingen gemaakt worden als mijn hoofd en hart op 1 lijn zitten.
Bij een andere relaties kwam er bij mij altijd wel een gevoel: "ik ben ik er nu klaar mee"; ik snap niet zo goed waarom dat nu niet zo is.
Mijn ex kan, behalve in het "voortraject", niet zoveel doen aan zijn instabiliteit (verstoorde chemie balans in zijn hoofd).
Is er nog iets te zeggen voor "vasthouden". Omdat ik met het vieze badwater ook het kind moet laten gaan.....? Hij wil mij ook niet loslaten.....betekent dat nog iets?
Vind het wel mooi wat jij zegt, Hmmm, dat niemandsland Taha-land moet worden.
Bij een andere relaties kwam er bij mij altijd wel een gevoel: "ik ben ik er nu klaar mee"; ik snap niet zo goed waarom dat nu niet zo is.
Mijn ex kan, behalve in het "voortraject", niet zoveel doen aan zijn instabiliteit (verstoorde chemie balans in zijn hoofd).
Is er nog iets te zeggen voor "vasthouden". Omdat ik met het vieze badwater ook het kind moet laten gaan.....? Hij wil mij ook niet loslaten.....betekent dat nog iets?
donderdag 10 december 2009 om 13:40
Heel herkenbaar, ik en mijn ex zijn ook uit elkaar en ik kan ook geen vrede vinden in welke stap die ik dan ook neem!
Hij kwetst me gelukkig niet!
Ik kan je geen oplossing aanbieden! Ik wacht ook op een gevoel van nu ben ik er klaar mee! Ik kan echter wel zeggen dat als hij je maar blijft kwetsen het misschien verstandig is om hem los te laten! Mocht jullie echt bij elkaar horen dan kom je ook wel weer bij elkaar!
Ik ben nu ook een beetje zoekende, loslaten maar tevens het contact niet hoeven te verbreken! Maar dat betekent dat ik het mezelf vreselijk moeilijk maak! Misschien vandaar de terugval! Maar ik ga het proberen, ik geloof dat ik het kan!
Hij kwetst me gelukkig niet!
Ik kan je geen oplossing aanbieden! Ik wacht ook op een gevoel van nu ben ik er klaar mee! Ik kan echter wel zeggen dat als hij je maar blijft kwetsen het misschien verstandig is om hem los te laten! Mocht jullie echt bij elkaar horen dan kom je ook wel weer bij elkaar!
Ik ben nu ook een beetje zoekende, loslaten maar tevens het contact niet hoeven te verbreken! Maar dat betekent dat ik het mezelf vreselijk moeilijk maak! Misschien vandaar de terugval! Maar ik ga het proberen, ik geloof dat ik het kan!
donderdag 10 december 2009 om 13:58
quote:Taha schreef op 10 december 2009 @ 13:36:
Bedankt voor jullie reacties. Ik zal het goed op mij laten inwerken. Ik weet wel dat de beste beslissingen gemaakt worden als mijn hoofd en hart op 1 lijn zitten.
Mij lijkt het dat als HIJ de beslissing heeftgenomen je hoofd e je hart nooit op 1 lijn komen te zitten
Dan wordt het een kwestie van gewoon maar accepteren
Moet eerlijk zeggen dat ik daar de eerste keer overheen had gelezen.
Je hebt niets te willen, hij heeft besloten
En als hij na zoveel keer dan weer met hangende pootjes terug komt,...
Tsja dan zou je toch beter moeten weten met je hoofd EN met je hart...toch?
Mij lijkt het dat als HIJ de beslissing heeftgenomen je hoofd e je hart nooit op 1 lijn komen te zitten
Dan wordt het een kwestie van gewoon maar accepteren
Moet eerlijk zeggen dat ik daar de eerste keer overheen had gelezen.
Je hebt niets te willen, hij heeft besloten
En als hij na zoveel keer dan weer met hangende pootjes terug komt,...
Tsja dan zou je toch beter moeten weten met je hoofd EN met je hart...toch?
donderdag 10 december 2009 om 13:59
Jeetje herkenbaar, zit met precies het zellfde luister naar mijn hoofd, loslaten dus....heb nu helemaal geen contact meer, alle lijntjes die met hem zijn verbonden verbroken om ook niets meer over hem te weten te komen en wat is dat moeilijk,, zelfbescherming we verdienen iemand die stabiel is en 100% voor ons gaat Sterkte!!!
donderdag 10 december 2009 om 13:59
Jeetje herkenbaar, zit met precies het zellfde luister naar mijn hoofd, loslaten dus....heb nu helemaal geen contact meer, alle lijntjes die met hem zijn verbonden verbroken om ook niets meer over hem te weten te komen en wat is dat moeilijk,, zelfbescherming we verdienen iemand die stabiel is en 100% voor ons gaat Sterkte!!!
donderdag 10 december 2009 om 14:08
quote:Taha schreef op 10 december 2009 @ 14:00:
Hij maakt het in onstabiele toestand altijd uit, Summerdance. Maar als hij weer stabiel is, maakt hij het weer aan......
Het punt is, wat ik er mee moet?
Kiezen of je bij iemand wil blijven die niet stabiel is...mij lijkt het niet echt goed voor de rust in je leven
Lijk tme dat je steeds gaat zitten afwachten tot het mis gaat.
Wat Zonnetje doet heb ik ook gedaan, heeft me veel tranen gekost maar is uiteindelijk beter voor me geweest
Hij maakt het in onstabiele toestand altijd uit, Summerdance. Maar als hij weer stabiel is, maakt hij het weer aan......
Het punt is, wat ik er mee moet?
Kiezen of je bij iemand wil blijven die niet stabiel is...mij lijkt het niet echt goed voor de rust in je leven
Lijk tme dat je steeds gaat zitten afwachten tot het mis gaat.
Wat Zonnetje doet heb ik ook gedaan, heeft me veel tranen gekost maar is uiteindelijk beter voor me geweest
donderdag 10 december 2009 om 15:09
quote:Taha schreef op 10 december 2009 @ 14:26:
Vandaar dit topic, Summerdance. Dat is inderdaad de keus die ik moet maken. Ik heb al geprobeerd om alle contact te verbreken, is niet gelukt.......vind het echt moeilijk.
Maar hoezo luk thet niet?
Het is toch gewoon een kwestie van tegen hem zeggen....niet meer bellen
En als ie belt niet meer opnemen?
Of kan je zelf je niet inhouden om te bellen?
Das nog al een wezenlijk verschil..
Want das geen kwestie van kunnen, das een kwestie van willen.
Klinkt simpel, maar das een knop omzetten in je hoofd
Geloof me....ik weet waar ik het over heb...
Vandaar dit topic, Summerdance. Dat is inderdaad de keus die ik moet maken. Ik heb al geprobeerd om alle contact te verbreken, is niet gelukt.......vind het echt moeilijk.
Maar hoezo luk thet niet?
Het is toch gewoon een kwestie van tegen hem zeggen....niet meer bellen
En als ie belt niet meer opnemen?
Of kan je zelf je niet inhouden om te bellen?
Das nog al een wezenlijk verschil..
Want das geen kwestie van kunnen, das een kwestie van willen.
Klinkt simpel, maar das een knop omzetten in je hoofd
Geloof me....ik weet waar ik het over heb...
donderdag 10 december 2009 om 15:10
quote:Taha schreef op 10 december 2009 @ 14:42:
Is misschien een goed idee, Bloempje. Al ben ik wel bang voor: "uit het oog, uit het hart". Dat er nog meer afstand komt tussen ons. Dat "risico" moet ik wel willen lopen.....
Ah, zie nu deze post pas...je wil het dus niet
Tsja dan houdt het op
En zal niets werken om je hoofd en hart op 1 lijn te krijgen
Mijn visie....als jullie voor elkaar bestemd zijn gaat de vlieger uit het oog uit het hart niet op
Dan vinden jullie de weg wel weer terug naar elkaar
Is misschien een goed idee, Bloempje. Al ben ik wel bang voor: "uit het oog, uit het hart". Dat er nog meer afstand komt tussen ons. Dat "risico" moet ik wel willen lopen.....
Ah, zie nu deze post pas...je wil het dus niet
Tsja dan houdt het op
En zal niets werken om je hoofd en hart op 1 lijn te krijgen
Mijn visie....als jullie voor elkaar bestemd zijn gaat de vlieger uit het oog uit het hart niet op
Dan vinden jullie de weg wel weer terug naar elkaar
donderdag 10 december 2009 om 15:21
Summerdance. Ik denk dat ik het niet op kan brengen om helemaal geen contact te zoeken. Ik heb dat al geprobeerd.
Nu er weer contact is, laat ik het initiatief wel bij hem.
Mijn hart wil dat het weer goed komt (meestal), mijn hoofd is het daar niet mee eens.
Ik ben gewend, met betrekking tot keuzes, dat ik op een gegeven moment echt weet wat ik moet doen, hoofd en hart. In dit geval blijf ik maar wikken en wegen. Kan geen gedachte (of gevoel) vinden waar ik op kan varen. Het is een warboel, in mijn hoofd, in mijn hart.
Als we voor elkaar bestemd zijn vinden we elkaar wel weer, ook dat is waar.
Is het dan per definitie zo dat je geen keus kan/mag maken voor een instabiele partner?
Nu er weer contact is, laat ik het initiatief wel bij hem.
Mijn hart wil dat het weer goed komt (meestal), mijn hoofd is het daar niet mee eens.
Ik ben gewend, met betrekking tot keuzes, dat ik op een gegeven moment echt weet wat ik moet doen, hoofd en hart. In dit geval blijf ik maar wikken en wegen. Kan geen gedachte (of gevoel) vinden waar ik op kan varen. Het is een warboel, in mijn hoofd, in mijn hart.
Als we voor elkaar bestemd zijn vinden we elkaar wel weer, ook dat is waar.
Is het dan per definitie zo dat je geen keus kan/mag maken voor een instabiele partner?
donderdag 10 december 2009 om 15:28
Hey Taha, begrijp dat je daar bang voor bent maar als jij echt van iemand houdt vergeet je die niet snel! En zal hij misschien wel uit zichzelf contact met jou zoeken.
Ik ben het wel met summerdance heen, ik geloof ook dat als je voor elkaar bent bestemd je elkaar weer vindt.
Weetje wat ik een super mooie zin vind: If you love something, let it go, when it comes back you know it's yours forever.
Met anderen woorden, laat hem maar even, echt als jullie bij elkaar horen komt het goed
Ik ben het wel met summerdance heen, ik geloof ook dat als je voor elkaar bent bestemd je elkaar weer vindt.
Weetje wat ik een super mooie zin vind: If you love something, let it go, when it comes back you know it's yours forever.
Met anderen woorden, laat hem maar even, echt als jullie bij elkaar horen komt het goed
donderdag 10 december 2009 om 15:37
Ik vind je verhaal nogal lijken op het verhaal van Jady83. Haar vriend heeft ook steeds momenten en daar ging het ook steeds uit. En daarna wilde hij vrienden blijven. Ik heb een topic van haar voor je ge-upt. Misschien leer je daaruit dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken, en geeft het je net het zetje om helemaal afstand te doen.
donderdag 10 december 2009 om 15:39
Lieve Taha, als je echt rust WILT...dan ben jij de enige die daarvoorkan zorgen
Álleen JIJ kan de regie over je eigen leven terug pakken
Want de regie...die heb je nu niet
Nu laat je alles van hem afhangen
Met als gevolg dat je misschien wel 100x per dag naar je telefoon aan het staren bent.
Je zegt dat j ehet niet kan...
Dat geloof ik echt niet...je WIL het niet meis
Dat geeft niet, is ook een moeilijke stap, maar als je echt iets wil, dan KAN je het ook...
Álleen JIJ kan de regie over je eigen leven terug pakken
Want de regie...die heb je nu niet
Nu laat je alles van hem afhangen
Met als gevolg dat je misschien wel 100x per dag naar je telefoon aan het staren bent.
Je zegt dat j ehet niet kan...
Dat geloof ik echt niet...je WIL het niet meis
Dat geeft niet, is ook een moeilijke stap, maar als je echt iets wil, dan KAN je het ook...