gezondste bakproduct

10-12-2009 14:47 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
He iedereen. Het is weer december dus ongetwijfeld zit er weer een aantal gourmetavonden aan te komen. Lekker maar erg ongezond met al dat boter.

Daarom vroeg ik me af wat nu het gezondste bakproduct is? Boter of olie? En welke varianten precies?
met kerst zou ik voor het meest lekkere gaan; roomboter!

Maar ik denk dat becel vloeibare boter het meest gezond is.

Wil je trouwens het meest gezond of het meest mager? Zit ook verschil in nl.
ik denk olijfolie meest 'gezonde vetten' maar wel vet dus niet mager, en becel of zoiets zal het minst vet zijn?
Wat maakt het uit wat het gezondste product is? Er wordt toch veel te veel gegeten.

Gourmet maar 1 keer, met je gewone bak en braad product wat je al in huis hebt.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Becel multi, vloeibare boter op basis van olijfolie.
Ik probeer zo goed mogelijk op te letten wat ik eet,

maar met de feestdagen niet.

Dan geniet ik van de warmte van familie om me heen en van het lekkere ongezonde eten!
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Ik eet ook niet zo gezond dan hoor.

Maar ik snap niet waarom je het niet met het spul doet wat je in huis hebt.

Wij hebben becel light en als we zouden gourmetten, zou ik dat gewoon gebruiken.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Ik zou je niet adviseren te gourmetten met olijfolie. Wij hebben dat een keer (uit nood) gedaan en het heeft zo enorm gespetterd! Nooit weer. Gewoon lekker boter gebruiken met de kerst!
Volg je hart. Dat klopt.
Ik vind een gezond bakproduct zoeken om te gourmetten weer een beetje de omgekeerde wereld. Als je gezond wilt eten moet je niet gourmetten en als je wilt gourmetten, lekker, geniet er van, maar ga dan niet piepen over gezonde bakshit, want dat maakt dan ook niet meer uit.
668, the neighbour of the Beast
Gewoon lekker geurende wokolie gebruiken.

Met de kerst kijk ik niet perse of dit of dat gezonder is want dan eet ik lekker wat ik wil.

Meestal koken we samen(m,n zusje en schoonzusje en ik)en dan zijn we ook met z,n allen bij elkaar .

Dus neemt iedereen wat mee.(wel afgesproken van tevoren)
Hahahahaha... 'gourmetten' en 'gezond' in één zin.

Olie is ongeveer 90% vet, boter is ongeveer 80% vet. Allebei niet zo best dus, maar gebruik eventueel Becel vloeibaar, dat schijnt ultra-gezonde vetten te bevatten.

Maar als je op dieet bent kun je gourmetten (gehaktballetjes, pannekoeken, mayo en knoflooksaus) misschien maar beter helemaal achterwege laten.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Je kunt toch ook van iets wat niet zo gezond het ongezonde te beperken. Als je bijvoorbeeld friet gaat eten kan je toch kiezen voor fritessaus i.p.v mayonaise.

Ok het zou beter te zijn om helemaal geen saus te eten of sowieso geen frites.

Maar als je het toch doet, kan je het het beste zo goed mogelijk doen toch?

Ik denk ook dat die die vloeibare van becel of blueband de meeste gezonde is.
Voor Lief roomboter, voor mij 'gewone' boter. Erbij (zelf gekruide) olie voor als dat bij bepaald iets lekkerder is.

Als er iets is waar ik niet op ga letten, dan is het mijn gourmetbakmiddel
quote:Marels schreef op 10 december 2009 @ 15:30:

Ik vind een gezond bakproduct zoeken om te gourmetten weer een beetje de omgekeerde wereld. Als je gezond wilt eten moet je niet gourmetten en als je wilt gourmetten, lekker, geniet er van, maar ga dan niet piepen over gezonde bakshit, want dat maakt dan ook niet meer uit.Helemaal mee eens.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven