Het grote Wintersporttopic!

13-10-2009 14:22 310 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor wie nu al niet meer kan wachten!

volgens mij ben je prima voorbereid! Neem naast een zaklamp een hoofdlampje mee. Dan kan de persoon die de band verwisselt zijn handen vrij houden en de ander eventueel kettingen uitpakken of gewoon bijschijnen.

alvast veel plezier...

Ga dit jaar niet...snif snif... zit er even niet in. Wellicht last minute nog een lang weekend..
Dank je voor de tip. Ik hoop dat een weekendje er voor jullie nog in zit!
Jippie!!!!

Ik ga volgende week vrijdag 5 nachtjes weg naar Vorarlberg! Lekker low budget, maar gaat goed komen.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Alyssaa, ik heb jaren als skilerares gewerkt (oa in Frankrijk) en de meeste skischolen in Frankrijk geven alleen 's ochtends klassikaal les (2 uur). Begin met 1 ochtend klassikaal en kijk dan of je meer les wilt (in jouw geval zou ik nog 1-2 x priveles nemen). Houd er wel rekening mee dat het met kerst erg druk is, dus dat de klassen ook veel groter zijn dan je gewend bent.

Als je beginner bent is het handiger om kleinere (wendbare) skis te nemen. In jouw geval dus niet langer dan 1.45m

Veel plezier in Val Thorens. (ik vond het er niet zo, sorry).
Dank je. Het was eigenlijk ook mijn idee om misschien nog 1-2x priveles te nemen maar ik kijk daar gewoon even of het gaat en hoe het gaat. Dat de les alleen 's-ochtend was, dat wist ik al. Vriendje is er 2 jaar geleden al geweest, die vond het toen samen met een andere vriend helemaal geweldig dus daarom de keuze voor dit gebied. Voor mezelf maakt het helemaal niks uit, denk dat ik het vrijwel overal wel naar mijn zin zou hebben

In ieder geval vanavond laatste keer oefenen op de rollerbaan en volgende week vertrekken we gewoon al, toch snel gegaan!

@Dertigmin: heel veel plezier!!!
Jij ook! Ligt er genoeg sneeuw in VT? Ik ben meer Oostenrijk minded dus kijk daar nl nooit
In het dorp zelf (2300m hoogte) ligt 70 cm en op de pistes/berg (3200 m hoogte) 90 cm.

Ik geloof dat het boven de 2000 meter goed skieen is maar de lagere dorpen hebben nog te weinig sneeuw. Ook nog niet alle pistes zijn open maar ik geloof dat ik toch geen 500 km aan pistes kan afleggen op 2 weken tijd :D

Hoe is het in Vorarlberg?
Goed! Berg 70 cm, dal 15. Maar er komt vanavond, morgen en zaterdag een kleine 30 cm bij. Dus dat is genoeg. In Tirol ligt echt heel erg weinig dus de keuze Voralberg (zie www.montafon.at) was snel gemaakt voor een short-break.
Dat is zeker genoeg ja, heerlijk vooruitzicht en je hoeft maar kort af te tellen voordat je gaat :D
Hoi Alyssaa!

Ben zelf al een aantal keer in VT geweest, is inderdaad een heel groot gebied, veel uitdaging. Wij zijn allemaal zeer ervaren boarders en wij hebben wel een week nodig gehad om alle pistes te zien! Er zijn ook heerlijke brede blauwe beginners pistes, volgens mij kon je met twee liften omhoog vanuit het dorp (tussen door een klein stukje skien) en dan had je een enorme lange blauwe afdaling naar beneden, daar ga je zeker als beginner veel plezier aan beleven!
@Mips

Er zijn nu best wel veel last minutes te krijgen voor de kerstvakantie.
@qqelleq: dat klinkt in ieder geval heel erg goed :D Krijg er zo steeds meer zin in! Ga je zelf dit jaar ook nog op wintersport?
quote:dertigmin schreef op 10 december 2009 @ 12:00:

@Mips

Er zijn nu best wel veel last minutes te krijgen voor de kerstvakantie.

thanx! Heb het hier al aangekaart bij Mipsman, gaan waarschijnlijk ergens in maart weekje/lang weekend op de bonnefooi/last minute.

zitten nu met baby dus die gaat dan logeren. Moet op wintersport, is mijn favoriete vakantie. Geef er zonder problemen mijn zomervakantie voor op. Liever 3 weken in de winter weg dan in de zomer.. helaas vriend niet..
Wat heerlijk dat jullie gaan. Is ook echt een vakantie voor met z'n 2en.
ja ben ook echt blij 30-! Als kleine straks jaar of 3 is kan ze mee, mag ze op skiles :-).

Gaan dan nog wel keer zonder haar, wil ook gewoon kunnen knallen zonder op de tijd te moeten letten!
quote:Alyssaa schreef op 10 december 2009 @ 12:45:

@qqelleq: dat klinkt in ieder geval heel erg goed :D Krijg er zo steeds meer zin in! Ga je zelf dit jaar ook nog op wintersport?

Jaja! gelukkig wel, ik kan daar altijd zo naar uitkijken. Zomervakantie doet me weinig, maar zodra het hier een beetje koud wordt begint het wintersportvirus bij mij te kriebelen.

Ik ga sowieso een week met mijn vriend en een groep snowboardvrienden van ons. En misschien nog een weekje met vriendlief alleen. Is alleen een beetje lastig plannen momenteel dus dat zal wel een lastminute worden!

Ga al jaren minstens een keer per jaar met (ongeveer) dezelfde groep boarden, is altijd heel leuk, ben alleen meestal wel de enige vrouw. Er heeft een keer een vriendinnetje van een van de andere jongens meegedurft maar die vond het geen succes geloof ik. We veranderen toch een beetje in een soort oermensen in de sneeuw!

Ik kon me het wel voorstellen hoor van dat meisje, wij staan echt van s'ochtends vroeg tot de laatste lift op onze plank, eten doe je maar in de lift en plassen in een kuiltje langs de piste. Daarbij is het niveau en het tempo ook gewoon erg hoog en lopen we regelmatig uren omhoog met ons board op onze rug voor een afdaling van 10 minuten (wel een spectaculaire afdaling dan, maar ja ) En als we dan 's avonds terug zijn moeten alle filmpjes (we hebben zelfs een camerahelm... echte freaks hier ) uitgebreid geanalyseerd worden. Ik kan me echt wel voorstellen dat dat niet voor iedereen het idee is van een leuke vakantie!

Ik moet zeggen dat ik het vorig jaar dan ook "verfrissend" vond om met mijn schoonouders mee te gaan, die hebben een lekker rustig tempo, pakken af en toe een terrasje tussendoor etc, ( zeuren niet als ik niet in een kuiltje naast de piste wil plassen ) heerlijk, dat hou ik wel vol tot mn 65ste!
Ik ga eindelijk ook weer een keertje op wintersport en ik heb er zo'n zin in!!!!!

Heb me al helemaal suf geshopt aan een skibroek, skisokken, skipullies, skimuts, skisjaal, zonnebril en vandaag snowbooties.

Oeioeioei het is bijna zover!
Nog 4 dagen werken. En dan gaan we op vakantie.

Deze week nog even wat spullen scoren (heb nog steeds geen helm).

Heb er heel veel zin in!
Yeahhhh mijn wintersport is ook geboekt

Ga in maart naar Les Portes du Soleil in Frankrijk!

Heb er nu al zin in!!!

Iemand daar ooit geweest?
dubbel
Ik heb geen skistokken! M'n vader dacht dat we 4 paar stokken hadden, maar we blijken dus een paar te missen. Weet iemand of ze in Italie alleen stokken verhuren?

Nou zal het me ook wel lukken zonder stokken hoor, maar het liefst heb ik ze gewoon.
Zo hier zit de vakantie er al weer op. Het was een lekkere vakantie. Niet zo veel sneeuw, de tweede week, maar dankzij de sneeuwkanonnen hebben we goed kunnen skien!
@Brummetje

Natuurlijk verhuren ze skistokken. Gewoon ff zo'n verhuurzaakje inlopen.

@reisa

O, voor jou is het alweer achter de rug. Jammer hoor.

@sheherezade

Hoe was het?

@Alyssaa

Hoe was het bij jou?

@kattenkop

Daar ben ik nog nooit geweest, maar het wordt vast leuk. Wanneer ga je? Ik ga 20 maart en ben nu officieel aan het aftellen. Nog 10 1/2e week! Maar eerst eens flink gaan sporten om spierpijn tegen te gaan.
Mijn 2 weken wintersport zitten er weer op en het is super goed gegaan. Eerste week gewoon zelf geskied, gemiddeld zo'n 5 uur per dag Lading spierpijn gehad maar het was wel genieten. Tweede week was qua weer, verse sneeuw en alle omstandigheden een stuk fijner. Ik heb in de 2e week voor mijn eigen zelfverzekerheid nog lessen genomen en ski nu goed parallel. Ik heb overigens 2 weken lang blauwe pisten gedaan en heb zo goed als alle blauwe pistes in Val Thorens gehad. Heb wel kleine stukjes rood gehad maar dat was meer bij toeval dan dat ik echt zelf voor rood koos (bij kruising van pistes of zo) In ieder geval is het super goed gegaan en kijk ik uit naar mijn volgende wintersport, al zal die nog wel even op zich laten wachten
Klink goed Alyssaa. En twee weken? Ik ben jaloers!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven