waterbed... basic of split kiezen?

11-12-2009 20:33 17 berichten
Volgens de verkoper is het handiger om split te nemen, omdat dit makkelijker opmaakt. En omdat je geen apart beddegoed hoeft aan teschaffen, maar aangezien we al een boxspring hebben maakt dit niet uit voor ons.

Maar als het bed vrijstaat, lijkt het mij dat de basic ook goed op te maken is... zijn er hier meer mensen met een waterbed?
Alle reacties Link kopieren
Oef, ik hoop niet dat bij jullie de bliksem gaat inslaan.
.
Wat wordt bedoeld met split????? Nooit van gehoord. Ik heb al jaren een waterbed, gewoon 2 matrassen maar wel in 1 bed en 1 dekbed. Grote voordeel is de temperatuur die je per matras kunt regelen. En de stabilisatiegraad kan ook verschillen. Ik merk echt niet dat het 2 matrassen zijn hoor. Het slaapt gweldig!!!
Wij hebben ook een waterbed, 1.80 bij 2.20 uit 1 stuk. Is prima op te maken hoor. Stabilisatie is ook goed, ook al verschillen wij veel in gewicht. Kan het verder echt aanraden, een waterbed is lekker warm en het slaapt fantastisch!
Purple, mijn bed moet net zo opgemaakt worden als die van jou, beide matrassen liggen immers in dezelfde " bak" . Vind het ook niets voorstellen hoor. Wil nooit meer zonder mijn waterbed!

Maar wat is split en wat is basic???
Ik denk dat basic gewoon een waterbed uit 1 stuk is, dus met 1 waterzak, en split een bed/bak met 2 waterzakken

(2 1-persoons naast elkaar in 1 bed), zodat je dus ook 2 matrassen hebt.
Hmm, dan snap ik niet waarom dat handiger opmaken is, er gaat gewoon 1 hoeslaken over.
Thanks voor de antwoorden. Bij deze link kan je zien at het verschil is.
Hard side of soft side, zo ken ik dit. Zal wel nieuwe benaming zijn dan. Veel succes met uitzoeken en ik hoop dat je lekker zult slapen!!!
Inderdaad, hard en soft side. Weer wat bijgeleerd!
Wij hebben 1 waterbed, 2 matrassen ! 2 tweepersoons dekbedden ook, maar dat is mijn schuld.... hahahah

Het voordeel van 2 matrassen is dat het rustiger ligt als je partner ligt te draaien, je kan apart de temperatuur regelen, en opmaken is net als een waterbed met 1 matras....
Aliquando et insanire lucundum est
Basic en split zijn allebei softside waterbedden, alleen is de schuimrand bij de split in twee stukken gesplitst. Dit zie je onder andere hier.
.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-05-2012 12:06
Reden: Spam
% gewijzigd
spam gestaft
Zeg maar Spijker.
Die spammert hierboven negeer ik even:(boven spijk-er bedoel ik;)) wij hebben ook een waterbed, 1 bak, 2 zakken: Heerlijk! wil nooit meer wat anders.

Oh zo heerlijk, altijd een warm bed! wij hebben maximale stabilisatie, man en ik schelen 35kg.
Always look on the bright side of life

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven