Tandpasta.....

11-12-2009 12:41 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of ik het hier goed plaats anders hoor ik het wel.

Mijn zoontje van 5 lust geen pepermunt/ mint, dus het is hier elke x met tandenpoetsen 1 groot drama, hij staat kokhalzend z'n tanden te poetsen, echt heel zielig.

Weet iemand van jullie misschien een tandpasta voor het wisselgebit zonder dit smaakje?

Ik ben echt ten einde raad om z'n tanden nu met peuter pasta te blijven poetsen vind ik ook geen goed idee.

Wie o wie heeft een geniale ingeving.......
Misschien dat gore zoute spul, paradontax (?) of zoiets, of mag dat niet op die leeftijd? Ik zou in ieder geval niet voor de glitter/bubblegum-smaakjes kiezen.
Ik gebruik zelf nog vaak peutertandpasta met fruitsmaakjes,

want ik hou ook niet van mint en nu poets ik tenminste vaker mijn tanden omdat ik het niet meer zo erg vindt. Worden ze toch ook schoon van?
Je hebt ook elmex mentholvrij, wellicht is dat iets!
We ask ourselves, 'Who am I to be brilliant, gorgeous, talented, fabulous?' Actually,who are you not to be?
Grappig, hier was het juist andersom... mijn kinderen vonden al die zoete fruitsmaakjes heel smerig en ik moest echt goed zoeken naar een kindertandpasta met mintsmaak, werd uiteindelijk Elmex voor kinderen. Kindertandpasta van de Hema smaakt niet naar mint. Verder zou je kunnen kijken bij de natuur-drogist.
Oh, en zelf gebruik ik Parodontax, totaal andere smaak, effe wennen, maar dan is het heerlijk, kan niet meer zonder.
.
anoniem_59773 wijzigde dit bericht op 11-12-2009 13:04
Reden: een keer is genoeg
% gewijzigd
quote:vooroverdepasta schreef op 11 december 2009 @ 12:53:

Je hebt ook elmex mentholvrij, wellicht is dat iets!top! ik ga gelijk op zoek! bedankt!
oral fruitsmaak
Of homeopathische tandpasta, ik geloof dat die ook vaak mintvrij zijn.
We ask ourselves, 'Who am I to be brilliant, gorgeous, talented, fabulous?' Actually,who are you not to be?
Je hebt van die teletubbie/bert en ernie/pokemon tandpasta..zit zo'n kauwgomballensmaakje aan.

anders misschien een "natuurlijke" tandpasta van bijv. weleda waar de smaak minder aanwezig is? (kan natuurlijk niet in je portomonee kijken..)

of idd die van parodontax (ronduit goor,kan me voorstellen dat ie dan nog liever munt heeft)

volgens mij is er genoeg keuze,ff vragen bij drogist apotheek of als het daar niet is bij de tandarts?
Ik hou ook absoluut niet van mint/metholtandpasta en ik heb jaren Venkeltanpasta gebruikt van de bodyshop. Heb geen idee of het nog bestaat!
Weleda heeft tandpasta zonder mint en ook bij de tuinen is er nog een ander mintvrijmerk
Bedankt allemaal, ik ga op zoek
AH heeft een tandpasta die ik heel erg vies vind, lijkt een beetje op een kaugum/drop smaak, beetje vage omschrijving, sorry.
quote:maimai schreef op 11 december 2009 @ 13:06:

Weleda heeft tandpasta zonder mint en ook bij de tuinen is er nog een ander mintvrijmerkMaar in die van Weleda zit geen fluor en dat lijkt me ook niet de bedoeling.
maar tandpasta spuug je toch uit? dat hoef je toch niet te lusten.

ik heb wel eens als tip van een mondhygienste gekregen om juist geen teletubbie tandpasta etc te gebruiken maar juist elmex, omdat dat niet zo lekker smaakt en kleine kinderen dus sneller echt leren tanden poetsen omdat ze dit juist heel graag wel uit willen spugen.
Onze dochter van 7 jaar lust nog steeds geen minttandpasta. Ze staat te kokken. Ze moest van mij, totdat ze een keer huilend aan de tandarts vertelde dat ze scherpe tandpasta moest van haar moeder.

De tandarts sprak me aan en vertelde dat het helemaal niet uitmaakt als ze peutertandpasta met een milde/fruitsmaak neemt. Helemaal niets. Als ze haar tanden maar goed poetst (ik doe dat dus)...

Ons probleem is daarmee opgelost. Ondertussen "lust" ze wel de peutertandpasta van Elmex met een lichte mintsmaak.

Je slikt het inderdaad niet door, maar sommige kinderen zijn extra gevoelig in hun mondje waardoor het lijkt alsof het in brand staat met pittige tandpasta. Vertelde ook onze tandarts...

Sindsdien is tandenpoetsen leuk en gezellig en gebeurt het automatisch ook langer en dus beter! Misschien ook iets voor jullie?
Volg je hart. Dat klopt.
Goh nu wilde ik net een topic openen met een zelfde soort vraag, doch andere redenen.

Ik gebruik op het moment een homeopatisch middel. Ik mag daarbij geen mint gebruiken ivm werking. Dus ook geen tandpasta.

Nu gebruik ik een pasta van elmex, smerig!!! Net bubblegum (misschien dus wel wat voor TO) Echt mega zoet. Wie van jullie weet een volledig menthol vrije pasta die wel goed smaakt of geen smaak heeft?
Moppekind lustte ook nooit tandpasta, en ik verrekte het om 37 tubes uit te proberen, dus is hij ouderwets aan de fluortabletjes gegaan, naast het elektrisch poetsen met water. Halve dosering (1 tabletje), en hij heeft een spijkerhard gebit.

Ik eet ze ook mee (2 tabletjes) en heb de laatste jaren huppelend bij de tandarts kunnen vertrekken, alleen maar controle, en één keer per twee jaar tandsteen verwijderen.

Mag ik hier ook even wat vragen. Vanaf welke leeftijd spoelen jullie kinderen na het poetsen en dan uitspugen? Dochter slikt het nog steeds door.(3)
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
@moppetoet poets jij dan zelf ook alleen met water?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nee. Rode van Weleda. Met een heel gek smaakje.

Ik krijg dus geen overdosis fluoride binnen (daarom vroeg je het waarschijnlijk ?) en sinds ik die fluortabletjes neem heeft de tandarts me niet meer geplaagd.

quote:moppetoet schreef op 11 december 2009 @ 21:48:

Nee. Rode van Weleda. Met een heel gek smaakje.

Ik krijg dus geen overdosis fluoride binnen (daarom vroeg je het waarschijnlijk ?) en sinds ik die fluortabletjes neem heeft de tandarts me niet meer geplaagd.

[afbeelding]Dat klinkt goed! (daarom vroeg ik het idd)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven