Over angels, beleid en discussies

20-11-2009 12:57 3177 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vorige topic was vol, dus een nieuw deel. Ik knip en plak een deel van mijn eerdere openingspost:

De Angels handelen volgens het door Viva vastgestelde beleid. Dat dat beleid nogal eens ter discussie staat vind ik op zich goed. Ik vind het alleen erg vervelend dat de Angels regelmatig op het beleid worden aangesproken: zij zijn degenen die het beleid uitvoeren maar ze zijn niet verantwoordelijk voor het beleid zelf. Ik merk ook dat de moderatortopics regelmatig verzanden in een lange discussie over beslissingen van de Angels. De Angels beschikken niet over erg veel tijd, en komen dan voor een dilemma te staan: uitgebreid in discussie blijven gaan waarbij ze zichzelf vaak moeten herhalen (en daardoor geen tijd overhouden voor hun eigenlijke Angel-werk) of de discussie op een gegeven moment negeren/beëindigen (gevolg: onvrede bij de deelnemers aan de discussie/escalatie). Bovendien sneeuwen de overige verzoekjes door de discussies in de moderatortopics teveel onder. Ik vind het daarom belangrijk om de moderatortopics schoon te houden.

Ik stel het volgende voor, en wil dat per direct laten ingaan:

* De moderatortopics en het blokkadetopic worden weer gebruikt waarvoor ze oorspronkelijk bedoeld waren (dus: verzoekjes aan Angels, mededelingen van Angels over verwijderde discussies e.d.);

* We gebruiken dit topic voor vragen/opmerkingen over beslissingen, discussies over het beleid e.d;

* Ik zal jullie vragen/opmerkingen zoveel mogelijk beantwoorden (moet daarbij wel meteen zeggen dat ik niet fulltime werk en slechts een beperkt aantal uren voor Viva beschikbaar ben, dus 't kan dan gebeuren dat ik niet meteen dezelfde dag reageer). De Angels mogen hier wat mij betreft natuurlijk ook altijd reageren, maar zijn dat niet verplicht;

* In de moderatortopics en het blokkadetopic plaatsen we links naar dit topic. Off-topics, ter discussie stellen van het beleid, opmerkingen/vragen n.a.v. beslissingen van Angels etc. zullen uit die topics verwijderd worden en waar nodig zullen er waarschuwingen uitgedeeld worden;

* Gevolg: Angels komen meer toe aan hun eigenlijke werk, het modereren, terwijl er toch ruimte is voor het stellen van vragen en het plaatsen van opmerkingen. Bovendien komen die meteen bij de juiste persoon terecht, zodat ik meer zicht heb op wat er precies speelt. Verzoekjes aan de moderators zullen niet meer ondersneeuwen door de discussies.

Tot slot zou ik jullie (wie de schoen past....) nog willen verzoeken om niet elke verkeerde komma die de angels plaatsen onder een vergrootglas te leggen. Ik zie dat soms wel gebeuren (de laatste tijd weer vaker) en vind dat jammer en onterecht. Ik ben, nogmaals, echt heel erg blij met de enorme (!) inzet van de Angels, met hun objectiviteit en met de manier waarop er de laatste tijd meer openheid/transparantie gekomen is (f) (f) (f)

grtjs,

Naomi
quote:HoiPippiLangkous schreef op 12 december 2009 @ 14:06:

[...]

Krijgt Jas nou ook een mail? En een afkoelban?

Ik neem aan dat dit een vraag aan mij is...

Als Jaschenca dit neerzet op het topic van Paay en Maassen krijgt ze ook een mail en mogelijk zelfs een waarschuwing. Omdat het daar off topic is, omdat ik daar expliciet heb gewaarschuwd het vanaf een zeker punt niet meer te doen en omdat ik er daar al eerder tegen opgetreden ben.
quote:Viva Angel2 schreef op 12 december 2009 @ 13:58:

[...]

Forummers zien maar een heel klein deel van wat wij doen. Het komt zelfs wel eens voor dat een angel het beleid van de meerderheid uitvoert maar zelf bij de minderheidsmening hoort. Als het je pijler is, moet je het dan toch doen en krijg jij de opmerkingen over je heen. Daar wordt dan dus de verkeerde angel op afgerekend, zonder dat dat een forummer dat kan weten.

Dat is maar één voorbeeld, maar zo zijn er wel meer dingen.

Dat is een goed punt ja, en daardoor kan zo'n poll inderdaad verkeerd werken. Maar dan nog kan er een poll komen waarin je wel aan kunt geven hoe een bepaalde Angel op jou (als 'klant' van Viva) overkomt met betrekking tot taalgebruik, gebruik van kots-smileys e.d.Er is maar één die alles ziet en die kan inschatten of wij ons werk goed doen. Voor mij is haar mening dan ook de enige die telt. En de mening van de andere angels, natuurlijk.

Toch krijg ik vaak de indruk dat jullie elkaar vreselijk de handen boven het hoofd houden (aangezien poll geen goed idee is, moet het maar zo).

Niettemin kan ik me voorstellen dat jullie graag willen praten over een angel en ervaringen willen uitwisselen of je mening wil geven. Ik zie geen reden waarom dat over mij niet zou mogen, dus daarvoor heb je toestemming. En als je vindt dat ik iets fout doe en een klacht hebt, kan je daarnaast bij die ene persoon terecht.Ik vind trouwens dat jij netjes en normaal reageert... gelukkig!
"gaat even OT zeggen dat ze even boodschappen is doen"
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik zie dat 2 al antwoordde, maar waarom zou Jasch een afkoelban nodig hebben dan? Ze overtreedt nl geen regels. Tenzij het eens met ons zijn ook al een verbod is.
quote:Viva Angel2 schreef op 12 december 2009 @ 14:13:

[...]

Ik neem aan dat dit een vraag aan mij is...

Als Jaschenca dit neerzet op het topic van Paay en Maassen krijgt ze ook een mail en mogelijk zelfs een waarschuwing. Omdat het daar off topic is, omdat ik daar expliciet heb gewaarschuwd het vanaf een zeker punt niet meer te doen en omdat ik er daar al eerder tegen opgetreden ben.

Jaja

Maar die afkoelban, daar komt ze zeker voor in aanmerking, want ze gaat erger tekeer dan ik.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Ja tuurlijk "houden wij elkaar de hand boven het hoofd" omdat wij namelijk als een TEAM werken en GEZAMELIJK beslissingen nemen.
anoniem_38662 wijzigde dit bericht op 12-12-2009 14:15
Reden: niet zo lief
% gewijzigd
quote:Viva Angel5 schreef op 12 december 2009 @ 14:14:

Ik zie dat 2 al antwoordde, maar waarom zou Jasch een afkoelban nodig hebben dan? Ze overtreedt nl geen regels. Tenzij het eens met ons zijn ook al een verbod is.

Ik ook niet. Maar ik zou hem wel moeten krijgen van jou. Dat is toch raar?

Jij bent net zo vasthoudend als ik 5. Ik zou er een afkoelban voor moeten krijgen, maar jij zegt trots dat je je de mond niet laat snoeren .

Ik vind dat krom.
quote:Viva Angel5 schreef op 12 december 2009 @ 14:12:

[...]

Zo jammer he dat je niet mijn eerste reactie op Bianca's voorstel quote.

Die poll had er nl al láng kunnen zijn, maar nee "we" zitten hier wel alle posts letter voor letter te verklaren en te impliceren.Jouw reactie op mijn voorstel was dat we een dergelijke poll gewoon kunnen openen. Je begrijpt duidelijk de strekking van de vraag niet, het gaat erom dat zoiets vanuit de Angels wordt georganiseerd zodat forumsters het idee hebben dat er wat met de uitslagen gedaan wordt.
Gheghe, jij vindt dit erg tekeer gaan HPL? You ain't seen nothing yet!

Zo, en nu eerst een Bavaria, om af te koelen he?
quote:Bianca40 schreef op 12 december 2009 @ 14:14:

[...]

Ik vind trouwens dat jij netjes en normaal reageert... gelukkig!Dan ben je vast een forumvriendinnetje van Two. Maar dat zullenw e nooit weten, want we weten niet welke nick er achter 2 schuilgaat.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 12 december 2009 @ 14:16:

[...]

Ik ook niet. Maar ik zou hem wel moeten krijgen van jou. Dat is toch raar?

Jij bent net zo vasthoudend als ik 5. Ik zou er een afkoelban voor moeten krijgen, maar jij zegt trots dat je je de mond niet laat snoeren .

Ik vind dat krom.Ik laat mijn mond niet snoeren nee, dat hoef jij ook niet te laten doen. Sterker nog: dat is ook niet onze bedoeling (nee ook niet die van mij). Wanneer jij regels blijft overtreden na een waarschuwing en daarna ook nog eens uit je plaat gaat via de mail, vind ik dat dat iets tegenover mag staan. Maar, nogmaals, ik was de enige dus dat gebeurt niet. Dacht dat dat al duidelijk was.
quote:Bianca40 schreef op 12 december 2009 @ 14:16:

[...]

Jouw reactie op mijn voorstel was dat we een dergelijke poll gewoon kunnen openen. Je begrijpt duidelijk de strekking van de vraag niet, het gaat erom dat zoiets vanuit de Angels wordt georganiseerd zodat forumsters het idee hebben dat er wat met de uitslagen gedaan wordt.Ik denk dat Naomi capabel genoeg is om zelf die conclusie te trekken of de angels hun werk goed doen. Daar heeft ze denk ik geen poll voor nodig.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 12 december 2009 @ 14:14:

[...]

Jaja

Maar die afkoelban, daar komt ze zeker voor in aanmerking, want ze gaat erger tekeer dan ik.Een afkoelban zit niet in ons instrumentarium. Het idee was een proefballonnetje van Five dat we hebben besproken en besloten het niet te doen. Mocht je het een goed idee vinden dat wij dit instrument krijgen, dan kan je dit voorstellen aan Naomi.
quote:Jaschenca schreef op 12 december 2009 @ 14:17:

Gheghe, jij vindt dit erg tekeer gaan HPL? You ain't seen nothing yet!

Tja, ik krijg voor minder een dreigmail van Two. Tot hoever zit jouw arm in haar achterste?

Zo, en nu eerst een Bavaria, om af te koelen he? Hahahahaha. Goh wat ben je grappig. NOT.
quote:Bianca40 schreef op 12 december 2009 @ 14:16:

[...]

Jouw reactie op mijn voorstel was dat we een dergelijke poll gewoon kunnen openen. Je begrijpt duidelijk de strekking van de vraag niet, het gaat erom dat zoiets vanuit de Angels wordt georganiseerd zodat forumsters het idee hebben dat er wat met de uitslagen gedaan wordt.Zoals ik al reageerde; de enige die ons functioneren beoordeelt dat is viva, niet jullie. Dat begrijp jij blijkbaar niet.
quote:Viva Angel5 schreef op 12 december 2009 @ 14:18:

[...]

Ik laat mijn mond niet snoeren nee, dat hoef jij ook niet te laten doen. Sterker nog: dat is ook niet onze bedoeling (nee ook niet die van mij). Wanneer jij regels blijft overtreden na een waarschuwing en daarna ook nog eens uit je plaat gaat via de mail, vind ik dat dat iets tegenover mag staan. Maar, nogmaals, ik was de enige dus dat gebeurt niet. Dacht dat dat al duidelijk was.IK OVERTRAD GEEN REGEL. Zo, misschien kun je het zo lezen?
quote:Viva Angel5 schreef op 12 december 2009 @ 14:15:

Ja tuurlijk "houden wij elkaar de hand boven het hoofd" omdat wij namelijk als een TEAM werken en GEZAMELIJK beslissingen nemen.

Je hoeft niet te schreeuwen, ik ben namelijk niet doof. Je gaat mij niet vertellen dat... en dan ga ik nu het beestje maar bij de naam noemen... het hele team het normaal vond dat jij een kotssmiley plaatst? Onder het mom van: ik ben ook maar een mens?

Wat zijn eigenlijk de regels van de Angels? Ik zou het niet meer dan normaal vinden dat jullie op een normale manier behoren te blijven reageren, wat er ook gebeurt, en wat er ook gezegd wordt (uiteraard wel binnen proporties, er moeten geen scheldkannonades op jullie afgevuurd worden).
quote:Viva Angel2 schreef op 12 december 2009 @ 14:18:

[...]

Een afkoelban zit niet in ons instrumentarium. Het idee was een proefballonnetje van Five dat we hebben besproken en besloten het niet te doen. Mocht je het een goed idee vinden dat wij dit instrument krijgen, dan kan je dit voorstellen aan Naomi.Djees dus er wordt gewoon gedreigd met een sanctie die niet eens bestaat?
Overigens Two, kunnen wij altijd kiezen voor een tijdelijke ban, in afwachting van overleg met Naomi. Dat is in het verleden ook vaker gebeurd. Maar behoort idd niet tot onze standaard maatregelenpakket nee.
quote:Viva Angel5 schreef op 12 december 2009 @ 14:12:

[...]

Zo jammer he dat je niet mijn eerste reactie op Bianca's voorstel quote.

Die poll had er nl al láng kunnen zijn, maar nee "we" zitten hier wel alle posts letter voor letter te verklaren en te impliceren.

Ten eeste mag je niet gehele berichten quoten toch? Bedoel je deze quote angel 5? quote Het gaat er niet om wat WIJ belangrijk vinden, het gaat erom welk beleid VIVA wil hanteren, dat beleid voeren wij uit. unquote" ?

Volgens mij komt mijn punt niet goed uit de verf. Ik probeer het nog even op een andere manier. Als ik ergens werk voer ik ook beleid van de werkgever uit. Maar dan nog zou ik het prettig vinden hoe mijn medewerkers of collega's vinden dat ik het beleid uitvoer. Ik vind het prettig als mijn werkgever tevreden over me is. Maar ik zou het ook prettig vinden als mijn medewerkers of collega's ook tevreden zijn over mijn funktioneren. Dat wil niet zeggen dat ik alles wat er gezegd wordt dan voor waar aanneem. Ik zou het wel gebruiken om kritisch naar mijn eigen funktioneren te kijken en daar waar ik iets mee kan zal ik verbeteren. En als ik niets kan met wat er gezegd wordt leg ik het naast me neer. En nee, ze hoeven me niet aardig te vinden. Als ze maar wel vinden dat ik mijn werk goed doe. (Aardig gevonden worden is voor mij belangrijk als het om mijn vrienden gaat.)

Ik zie die poll als een kans. Maar dat is mijn mening.
In de mail van 5 stond: Afkoelban? Hoopekee!

Hoe moet ik weten dat dat een proefballon was? En waar slaat het op om zomaar ff een nieuwe reden voor een ban te verzinnen wanneer iemand lastig wordt? En m dan uit te willen delen zonder dat je klanten van het bestaan afweten?
quote:HoiPippiLangkous schreef op 12 december 2009 @ 14:18:

Tja, ik krijg voor minder een dreigmail van Two. Tot hoever zit jouw arm in haar achterste?...Ik zou het niet weten, ze is anoniem he? Maar het zou zomaar tot aan mijn oksel kunnen zijn!
quote:Bianca40 schreef op 12 december 2009 @ 14:19:

[...]

Je hoeft niet te schreeuwen, ik ben namelijk niet doof. Je gaat mij niet vertellen dat... en dan ga ik nu het beestje maar bij de naam noemen... het hele team het normaal vond dat jij een kotssmiley plaatst? Onder het mom van: ik ben ook maar een mens?

Wat zijn eigenlijk de regels van de Angels? Ik zou het niet meer dan normaal vinden dat jullie op een normale manier behoren te blijven reageren, wat er ook gebeurt, en wat er ook gezegd wordt (uiteraard wel binnen proporties, er moeten geen scheldkannonades op jullie afgevuurd worden).Naomi heeft toch al lang geleden al haar mening gegeven over het gebeuren met die kotssmiley? Dat is toch nou wel uitgesproken?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:Bianca40 schreef op 12 december 2009 @ 14:19:

[...]

Wat zijn eigenlijk de regels van de Angels? Ik zou het niet meer dan normaal vinden dat jullie op een normale manier behoren te blijven reageren, wat er ook gebeurt, en wat er ook gezegd wordt (uiteraard wel binnen proporties, er moeten geen scheldkannonades op jullie afgevuurd worden).

Achja die kotssmiley. Die zal me eeuwig nagedragen worden.

Scheldkanonnades mogen niet volgens jou? En aanvallen waarbij je integriteit tot op het bot wordt betwist, waarbij de persoon áchter de engel gekwetst wordt tot op haar ziel, omdat zij zo open is in haar manier van posten en dat erbij betrokken wordt, dat mag wel?

Als jij daar ja op antwoordt, dan ben ik met jou uitgesproken.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 12 december 2009 @ 14:17:

[...]

Dan ben je vast een forumvriendinnetje van Two. Maar dat zullenw e nooit weten, want we weten niet welke nick er achter 2 schuilgaat.Ik zou het werkelijk niet weten HPL... ik heb zelfs nog nooit 1 woord met Two gewisseld (onder de naam Two dan, haar eventuele Nick weet ik niet). Maar ze blijft correct antwoorden vind ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven