Over angels, beleid en discussies

20-11-2009 12:57 3177 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vorige topic was vol, dus een nieuw deel. Ik knip en plak een deel van mijn eerdere openingspost:

De Angels handelen volgens het door Viva vastgestelde beleid. Dat dat beleid nogal eens ter discussie staat vind ik op zich goed. Ik vind het alleen erg vervelend dat de Angels regelmatig op het beleid worden aangesproken: zij zijn degenen die het beleid uitvoeren maar ze zijn niet verantwoordelijk voor het beleid zelf. Ik merk ook dat de moderatortopics regelmatig verzanden in een lange discussie over beslissingen van de Angels. De Angels beschikken niet over erg veel tijd, en komen dan voor een dilemma te staan: uitgebreid in discussie blijven gaan waarbij ze zichzelf vaak moeten herhalen (en daardoor geen tijd overhouden voor hun eigenlijke Angel-werk) of de discussie op een gegeven moment negeren/beëindigen (gevolg: onvrede bij de deelnemers aan de discussie/escalatie). Bovendien sneeuwen de overige verzoekjes door de discussies in de moderatortopics teveel onder. Ik vind het daarom belangrijk om de moderatortopics schoon te houden.

Ik stel het volgende voor, en wil dat per direct laten ingaan:

* De moderatortopics en het blokkadetopic worden weer gebruikt waarvoor ze oorspronkelijk bedoeld waren (dus: verzoekjes aan Angels, mededelingen van Angels over verwijderde discussies e.d.);

* We gebruiken dit topic voor vragen/opmerkingen over beslissingen, discussies over het beleid e.d;

* Ik zal jullie vragen/opmerkingen zoveel mogelijk beantwoorden (moet daarbij wel meteen zeggen dat ik niet fulltime werk en slechts een beperkt aantal uren voor Viva beschikbaar ben, dus 't kan dan gebeuren dat ik niet meteen dezelfde dag reageer). De Angels mogen hier wat mij betreft natuurlijk ook altijd reageren, maar zijn dat niet verplicht;

* In de moderatortopics en het blokkadetopic plaatsen we links naar dit topic. Off-topics, ter discussie stellen van het beleid, opmerkingen/vragen n.a.v. beslissingen van Angels etc. zullen uit die topics verwijderd worden en waar nodig zullen er waarschuwingen uitgedeeld worden;

* Gevolg: Angels komen meer toe aan hun eigenlijke werk, het modereren, terwijl er toch ruimte is voor het stellen van vragen en het plaatsen van opmerkingen. Bovendien komen die meteen bij de juiste persoon terecht, zodat ik meer zicht heb op wat er precies speelt. Verzoekjes aan de moderators zullen niet meer ondersneeuwen door de discussies.

Tot slot zou ik jullie (wie de schoen past....) nog willen verzoeken om niet elke verkeerde komma die de angels plaatsen onder een vergrootglas te leggen. Ik zie dat soms wel gebeuren (de laatste tijd weer vaker) en vind dat jammer en onterecht. Ik ben, nogmaals, echt heel erg blij met de enorme (!) inzet van de Angels, met hun objectiviteit en met de manier waarop er de laatste tijd meer openheid/transparantie gekomen is (f) (f) (f)

grtjs,

Naomi
Sjeeee wat een onzin hier allemaal zeg. Het is hier steeds meer een kleuterklas aan het worden. Een ban hoor je te krijgen als je het echt bewust veels te bont maakt. En niet omdat 1 Angel vindt dat je je teveel opwindt.

Bovendien vind ik de term: aan mn reet roesten ook niet echt iets wat een Angel kan gebruiken, wat dat betreft is er nog wel enig verschil met een kleuterklas, daar blijft de juf in elk geval beleefd.

Sorry, maar ik zit dit nu een poosje mee te lezen en een mailtje per ongeluk verkeerd sturen is wel vreselijk Olie op het vuur gooien! Dat check je toch 24 x voordat je hem verstuurd? Ben ik nou zo slim of ..... (met dank aan Louis van Gaal )
Nou, dan ben ik wel heel benieuwd waarom ik anders een afkoelban zou moeten krijgen.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Och bianca, dat het 5 aan haar reet roest mag ze van mij zeggen hoor, daar maak ik me echt niet druk om.
Misschien ben je koortsig Hpl.
He, ik ben er nog
quote:iry schreef op 12 december 2009 @ 13:23:

Misschien ben je koortsig Hpl.Dat is het!
quote:HoiPippiLangkous schreef op 12 december 2009 @ 13:22:

Och bianca, dat het 5 aan haar reet roest mag ze van mij zeggen hoor, daar maak ik me echt niet druk om.Ik wel omdat dit niet de eerste keer is dat de beleefdheid ver te zoeken is. Maar het dan ook een kunst om in normaal Nederlands te blijven reageren als de gemoederen wat verhit raken.
of erg hitsig.
Joh, ik ben ook niet altijd beleefd dus dat maakt me niet uit Liever een eerlijk dat kan me aan me reet roesten, dan die anonieme eenmansacties van 2.
quote:iry schreef op 12 december 2009 @ 13:25:

of erg hitsig.Ja kan ook nog
Of allebei...poeh das heet hoor
pssstt Iry, je gaat OT
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
HPL het gaat er voor mij niet eens om of het jou aan je reet roest dat het 5 aan dr reet roest (volg je t nog?) maar ....

wacht... ik ga het anders vragen...

krijgen Angels in het algemeen weleens functionerings en/of beoordelingsgesprekken waarin eerlijk en duidelijk besproken wordt of iemand wel geschikt is als Angel??

Zo... dat zat er nou al weken in en is er nu eindelijk uit
Ik snap je Bianca. Na 3 keer lezen, dat wel

Geen idee of ze functioneringsgesprekken krijgen.
O ja, das waar Roos .
Er zou van mij best een keer een Poll mogen komen over het functioneren van de Angels, zij kunnen het forumplezier toch een beetje maken en breken.

En dat dat alle forummers/sters een cijfer moeten geven voor elke Angel afzonderlijk voor: objectiviteit, consequent zijn, taalgebruik, vriendjespolitiek-vermoedens, reactie-snelheid... dat soort dingen.

Angels, willen jullie deze beschouwen als en serieus verzoek voor zo'n Poll?
jij gelooft in sprookjes Bianc?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:rosanna08 schreef op 12 december 2009 @ 13:35:

jij gelooft in sprookjes Bianc?Ik doe mn best Roos
Joh Bianca; je opent die poll maar hoor.

Functioneringsgesprekken zijn er elke dag. Wij zeggen het namelijk gelijk tegen elkaar (en ja daar hoort Naomi ook bij) wanneer iets niet gaat zoals het moet.
Joh??
Ja, past goed he, bij de onbeleefde vijfde engel.
Hoe zou iemand tegen zo'n poll kunnen zijn? Het is een uitgelezen kans om n.a.v. de resultaten positief kritisch naar je eigen funktioneren te kijken en aan de hand daarvan je verbeterpunten vaststellen. Zo kan je jezelf continu blijven ontwikkelen.
bertha wijzigde dit bericht op 12-12-2009 13:43
Reden: tikfout
% gewijzigd
quote:Viva Angel5 schreef op 12 december 2009 @ 13:41:

Ja, past goed he, bij de onbeleefde vijfde engel.

Bij mij in mn gezin hoeven we elkaar echt niet met Joh aan te spreken, vandaar dat het op mij onwijs denegrerend overkomt. Maar het is maar een tip.

Die Poll zou juist vanuit de Angels geopend moeten worden omdat jullie daarin aan kunnen geven wat jullie belangrijk vinden om goed te doen en/of uit te stralen.
Ik ben niet tegen een poll maar zie de waarde er ook niet van. Het gaat erom of Viva tevreden is over de angels. Die kunnen ook in ogenschouw nemen wat er achter de schermen heeft afgespeeld. Daar kunnen wij niet over oordelen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:mylenevalerie schreef op 12 december 2009 @ 13:46:

Ik ben niet tegen een poll maar zie de waarde er ook niet van. Het gaat erom of Viva tevreden is over de angels. Die kunnen ook in ogenschouw nemen wat er achter de schermen heeft afgespeeld. Daar kunnen wij niet over oordelen.Zij kunnen hun 'zicht' wel verbreden door de meningen van de forumsters ernaast te leggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven