November 2007

18-03-2009 20:34 2998 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn verjaagd uit ons oude vertrouwde topic, dus dan maar een vers topic.

Veel schrijf- en leesplezier!

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, één in maart 2010 en één in april 2010 uitgerekend en dat was het voorlopig wel.

Hoera! Welkom zusje van Alissa!!!
Speelkleed, ik zat met net van de week te bedenken waar we Suzy mee op de grond hadden spelen. Volgens mij op het vloerkleed van Ikea (deze: kleed) met in het begin een boxkleed er op om het wat zachter te maken.

Gefeliciteerd trouwens met je zwangere zusje, leuk!!!

En ik ben stikjaloers op jouw doorslapende meisje, maar vind het wel lekker voor je hoor!! Kan ik Suzoon ook even bij je in de opvoeding brengen? Voor 1 nacht doorslapen doe ik al een moord. Nu al bijna een half jaar niet doorslapen word ik niet vrolijker van. Alhoewel het nu wel beter vol te houden is nu Suzoon overdag wel vrolijk is en netjes zijn slaapjes doet.

Bv ben ik aan het afbouwen (afgelopen tijd weinig tijd gehad om te kolven door drukte op het werk, dus ging eigenlijk een beetje vanzelf) en nog even dan kunnen we aan de groente en fruithappen. Kijken of dat het doorslapen iets gaat bevorderen.

Tess; fijn dat je suikers goed zijn!! Maar wel rustig aan blijven doen hoor.
Tess, fijn dat de suikers in orde zijn.

Chica gefeliciteerd!! Oh, Tess ook gefeliciteerd! Heerlijk al die nieuwe kleintjes.

He Lala wat naar. Vreselijk dat zo iets zomaar kan gebeuren.. Je beschreef hem altijd als een leuke man, en ik vond het feit dat hij een mannelijke vk was ook erg leuk.
Aanhankelijkheid: hier ook veel meer op mij gericht. Laatste tijd huilt ze als vriend haar naar bed brengt en roept ze om mama.

Beetje lullig voor vriend want hij moet dan echt zn best doen om het nog een beetje gezellig te maken en een verhaaltje te lezen.

Het zal wel een faase zijn.
Chica en Tess; gefelicteerd met jullie toekomstige neefje/nichtje...leuk..en spannend. Zijn in mijn ogen altijd leuke zwangerschappen, je hoeft het niet zelf te ondergaan, en er geen slapeloze nachten voor te hebben, maar kunt wel lekker baby knuffelen :-).

Speelkleed; wij leggen eigen gewoon het boxkleed op de grond als ze daar wil spelen (nou ja, als ik wil dat ze daar gaat spelen)...misschien een idee?

Balen dat jullie kindjes weer zo plakkerig zijn. Hier nu even niet..maar ja, dat kan morgen weer anders zijn.

Elfje is gelukkig weer opgeknapt, man ook weer, dus ik kan weer ademhalen.

Ja, mijn gyn was echt een super vent waar ik zeer goed mee door een deur kon. Beetje het type van niet miepen, maar doorzetten, maar als ik echt ergens over klaagde dan ondernam hij echt gelijk actie. Hij wilde ook heel graag mijn bevallingen zelf doen. Maar ook op sociaal vlak klikte het gewoon goed. Het zal wel slijten, maar doet ff goed zeer.

Alissa slaapt sinds gisteren in haar grote bed...jippie! Haar kamer is zo mooi geworden, maar wat is het een klein frutsje voor zo'n groot bed, en dan heeft ze ook nog eens de gewoonte helemaal opgekrult in het hoekje te gaan liggen. Het koste de eerste 2 avonden veel moeite om haar in slaap te krijgen, maar vandaag ging zowel het middagslaapje als zonet prima. Weer een fase verder....

Hoe gaan jullie het kerstdiner aanpakken voor de peuters? Ga je vroeg eten, of maak je voor de peuter iets anders? Ik ben er nog niet uit...dus benieuwd naar jullie...
Nog geen idee over het kerstdiner Lala, nog niet over nagedacht! Ik denk dat ik ter plekke kijk hoe het gaat. Gelukkig is het hier dus kan ik altijd tussendoor nog even iets gezonds erin proppen en haar op bed leggen.

Lala, lijkt me erg schattig, zo'n klein meisje in een groot bedje! Wij hebben het bedje al, maar wachten even tot na de feestdagen met Tessje erin leggen. Heeft ze een juniorbedje? En ligt ze dan nog in een slaapzakje onder een dekentje of heb je een dekbedje?

Chica, wij hebben een heel mooi speelkleed van vriend zijn werk gekregen met Tessje haar geboortedatum en naam erop. Broertje hier zal het dus met een roze speelkleed moeten doen .

Suzaa . Probeer overdag zoveel mogelijk rust te pakken. Ben je dadelijk met de feestdagen nog vrij zodat je even bij kunt tanken?

Neefjes en nichtjes zijn inderdaad zoooo leuk. Ik vind het vooral ook leuk dat mijn zus een dochtertje heeft dat maar 11 maanden scheelt met Tessje. Ik denk niet dat Tessje ooit een zusje krijgt, maar dan kan ze lekker met haar nichtje op stap.
Tess, arme zoon met een roze speelkleed *grijns*.

Chica, ik had een hele saaie van nijntje, met een gewoon kleed waar niets op te doen was en een boog met speeltjes waar Leon echt niet bij kon. Dikke misser! In de box wel een babygym die enorm leuk was.

Lala, het grote bed half opmaken (zoals ik had geleerd met het ledikantje toen Leon net geboren was) voelt misschien wat meer geborgen als je dit nog te groot vindt.

Aanhankelijk is Leon nu ook weer even, zeker in onbekende/drukke situatie. We gingen vanmiddag op bezoek bij zijn neefje die jarig was en daar was het erg druk, hij klemde zich meteen om zijn ((lievelings)ooms benen vast (papa was niet mee en mama was even de jas uitdoen). Wel heel lief.

Lala, gewoon met de pot mee laten eten (stokbrood met kruidenboter, meloen met ardennerham e.d. zijn altijd populair) en inderdaad niet pas om zeven uur aan tafel, maar rond half zes ofzo. Als ze te lang zitten gewoon van tafel laten gaan, mag best als uitzondering, want een kerstdiner is vaak wat uitgebreider dan normaal en zo veel zitvlees hebben ze nog niet. Voor het toetje wel weer aan tafel natuurlijk, dat wil ze vast niet missen! Leon eet eigenlijk altijd met de pot mee en als hij het niet eet, jammer dan, dan proppen we er nog een banaan in ofzo (*maar geen toetje).

Suzaa, Suzoon even lekker uit logeren sturen en zelf weer eens bijtanken? Soms gewoon nodig hoor!

Bedtijd voor mij, maar eerst nog even lezen. Ik ben bezig in het boek van Maria Mosterd (over loverboys) en vind het een erg goed boek. Vanavond vast nog wel uit te krijgen.
Oja Tess; jij ook gefeliciteerd met nichtje of neefje in wording!

Aanhankelijkheid; gelukkig (nog) geen last van...

Lala; is jullie flower power bed ook zo mooi geworden? Suzy slaapt er sinds haar verjaardag in. De eerste dagen even wennen, maar gaat nu zonder problemen. Ik ga vaak nog even kijken voordat ik zelf naar bed ga, en dan vind ik haar vaak opgekruld op het kussen (het is een gewoon 1 persoonsbed, met opstaande randen, geen peuterbed). Grappig gezicht. Ze slaapt nu zonder slaapzak trouwens.

Kerstdiner is bij ons thuis, dus ik zie wel hoe het loopt. Meestal met gezelligheid en veel mensen aan tafel vermaakt ze zich wel, ook als het wat later is.

Helaas geen vrij rondom de feestdagen. Wel aanstaande vrijdag een dagje extra vrij en de kinderen naar het kdv.

Suzoon uit logeren sturen, dat kan ik oma niet aandoen vrees ik. Hij is de laatste nachten zo ongeveer elk uur wakker, het is echt geen doen. Als hij iets beter gaat slapen, dan gaan we een logeerpartijtje plannen!!!
Speelkleed: wij hebben net 2 boxkleden op zolder gegooid die we als speelkleed gebruikten. Nu nelis kruipt hebben we ze niet meer nodig. Je kan er wel 1 hebben.

Kerstdiner: gewoon normale tijd en mee eten. Lizzie: altijd toetje geven hoor! Zijn melk heeft hij ook nodig.

Oeps, gillend ventje
Groot bed: neeltje heeft nog niet door waar de deken voor dient lijkt het wel. Vannacht heb ik haar ook weer 2 keer moeten instoppen. Dus een groot bed komt er nog niet.

Ik heb sinds gisteren een iPod touch. Wat een leuk ding is dat zeg! Een aanrader als je van gadgets houdt en geld over hebt
Suzaa, juist nu Suzoon er 's nachts zo'n potje van maakt lijkt het een hele grote aanrader om hem een nachtje ergens anders te laten logeren! Als je oma erop voorbereidt dat het een slapeloze nacht gaat worden... Voor haar is het maar één nachtje, voor jou een verademing!

Schattig die grote bedjes! Tessje vroeg net toevallig wanneer ze in haar nieuwe bed mag slapen. Tja, eerst nog een matrasje kopen en lakentjes. Ik denk dat we het net na de feestdagen doen.
He Suzaa wat vervelend voor je. Ja uit logeren is wel een manier om jou even wat rust te geven. Of ben je bang dat ie dan weer lastiger slaapt de volgende nacht?

Bedje - Vaantje kan nu wel onder de dekens slapen, maar we hebben nog geen dekbed. Bij ons kan de zijkant uit het (Ikea) bedje, en zodra het dekbedje er is halen we de zijkant er uit.

Nu slaapt ze nog in een slaapzak.

Groot bed wachten we nog een half jaartje me. Ze past hier nog ruim in, en als de zijkant er straks af is is dat ook prima.

Bovendien moeten we even bezuinigen (zie AK).

Leuk de iPod touch!

Vaantje speelt zelf nu al spelletjes op de iPhone van vriend.

Besturen van dingen in spelletjes kan ze nog niet, maar het vanaf het beginscherm opstarten van de apps gaat prima. En er zijn een paar kinderspelletjes met dierengeluiden die ze doet.

En foto's kijken vindt ze ook leuk.

Ze is er verder heel voorzichtig mee dus ik vind het prima.
Vana, ik heb het gelezen op de ak. Dikke knuffel . Dat bedje van de Ikea is wel heel erg handig, dat de zijkant eruit kan! Daar had ik bij het kopen van het bedje helemaal niet over nagedacht. Het peuterbedje dat nu op Tessje staat te wachten hebben we toevallig tweedehands. De mensen bij wie we het wiegje voor broertje kochten hadden dit bedje toevallig ook nog te koop staan en toen hebben we gelijk een goede deal gesloten.

Het is dit bedje:

Over computerspelletjes gesproken, weet iemand een site met wat leuke peuterspelletjes?
Suzoon uit logeren zou inderdaad best lekker zijn. Mijn moeder past echter al 2 dagen op, en andere oma heeft wel iets anders aan haar hoofd nu ze net alleen is. Zusjes en schoonzusjes hebben het ook allemaal druk enzo, dus best lastig. Maar het is absoluut een optie die ik ga benutten zodra het kan.

En slechter slapen kan haast niet, hij is nu tig keer per nacht wakker. Zul je juist zien dat hij ergens anders de nacht doorpit. Maar vriend en ik hebben een soort ploegendiensten, zodat de een of de ander in elk geval wat meer rust kan pakken. Hopelijk valt het vele wakker zijn binnenkort op zijn plek en breken er tanden door ofzo, want sinds een week is hij 's nachts extreem onrustig (terwijl hij sindsdien juist overdag heel lief en rustig is, netjes zijn slaapjes doet...). Vanmiddag in elk geval weer naar de osteopaat, meestal als hij daar geweest is knapt hij weer stukken op. En zo niet, dan maar weer een keer voor een checkup naar de huisarts, dan kan die in elkg eval even zijn oren bekijken enzo.

Het is dat Suzoon het bedje van Suzy in beslag ging nemen, anders hadden we Suzy ook nog niet naar een groot bed gedaan. Maar ik moet zeggen dat het prima bevalt, ze slaapt een gat in de dag tegenwoordig. Ze heeft ook een lampje (paddestoel van Blokker op batterijen) die ze zelf aan en uit kan doen en vermaakt zich prima op haar kamer, maar blijft meestal lekker in haar bedje spelen met knuffels, of pakt boekjes uit de kast. Echt heel lief.

Site met leuke spelletjes; ik houd me ook aanbevolen voor suggesties!!
Oja Lizzie; ik denk dat je foto's alleen voor vrienden binnen de AK zichtbaar zijn, ik zie ze ook niet!
Potverdorie is Anniek toch weer ziek. Koorts. Heb oren meteen laten checken bij de HA, maar dat was het niet. Virus dan denk ik. Dat betekent dat we morgen niet de tweede prik gaan halen.

Suzaa: pfoe meid je hebt het zwaar volgens mij. Misschien een beetje drastisch maar heb je Suzoon al een keer laten huilen snachts? Soms zijn 10 min voldoende. Ik kan daar ook slecht tegen maar bij Saar was dat even nodig in het begin. (niet snachts trouwens, dan sliep ze wel). Ik ben inderdaad blij dat ze zo goed slaapt snachts. Maar overdag is het hier niet echt super hoor. Elke keer maar slaapjes van een half uur of hooguit 3/4 kwartier. Ik probeer het wel wat te rekken maar dat lukt nog niet. En als mevrouwtje dan niet genoeg geslapen heeft dan wordt ze sjagie en gaat veel huilen.

Vana: Ook ik heb het gelezen. Sterke hoor want dat kun je wel even gebruiken.

Tess: computerspelletjes heb ik eigenlijk niet, dus goede tips zijn hier ook welkom.

Speelkleed: Tuurlijk kun je die uit de box ook nemen maar dat is zon gedoe om die helemaal eruit te halen enzo. En ik wilde er eentje om ook mee te nemen. Ze hadden een leuke bij Ikea maar die is tot week 52 uitverkocht haha.

Kerstdiner: Ik denk, niet te laat aan tafel, dan mee-eten en dan...uhh...weer laten spelen en later naar bed als wij klaar zijn. Zoiets denk ik. Of anders van te voren apart eten, naar bed en dan wij eten. Maar dan eten we laat. Geen idee dus eigenlijk nog. Ik denk het laatste trouwens want zit ook nog met Saar die om 1830 begint te schreeuwen om een fles en dan echt in slaap dondert Zal eens vragen aan ouders en schoonouders.

Bedje: Ik heb ook zon Ikea bed wat een peuterbed kan worden maar daar ligt saar nu in. Zal dus binnenkort die bedjes eens omruilen. Moet nog wel een dekbedje en kussen kopen. Wat voor kussen hebben jullie????? Gewoon een hele platte?

Moet dan de kamer ook een beetje veranderen want als ze eruit kan en alles kan pakken moeten er nog wat dingetjes veranderen haha.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Laten huilen; ja, maar tot nu toe wordt het dan alleen maar erger en overstuur worden enzo. Inslapen gaat ook prima, ook 'snachts even speentje erin en aai over de bol en hij gaat weer slapen. Maar het beroerde is dat hij dan een uur of half uur later weer wakker is. Maar laten huilen kan er misschien wel voor zorgen dat hij leert om zelf in slaap te vallen. Als het deze week niet beter wordt dan ga ik dat toch maar eens proberen (met het risico dat Suzy dan ook wakker wordt...).

Overdag slapen gaat prima, 1 of 2 uur slapen achter elkaar zonder problemen. Daarom vind ik het vreemd dat het 's nachts zo'n drama is.

Ik heb een dekbed en kussen (inderdaad een heel plat ding, mag de naam kussen niet hebben) bij V&D gekocht (mijn eerste dekbed heet het geloof ik, hebben ze ook bij de hema of leen bakker van andere merken). Oja, maar ik heb natuurlijk wel een standaard 1 persoons dekbed, niet voor een peuterbed.

Beterschap met Anniek maar weer...hopelijk knapt ze weer op voordat de 2e ronde griepprik moet gebeuren.
Nou Suzaa de tweede rond is voor ons morgen al. Dat gaan we dus niet redden.

Dat laten huilen kan in een schema he? Eerst 5 min, dan kijken en aai enzo en dan 7 min en dan aai enzo en dan 10 min en dan aai enzo. Maar ja, als hij bij 1 aai alweer in slaap valt en dan weer een uur later wakker wordt is het wel lastig. Raar dat hij dat zo doet. Kun je wellicht eens proberen om hem juist minder overdag te laten slapen? Hoeveel slaapjes doet hij van 1 a 2 uur? Hier nl 3 slaapjes van niet meer dan half uur of 3/4 kwartier. Meer helaas niet.

Ach ws heb je alles al geprobeerd, maar soms werkt het laten huilen inderdaad toch het beste. (heel vervelend voor jezelf maar daar moet je dan ook even doorheen) En geloof me ik ken dat huilen wat overgaat in krijsen heel goed
Meestal 's ochtends een uurtje, dan 'smiddags ruim 2 uur en meestal red hij het dan wel tot bedtijd. Hij krijgt meestal rond 20:00 de fles en dan naar bed. Ik heb de indruk dat hij ook echt wel moe is 's nachts. Maarja, hoe voorkom ik dat hij steeds wakker wordt... Of hoe krijg ik hem zover dat hij zelf weer inslaapt. Misschien door toch te laten huilen idd.

Ach het gaat vast ooit over. Ik hoop eigenlijk dat het opeens op zijn plek valt en tandjes krijgt en het dan over is ofzo.
Nog maar twee slaapjes dus Suzaa. Kijk daar wil ik ook heen maar dat red ze nog niet. Maar alles bij elkaar lijkt me dat niet teveel ofzo. Pfoe weet het ook niet, misschien is huilen dan toch de enige optie.
Jeetje ik ben echt veel vergeten. Over een maandje begin ik met bijvoeden (dan is ze 6 mnd) maar hoe ging dat ook alweer? Haha weet het ongeveer nog wel. Eens kijken of ik dat nog ergens terug kan vinden.
Beterschap allemaal, volgens mij zit er wat in de lucht. Amber is echt heel erg aan het hoesten, veel slijm. Dus wij gaan ook de 2e prik niet halen of het moet morgen plotseling over zijn.

Ook zegt ze dat ze pijn in dr mond heeft, we kunnen niets vinden en ze heeft geen last met eten of drinken. Maar misschien toch iets van keelpijn, geen idee wat ik daarvoor zou kunnen geven?

Peuterbed, gaat hier gelukkig prima. We hebben trouwens geen kussen, vond ik niet nodig.

Hebben ze bij jullie ook van die verschrikkelijke krijsbuien? Echt vandaag heeft ze een half uur geblerd omdat ze niet bij mij op schoot mocht eten, er isdan niets meer goed. Moet zeggen dat ik daar niet zo goed tegen kan. En dat is dus regelmatig zo met aankleden, uitkleden, luier verschonen.

Kerstdiner, we eten hier normaal ook pas om 1830 en ik denk dat we het dan wel zien hoe het gaat, we kunnen altijd de fles geven en naar bed brengen of tussendoor bumba opzetten

Heeft er iemand trouwens al ervaring met de kapper voor de kleintjes? Nog tips? Ik wil morgen ff heen, ff een pony ofzo knippen.

Knuffel voor iedereen die het nodig heeft
Leuk zeg, ik ben even ons oude topic November 2007 United aan het teruglezen en ben dus nu bij dezelfde tijd als nu bij Saar. Grappig om te lezen (en wel handig haha)
Hihi, kapper, dat duurt nog jaaaaaren!!

Huilen: suzaa, sterkte! Ik weet het ook niet eigenlijk.

Bijvoeden: heel simpel: gewoon een paar hapjes fruit of groente. Bij Nelis heeft het 3 weken geduurd tot hij het door had, over het algemeen ging daarna de knop om en gaat alles in ons klikootje

Hoe gaat het nu met Anniek?? En ze heeft toch de mg gehad? Dan hoeft de prik toch niet meer? Je kunt er zeker van zijn dat jullie en Sara het ook gehad hebben hoor. Je kunt deze griep namelijk zonder symptomen of als kleine verkoudheid krijgen. Dus jullie zijn klaar

Kussen: dat hoeft toch helemaal niet? Ik zou dat in ieder geval nog niet doen.

Ik heb vandaag een vrije dag gepakt. Ik loop al sinds vrijdag met pijn in mijn hoofd, ben moe als een hond en begin langzaam weer kreupel te worden. Dit, gevoegd bij het feit dat het op mijn werk razend druk is en ik vrijdag ook examen heb: even teveel....... Vandaag dus boodschappen doen, maar vooral slapen, lekker uitgebreid in bad en slapen
Shit Misty ben je nu al bij de kapper geweest? Je weet toch dat Anniek de beste is in haar groeien

Ik heb de kleine DVD speler (zon auto ding) meegenomen en opgezet. Nou ging perfect. De kapper kon en mocht alles doen. Trouwens ik zou voor een pony niet heen gaan hoor. Ik knip die altijd zelf (en soms een beetje scheef) als ik elke keer daarvoor naar de kapper moet dan wordt dan een grote vaste kostenpost

O: Rust nu maar even lekker uit op je vrije dag want het klinkt weer alsof je jezelf aan het voorbij rennen bent.

En nee, geen prik gehaald vandaag. Het is wel tegen mijn gevoel maar goed, ik denk dat Anniek hem al gehad heeft, wij wellicht ook, en de grootste griepgolf is wel voorbij (al komt er dan misschien nog eentje in jan)
Misty, ook krijsbuien zijn een fase . Hier niet zoveel last van, Tessje heeft meestal heel snel door dat het toch geen zin heeft. En anders vraag ik altijd maar of ze zin heeft om erbij te gaan liggen om het plaatje compleet te maken . Kapper is hier tot nu toe altijd goed gegaan, de laatste keer vond Tessje het wel een beetje eng, maar daardoor zat ze juist muisstil.

Chica, Saar is toch pas net geboren???? Wow, nu alweer aan bijvoeding moeten denken, het gaat écht veel te snel!

Suzaa, helaas geen tips voor je, maar ik ga wel heel hard mee hopen dat Suzoon doorkrijgt hoe hij door moet slapen 's nachts .

O, goed dat je een vrije dag voor jezelf hebt genomen!!! Heb je ervan genoten?

Gisteren kwam vriend thuis met de mededeling dat hij begin maart een conferentie heeft in Parijs, van maandag t/m vrijdag. Is het heel raar dat ik daar niet enthousiast op reageer??? Ik ben dan ruim 37 weken zwanger. Nu gaat vriend er helemaal vanuit dat deze baby ook pas na de uitgerekende datum komt, maar in het verleden behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst toch? Bovendien zegt vriend dat hij met de TGV binnen 3,5 uur thuis is, maar dat geldt alleen maar als hij toevallig op het station staat en de trein op het punt van vertrekken op het moment dat ik bel dat ik weeen heb of iets dergelijks. Ander moet hij eerst nog spullen pakken, bij het station zien te komen, hopen dat er een trein gaat en dat er een plek voor hem is. Kortom, ik acht de de kans ook vrij klein dat ik nu voor de 40 weken ga bevallen, maar ik wil het risico gewoon niet nemen. Nog even afgezien van het feit dat ik tegen die tijd vriend sowieso wel thuis kan gebruiken.

En dan kwam hij ook nog met het plan om in mei vier dagen in Frankrijk te gaan vissen met een vriend. Mij achterlatend met een peuter van 2,5 en een baby van nog geen anderhalve maand oud. Maar goed, dat overleef ik wel, zolang hij dat Parijs verhaal maar afzegt begin maart....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven