Waar erger jij je aan?

02-06-2009 17:02 495 berichten
Ik dacht open er een topic over, aangezien ik me best vaak erger aan dingen.

Zoals van het weekeind, met het mooie weer. Ging ik boodschappen doen, met de auto. (het was erg warm in dat ding) Toen ik hem geparkeerd had, zag ik in de auto naast me 2 hondjes zitten (pal in de zon) baasje was nergens te bekennen.. Ik vond dat zo zielig.

Waar ik me nog meer aan erger is dat mensen zomaar hun auto op de invalide plaats zetten terwijl ze daar helemaal niet mogen staan...

Ergeren jullie, je wel eens en zo ja waaraan...

Erger jij je wel eens?

Totaal aantal stemmen: 127

Nee, ik erger me nooit. (4%)
Ja, Ik erger me vaak aan iets of iemand (57%)
Ik erger me soms. (37%)
Ergeren? Wat is dat? (2%)
Alle reacties Link kopieren
quote:almosthappy schreef op 22 november 2009 @ 14:39:

Ik erger me ook aan taal fouten.. Het zou beter zijn geweest als je dat zonder taalfout had geschreven :D.
Aan die stomme reclames van schoonmaakmiddelen die doen alsof je echt niet kunt leven zonder drie keer per dag je hele huis te poetsen met hun product.

Volgens mij ontstaan de meeste ziek-zwak-misselijk mensen juist doordat ze altijd zo poetsen...
Ik erger me altijd dood aan mensen die in mijn buurt chips eten. Dat gekraak... Als ik zelf chips eet o.i.d. dat kraakt, heb ik constant de gedachte in mijn hoofd dat ik zo zacht mogelijk moet eten. Eigenlijk belachelijk haha!
quote:Kimmn schreef op 12 december 2009 @ 00:30:

Ik erger me altijd dood aan mensen die in mijn buurt chips eten. Dat gekraak... Als ik zelf chips eet o.i.d. dat kraakt, heb ik constant de gedachte in mijn hoofd dat ik zo zacht mogelijk moet eten. Eigenlijk belachelijk haha!

Ik heb laatst tijdens een dvd-avondje aan een vriendin gevraagd of ze alsjeblieft pas wilde gaan kauwen op haar chips als ze haar mond dichthad. Bah, wat een naar gekraak was dat naast mijn oor.

Met een dichte mond, prima, maar je mond als klankkast gebruiken, nee. Maar verders erger ik me nooit hor
Ik erger me aan mensen die met elkaar gaan staan beppen in het midden van een gangpad in een supermarkt.

Mijn man ergert zich aan (en met name oude(re) vrouwen doen dat) fietsers die ineens niet meer doortrappen als je ze met de auto wilt passeren. Die laatste is een beetje moeilijk uit te leggen. Zelfs als je dan nog zo'n 15 a 20 meter bij ze vandaan bent, weten ze de trappers ineens niet meer te vinden.

O ja en aan het feit dat Erben Wennemars vandaag gediskwalificeerd werd.
quote:Bikkie schreef op 12 december 2009 @ 01:52:

Mijn man ergert zich aan (en met name oude(re) vrouwen doen dat) fietsers die ineens niet meer doortrappen als je ze met de auto wilt passeren. Die laatste is een beetje moeilijk uit te leggen. Zelfs als je dan nog zo'n 15 a 20 meter bij ze vandaan bent, weten ze de trappers ineens niet meer te vinden.Maar is dat niet gewoon handig? Dat de fietsers langzamer gaan, en jij er dus met de auto sneller langs bent? Ik zie niet in waarom dit een ergernis zou zijn.
quote:yentle7 schreef op 05 december 2009 @ 13:21:

ik erger me aan mensen die in het verleden blijven "hangen"

mensen die bij alles wat er fout gaat terugverwijzen naar hun ouders, een vader die dronk, een labiele moeder, ouders zijn gescheiden etc.

en aan psyhiaters die een "slechte" jeugd als oorzaak van problemen op volwassen leeftijd afdoen.

neem eens verantwoording voor je leven leven denk ik dan...

je hebt iedere dag opnieuw een keuze, doe er iets mee...

en in de ah waar je moet hordelopen om langs al die karren te komen die door inpakkers vreselijk in de weg worden gezet.Oh ja, dat zijn de zogenaamde " ik tors een rugzakje mee" mensen.. *gruwel*
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Ja, of mensen die hun problemen nog een plekje moeten geven.
In het verkeer kan ik me inderdaad ook mateloos irriteren. Ik reed laatst op een weg waar je 50 mocht. Er was verder niemand op die weg behalve ik. Ineens kwam er uit een uitrit een of andere dikke mercedes, en die bleef ongeveer 25 rijden tot het kruispunt waar ik rechts moest en hij links. Vreselijk!! :P
Ik erger me aan de uitdrukking 'helemaal leuk''; me vriendin/vriend/enz; een volwassen man die het heeft over 'een vriendje van mij van de golfbaan..'; Grachtengordeljongeren die ineens praten met een 'Marokkaanse tongval' om meer streetcredibility te krijgen (zoooo genant). Iemand die vlak naast je een appel gaat eten; Mannen die ongegeneerd naar je kruis staren; Rob Oudkerk; mensen die hun kleine kinderen meenemen naar hippe horeca gelegenheden; afval op straat gooien; mannen in skinny jeans. That's it for now!
quote:gladiolia schreef op 14 december 2009 @ 12:10:

Rob Oudkerk

Ja, sinds wanneer "mag" Rob Oudkerk weer? Die is voor mij echt voorbij ergernis, zo erg. Iemand die zo een totale minachting heeft voor mensen en vrouwen dat hij voor een tientje seks heeft met verslaafde prostituees, die dus op een heel nare wijze misbruik maakt van mensen die op het absolute dieptepunt van hun leven zitten en geen andere keus hebben, zo iemand wordt gewoon weer uitgenodigd voor talkshows?

Waarom? Ik snap dat er geen levenslange straf staat op wat hij heeft gedaan, maar je hoeft zo'n immoreel type toch niet voor een kletspraatje uit te nodigen? Zat andere mensen om uit te kiezen.
Ik erger me aan krabbels op hyves van 60 jarigen die beginnen met " meis"

Of sowieso aan " meis" voor ieder die de 35 gepasseerd is
Ik erger mij aan 't feit dat de hele lekkere grapefruitmousse die ze bij de AH verkochten opeens niet meer verkrijgbaar is.
Ik erger me aan mensen die, als juist de waterkoker klaar is voor mijn kopje thee, deze gaan bijvullen voor zichzelf waardoor hij weer opnieuw moet gaan koken en ik nog geen thee kan maken.

En aan mannen die bumperkleven omdat ik een zogenaamd damesautootje heb terwijl ik al ruim de maximale toegestane snelheid voorbij ben.

Aan fietsers die denken dat ze niemand hinderen als ze opeens vanuit een zijstraat rechtsaf zoeven (en daarbij half op de linker rijbaan terecht komen).

En aan automobilisten die menen voor mij te moeten bepalen wanneer ik moet optrekken om een weg over te steken door direct na de laatste voorbijgangen te gaan toeteren.

En nee, ik ben geen slak in het verkeer mocht iemand dat denken. Integendeel. Heb alleen een klein autootje.
-
foutje
.
.
quote:hinde schreef op 14 december 2009 @ 14:30:

En aan mannen die bumperkleven omdat ik een zogenaamd damesautootje heb terwijl ik al ruim de maximale toegestane snelheid voorbij ben.

En nee, ik ben geen slak in het verkeer mocht iemand dat denken. Integendeel. Heb alleen een klein autootje.Hier hetzelfde. Als ik op de snelweg rijd word ik ook meermaals ingehaald door dezelfde dikke auto's. Eerst moeten ze je perse voorbij, maar daarna nemen ze gas terug waardoor ik er weer langs ga en ga zo maar door. En ik moet ook vaak wachten op eenbaans-wegen met van die haventjes, want met een dikke auto ga je natuurlijk niet wachten, dan rij je gewoon lekker door. Zo dat was mijn zuur voor vandaag .
Waar ik me aan erger?

- Mensen die praten/bellen in een stiltecoupe, nog erger is conducteurs die gezellig bij elkaar gaan zitten praten in een stiltecoupe!

- Mensen die met een tweede klas kaartje eersteklas gaan zitten in de trein (betaal er dan voor)

- Mensen die perse moeten voordringen bij het in of uitstappen in de trein of tram, of voordringen in een winkel (ja, ook leuke omaatjes van 80 doen dat! )

- Van je sokken gereden worden op een zebrapad

- Mensen die klodders op straat spugen ( ook een omaatje zien doen, toen ik er wat van zei brak de oorlog uit)

- Mensen die troep op straat gooien

- De opmerking; een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

- Mensen die een hondje als accesoire hebben a la Paris Hilton

- Mensen die op topvolume hun kinderen toespreken (waarom moet ik meegenieten?)

- Onbeschofte of ongeinteresseerde bediening

- De buren die om half 2 karaoke gaan zingen terwijl ik om 700 op moet

- Flutprogrammas zoals op zoek naar Mary Poppins, gefinacierd met publieke gelden

Zo!
Dat het amper 1 dag vriest en het weerbericht vervolgens alleen nog over het wel of niet doorgaan van de elfstedentocht gaat!

Relax!!!! Volgens mij moet het dan net iets langer vriezen!
De uitdrukking: erger u niet, verwonder u slechts.

Dan loop je namelijk een groot deel van de dag met verbaasde bambi-ogen rond!
quote:Lachebinkie schreef op 14 december 2009 @ 14:57:

De uitdrukking: erger u niet, verwonder u slechts.

Dan loop je namelijk een groot deel van de dag met verbaasde bambi-ogen rond!Nou ik verwonder me wel over waar mensen zich aan ergeren.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
.
thank you!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven