Smoorverliefd maar.....

15-12-2009 10:40 160 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Meiden,

Ik ben net hagelnieuw hier op het forum, maar juist omdat ik wat dingen van mij af wil gooien en daar eerlijke meningen over wil krijgen.

Het is namelijk zo ik ben een jonge zelfstandige hollandse meid van 28. En ben smoorverliefd ( daar is niks mis mee )

Nou is het zo dat ik voor het eerst in mijn leven verliefd ben op een marrokaanse jongenman van 30.

Nu klinkt dit mischien heel erg stom en bleu, maar ik heb dus niemand in mijn directe omgeving die een relatie heeft gehad met een moslim man. En ik vroeg mij toch af zijn er dingen waar je rekening mee zou kunnen houden.

Wat is nou echt anders,?

Ik weet het mischien klinkt het allemaal enorm dom maar ik vraag het mij gewoon af, Kijk de gevoelens die ik heb voor hem , heb ik heel lang niet meer gehad en ik ga ook gewoon kijken wat er van komt.

Hij heeft mij mee uit gevraagd voor aanstaande zaterdag!

Maar ik weet dat er toch wel wat verschillen zullen opduiken ondanks dat ik weet dat hij niet zo zwaar moslim is. maar ja hij eet wel Halal etc.

Dus ik al in mijn koelkast kijken wat ik eigenlijk daarin heb liggen. hihi ja je kan stom bezig zijn. maar mischien zijn hier wat meiden die hun ervaringen willen delen met mij.

Alvast bedankt.

xxx Vanuit amsterdam
Okee... ervaringen dus

Mijn zus heeft een Marokkaanse man gedate, en dat was een zak.

Ik heb zelf op school gezeten met Iraanse en Afghaanse moslim-mannen die heel leuk waren. Geestig, lief, intelligent, westers en ambitieus.

Nu heb ik een paar Marokkaanse collega's die ik heel erg leuk vind. En ik zie geen enkel bezwaar waarom die geen Nederlandse vrouwen zouden kunnen daten.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Mij persoonlijk lijkt het moslim-aspect dan nog minder zorgwekkend dan het Marokkaanse aspect. Het zijn niet zozeer de geloofsovertuigingen die een mens typeren, wél de culturele bagage. En die van een Marokkaan is meestal niet te doen behoorlijk ingewikkeld.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Leuk vinden en een serieuse relatie zijn wat dat betreft zaken waar nog heeeeeel veel tussen zit. Jij hebt er geen bezwaar tegen, ik ook niet, maar de bezwaren van familie is een heel ander verhaal. Je moet echt heel stevig in je schoenen staan wil je die trotseren.
Ze vroeg ervaringen.

Daarom vertel ik mijn eerlijke ervaring.

Die koelkast, dat is nog maar het begin van aanpassen. Nu al, terwijl de relatie nog niet eens echt is begonnen.

Ik ga weg uit dit topic, want het roept teveel op.

TO, alle goeds gewenst.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
quote:Elmervrouw schreef op 15 december 2009 @ 12:22:

Ze vroeg ervaringen.

Daarom vertel ik mijn eerlijke ervaring.

Die koelkast, dat is nog maar het begin van aanpassen. Nu al, terwijl de relatie nog niet eens echt is begonnen.

Ik ga weg uit dit topic, want het roept teveel op.

TO, alle goeds gewenst.Ben wel nieuwsgierig naar je verhaal, Elmervrouw...
Maar snap het wel als je het hier bij laat
Die koelkast (halal koken)dat doet ze toch zelf, daar heeft hij toch niet om gevraagd?

Ik begrijp waar jij vandaan komt EV, maar er zijn ook genoeg andere verhalen.

Ik kreeg nml dezelfde waarschuwingen als TO, alsof ik er zelf niet bij was....

Maar ik heb geen ervaring met een Marokkaanse man, maar uit een ander land en ja hij is ook moslim, ik weet niet waaruit blijkt dat ij moslim is in onze relatie, behalve dat ik, ja ik ervoor gekozen heb dat we geen varkensvlees meer eten thuis.
quote:HansHier schreef op 15 december 2009 @ 11:57:

Brown Eyes,

Je snapt best wat ik bedoel. Zoals iemand schreef: "De ene moslim is de andere niet" Net zo min als TO en de Paus,waarschijnlijk beide Christenen zijn...

Ik durf er echter veel onder te verwedden dat hun dagelijkse leven en geloofsovertuiging niet hetzelfde zijn.

Joh, je hebt helemaal gelijk.

Dagelijkse leven staat los van het geloof.

Cultuur natuurlijk ook, dat is maar een bijzaak.
Ben nu 5 jaar met een turkse man samen, gematigd moslim. Hij woont sinds twee jaar in Nederland.Ik ben destijds de relatie ingestapt met het idee van : ik zie wel waar het schip strandt. Natuurlijk was ik op de hoogte van alle negatieve verhalen die de ronde doen over een relatie tussen een westerse vrouw en een turkse man, over alle nadelen die een dergelijke relatie met zich mee kan brengen. Maar ik ben iemand die ZELF dingen wil ervaren, ook als het eventueel fout zou gaan. Ik heb genoeg vertrouwen in mezelf om de stukken weer op te pakken en verder te gaan. Tot nu toe ben ik heel blij dat ik niet geluisterd heb naar de mening van anderen( vooral mensen die hem niet kenden stonden klaar met hun oordeel) en dat ik deze relatie een kans gegeven heb. Ja, een relatie met een buitenlander is niet gemakkelijk, ja een moslim is anders dan een christen of een jood, en ja we hebben een andere achtergrond en cultuurverschil is er ook. Maar ik ervaar deze dingen eerder als een prettige bijkomstigheid dan als iets negatiefs. Zijn familie heeft me volledig geaccepteerd, ik heb veel gezien en geleerd van zijn land en cultuur, ik heb meer geleerd over de islam ( en DE moslim bestaat niet). We laten elkaar in onze waarde, luisteren naar elkaars mening, accepteren dat we niet overal hetzelfde over denken en ik ben nog nooit zo gelukkig in mijn leven geweest als met deze man. Ik kan niet in de toekomst kijken, als het mis gaat dan gaat het mis tussen ons, maar dan nog zal ik blij zijn dat ik dit gevoel van geluk in ieder geval heb leren kennen.
quote:EvyBlissy schreef op 15 december 2009 @ 12:16:

Okee... ervaringen dus

Mijn zus heeft een Marokkaanse man gedate, en dat was een zak.

Ik heb zelf op school gezeten met Iraanse en Afghaanse moslim-mannen die heel leuk waren. Geestig, lief, intelligent, westers en ambitieus.

Ja en?

Een klasgenoot is toch iets anders dan een partner?

Nu heb ik een paar Marokkaanse collega's die ik heel erg leuk vind. En ik zie geen enkel bezwaar waarom die geen Nederlandse vrouwen zouden kunnen daten.Daten is een begin van een relatie, tenminste bij de meeste mensen.
quote:turkwaas schreef op 15 december 2009 @ 12:48:

Ben nu 5 jaar met een turkse man samen, gematigd moslim. Hij woont sinds twee jaar in Nederland.Ik ben destijds de relatie ingestapt met het idee van : ik zie wel waar het schip strandt. Natuurlijk was ik op de hoogte van alle negatieve verhalen die de ronde doen over een relatie tussen een westerse vrouw en een turkse man, over alle nadelen die een dergelijke relatie met zich mee kan brengen. Maar ik ben iemand die ZELF dingen wil ervaren, ook als het eventueel fout zou gaan. Ik heb genoeg vertrouwen in mezelf om de stukken weer op te pakken en verder te gaan. Tot nu toe ben ik heel blij dat ik niet geluisterd heb naar de mening van anderen( vooral mensen die hem niet kenden stonden klaar met hun oordeel) en dat ik deze relatie een kans gegeven heb. Ja, een relatie met een buitenlander is niet gemakkelijk, ja een moslim is anders dan een christen of een jood, en ja we hebben een andere achtergrond en cultuurverschil is er ook. Maar ik ervaar deze dingen eerder als een prettige bijkomstigheid dan als iets negatiefs. Zijn familie heeft me volledig geaccepteerd, ik heb veel gezien en geleerd van zijn land en cultuur, ik heb meer geleerd over de islam ( en DE moslim bestaat niet). We laten elkaar in onze waarde, luisteren naar elkaars mening, accepteren dat we niet overal hetzelfde over denken en ik ben nog nooit zo gelukkig in mijn leven geweest als met deze man. Ik kan niet in de toekomst kijken, als het mis gaat dan gaat het mis tussen ons, maar dan nog zal ik blij zijn dat ik dit gevoel van geluk in ieder geval heb leren kennen.Turken zijn net even wat anders dan Marrokanen.
Ging het nou om het feit dat hij moslim is dat ze absoluut niet met hem moet gaan daten of om het feit dat het een marokkaan is?
Je kunt het niet los van elkaar zien.

Dat van die Turk zou ik ook niet aanraden, daar niet van.
quote:zusenzo schreef op 15 december 2009 @ 12:37:

Die koelkast (halal koken)dat doet ze toch zelf, daar heeft hij toch niet om gevraagd?

Nee, hij zal vast blij wezen met een varkenslapje...

Ik begrijp waar jij vandaan komt EV, maar er zijn ook genoeg andere verhalen.

Ik kreeg nml dezelfde waarschuwingen als TO, alsof ik er zelf niet bij was....

Maar ik heb geen ervaring met een Marokkaanse man, maar uit een ander land en ja hij is ook moslim, ik weet niet waaruit blijkt dat ij moslim is in onze relatie, behalve dat ik, ja ik ervoor gekozen heb dat we geen varkensvlees meer eten thuis.
Turken zijn net even wat anders dan Marrokanen.

Dat denk ik ook wel, maar DE Turk bestaat net zo min als DE marokkaan of DE moslim.

Het is hartstikke goed dat TO zich bewust wordt van eventuele nadelen van een dergelijke relatie, maar persoonlijk ben ik blij dat ik mijn eigen koers gevaren ben en niet geluisterd heb naar allerlei vooroordelen.
quote:Brown_Eyes schreef op 15 december 2009 @ 12:48:

[...]

Daten is een begin van een relatie, tenminste bij de meeste mensen.Ja, dat kan. Dus?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Het begint met halal eten...

Daarna moet je volgens de marokkaanse wet trouwen en de moslimeed afleggen...

Vervolgens worden er kinderen geboren, wel graag een marokkaanse/moslimnaam aub...

Als het een jongen is, besnijdenis...

Om over het voortdurende gesteggel maar te zwijgen.

pffffffff, je moet er maar zin in hebben.
@zusenzo,

waarom heb jij er voor gekozen dat jullie geen varkensvlees meer in huis eten?
Ik heb al 10 jaar een relatie met een Marokkaanse moslim-man. We wonen samen, zijn niet getrouwd. Ik heb geen problemen met zijn Marokkaan zijn, maar wij hebben geen standaardrelatie. Eten en koken bv niet altijd samen omdat we wisselende diensten hebben. Het is wel waar dat hij minder los is geworden dan toen ik hem leerde kennen. Hij drinkt bv geen alcohol meer (ik wel), bidt meer, en hij wil alleen nog maar halalvlees eten. Soms haal ik dat, of gebruik ik vlees dat hij heeft gehaald, maar soms heb ik daar geen zin in of wil ik gehakt van de gewone slager omdat ik dat lekkerder vind. Of iets met ham of spekjes. Dan heeft-ie pech en kan hij niet mee-eten van wat ik maak.

Wij hebben geen kinderen en ik wil die ook niet. Ik denk dat de opvoeding van kinderen wel een probleem kan worden als je, zoals ik, geen zin hebt om je aan te passen aan de islamitische cultuur. Wij leven volgens het principe leven en laten leven en doen allebei waar we onszelf goed bij voelen. Maar als je een kind opvoedt moet je voor dat kind beslissen en dat zal dan wel conflicten op kunnen leveren.
.
Impala,

heb je ook contact met zijn familie of niet? En zo ja, hoe gaat dat? Vinden zij het prima dat jullie een relatie hebben of hopen zij dat hij nog ooit tot inkeer komt en met een vrouw uit de eigen cultuur trouwt?

Ik vind het in ieder geval heel sterk dat je dicht bij jezelf blijft en doet waar jij voor staat.
Omdat mijn man het helemaal nooit over zijn geloof heeft, terwijl hij er toch veel houvast aan heeft.

Ik zelf ben niet echt gelovig, ook geen atheist maar ook niet 1 geloof.

Ben wel door twee atheisten opgevoed, dus weet er zelf bar weinig vanaf, van welk geloof dan ook.

Ik heb zelf als kind dat als gemis ervaren, dus ik probeer op deze wijze aan onze kinderen aan te geven dat dat iets is wat god van hen vraagt, omdat niet te eten.

Voor de rest gaan ze naar een Christelijke school en mijn man heeft zo iets van, als ze vragen hebben dan komen ze maar, maar ik ga ze niks opleggen, moeten ze allemaal zelf weten.

Ze eten dus geen varkensvlees omdat door papa's geloof gevraagd wordt van god en daar gaan ze in mee, omdat mama dat vraagt.

Klinkt allemaal heel raar nu, maar ik heb het gevoel dat ze op deze wijze tenminste nog iets van het geloof mee krijgen.

(en ik lust toch geen varkensvlees, dus dit leek me de meest praktische oplossing, dan maar geen knakworstjes en worst op verjaardagen, verschil moet er wezen )
quote:driewieler schreef op 15 december 2009 @ 13:00:

Het begint met halal eten...

Daarna moet je volgens de marokkaanse wet trouwen en de moslimeed afleggen...

Vervolgens worden er kinderen geboren, wel graag een marokkaanse/moslimnaam aub...

Als het een jongen is, besnijdenis...

Om over het voortdurende gesteggel maar te zwijgen.

pffffffff, je moet er maar zin in hebben.

IJzersterke post.

Vind je jezelf nou niet een héél klein beetje vooringenomen?
quote:driewieler schreef op 15 december 2009 @ 13:12:

Impala,

heb je ook contact met zijn familie of niet? En zo ja, hoe gaat dat? Vinden zij het prima dat jullie een relatie hebben of hopen zij dat hij nog ooit tot inkeer komt en met een vrouw uit de eigen cultuur trouwt?

Ik vind het in ieder geval heel sterk dat je dicht bij jezelf blijft en doet waar jij voor staat.

Ja ik ken zijn familie. Ben daar geweest en zij komen soms hier logeren (moeder, zus, nichtje, broers maar gelukkig niet allemaal tegelijk haha). Geen enkel probleem. Toen ik daar de eerste keer was kregen we meteen het tweepersoonsbed terwijl zijn zus en moeder op de bank gingen slapen ;)

Zijn familie is heel gemixt, van modern tot vrij orthodox. Een deel woont in Europa en een van zijn broers heeft het geloof afgezworen. Ook dat is geen probleem voor de familie. Ze zijn gewoon heel erg tolerant. Dat viel mij ook 100% mee.
.
@Zusenzo,

waarom kan manlief gewoon niet aan zijn geloof houden en de kinderen zelf hun keus laten maken wanneer ze zelf oud genoeg zijn? En wat als de kinderen op school een trakatatie krijgen met een worstje oid? Mogen ze dat dan wel of niet?

Ik ken wel andere manieren waarop je kinderen iets van het geloof kunt meegeven, zonder dat ze dat meteen ook aan de lijve moeten ondervinden. Je kunt ze er ook ober vertellen namelijk.

Maar goed, ik heb dan ook een hekel aan dingen doen of laten omdat " een God" dat wil, zonder daar zelf in te geloven.
quote:EvyBlissy schreef op 15 december 2009 @ 13:17:

[...]

IJzersterke post.

Vind je jezelf nou niet een héél klein beetje vooringenomen?Nee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven