Smoorverliefd maar.....

15-12-2009 10:40 160 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Meiden,

Ik ben net hagelnieuw hier op het forum, maar juist omdat ik wat dingen van mij af wil gooien en daar eerlijke meningen over wil krijgen.

Het is namelijk zo ik ben een jonge zelfstandige hollandse meid van 28. En ben smoorverliefd ( daar is niks mis mee )

Nou is het zo dat ik voor het eerst in mijn leven verliefd ben op een marrokaanse jongenman van 30.

Nu klinkt dit mischien heel erg stom en bleu, maar ik heb dus niemand in mijn directe omgeving die een relatie heeft gehad met een moslim man. En ik vroeg mij toch af zijn er dingen waar je rekening mee zou kunnen houden.

Wat is nou echt anders,?

Ik weet het mischien klinkt het allemaal enorm dom maar ik vraag het mij gewoon af, Kijk de gevoelens die ik heb voor hem , heb ik heel lang niet meer gehad en ik ga ook gewoon kijken wat er van komt.

Hij heeft mij mee uit gevraagd voor aanstaande zaterdag!

Maar ik weet dat er toch wel wat verschillen zullen opduiken ondanks dat ik weet dat hij niet zo zwaar moslim is. maar ja hij eet wel Halal etc.

Dus ik al in mijn koelkast kijken wat ik eigenlijk daarin heb liggen. hihi ja je kan stom bezig zijn. maar mischien zijn hier wat meiden die hun ervaringen willen delen met mij.

Alvast bedankt.

xxx Vanuit amsterdam
Ook niet na mijn verhaal?
.
Zo ben even weg en pats daar zijn een hoop reacties bij.

Enorm bedankt voor de ervaringen zowel de posi als de negatieve.

Zijn alleen maar dingen waar ik rekening mee kan houden.

Maar vooralsnog hebben we een date alleen nog maar een date!

Ik ken hem overgens nu wel al een half jaar en zijn broer ook.

Maar we gaan nog niet trouwen, kindjes krijgen etc.

Nu gaan we alleen nog even daten!
@impala,

Klinkt alsof deze familie jou als een familielid heeft geaccepteerd. Helaas komt dit niet zo heel veel voor. Ik ken genoeg situaties in mijn direkte omgeving waar het triest gesteld is met de acceptatie van een niet moslimvrouw/man. Dan is het heel erg moeilijk om zowel je relatie in stant te houden als de familiebanden.
Juist omdat ze er iets voor moeten laten Driewieler, zo zit het leven nou eenmaal in elkaar.

Nee ze mogen dat worstje dus niet op school.

En nee dat is niet zielig, als ik vegetarisch was hadden ze nog minder gemogen..
quote:impala schreef op 15 december 2009 @ 13:24:

Ook niet na mijn verhaal?Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen die de regel bevestigen zoals jouw verhaal. Maar ik heb teveel relaties gezien waarin gesteld wordt dat de "westerse partij" zich dient aan te passen wil deze relatie stand blijven houden.
quote:tikamishu schreef op 15 december 2009 @ 13:25:

Maar vooralsnog hebben we een date alleen nog maar een date!

Inderdaad. Leer hem eerst maar eens beter kennen en laat je niet bij voorbaat afschrikken door allerlei horrorverhalen en vooringenomen figuren. Maar ga je ook niet aan hem lopen aanpassen als je dat eigenlijk niet wil. Ik weet ook dat er veel vrouwen zijn die zich wél aanpassen en daar ook gelukkig mee zijn (zie topic over vrouwen met een moslim-man).
.
quote:driewieler schreef op 15 december 2009 @ 13:30:

[...]

Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen die de regel bevestigen zoals jouw verhaal. Maar ik heb teveel relaties gezien waarin gesteld wordt dat de "westerse partij" zich dient aan te passen wil deze relatie stand blijven houden.Die vrouwen kiezen er zelf voor om zich aan te passen en kunnen daar ook gelukkig mee zijn of worden. Het is maar net wat je zelf belangrijk vindt.
.
quote:zusenzo schreef op 15 december 2009 @ 13:27:

Juist omdat ze er iets voor moeten laten Driewieler, zo zit het leven nou eenmaal in elkaar.

Nee ze mogen dat worstje dus niet op school.

En nee dat is niet zielig, als ik vegetarisch was hadden ze nog minder gemogen..

Maar je bent geen vegetarier en geen moslim zeg je. Dus die vergelijking snap ik niet helemaal als jij je niets laat opleggen.

Maar als je je er prettig bij voelt dan moet je dat vooral doen.
Het ene verhaal is het andere niet.

Ik heb jarenlang een relatie gehad met een marokkaan. We hebben 2 kinderen gekregen. Dat we nu niet meer bij elkaar zijn heeft niks met cultuur te maken.

We zijn ook nog steeds goede vrienden.

En nee ik ben geen moslima geworden, en ja ik word volledig geaccepteerd door zijn hele familie. Ik kom er, ook al zijn we ui elkaar, nog steeds over de vloer. En word nog steeds als een dochter behandeld. Onze zoon is NIET besneden, omdat ik dat niet wilde. Ik ben altijd bij mezelf gebleven. Ik geloof niet, en zal ook nooit gaan geloven. Net zoals hij wel gelooft. We hebben elkaar altijd met respect behandeld. Zolas het in een normale relatie hoort. Wij komen nooit meer bij elkaar, maar ik ben er trots op dat we zo een goede verstandshouding hebben.

Onze communicatie is altijd goed geweest. Tijdens de relatie, en nu na de relatie. Zijn ouders zijn schatten. Ik heb tijdens de relatie alleen maar meerwaarde gahad aan hun cultuur, en zij weer aan de mijne. Ik weet niet of mijn verhaal nou zo een uitzondering is?

TO geniet van je date. Schaam je niet om dingen te vragen.
Mijn man is met mij getrouwd omdat ik een zelfstandige vrouw ben met een sterke eigen mening. Dat hij moslim is doet niet ter zake. Niet door de Islam worden vrouwen onderdrukt, dat wordt gedaan door mensen die daarvoor het geloof misbruiken. Het is mijns inziens meer cultuur en karakter-gebonden.
quote:EvyBlissy schreef op 15 december 2009 @ 13:17:

[...]

IJzersterke post.

Vind je jezelf nou niet een héél klein beetje vooringenomen?

Evyblissy,

ik las zelf ingenomen ipv vooringenomen.

In dat geval, ja, ik ben bevoorooreeld en mijn post is erg gekleurd.

Dat klopt inderdaad.
quote:driewieler schreef op 15 december 2009 @ 13:36:

[...]

Maar je bent geen vegetarier en geen moslim zeg je. Dus die vergelijking snap ik niet helemaal als jij je niets laat opleggen.

Maar als je je er prettig bij voelt dan moet je dat vooral doen.

Volgens mij snappen wij elkaar gewoon niet

Voor mijn kinderen vind ik het belangrijk dat er geen varkensvlees wordt gegeten hier thuis, that's it.

Op deze wijze leren ze omgaan met het geloof van hun vader, natuurlijk behelst het niet enkel het niet eten van varkensvlees, maar ook hun besnijdenis en dat ze op school leren dat Jezus de zoon van god is terwijl dat niet zo is, in de ogen van mijn man etc.

Toch kiest hij ervoor het er niet over te hebben met de kinderen, tot ze oud genoeg zijn, ik vind dat voorlichting over geloof al veel eerder plaats moet vinden dan in hun pubertijd, vooral daar ze naar een Christelijke school gaan, vandaar dat ik het nu met hun over dit soort zaken heb.

Ik keur ze nml niet af en ben het er dus ook mee eens, ondanks dat ik geen moslim ben, snap je het nog?
@zusenzo,

Het maakt mij verder niet uit hoe jij en je man het geloof dat hij aanhangt in jullie gezin betrekken. Wanneer jij daar volledig achterstaat en er verder geen problemen mee hebt dan is dat prima. Wat ik TO wil meegeven is dat een relatie met een moslimman of marokkaanse man in dit geval, niet zo eenvoudig is. Wanneer je je makkelijk kunt aanpassen en je staat er volledig achter, dan hoeft er geen issue te zijn. Wil je dat niet, dan moet je heel sterk in je schoenen staan om alle obstakels te overwinnen. Wat je zeker niet moet doen is een naive houding aannemen en denken dat het wel losloopt.

Maar goed, ik ben dan ook erg gekleurd in mijn opvatting. In mijn omgeving worden dit soort relaties niet goed gekeurd en het is constant een gevecht. Dat jij, en andere met jou, het zo niet ervaren, ben ik alleen maar blij om.
Ik snap het ook niet hoor zusenzo.

Zelf ben je niet gelovig en jij (niet hij!) vertelt de kinderen wel dat varkensvlees niet mag van God (in wiens bestaan jij dus niet gelooft) ? En je man wil het niet over het geloof hebben tot de kinderen ouder zijn maar laat ze wel alvast besnijden ?
.
Nou meid ik heb je verhaal gelezen, en alle reacties en ik moet zeggen dat ik het met de meeste reacties (positief EN negatief) wel eens ben!

Een marokkaan is nou eenmaal vele malen moeilijker (niet allemaal natuurlijk ) dan een Turk of een surinaamse moslim of een Indonesische moslim etc.

Ik ervaar het zelf. Ben nu 2,5 jaar samen met een Marokkaanse jongen, geboren en getogen in Marokko, hier gekomen met 20 jaar, en is nu 28. Hij heeft alles met de paplepel ingegoten gekregen in Marokko, en dat merk ik na 2,5 jaar nu echt wel. Het eerste jaar is alles leuk, mogelijk, fantastisch, en verliefd geweldig. Maar daarna ga je kleine dingetjes merken.

Hij (niet over mijn situatie, maar over het algemeen gaat dit nu) gaat meer naar zijn geloof toegroeien - ook al deed ie er voorheen minder mee -, hij gaat meer waarde hechten (lees: luisteren) naar de bemoeienissen van zijn familie etc etc. Het is aan hem hoe sterk hij in zijn eigen schoenen staat om zijn eigen keuzes te maken, en blijven maken. En in hoeverre hij zich laat "opjutten" door familie. Want hoe je het ook wend of keert, hij zal ALTIJD zich iets aantrekken van wat familie te zeggen heeft. Zeker als zij ouderwets zijn in denken en doen.

Ik wens je heel veel plezier op je date, echt waar. Maar aangezien je al verliefd bent tot over je oren, is dit niet "alleen maar" een date, maar het begin van een relatie (als hij tenminste ook serieus is). Blijf bij jezelf, en laat je niets aansmeren of ga je niet aanpassen omdat je dan denkt dat hij je leuker zal vinden. Ik ben dan wel een NL moslima, en heb me in heel veel dingetjes aangepast, maar heb nu wel een grens getrokken. Mijn cultuur is en blijft van mij, en die laat ik me door niemand afpakken. Mijn ouders hebben een top prestatie geleverd om mijn als een zelfstandige jonge vrouw op te voeden, en dat laat ik me door niemand afpakken. En als jij zo blijft denken, dan komt het wel goed. Want echt waar, er zijn genoeg verwesterde Marokkanen hoor, dus het kan allemaal goed gaan. Als je je maar wel bewust bent van de eventuele 'gevaren' die er aan kunnen hangen...
Ik ben geen atheist hoor impala, maar ik kan nou ook niet zeggen dat ik moslim ben, dus ik vind dat er wel een kern van waarheid in zit, in dat hele varkenetengebeuren, dus vandaar dat ik dat dan ook doorvoer hier thuis.

Verder kan ik me goed vinden in je laatste post driewieler.
En ze zijn nog niet besneden hoor, dat mogen ze iid zelf beslissen.
Was je dan al moslima toen je je vriend leerde kennen Sunshine? Anders snap ik ook jou niet helemaal.
.
quote:zusenzo schreef op 15 december 2009 @ 14:20:

Ik ben geen atheist hoor impala, maar ik kan nou ook niet zeggen dat ik moslim ben, dus ik vind dat er wel een kern van waarheid in zit, in dat hele varkenetengebeuren, dus vandaar dat ik dat dan ook doorvoer hier thuis.

Verder kan ik me goed vinden in je laatste post driewieler.In een eerdere post zei je dat je niet gelovig bent. Hoe kan je dan zeggen dat iets van God niet mag??
.
Ik heb gezegd dat ik door twee atheisten ben opgevoed en dus niet gelovig ben opgevoed, maar ben wel gelovig, weet alleen nog niet zo goed in wat, zeg maar.
En ook al geloof ik in bepaalde dingen niet helemaal, mede door mijn opvoeding, als er goede argumenten voor zijn, waarom dan hun die kans ontnemen, om er wel in te geloven.
quote:zusenzo schreef op 15 december 2009 @ 13:12:

Ik zelf ben niet echt gelovig, ook geen atheist maar ook niet 1 geloof.

Ben wel door twee atheisten opgevoed, dus weet er zelf bar weinig vanaf, van welk geloof dan ook.

Ik heb zelf als kind dat als gemis ervaren, dus ik probeer op deze wijze aan onze kinderen aan te geven dat dat iets is wat god van hen vraagt, omdat niet te eten Hier zei je dat je niet gelovig bent. Maar je bent kennelijk nog een zwevende kiezer, zeg maar ;)
.
quote:zusenzo schreef op 15 december 2009 @ 14:29:

En ook al geloof ik in bepaalde dingen niet helemaal, mede door mijn opvoeding, als er goede argumenten voor zijn, waarom dan hun die kans ontnemen, om er wel in te geloven.

Nu ben ik wel heel benieuwd naar die goede argumenten!

Naar mijn idee is het juist de kern van geloof dat er geen argumenten voor zijn.
.
@Sunshine,

Ik lees dat jij een NLmoslima bent en dat jij je in veel dingen hebt aangepast. Betekent dit dat jij ook 5 keer per dag bid en elk jaar vast?

En als je dit doet, doe je dit uit jouw overtuiging dat Allah bestaat en gelooft in zijn woord of doe je deze dingen om geaccepteerd te worden door jouw vriend/man en zijn familie?

Aan jouw post te lezen denk ik dat het het laatste is. In dat geval kun je jezelf wel een moslima vinden/noemen, maar ben je het natuurlijk niet. Ben oprecht benieuwd naar je reactie.
Idd niet echt gelovig maar ook geen atheist.

Argumenten om te besnijden en om geen varkensvlees te eten en om te zeggen dat Jezus een profeet is en geen zoon van god, die kan ik hier nou wel allemaal gaan opnoemen maar daar heeft TO helemaal niks aan.

Zo lijkt het wel alsof ik er dagenlang mee bezig ben, wat in de werkelijkheid seconde werk is.

Anyway zo kan je er dus ook mee om gaan, dat wilde ik zeggen,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven