Mode & Beauty alle pijlers

Charles Dickens bruiloft (kleding)

15-12-2009 17:47 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man (zo noem ik hem eigenlijk al) en ik zouden heel graag willen trouwen in Charles Dickens kleding/style. Op internet vind ik wel websites waar je ze kan huren, maar dat zijn allemaal van die budget pakken/jurken, en al door 100 anderen gedragen op zuip-carnaval feesten voor mijn gevoel.

Ik vind het geen probleem om kleding te huren voor onze bruiloft, heb ik qua kosten ook liever en ik ga mijn trouwjurk toch nooit meer dragen hierna. Vind het zonde om dan een dure jurk aan te schaffen.

Iemand goede tips waar ik eventueel zoiets kan huren en waar het er ook echt knap uit ziet?

Andere tips betreft de bruiloft zijn ook welkom, we willen geen mega groot duur feest. Er is ook nog geen datum geprikt, we zijn nu echt nog aan het oriënteren. Dát we ooit gaan trouwen is in ieder geval zeker.

Zou het leuk zijn om aan de gasten ook een kleding-advies voor te stellen, of juist totaal niet?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

(ik hoop trouwens dat ik dit op de goede pijler geplaatst heb)
Ooooooooooh wat enorm leuk!!!!!!!!!!!!! Dit is nou de eerste trouwerij waarvan ik baal geen uitnodiging te hebben! Heel veel plezier met alle voorbereidingen en de dag zelf! Geen tips helaas.
Sorry, dat was ik dus, mijn vent stond blijkbaar nog ingelogd...
Hahaha Zwieber, ik dacht al... Cole met zo'n antwoord?
Cole zou zeggen: check je wel even of je geen vergunning nodig hebt voor als je rare dingen wil organiseren.
Lijkt me wel 'n leuk thema, maar om je gasten nu op te zadelen met dure kledinghuur, dat zou ik dan weer minder vinden.

Vrienden van mij trouwden ergens in Oost Brabant met 'n zigeunerthemafeest, maar alleen de entertainers waren verkleed en de gasten hoefden geen kleding te huren. Dat was ideaal en ook 'n leuk thema. Misschien kun je zoiets ook vinden voor je trouwfeest met entertainers in Dickens stijl.
Ik geef je een link misschien kun je ideeën opdoen. Het museum ligt bij wijze van spreken in mijn achtertuin.

Ik hoop alleen niet dat het naar reclame riekt.

Charles Dickens
quote:Zoebie schreef op 15 december 2009 @ 17:57:

Ik geef je een link misschien kun je ideeën opdoen. Het museum ligt bij wijze van spreken in mijn achtertuin.

Ik hoop alleen niet dat het naar reclame riekt.

Charles Dickens

Ziet er leuk uit, maar een feest geven dáár zit er niet in, wij wonen in Hilversum. haha...

Thanks voor de leuke link iig..
In Deventer hebben ze toch altijd 'n Dickens feest het weekend voor de kerst? Misschien kun je daar a.s. weekend naartoe gaan en ideeen op doen.
Oliver Twist style of toch meer Pickwick-club?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Heb je al eens gevraagd bij Anastasi? Ze maakt veel bruidskleding en ik lees op diverse fora positieve verhalen over haar.
.
Wat een leuke reacties zeg! ik had gedacht dat iedereen zou zeggen... bleeeeeeeh

Leuk!!
quote:Zwieber schreef op 15 december 2009 @ 17:57:

Cole zou zeggen: check je wel even of je geen vergunning nodig hebt voor als je rare dingen wil organiseren.

Mijn cola kwam mijn neus uit

Enne, ipv Charles Dickensstijl kun je natuurlijk ook heel goed zoeken op victoriaanse kleding, ik denk dat je daarmee meer vind.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Goh Zwieb, dat wist ik nou echt niet! :-)

Ik vind het wel een leuk idee om als bruidspaar zo te gaan, maar net zoals altijd, vind ik niet dat je mensen op kosten moet jagen om naar jouw feest te mogen. Ze gaan wrs kleding aanschaffen die ze daarna niet meer aantrekken, of moeten het huren.
Toevallig heeft mijn werkgever weleens historische kleding gehuurd voor een historisch evenement. Volgens mij is dat een verhuurbedrijf in de regio Den Haag. De medewerker die de kleding heeft geregeld is een directe college van me. Ik kan via die persoon het adres achterhalen. Als ik het me goed herinner gaat het om 100 - 125 euro per kostuum per dag, maar ook dat kan ik navragen.
Ben je niet bang dat je bruiloft op een toneelstukje gaat lijken of erger nog een schooluitvoering?

Ik ben duidelijk niet zo gek op thema-bruiloften, maar dat is hoogstpersoonlijk.
Jaren geleden heb ik als student gefigureerd in 'Kruimeltje' in historische kleding van circa 1900. Dat was een erg leuke ervaring en ik kan me voorstellen dat het echt iets toevoegt aan een bijzondere dag. Natuurlijk zal niet iedereen het van tevoren even leuk vinden om mee te doen, maar het is heel goed mogelijk dat een groot deel van die mensen het achteraf wel leuk vond om historisch gekleed te gaan.

Het lijkt me overigens verstandig om van kleding te verwisselen, voordat je met de gasten gaat lunchen / dineren, omdat het risico bestaat van nare vlekken op de kleding.
Goeie tips allemaal zeg!

Vind het zo leuk om daar over te brainstormen zo, en krijg steeds meer nieuwe ideeën door jullie!

@Cole Turner of Zwieber, als je kan achterhalen waar die kostuums toentertijd gehuurd zijn, zou ik wel leuk vinden :-)
Wilde alleen even zeggen dat ik je thema erg gaaf vind!
Wat een gaaf idee zeg! Echt super leuk!

Ik heb geen tips wat betreft de kleding, maar wel voor de gasten. Ik zou ze gewoon zelf laten beslissen. Sommige mensen vinden het heel leuk om zich te verkleden, andere totaal niet. Ik neem aan dat de meeste gasten meer mensen kennen die uitgenodigd zijn, dus dan kunnen ze met elkaar overleggen zodat ze niet het risico lopen de enige te zijn. Wel duidelijk op de uitnodiging zetten dat het dus geheel vrijwillig is en misschien wat tips geven (moet je natuurlijk eerst zelf hier ideeën op doen )
quote:Bells schreef op 15 december 2009 @ 19:42:

Wat een gaaf idee zeg! Echt super leuk!

Ik heb geen tips wat betreft de kleding, maar wel voor de gasten. Ik zou ze gewoon zelf laten beslissen. Sommige mensen vinden het heel leuk om zich te verkleden, andere totaal niet. Ik neem aan dat de meeste gasten meer mensen kennen die uitgenodigd zijn, dus dan kunnen ze met elkaar overleggen zodat ze niet het risico lopen de enige te zijn. Wel duidelijk op de uitnodiging zetten dat het dus geheel vrijwillig is en misschien wat tips geven (moet je natuurlijk eerst zelf hier ideeën op doen )

Ja inderdaad daar zat ik zelf ook al over te denken.

Mijn aanstaande heeft trouwens een reclamebureau dus een originele charles dickens uitnodiging komt er ook zeker!!!
quote:ColeTurner schreef op 15 december 2009 @ 19:02:

Het lijkt me overigens verstandig om van kleding te verwisselen, voordat je met de gasten gaat lunchen / dineren, omdat het risico bestaat van nare vlekken op de kleding.Dat is ook een goede tip. Je zou ook nog wat losse accessoires (een hoed, omslagdoek, etc.) bij de ingang kunnen leggen voor als mensen zich bedenken en het toch wel leuk zouden vinden. Maar ik loop nogal op de zaken vooruit, eerst moet je zelf maar eens een jurk vinden
Misschien is dit een aardige website:

http://re-enactment.verzamelgids.nl/
Volgens mij was de kleding hier gehuurd:

http://www.dewitkostuums.nl/

Directe link Charles Dickens sectie

http://www.dewitkostuums.nl/index.php?cPath=107

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven