welk fietsstoeltje

15-12-2009 19:32 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

ik ga binnenkort een fietsstoeltje voor achterop aanschaffen.

nu alleen de vraag welke.

je hebt van die hard plastic en gewone(metalen)

de hard plastic zijn bijna de helft goedkoper.

wat is nu het verschil?

(ik weet de merken allemaal niet vandaar het onderscheid in materiaal)

groetjes
Ik heb fietsstoeltjes van Bobike (voor en achter). Ik vind ze prettig en mijn kinderen ook. Ik vond deze mooi en ze zijn veilig. Vandaar mijn keuze. Maar het verschil??? Geen idee.
Ah, ik ben ook op zoek naar een stoeltje voor achterop en vroeg me het volgende erbij af:

Kan je bij alle merken nog wel goed je fietstassen erbij gebruiken?
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Bobike is voor mij de fijnste. Zowel voor- als achterop. Er zijn daar speciale fietstassen voor te koop.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Voor achterop heb ik Ok baby Ergon. Volgens een Belgische consumenten site zou dit een hele goed merk zijn, beter dan Bobike.

Hier in NL is het stoeltje niet te krijgen, heb het echt via internet moeten bestellen. Van dit merk zijn ook stoeltjes voor voorop te krijgen.

Nadeel vind ik wel dat mijn fietstassen zo goed als niet meer te gebruiken zijn. Maar daarvoor heb ik een grote fietsmand aangeschaft, werkt prima.
Ja, dat vind ik echt.
Ik heb voor achterop een plastic stoeltje van de leen bakker. Was prima te combineren met de speciale fietstassen voor kinderzitjes (met bagagedrager-verlenger.

Op Liefs fiets zit een Hamaxstoeltje, ook plastic, maar net zo duur als de metalen.

Ik vind een plastic zitje fijner omdat het je kind beter beschermt bij een val. Ik ben laatst gevallen met de fiets, en Jom had niets, omdat het stoeltje breder is dan hij en enigszins om hem heen gevouwen zit.

Wel altijd gordeltjes vastmaken, ook als ze heel groot zijn, anders zeilt je kind alsnog over de weg bij een val.
Wij hebben voor Bobike gekozen, omdat je dat stoeltje makkelijk over kan zetten. Een extra bevestigingssetje erbij gekocht en zo kon het stoeltje makkelijk van mijn fiets naar de fiets van mijn man. En ook nog een setje voor op de fiets van opa, die regelmatig oppast.
Wij hebben de Römer Jockey Relax. Die komt er in de testen van de Duitse Stiftung Warentest heel goed uit, eveals de genoemde OK Baby, die ook goed scoort. De Bobike kreeg in Nederland een schamele 5,6 en was daarmee de "beste koop". In Duitsland was de score een 4,4 dus feitelijk hetzelfde. Een 1 is daar het hoogste cijfer dat je kunt halen.

Zalig stoeltje, die Relax. Alsje kind in slaap valt (deed die van mij bijna altijd) dan kun je de rugleuning platter zetten, zodat het koppie niet alle kanten opslingert. De nieuwste versie heeft een uitsparing voor een fietshelmpje.

Je koopt ze in Duitsland, of op internet via Baby-Walz. Jako-O heeft ze misschien ook.

Deze versie heb ik.

De Lidl heeft rond 2005 ook stoeltjes verkocht in Nederland, die waren door de Stiftung Warentest compleet afgeserveerd, dus dumpen ze die maar bij ons. In Duitsland raakten ze ze aan de straatstenen niet kwijt.

Let dus op met "tweedehandsen". Vraag waar ze gekocht zijn. Het gaat om een kuipstoeltjes, donkerblauw, met een "ronde boven- en zijkant" en een geel/blauwe bekleding. Plaatje kan ik even niet vinden, maar als je googelt op Lidl (kinder)Fahrradsitz dan word je wijzer.
allemaal erg bedankt.

ik denk dat ik er wel uit ben.

het wordt degene van moppetoets plaatje.

daar ging mn voorkeur al naar uit, maar niemand kon me er iets over vertellen.

hier dus wel.

dank jullie.

groetjes.
Gewoon even googelen op www.google.de dan kom je heel veel gebruikerservaringen tegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven