Mode & Beauty alle pijlers

haaruitval

16-12-2009 12:03 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de laatste tijd heel veel last van haaruitval.Word er niet goed van.Vooral tijdens het wassen komen er hele plukken tegelijk af.Straks word ik KAAL Ik heb dit nog nooit zo erg gehad.Wie herkent dit en heeft tips voor me..
Ik heb 1 tip voor je:

Als je verder gezond bent en geen medicijnen neemt, probeer het naast je neer te leggen. Het is waarschijnlijk tijdelijk.

Maar je niet te druk want zo kom je in een cirkeltje waar niet makkelijk doorheen te prikken is. Stress zorgt voor een enorme verergering van de haaruitval.
Oef, ik herken dit ja! Maar ik heb een heel goede reden: Nadat ik jaren mijn haar heb geverfd, werd het zwakker. Daarnaast heb ik 2 jaar geleden een permanent gehad, waardoor mijn haar helemaal dood ging. Mijn haar is nog steeds erg zwak, verlies het erg snel. Als ik mijn huis veeg, is het vooral haar (iehhhh).

Het helpt bij mij om mijn haar regelmatig te wassen, goed te borstelen en goed bij te houden bij de kapper. Hierdoor gaat al het dode haar meteen weg. Resultaat: Minder haarverlies.

Heb je ooit iets wilds met je haar gedaan waardoor het zwakker werd?

Je kunt natuurlijk ook haar verliezen door het schommelen van je hormonen, o.i.d.
Er bestaan speciale vitamines voor huid, nagels en haar. Vitamine B. Gewoon in een potje te koop bij de drogist.
Is er de laatste tijd iets in je (eet)patroon veranderd waar het door zou kunnen komen?

Bij mij hebben B12 vitaminen en ijzertabletten erg goed geholpen, ik heb er nu geen last meer van.
Heb ik ook, na mijn zwangerschap is dat begonnen. Ik heb zo ongeveer een ponnie/pony/ponny - hoe schrijf je dat in hemelsnaam - van haren die weer aan het aangroeien zijn. Zie je dat ook bij jezelf, van dat fijne korte haar bij je haargrens? Zo ja, dan komt het volgens mij wel weer terug.
Stress! Bij mij valt het dan met plukken uit.
Ik ga toch die vit. b12 maar eens proberen dan!!!
lijnzaad olie is ook een goede tip!

als je een hele lange tijd last heb van haaruitval laat je prolactine gehalte ff checken!
quote:dirtsa41 schreef op 16 december 2009 @ 13:51:

Ik ga toch die vit. b12 maar eens proberen dan!!!Ijzer zou ik ook proberen als ik jou was!
Hier nog iemand met enorme haaruitval de laatste weken. Ik heb het echt nog nooit ZO erg gehad; na het wassen hele plukken haar in mijn borstel en de haargrens in mijn nek is naar boven opgeschoven... Gelukkig groeien er al wel weer korte haartjes voor terug, maar toch...

IJzer, ferritine en schildklier zijn geprikt; daar was niets mis mee. De huisarts heeft me inderdaad ook aangeraden het los te laten (ik was -en ben- er echt de hele dag mee bezig) en als het over een maand niet minder is, moet ik terugkomen. Waarschijnlijk krijg ik dan een verwijzing van de dermatoloog.

Ik was het nu met een neutrale shampoo (Neutral ) en slik extra vitamine B. Ook ben ik gestopt met de Nuvaring, aangezien deze als bijwerking haaruitval heeft.

Ik heb de laatste dagen het idee dat het gelukkig iets minder wordt. Ik ga duimen dat die trend zich doorzet, want ik zit er echt over in de stress (en dat zal ongetwijfeld niet helpen!)
Selenium is ook een goeie voor je haar (en nagels, en nagelriemen). Veel mensen hebben een seleniumtekort omdat het niet meer zo veel in onze bodem voorkomt, en dus ook niet in groenten, vlees en zuivelprodukten.
.
Bij De Tuinen hebben ze een prima suplement tegen haaruitval; hielp mij erg goed in combinatie met de kuur van Vichy tegen haaruitval
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Ik slik al een paar maanden vitamine b complex op recept want ik eet geen vlees, maar mijn haren en nagels groeien erg hard..(helaas ook onder oksels etc, dus elke dag scheren komt vaak voor) bij mijn haarlijn heb ik ook korte haartjes die steeds langer worden, lijkt mij nieuw haar?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven