Bezemtopic deel 5 alweer
woensdag 16 december 2009 om 12:38
GelfLijstje maken
Verdeel dat lijstje ook onder naar 'soort werk'. Dus mailtjes bij elkaar, telefoontjes, huishoudelijke klusjes, werk dat veel concentratie vereist etc.
Veel klusjes kun je vaak in een heel korte tijd wegwerken als je ze zo clustert. Als je toch al aan het bellen bent, dan doe je alle telefoontjes tegelijk.
Doorstrepen als je klaar bent en zo af en toe je lijst vernieuwen, dan zie je dat het korter wordt en dat geeft de burger moed.
Rotklussen eerst.Bedenk wat je kunt delegeren en delegeer dat ook
Verdeel dat lijstje ook onder naar 'soort werk'. Dus mailtjes bij elkaar, telefoontjes, huishoudelijke klusjes, werk dat veel concentratie vereist etc.
Veel klusjes kun je vaak in een heel korte tijd wegwerken als je ze zo clustert. Als je toch al aan het bellen bent, dan doe je alle telefoontjes tegelijk.
Doorstrepen als je klaar bent en zo af en toe je lijst vernieuwen, dan zie je dat het korter wordt en dat geeft de burger moed.
Rotklussen eerst.Bedenk wat je kunt delegeren en delegeer dat ook
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
woensdag 16 december 2009 om 12:45
Huis is aan kant.
Fijn dat het goed gaat met mams Pip!
Rainz, hoe gaat het met werk en kinderen?
GL, en jij doet de lamp zijn werk een beetje
Zoeb, ga je bloed prikken of een vingerprikje?
Griepprik voor de kleine auw, wij ook gisteren, nu arm pijn.
Coe, wat een ellende met die woningbouw zeg....
Ik ben weer opgeknapt, nog wel last van de keel en mijn arm van de griepprik maar voor de rest gaat het relax.
woensdag 16 december 2009 om 13:24
woensdag 16 december 2009 om 13:40
Nog een zo’n vraag en dan hou ik weer op met deze topic-vervuiling (hoewel.. eigenlijk past het best in een lijstjes topic )
Is er ook nog een handige truc om om te gaan met dingen die ‘wachten op antwoord’? Dus dingen waarvoor je bijvoorbeeld nog input nodig hebt van anderen die niet beschikbaar zijn.
Of mensen die je gemaild/gebeld hebt maar waar je nog op antwoord wacht. Die blijven nu altijd maar op mn to do lijstje staan maar weet niet of dat de meest handige manier is als je begrijpt wat ik bedoel..
Nog even en ik krijg zin in lijstjes maken en werk structureren of.. is dit nu juist werk-ontwijkend gedrag?
Is er ook nog een handige truc om om te gaan met dingen die ‘wachten op antwoord’? Dus dingen waarvoor je bijvoorbeeld nog input nodig hebt van anderen die niet beschikbaar zijn.
Of mensen die je gemaild/gebeld hebt maar waar je nog op antwoord wacht. Die blijven nu altijd maar op mn to do lijstje staan maar weet niet of dat de meest handige manier is als je begrijpt wat ik bedoel..
Nog even en ik krijg zin in lijstjes maken en werk structureren of.. is dit nu juist werk-ontwijkend gedrag?
woensdag 16 december 2009 om 13:42
woensdag 16 december 2009 om 14:28
Ja de woningbouw sucks hier!Ik ga toch maar weer contact met Vrom opnemen,boven zit de schimmel weer op de muren.ondanks dat hier elke dag de ramen van 8 tot 17.00u open staan,zelfs met deze kou.Maar goed,ik denk dat ik er onderhand een boek over kan schrijven en ik word alleen maar boos vanbinne terwijl ik daar helemaal geen zin in heb vandaag(en ook de komende week niet)Dus ik maak een afspraak voor in het nieuwe jaar.
Pips,handige tips!Ik ga ze ook toepassen.
GL ja outfit is voor zaterdag.Heb er zin in!Die voorpret is vaak leuker dan de avond zelf
Gesprek met mw was oke,moet het nog even laten bezinken,weer het hele ex verhaal naar boven moeten halen en dat brengt toch steeds de nodige emoties mee,helaas.
Jonna,arm Xje!Maar van fijn bij oma knuffelen knappen ze vaak wel weer op!
Het kinderspeelspul staat voor de deur!Volle bak hier vanmiddag,gezellig met warme choco en iets lekkers!
Laters....-x-
Pips,handige tips!Ik ga ze ook toepassen.
GL ja outfit is voor zaterdag.Heb er zin in!Die voorpret is vaak leuker dan de avond zelf
Gesprek met mw was oke,moet het nog even laten bezinken,weer het hele ex verhaal naar boven moeten halen en dat brengt toch steeds de nodige emoties mee,helaas.
Jonna,arm Xje!Maar van fijn bij oma knuffelen knappen ze vaak wel weer op!
Het kinderspeelspul staat voor de deur!Volle bak hier vanmiddag,gezellig met warme choco en iets lekkers!
Laters....-x-
woensdag 16 december 2009 om 16:12
Zoeb, houd je er rekening mee dat als je suiker niet binnen bepaalde waardes is je daar twee uur moet blijven na het drinken van suikerwater? Ik moest het laatst ook en heb het expres op een vrije dag gedaan daarvoor. Mocht gelukkig wel zo weer naar huis maar toch.
Ach gossie, lXsje toch Lief heeft ook de tweede gehad en die mopperde ook al.
Coe, wat akelig je huis. Brrr! En oprakelExdingen zijn nooit tof.
Hier wordt het zo cakejes bakken voor Zoonlief zijn high tea vrijdag op school. Meneer wilde graag dennenboompjes erop met kerstballen, geglazuurd. Dus ik ga nog kunststukjes maken haha.
Morgen termijnecho laten maken en naar de gyneacoloog. Wel fijn, even weer wat backup. Eens vragen wat er aan het ontzettende misselijk te doen is.
Ach gossie, lXsje toch Lief heeft ook de tweede gehad en die mopperde ook al.
Coe, wat akelig je huis. Brrr! En oprakelExdingen zijn nooit tof.
Hier wordt het zo cakejes bakken voor Zoonlief zijn high tea vrijdag op school. Meneer wilde graag dennenboompjes erop met kerstballen, geglazuurd. Dus ik ga nog kunststukjes maken haha.
Morgen termijnecho laten maken en naar de gyneacoloog. Wel fijn, even weer wat backup. Eens vragen wat er aan het ontzettende misselijk te doen is.
woensdag 16 december 2009 om 17:03
woensdag 16 december 2009 om 17:06
Oh Fus wat leuk weer een echo. Ik hoop wel dat je een goede tip krijgt voor die misselijkheid.
Getver zeg, twee uur daar blijven. Blugh. Oh volgens mij wordt ik dan doorgestuurd naar het ziekenhuis. Tenminste wat ik er ooit over heb gehoord??
Jonna hoe is het nou met Ixsje? Achossie, die rot prikken ook.
Pips wat een goeie tips geef je.
Getver zeg, twee uur daar blijven. Blugh. Oh volgens mij wordt ik dan doorgestuurd naar het ziekenhuis. Tenminste wat ik er ooit over heb gehoord??
Jonna hoe is het nou met Ixsje? Achossie, die rot prikken ook.
Pips wat een goeie tips geef je.
woensdag 16 december 2009 om 18:48
Zoeb, als je suikerwaardes niet goed zijn zul je bloed moeten laten prikken en zul je doorverwezen worden naar een internist of diabetesverpleegkundige.
Wij hebben dit gedoe een paar jaar geleden gehad, toen werd ontdekt dat James suikerziekte heeft. Dus als je er vragen over hebt, ik weet er wel iets vanaf
Vandaag gaat het tot nu toe super met M.
Echt superleuk, hij is vandaag lekker ontspannen en vreselijk lief. Ik kan nog steeds niet geloven dat hij van mij is.
Ik kom er nu ook pas achter hoe ziek ik eigenlijk was op het eind van de zwangerschap. Zieker dan ik in de gaten had. Nu de hormonen weer normaal beginnen te worden wordt ik langzaam weer mezelf. En dat ben ik al lang niet meer geweest.
Wij hebben dit gedoe een paar jaar geleden gehad, toen werd ontdekt dat James suikerziekte heeft. Dus als je er vragen over hebt, ik weet er wel iets vanaf
Vandaag gaat het tot nu toe super met M.
Echt superleuk, hij is vandaag lekker ontspannen en vreselijk lief. Ik kan nog steeds niet geloven dat hij van mij is.
Ik kom er nu ook pas achter hoe ziek ik eigenlijk was op het eind van de zwangerschap. Zieker dan ik in de gaten had. Nu de hormonen weer normaal beginnen te worden wordt ik langzaam weer mezelf. En dat ben ik al lang niet meer geweest.
woensdag 16 december 2009 om 19:01
Ik had laatst een training time management, wat heb ik voor lul gestaan zeg.
We moesten een opdracht maken en hadden daar 10 minuten voor.
Nou dan denk je al snel, ik wil niet als laatste klaar zijn.
Ik begon met lezen en het waren allemaal vragen, die moest je beantwoorden.
Best moeilijke rekensommen, ik dacht die sla ik over, volgende vraag.
Noem de 8 kleinkinderen van Beatrix, ik dacht, heeft ze er wel 8?!
Nog wat moeilijke en daarna kwamen de makkelijke.
Geef je buurman een hand, ga staan en draai een rondje van 180 graden.
Roep Halleluja, en nog meer van die onzin.
Ik dat allemaal gedaan en opeens lees ik verder.
Staat er als je alles goed gelezen hebt, roep Halleluja, je naam en doe verder niets.
Ik balen joh, zit nog een beetje binnensmonds te schelden, van kutkutkut, de gene naast mij vraagt nog, heb jij last van Gilles de la Tourette. Maar ging vrolijk verder met d'r lastige vragen.
Er was er maar 1 die niets had gedaan, daarna kwam ik met mijn stomme gedoe en de rest kwam er, of nog later achter, of helemaal niet.
Was een grappige dag.
Nu ga ik opschieten want ik moet van alles van mijn lijst van vannochtend.
Tot later!
We moesten een opdracht maken en hadden daar 10 minuten voor.
Nou dan denk je al snel, ik wil niet als laatste klaar zijn.
Ik begon met lezen en het waren allemaal vragen, die moest je beantwoorden.
Best moeilijke rekensommen, ik dacht die sla ik over, volgende vraag.
Noem de 8 kleinkinderen van Beatrix, ik dacht, heeft ze er wel 8?!
Nog wat moeilijke en daarna kwamen de makkelijke.
Geef je buurman een hand, ga staan en draai een rondje van 180 graden.
Roep Halleluja, en nog meer van die onzin.
Ik dat allemaal gedaan en opeens lees ik verder.
Staat er als je alles goed gelezen hebt, roep Halleluja, je naam en doe verder niets.
Ik balen joh, zit nog een beetje binnensmonds te schelden, van kutkutkut, de gene naast mij vraagt nog, heb jij last van Gilles de la Tourette. Maar ging vrolijk verder met d'r lastige vragen.
Er was er maar 1 die niets had gedaan, daarna kwam ik met mijn stomme gedoe en de rest kwam er, of nog later achter, of helemaal niet.
Was een grappige dag.
Nu ga ik opschieten want ik moet van alles van mijn lijst van vannochtend.
Tot later!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
woensdag 16 december 2009 om 19:24
Oh Miss M als het morgen niet goed is bestook ik je met vragen. Hoe is James daarachter gekomen dan?
Ik lees ook nooit. Ook geen gebruiksaanwijzingen. Ik snap die dingen nooit en als ik het zelf uitzoek snap ik het veel beter. Trouwens ik geloof dat heel veel mensen niet eerst lezen.
Zo lag ik in de MRI scan gisteren en bedacht opeens dat ik haarlak in had. Ik begon te twijfelen of ik dat ergens had gelezen in de brief van de scan. Er hing me iets van bij. Maar in de scan gebeurde er niets, dus begon ik weer te twijfelen of het er in stond. Thuis gekomen toch de brief maar eens gelezen, want er was iets blijven hangen en ik mocht inderdaad geen haarlak in, want daar zit blijkbaar metaal in.
Gelukkig is het goed gekomen. Niets van gemerkt.
Net op de reclame hoorde ik dat er een compleet nieuwe cd box uit is van Boudewijn de Groot met een cd met nooit uitgebrachte nummers. Ik als groot fan heb daar wel oren naar. Even googlen.
Ik lees ook nooit. Ook geen gebruiksaanwijzingen. Ik snap die dingen nooit en als ik het zelf uitzoek snap ik het veel beter. Trouwens ik geloof dat heel veel mensen niet eerst lezen.
Zo lag ik in de MRI scan gisteren en bedacht opeens dat ik haarlak in had. Ik begon te twijfelen of ik dat ergens had gelezen in de brief van de scan. Er hing me iets van bij. Maar in de scan gebeurde er niets, dus begon ik weer te twijfelen of het er in stond. Thuis gekomen toch de brief maar eens gelezen, want er was iets blijven hangen en ik mocht inderdaad geen haarlak in, want daar zit blijkbaar metaal in.
Gelukkig is het goed gekomen. Niets van gemerkt.
Net op de reclame hoorde ik dat er een compleet nieuwe cd box uit is van Boudewijn de Groot met een cd met nooit uitgebrachte nummers. Ik als groot fan heb daar wel oren naar. Even googlen.
woensdag 16 december 2009 om 19:27
woensdag 16 december 2009 om 19:31
jaaaaaa die ken ik, die vragenlijst, ik deed hem meteen goed. Ik moest alleen mijn naam in de rechterbovenhoek zetten. Ik vond hem zo geweldig
Ik heb nog steeds niet gehoord van die opleiding, Nu weet ik dat het nog niet het einde van de week is, maar een beetje zenuwachtig ben ik wel
Ik heb nog steeds niet gehoord van die opleiding, Nu weet ik dat het nog niet het einde van de week is, maar een beetje zenuwachtig ben ik wel
anoniem_34240 wijzigde dit bericht op 16-12-2009 20:21
Reden: waarom quoten als het simpel kan
Reden: waarom quoten als het simpel kan
% gewijzigd
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
donderdag 17 december 2009 om 06:57
MissM, ik leef met je mee, het klinkt een beetje als het gespook van mijn dochter. Uiteindelijk nam ik die mee bij ons in bed. Daar sliep zij wel fatsoenlijk. Ik een stuk minder, want ik was bang dat ze onder het dekbed zou komen, dus ik maakte steeds hazeslaapjes, maar dat vond ik nog beter dan steeds maar weer heen en weer lopen.
Denk eraan dat je je op tijd meldt bij de huisarts als je het niet trekt. Doen hoor!
Vandaag een flinke lijst om weg te werken:
-naar de gemeente voor een VOG
-boodschappen doen
-broek dochter ruilen
-cadeau man ophalen
-naar garage om te informeren naar winterbanden (heb ik nog niet onder mijn auto liggen )
-was wegwerken
-stofzuigen
-dweilen
-naar logopedie met zoon
-naar kerstviering van zoon
-koken
Denk eraan dat je je op tijd meldt bij de huisarts als je het niet trekt. Doen hoor!
Vandaag een flinke lijst om weg te werken:
-naar de gemeente voor een VOG
-boodschappen doen
-broek dochter ruilen
-cadeau man ophalen
-naar garage om te informeren naar winterbanden (heb ik nog niet onder mijn auto liggen )
-was wegwerken
-stofzuigen
-dweilen
-naar logopedie met zoon
-naar kerstviering van zoon
-koken
donderdag 17 december 2009 om 07:26
Moggû,
Flinke lijst Rainz. Succes!
Ik moet vandaag,
- Werken, was eigenlijk vrij dus ik stop om een uur of 3.
- Kapper.
- Verf kopen.
- Boodschappen doen.
- Hardlopen, alleen als de sneeuw weg is. Er ligt aardig wat zo te zien.
Iedereen een fijne en liefst zorgloze dag!
Flinke lijst Rainz. Succes!
Ik moet vandaag,
- Werken, was eigenlijk vrij dus ik stop om een uur of 3.
- Kapper.
- Verf kopen.
- Boodschappen doen.
- Hardlopen, alleen als de sneeuw weg is. Er ligt aardig wat zo te zien.
Iedereen een fijne en liefst zorgloze dag!
Erik is de Mol en HPL de Lul.