hyves dating

04-12-2007 16:02 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na teleurstellende ervaringen via de gewone datingsites (vooral geen leuke"normale"mannen, heb ik mij nu ingeschreven op hyves en wil daar gaan daten. Zijn er nog viva vrouwen die goede ervaringen hebben (voor vrouwen rond de dertig die een man zoeken) met een datingclub op hyves? Ben erg nieuwsgierig.
quote:whatever78 schreef op 16 december 2009 @ 22:42:

[...]

Nou Leveline..best wel... ik ben erg blij dat niet iedereen zo denkt.. dan was ik zelf nooit aan een date gekomen op die manier... Nou hij zei: het vald wel mee. Ik ben ook niet de spelkoningin, maar als je dat toch typt...
een spelvaut bedoel je?

tja ik zeg altijd who am i to judge maar als jij het irritant vindt dan wijs je m toch gewoon af?
Tja, ik vind het een moment van tiepfautje (let op de spelling hahaha) Ik vind het irritanter als in Breezahtaal of msntaal gechat wordt. Vreselijk zeg: krijg je een zin als: heppie msn? Of haaai sgatjuh. Echt wel grappig als je melig bent maar in een gesprek waarin je elkaar leert kennen vind ik het een afknapper.
quote:Dushi74 schreef op 16 december 2009 @ 22:49:

Vreselijk zeg: krijg je een zin als: heppie msn? Of haaai sgatjuh. Zou dan ook ernstig mijn twijfels hebben over de leeftijd van de chatpartner.. .. niet dat dat kwaad kan, maar toch..
Leeftijd hielp wel mee Boogje. De heren waren onder de 25. En dat is toch niet meer de leeftijd waar ik naar op zoek ben hahaha. Ouder dan 25 past meer bij me.
Jaaa dat vind ik ook echt verschrikkelijk. Irriteer me daar op hyves ook altijd mateloos aan.
quote:leveline1 schreef op 16 december 2009 @ 22:44:

[...]

Nou hij zei: het vald wel mee. Ik ben ook niet de spelkoningin, maar als je dat toch typt...

Ik snap je helemaal... ik heb ook gescharreld met een man die gewoon vaak spelfouten maakte in zijn smsjes en mails. En ergens vind ik het best wel storend. Want het heeft toch vaak met opleiding/intelligentie te maken.

Nu was ik echt verliefd op deze jongen hoor maar dat vond ik wel een afknapper.

Ik denk dat ik uiteindelijk gewoon met zo iemand nooit goed kan matchen. Ben helemaal niet uit de hoogte of voel mezelf beter maar een goede spelling vind ik wel belangrijk....

Als het eens een keer is maar als het heel vaak gebeurd...

De man in kwestie kan natuurlijk ook last hebben van dyslexie. Je weet 't maar nooit.

Maar ja een beetje normaal kunnen typen is wel een pre..

En die msn taal als sgatjuh of allemaal van die cijfers tussendoor is helemaal niet aan mij besteed.

Maar volgens mij is dat inderdaad ook een andere leeftijdscategorie.

Maar weer even on-topic. Er is ook een grote vrijgezellen hyves. Een kennis van mij zat daar wel eens op en heeft wel dates gehad.

Maar het is toch bijna allemaal beneden de 30 jaar en vaak nog jonger dacht ik.

Een vriendin van me zei dat knuz.nl ook wel wat was. Misschien nog een idee?

Is wat serieuzer dan RP, wat vaak om seks draait.

En verder parship ofzoiets. Ik heb me destijds gratis aangemeld maar toen was ik er nog niet aan toe dus toch maar weer verwijderd.

Wat mij tegenstaat bij het internetdating is dat iedereen zich zo interessant voordoet.

Het is zo gemaakt vaak.

Geef mij dan maar een spontane ontmoeting.

Maar ja je moet toch wat he

Ik wil het ook wel eens gaan proberen misschien.
Badoo is ook een leuke (gratis) site om nieuwe mensen(mannen) te leren kennen
Ik heb nooit geinternetdate. Weleens gekeken op RP of lexa, maar zag al snel door de bomen het bos niet meer. En niet arrogant bedoeld, maar als ik er een foto op zette dan werd ik overspoeld met reacties waarvan de helft mn opa kon zijn en de andere helft af viel omdat ze echt niet in het profiel paste. Vreselijk!

Ik ben dus Pro Paiq. Vind het helemaal geweldig en heb al wat slapeloze nachten achter de rug

Heb ook een aantal keren gechat met mannen waarvan ik de foto niet geweldig vond (maar zeker geen freggels) maar dan is het simpel: hup deleten en weg ermee. Heerlijk. Ze weten verder toch niks van je. Heel fijn

Maar ik moet wel zeggen dat ik het "foto vergelijken systeem" heb gebruikt (en badmeester, Paiq is toch wel enigzins ingewikkeld voordat je het begrijpt..). Je vergelijk dan 2 foto's met elkaar en dan moet je zeggen welk je leuker vind. Ze zeggen dat het systeem dan weet wat je leuk vindt, maar dat is onzin volgens mij. Wat leuk is dat er allemaal foto's langskomen (elke keer als je er 1 gekozen heb krijg je 2 nieuwe) en als je dan een leuke vent ziet stuur je een one-liner. Afhankelijk van je paiq score met hem betaal je veel of weinig credits (3 euro voor 125 credits) Maar als je goed bijelkaar past betaal je maar 3 tot 10 credits ofzo. Ideaal. Je hebt dan én een hoge paiq score samen én je weet alvast hoe ie eruit ziet.

Zo heb ik nu 5 mannen in mijn lijst waar ik uit kan 'kiezen'. De meeste waar ik tot nu toe mee gekletst heb willen al gauw afspreken en dat vind ik ook prima, want je kan chatten tot je een ons weegt, maar uiteindelijk is dat geen garantie voor het echt.

Vind ook wel dat er veel mannen opzitten die op zoek zijn naar iets leuks (lees; sex) maar goed, of je ziet dat zitten of je delete ze gewoon weer Simple as that

Hmm, wat een lang pro-paiq verhaal. hoezo ik vind het leuk
Het is dus niet gratis dat Paiq begrijp ik? Het is wel een leuk idee overigens.

Ik heb alleen recente foto's met kind dus om die er dus op te zetten... nee.

Moet nog ff een leuke maken maar tot nu toe schrikt het hele internetdaten me af. Ik stap liever gewoon zo op iemand af maar goed in de kroeg tref je ze meestal ook niet.

Tot nu toe weinig serieus' gezien.

Ben ook niet echt op zoek eigenlijk dus vandaar dat het me misschien allemaal niks lijkt.

Elke keer als ik me aan wil melden krijg ik acute angst :-) dus ik denk dat ik er nog niet aan toe ben.

Maar goed ik dwaal helemaal af. Ik denk dat hyves dating nog minder resultaten geeft dan gewone datingsites.

Parship is trouwens voor hoger opgeleiden dus als je mensen zonder typfouten zoekt...
quote:miss_sparkle schreef op 17 december 2009 @ 11:23:

Ben helemaal niet uit de hoogte of voel mezelf beter maar een goede spelling vind ik wel belangrijk....

Als het eens een keer is maar als het heel vaak gebeurd...
Miss_Sparkle, het chatten/aanmelden bij PAIQ is gratis, maar als je sneller een nieuwe match wilt of direct iemand zijn foto's wilt zien, moet je daar credits voor betalen. Je krijgt bij aanmelding 20 credits, zijn die op, kun je er bijkopen.

Heb zelf trouwens nog geen foto erop gezet, te bang voor herkenbaarheid...

Wil ook liever gewoon een leuke kerel zo tegen het lijf lopen, maar ja, geen idee waar die zich ophouden! Kom echt níémand tegen
Je krijgt 50 credits aan het begin, voor niks.

En die credits gebruik je alleen als je via foto's wilt reageren. Als je het op de "normale" manier doet dan koppelt die computer je aan (2 per week geloof ik) mannen en dan kan je er mee gaan chatten. Dat kost niks.

maar ik wil graag al een beetje zien met wie ik praat van tevoren
oh ik was een beetje laat.

Ik was eerst ook bang voor herkenning (kom uit zeeland en ons kent ons ) maar dat is niet gebeurd.

Sta ook niet met mijn echt naam, want zelfs met mijn voornaam ben ik te vinden op hyves denk ik. Dus tast het af en als het ok is dan geef ik mijn naam/

maar ben alleen nog maar leuke mannen tegenkomen!

Alhoewel.. heb nog niet gedate.. mss denk ik er dan anders over...
Ik sta zelf op hyves maar zie dat niet als een datingfacility. Relatieplanet is een goede datingsite. Daar heb ik mijn huidige vriendin ook voor het eerst gezien, later uit het oog verloren maar toch weer tegengekomen.

Op die datingsites zijn echt wel leuke normale mannen en vrouwen. Het gaat er alleen om of jij die eruit weet te halen.

Mijn ervaring is in ieder geval dat betaalde sites beter zijn dan de gratis datingsites.

Maareh...gewoon om 19 uur naar de appie heijn....aan zijn boodschappen zie je of die leuke man single is. Een voordeel is dan ook nog dat hij in de buurt woont.Op internet wordt Nederland heel klein. Ik moest 185 km gaan pendelen toen ik mijn huidige vriendin ontdekte.

(Het is nog moeilijker om met iemand in contact te komen dan op een datingsite. Teveel profielen en lang afwachten of je bericht krijgt.)

Begrijp ik hieruit dat je gewoon heel passief bent en gaat afwachten wie erop je af komen? De mannen vinden het ook leuk als ze aangesproken worden hoor!
quote:geve schreef op 17 december 2009 @ 12:33:

[...]

Hahaha ik had het niet over d's en t's overigens hoor want daarin maken de meeste mensen fouten. Als ik het nog had nagelopen had ik het zeker ontdekt haha. Op school had ik er destijds een 10 op

Maar ik let er nu ook niet altijd op, meestal gaat het automatisch wel goed maar soms is het ook even gemakzucht en het lijkt toch weinig mensen op te vallen.

Maar goed dat vind ik dus niet zo storend. Het ging me meer om echte taalfouten.

Iemand die zig ipv zich schrijft en imail ipv e-mail tsja dat stoort me gewoon.

Wat niet gelijk wil zeggen dat die persoon niet intelligent kan zijn. Toch hangt goede spelling daar wel vaak mee samen helaas.

Ik schijn toch meer op lager opgeleiden te vallen dan
Me fiets

me huis

me auto

VIND IK OOK VRESELIJK!

Delete zeg ik dan
quote:miss_sparkle schreef op 17 december 2009 @ 13:44:

Hahaha ik had het niet over d's en t's overigens hoor want daarin maken de meeste mensen fouten.

Tja, dan verschillen wij toch van mening. In het foutloos reproduceren van aangeleerde woorden kan ik niet zoveel intelligentie ontdekken, in het toepassen van spellingsregels bij verbuigingen en vervoegingen wel. Een voltooid deelwoord gebruik je nu eenmaal op een heel andere manier dan een 3e enkelvoud en het verschil in schrijfwijze bepaalt of je dat inzicht hebt of niet.

Maar goed, laat je niet afleiden door dit kort intermezzo. Wanneer je iemand enkel via geschreven tekst ontmoet dan zijn er nu eenmaal niet veel andere selectiecriteria dan inhoud, stijl en vorm. Diegenen die beweren dat alleen inhoud belangrijk is zijn meestal ook diegenen die zondigen tegen de vorm.
Ik ben ook fan van Paiq! Aantal hele leuke dates gehad via die site. Is geen relatie uitgekomen, maar mijn intentie was ook in eerste instantie een leuke avond hebben en wie weet meer. Met een aantal heb ik nog steeds leuk contact

Daten via hyves heb ik geen ervaring mee, ben benieuwd naar je ervaringen TO!
quote:darkman schreef op 17 december 2009 @ 13:37:

Maareh...gewoon om 19 uur naar de appie heijn....aan zijn boodschappen zie je of die leuke man single is. Een voordeel is dan ook nog dat hij in de buurt woont.Op internet wordt Nederland heel klein. Ik moest 185 km gaan pendelen toen ik mijn huidige vriendin ontdekte.

Begrijp ik hieruit dat je gewoon heel passief bent en gaat afwachten wie erop je af komen? De mannen vinden het ook leuk als ze aangesproken worden hoor!

Ga altijd op zaterdagochtend de boodschappen doen, dan toch maar eens van dag veranderen

Nou, nee dat niet. Was gewoon erg nieuwsgierig naar de online datingwereld en denk als ik helemaal snap hoe het werkt, ik zeker zelf wel iemand aanspreek! Ben niet op m'n mondje gevallen, dus dat komt wel goed :-)
quote:lotje__ schreef op 04 december 2007 @ 16:57:

k weet wel n andere leuke dating site, die net even anders is dan de standaard meuk (geen profiel aanmaken bijv. wel n vragen lijst, en aan de hand daarvan wordt je gematcht.. of aan de hand van speeddating) als je wilt nodig ik je uit voor Paiq. (werkt alleen op uitnodiging nl)Ik heb net ook eens gekeken. Je kunt je gewoon aanmelden zoals al werd gezegd. Alleen als jij iemand een vrouw uitnodigt dan krijg je 50 credits toch? Een man uitnodigen is 20 credits waard.
oh ja das waar

daarom wou iemand mij uitnodigen bedenk ik me net

maar ja 125 credits voor 3 euro is ook niet duur, zoveel gebruik je er niet!
quote:geve schreef op 17 december 2009 @ 14:01:

[...]

Maar goed, laat je niet afleiden door dit kort intermezzo. Wanneer je iemand enkel via geschreven tekst ontmoet dan zijn er nu eenmaal niet veel andere selectiecriteria dan inhoud, stijl en vorm. Diegenen die beweren dat alleen inhoud belangrijk is zijn meestal ook diegenen die zondigen tegen de vorm.

Bedoel je nu inhoud van de tekst of de persoon die het schrijft (??)

Al kan je uit de manier van schrijven ook wel redelijk opmaken hoe iemand is.

Hier op het forum kom je ook wel eens mensen tegen die maar zoveel mogelijk met moeilijke woorden gooien om zo interessant mogelijk over te komen of mensen te overbluffen. Tenminste zo komt het wel eens over

Ik let wel op de spelling en schrijfwijze maar het is niet het belangrijkste. Maar ik weet wel dat iemand die totaal niet kan spellen ook totaal niet bij mij past.

Maar eerlijk is eerlijk... het oog wil ook wat...dus vindt het niet het belangrijkste. Maar zeker niet onbelangrijk

**en nu weer on-topic**

Ik ben benieuwd naar de ervaringen met internet dating. Een vriendin van mij zit wel eens op badoo en zegt dat dat leuk is.

Maar dat is meer chatten geloof ik.
quote:miss_sparkle schreef op 17 december 2009 @ 15:14:

Bedoel je nu inhoud van de tekst of de persoon die het schrijft (??)

Al kan je uit de manier van schrijven ook wel redelijk opmaken hoe iemand is.Uiteindelijk wil je toch te weten komen wat iemand denkt en ook hoe die in het leven staat. Wat er te lezen valt en hoe het is verwoord, is een weerspiegeling van iemands maturiteit, interessegebieden, filosofie, ... Dat is uiteraard in de veronderstelling dat een aap niet in staat is de verzamelde werken van Shakespeare toevallig neer te pennen, maar die kans is verwaarloosbaar klein. Dus ja, wat je schrijft is wie je bent.
Ik heb me een tijdje geleden ingeschreven op Dutch Cougar. Leuke datingsite. Anders dan de bekende sites. En verschillende dates aan overgehouden. Ook een serieuze date gevonden daar. Lekker relaxed daten daar. Ik vind dat juist op Hyves veel vreemde vogels staan..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven