Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
Zeer nuttige tip, vreemd dat mensen dat nou niet zelf bedenken.

Het is hier niet koud, de naam verwijst naar die koude lekkernij (dat weet ik zeker)
Snjókorn falla, á allt og alla
Oh, hier was zo'n 30 cm. Maar geen sneeuwpop gemaakt hoor!

Wel drie kaartjes gepost. Hoop op snelle hurrays :-D
Ik heb weer 2 hurray's binnen, een uit NL en een uit Duitsland. Nog steeds zelf geen kaartje gekregen. Weer 2 kaartjes aangevraagd, eentje naar Duitsland en China. Ik vind dat er wel veel van Duitsland inzitten, heb er nu al 3 op 9 kaarten. Maar mss is het wel toeval

Ik hoop dat ik gauw een kaartje toekrijg, want mijn geduld wordt goed op de proef gesteld haha :D
Stefanie, dikke en geduld hebben ook al is het moeilijk. Tja, er zijn nu eenmaal veel Duitsers die PC-en. Maar de Finnen en Amerikanen die krijg je vast en zeker nog wel.
Stefanie: ik kreeg ze laatst ook achter elkaar uit Duitsland, komt helemaal goed.
Hello allemaal,

Niet bijgelezen, maar ik wilde Kozoo even hartelijk bedanken voor haar leuke en lieve kerstkaartje! Bedankt!! Je hebt écht een mooi handschrift
quote:Ine schreef op 14 december 2009 @ 12:46:

Jaaaaaaa!!! Ik mag iemand van jullie een kaartje sturen!!!

Of vanavond of morgenvroeg gaat hij op de bus en ik zal op het kaartje verklappen dat ik het ben .

Ikke ikke ikke!! Leuke kaart Ine, dankjewel! Inderdaad extra bijzonder een kaart van een "bekende medeforummer" te krijgen. Superleuk om te vinden op mijn deurmatje!!

Ik werd sowieso vandaag verwend, naast de kaart van Ine lag er ook een kaart uit Roemenie op de mat en een uit Duitsland.
JJ, bofkont.

Teigera, leuk van Ine een official.
Twee kaarten gaan vandaag op de post. Eentje naar Polen en eentje naar USA, allebei leuke profielen.
Ah, Teigera was de geluksvogel. Leuk zeg.

Hier geen sneeuws.

Een hurray uit Finland, dus ik mag weer een kaartje versturen. Eentje naar Turkey. Maar nu vraagt zij of ik de kaart ongeschreven in een envelop doe en daarnaast een velletje met een verhaaltje. Zouden jullie dat doen? Ik vind het zo raar om een kaart ongeschreven te laten. Dat van die envelop vind ik geen vreemd verzoek.
Ik vind het wel vreemd om een onbeschreven kaart te sturen dat doe ik dus nooit (of het moet om een RR gaan). De envelope ligt eraan hoe het erin staat beschreven, als er staat I only want....., dan dus niet. I prefer klinkt anders en dan doe ik het weleens.
Bedankt Steph voor je reactie. Zo denk ik er ook wel over.
En een hurray uit Finland vandaag! Jeuj zo gaat het goed. Volgende kaartjes liggen klaar om naar de post te gaan :-)

edit: Dat van die envelop kan ik enigszins nog begrijpen, ik stuurde in het begin zelfs zowiezo met envelop. Maar kaartje onbeschreven laten, dat doe ik niet. Tenzij het echt een verzamelkaartje is, dat ze specifiek zoeken ofzo.
Ik stuurde ze in het begin, toen ik nog niet wist waar welke kaarten te kopen, ook met envelope en schreef er ook in waarom. Allemaal begrepen ze het. Aardige mensen leven er op de aarde ( jemig al in kerstsfeer).

Stefanie, waar gaan ze heen?
Ik kreeg nog een hurray dus nog even een kaart naar Nederland posten, niemand van hier helaas.

Twee kaarten voor mijzelf, een uit België een official (helemaal vol geschreven dus leuk en een mooi voorkant), en de laatste kerstkaart RR uit Rusland. Mooie envelope, ik ga weer iemand blij maken.
Ik heb er deze keer 3 kerstkaarten bij zitten die ik ga versturen en die zitten in enveloppen. Normaal stuur ik de kaarten zonder envelop en wél beschreven.
Steph: kaartjes gaan nu naar Duitsland en China. Dan is er nog eentje onderweg naar USA en Rusland. Verder zijn de eerste 5 al geregistreerd :-) edit: net nog eentje naar Japan aangemaakt

Vandaag mijn eerste kaartje gekregen!! Jeuj! Uit Portugal!! Is wel leuk om zo post in je brievenbus te krijgen en te lezen over mensen die je helemaal niet kent :D Haha super!

Ik vind het helemaal leuk om dit te doen, wordt er helemaal vrolijk van
Leuk StefanieV! Je eerste kaartje!

Ik heb mijn eerste 20 kaartjes gekregen

Mijn vader heeft ze voor me meegenomen vandaag en er zaten 4 bij die ik nog niet had geregistreerd. Allemaal ingescand, dat duurde nog best lang! Er zitten echt leuke bij, met leuke verhalen!

Enkele kerstkaarten, die zijn best moeilijk te vinden. Zag er wel een paar bij de readshop vandaag, die hadden wel alleen religieuze voorstellingen, maar nog best aardig.
Leuk Ligaa, eindelijk je kaartjes in handen.

StefanieV: gefeliciteerd met je eerste kaartje, nu ben je officieel aan postcrossing verslaafd
StefanieV, wat leuk dat je je eerste kaartje hebt!!

Ik kreeg vandaag een Hurray (geen kaartjes helaas), maar die was helemaal leeg... zo jammer!
StefanieV, gefeliciteerd met je eerste kaartje.

Ligaa, dat duurde wel een tijdje je eerste kaarten in handen (hoe voelen ze aan? *lol*).

Teigera, komen wel dan kan vandaag ook nog.
Ik kreeg vandaag een envelope met Unescokaarten erin, een RR.
Vandaag een kaartje uit Duitsland ontvangen, van iemand waar ik een poosje geleden een kaart naar toe gestuurd heb.. wel official, hij heeft meerdere profielen. Dat was wel erg leuk. Stond ook op de kaart, hij las mijn plaatsnaam en dacht 'klick" ja hoor een kaartje van mij ontvangen.. Hahaha

mocht nog 2 adressen aanvragen, belarus en taiwan
Justme, ga je vandaag de kaarten op de bus doen? Loop voorzichtig maar dat geldt voor iedereen.
Was het wel van plan, maar we moesten op kraambezoek... jeeee wat eng;) Loop liever naar de brievenbus, de kaarten op de post ( moet de kerstkaarten ook nog posten, ben er laat mee. Morgen maar eens doen.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven