klein conflict met schoonzus

18-12-2009 12:58 335 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een klein probleempje met mijn schoonzus en ik zou graag jullie mening willen horen.

2e kerstdag komt mijn schoonfamilie lekker bij ons thuis, gaan we lekker eten en een gezellige dag van maken.

Nu is het zo dat mijn schoonzus 3 honden heeft, 2 kleine honden en 1 hele grote aanwezige hond.

Nu heb ik bij mijn schoonzus aangegeven dat ik die honden liever niet thuis wil hebben. Wij hebben een niet zo groot huis, er komen al veel mensen en dan ook nog die drukke honden erbij zie ik gewoon niet zitten. We hebben ook geen achtertuin ofzo.

Maar ze woont niet in de buurt dus zegt ze dat ze de honden niet thuis kan laten en ze zegt nog geen oplossing te hebben bedacht voor de honden.

Ik heb het idee dat zij die honden gewoon mee gaat nemen, waar ik erg van zou balen omdat ik me niet serieus genomen voel.

Mijn vriend zegt dat ik me niet druk moet maken en als ze die honden mee neemt dat ik dat gewoon moet accepteren.

Vinden jullie ook dat ik me aanstel? en hoe kan ik dit gewoon op een normale manier oplossen want we zitten nu echt vast in een oplossing.

X Fleur
quote:Yraatje schreef op 18 december 2009 @ 14:29:

Maar waarom heeft die hond geen fijne dag als ie 12 uur alleen zit??Hou jij maar eens 12 uur achter elkaar jouw plas en/of ontlasting op.
.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 18 december 2009 @ 14:30:

[...]

Tja, dat is haar probleem he?Ja dat zo wie zo en niet het probleem van to.
xx.
Drie honden vind ik erg veel om thuis te hebben .Zeker met kerst,hapjes ed .Jammer dat deze honden niet gehoorzaam zijn ,want in principe hoef je er geen last van te hebben .

De honden opvang in deze regio is dicht met de kerst ,dus denk dat die optie afvalt .Heeft je schoonzus geen andere optie ?

Een hond thuis laten,die grote scheelt al enorm .En bench mee voor de andere,zodat niemand last van ze heeft .
Ik heb zelf geen huisdieren (meer), maar vrienden van mij wel. Twee collies, dus ook niet bepaald kleine dieren. Als zij komen eten, komen die honden mee. Die gaan keurig in de kamer liggen en pas als het eten op is, kijken ze voorzichtig om de hoek. Dus bij mij zijn NIET-opgevoede honden NIET welkom, maar deze wel!

Ze liggen rustig in een hoek, bedelen nergens om, etc.

Maar als ik een feestje heb en veel mensen, dan weten die vrienden zelf ook wel dat het niet handig is die honden mee te nemen (bijv. omdat mijn zus bang is voor honden) en dan blijven ze gewoon thuis...
Getver, alleen de lucht al van 3 honden, brrrrrrrr
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:Spijker schreef op 18 december 2009 @ 14:18:

[...]

Maar er is een verschil tussen een hond die zijn behoefte weet op te houden en een hond die ook een fijne dag heeft.

Een hond die 12 uur alleen moet zitten heeft geen fijne dag.Want? Lijkt me complete onzin dit. Iedereen kan wel eens een dagje alleen zijn, waarom een hond niet?
quote:Helianthus2106 schreef op 18 december 2009 @ 14:31:

Ik denk dat die schoonzus echt wel begrijpt dat haar 3 honden niet overal welkom zijn, maar met Kerst ligt het anders.

Ik ga ervan uit dat de uitnodiging niet is voor een avondje (zoals bij een verjaardag), maar voor de hele dag.

Daarnaast is het zo dat haar broer dol is op de honden en alleen TO een probleem heeft met de honden.

Is dit de eerste keer dat schoonzus bij TO op bezoek komt?

En zo niet, hoe is dat eerder opgelost?Wat een onzin. Ook met kerst zijn honden bij mij niet welkom. Dan ga je maar eerder naar huis. So be it, eigen keuze.
Ja, dat vind ik echt.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 18 december 2009 @ 14:34:

Getver, alleen de lucht al van 3 honden, brrrrrrrrInderdaad! En dat met shampoo verbloemen lukt echt niet, maar als eigenaar ruik je dat natuurlijk niet meer.
Wat lastig trouwens dat je áltijd je honden mee moet nemen. Hoe doet ze dat met haar werk dan?
quote:Liv schreef op 18 december 2009 @ 14:35:

Wat lastig trouwens dat je áltijd je honden mee moet nemen. Hoe doet ze dat met haar werk dan?Vraag ik me ook af.
Ja, dat vind ik echt.

Ik denk dat die schoonzus echt wel begrijpt dat haar 3 honden niet overal welkom zijn, maar met Kerst ligt het anders.

Want honden vinden kerst ook leuk?

Ik denk dat die schoonzus echt wel begrijpt dat haar 3 honden niet overal welkom zijn, maar met Kerst ligt het anders. Met Kerst ligt het inderdaad anders, maar dan wel de andere kant op dan jij bedoelt wat mij betreft. Juist met kerst komen er bijzonderdere gerechten op tafel, waarbij je zeker geen hondengeur en/of hondenspeeksel wilt hebben. Bij een tussendoorbezoekje waarbij ze alleen koffie komen drinken zou ik het nog niet zo erg vinden als ze met drie honden kwamen, maar juist als je die ene keer in het jaar extra je best hebt gedaan op het eten wil je niet dat dat verpest wordt door honden.
quote:Liv schreef op 18 december 2009 @ 14:36:

[...]

Want honden vinden kerst ook leuk?
Ja, dat vind ik echt.
Ik snap jullie allebei. Natuurlijk kan je schoonzus de honden niet de hele dag alleen laten, wie dat niet begrijp heeft echt geen kaas gegeten van honden. Die beesten moeten toch uitgelaten worden.

Ik snap ook dat jij geen zin hebt om de hele dag met die beesten opgescheept te zitten, zeker als ze zich niet goed gedragen.

Je had dit natuurlijk vantevoren kunnen bedenken, maar daar heb je nu niet veel meer aan. Als schoonzus geen oppas voor de honden kan vinden en jij wil ze perse niet in huis, zal ze dus niet kunnen komen. Wil je dat? Kun je anders niet met schoonzus overleggen en afspreken dat Kerst bij haar thuis wordt gevierd en dat jullie voor het hoofdgerecht, de hapjes, whatever zorgen?

Ik stel me de reacties voor als schoonzus hier zou komen posten dat ze is uitgenodigd voor kerst maar dat die hondenhatende schoonzus haar lieve hondjes heeft geweigerd. Ik wil wedden dat de meesten zouden overlopen van sympathie over zoveel onrecht. Probeer het dus ook eens van haar kant te bekijken, en te begrijpen dat ze echt een probleem heeft.
mahna mahna tuduuuudududu
.
quote:Liv schreef op 18 december 2009 @ 14:35:

Wat lastig trouwens dat je áltijd je honden mee moet nemen. Hoe doet ze dat met haar werk dan?

Tja das een hele goede!!

Gelukkig is hier in de omgeving de honden opvang wel los. Is erg handig voor iedereen hier in de omgeving die met het zelfde probleem zit.

Die van ons gaat niet naar de opvang maar wij hebben hele lieve buren die de onze 's middags tegelijk met haar hond uit laat (anders om doen wij he took regelmatig) en 's avonds rijd 1 van ons 2 zelf even terug naar huis om goede wandeling te maken.

Wij wonen dan ook maar op 15 minuten rijden van de fam dus dat is geen enkel probleem voor ons.
quote:Feesie schreef op 18 december 2009 @ 14:40:

Ik snap jullie allebei. Natuurlijk kan je schoonzus de honden niet de hele dag alleen laten, wie dat niet begrijp heeft echt geen kaas gegeten van honden. Die beesten moeten toch uitgelaten worden.

Wat raar. Ik ken toch écht mensen met honden die bijv. de hele dag werken (is van 8 tot 5 weg zijn dus). Of die wel eens de hele avond weg zijn. (tot diep in de nacht). Dat kan volgens jou dus niet eens?
.
quote:luna2006 schreef op 18 december 2009 @ 14:30:

[...]

Hou jij maar eens 12 uur achter elkaar jouw plas en/of ontlasting op.

Ontlasting is sowieso geen probleem, dat lukt mij prima. Als ik niet te veel gedronken heb, hoef ik ook niet vaak te plassen.

Dus die vlieger gaat niet op...
"je kunt niet tegen je schoonzusje zeggen: de kleintjes wel en de grote niet... Dat merken de honden nl ook en dan krijg je agressie in haar roedel!!" Woeoehaaha..!! Ik kom niet meer bij, want een drama! Wellicht dat de gekwetste hond in agressietherapie moet? Of een mediatatietraining moet volgen? Ik vind het topic saai worden trouwens. Alle meningen zijn al 6 keer in een andere bewoording voorbijgekomen. TO heeft genoeg adviezen gehad: make up your mind en bel je schoonzus. En hou ons op de hoogte van de ruzie die vervolgens ontstaat!!
quote:Liv schreef op 18 december 2009 @ 14:43:

[...]

Wat raar. Ik ken toch écht mensen met honden die bijv. de hele dag werken (is van 8 tot 5 weg zijn dus). Of die wel eens de hele avond weg zijn. (tot diep in de nacht). Dat kan volgens jou dus niet eens?Nou, dan komt er misschien een uitlaatservice? Bij mij in ieder geval wel. Maar die werken niet met de kerst hoor.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
.
quote:Liv schreef op 18 december 2009 @ 14:36:

[...]

Want honden vinden kerst ook leuk?Ja, die van mij zit altijd stiekem kerstliedjes te blaffen als ze denkt dat ik dat niet in de gaten heb

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven