klein conflict met schoonzus

18-12-2009 12:58 335 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een klein probleempje met mijn schoonzus en ik zou graag jullie mening willen horen.

2e kerstdag komt mijn schoonfamilie lekker bij ons thuis, gaan we lekker eten en een gezellige dag van maken.

Nu is het zo dat mijn schoonzus 3 honden heeft, 2 kleine honden en 1 hele grote aanwezige hond.

Nu heb ik bij mijn schoonzus aangegeven dat ik die honden liever niet thuis wil hebben. Wij hebben een niet zo groot huis, er komen al veel mensen en dan ook nog die drukke honden erbij zie ik gewoon niet zitten. We hebben ook geen achtertuin ofzo.

Maar ze woont niet in de buurt dus zegt ze dat ze de honden niet thuis kan laten en ze zegt nog geen oplossing te hebben bedacht voor de honden.

Ik heb het idee dat zij die honden gewoon mee gaat nemen, waar ik erg van zou balen omdat ik me niet serieus genomen voel.

Mijn vriend zegt dat ik me niet druk moet maken en als ze die honden mee neemt dat ik dat gewoon moet accepteren.

Vinden jullie ook dat ik me aanstel? en hoe kan ik dit gewoon op een normale manier oplossen want we zitten nu echt vast in een oplossing.

X Fleur
quote:mormeltje schreef op 18 december 2009 @ 13:43:

[...]

Nou,weet niet welke honden jij kent maar die van ons meurt echt niet zo hoor..(of ik ruik het niet meer )
.
.
Oké, dat ben ik wel met je eens, alleen bij mij is het wel zo dat iedereen weet dat ik geen honden in huis wil, net als dat iedereen weet dat er hier bijvoorbeeld niet gerookt mag worden. Ik zeg het er dus ook niet meer bij als ik mensen uitnodig, als ik dan iemand zou uitnodigen die ik nog niet zo lang ken dan zou het me zomaar kunnen gebeuren dat ik vergeet erbij te zeggen dat ik geen honden in huis wil.

De vraag is dan, hoe los je dat op, want als ik heel eerlijk ben wil ik ze dan nog steeds niet in huis, al is het dan misschien mijn fout geweest dat ik daar niet duidelijk in ben geweest.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:

elninjoo schreef op 18 december 2009 @ 13:34:

Misschien kun je de honden in het huis van een van de andere genodigden laten die dicht in de buurt woont. Dan zitten de honden niet in de weg en kan schoonzus tussendoor 'n paar keer daar naartoe om ze uit te laten.

Niemand reageert hierop helaas, want met deze oplossing zou iedereen geholpen zijn: schoonzus én gastvrouw.

Ik hoop dus dat dat een mogelijkheid is en een andere genodigde die wél in de buurt woont zijn of haar huis ter beschikking wil stellen.
Waar is de man van schoonzus in dit verhaal? TO haar vriend is gek op die honden, ik neem aan schoonzus en broer ook. Dus dan kunnen 3 mensen toch wel zorgen dat 1 grote hond op zijn kleedje blijft liggen?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
.
Ik vind eerlijk gezegd dat je ontzettend zeurt...

Ik heb 1 grote hond en neem haar absoluut niet overal mee naar toe, maar een hele dag kerst ver weg vieren en dan maar een buurvrouw (tuurlijk die viert geen kerst) optrommelen zou ik dus niet doen.

Zij vind haar honden belangrijk, je vriend vind ze leuk, en jij wil het nioet omdat een staart op tafel je eten vies maakt... Zet je je eten hoger neer! Nee hoor, als je de honden echt niet in huis wil moet je haar geen hele dag uit nodigen. En de honden (al zou het kunnen, maar t word hier en daar geopperd) in een kamer kunnen opsluiten zou ik t nog niet willen.

Je weet dat ze die honden heeft, wat had je dan verwacht?
quote:robo schreef op 18 december 2009 @ 13:51:

quote:

Misschien kun je de honden in het huis van een van de andere genodigden laten die dicht in de buurt woont. Dan zitten de honden niet in de weg en kan schoonzus tussendoor 'n paar keer daar naartoe om ze uit te laten.

Niemand reageert hierop helaas, want met deze oplossing zou iedereen geholpen zijn: schoonzus én gastvrouw.

Ik hoop dus dat dat een mogelijkheid is en een andere genodigde die wél in de buurt woont zijn of haar huis ter beschikking wil stellen.Ik vind het ook een goed idee, Robo! Zal je even helpen het te herhalen
Thanks Loreyi
.
quote:mormeltje schreef op 18 december 2009 @ 13:43:

[...]

Nou,weet niet welke honden jij kent maar die van ons meurt echt niet zo hoor..(of ik ruik het niet meer )Je ruikt het niet meer. Dat is namelijk bij paarden ook 't geval. Als je er dagelijks in zit, dan ruik je ze niet, maar als je 'n tijd niets met paarden hebt gedaan en komt dan 'n keer op 'n stal, dan is de geur zachtgezegd nogal overheersend. Dat is met honden ook 't geval.
Gewoon niet toegeven. Honden blijven maar thuis als jij het niet wilt hebben.
quote:sugarmiss schreef op 18 december 2009 @ 13:30:

Als de honden niet alleen thuis kunnen blijven omdat ze niemand kan vinden die ze met kerst wil uitlaten dan veroordeel jij haar dus tot alleen thuis zijn met de kerst.

Nou dat vind ik wel meevallen. Alsof het de schuld van TO is dat schoonzus kerst alleen thuis doorbrengt. Zij heeft toch gekozen voor honden? TO niet.

Als ik word uitgenodigd voor een kerstdiner dan ga ik er absoluut niet van uit dat m'n hond ook meemag. Hoe leuk ik m'n hond ook vind. Lijkt me knap lastig. Je bent toch continu op de honden aan het letten. Als het echt niet anders kan brengen wij de hond voor een nachtje naar 'n dierenhotel. En als dat niet lukt, blijven we thuis. En ga ik niet met een beschuldigende vinger naar diegene wijzen die me uitgenodigd heeft.
.
quote:Loreyi schreef op 18 december 2009 @ 13:53:

[...]

Ik vind het ook een goed idee, Robo! Zal je even helpen het te herhalen Net zoals sommige mensen niet willen dat er gerookt wordt in hun huis, zou ik geen honden in mijn huis willen. Dus ik begrijp TS wel een beetje.

Het idee van Elninijoo vind ik ook een hele goede oplossing..
Perfectionisme is niet perfect...
quote:robo schreef op 18 december 2009 @ 13:51:

quote:

Ik hoop dus dat dat een mogelijkheid is en een andere genodigde die wél in de buurt woont zijn of haar huis ter beschikking wil stellen.Lijkt mij ook een prima oplossing!
Was ElNinjoo's idee, maar volgens mij is het de enige oplossing waar iederéén blij van kan worden.

Het is tenslotte toch Kerst, waarom problemen in de familie maken als het ook opgelost kan worden (ja, ik hou wel van de Kerstgedachte).
quote:JohnnyCake schreef op 18 december 2009 @ 13:46:

[...]

Dramatisch? Nee. Jij bent gewend aan de geur van je beesten. Is het vreemd dat andere mensen dat niet zijn? Waarom zou je uberhaupt een hond meenemen naar een eetgelegenheid? Dat is toch volkomen nutteloos?

Jij zal mijn honden écht niet ruiken. Nog niet eens als je vlak bij ze was, laat staan als ze in een restaurant onder mijn stoel liggen.

Ze gaan ook mee op vakantie en dan wil ik ze ook mee kunnen nemen naar een restaurant. Daarvoor moeten ze daar wel aan gewend zijn. En soms ben ik ergens een hele dag met een hond bij me waarbij op die dag ook gegeten wordt, dan gaat hondje dus ook mee.

Wat stellen mensen zich allemaal voor? ik lees: kwijlen, stinken, poepen, met staart op tafel zwaaien, blaffen... Ik bedoel, ik neem mn honden veel mee en daardoor zijn ze juist gewend aan allerlei situaties, passen zich goed aan en gedragen zich braaf.

En het is kerst. Dan zit je echt niet rustig als je weet dat je hond de hele dag alleen zit en een rotdag heeft.

Wat ik me al eerder afvroeg: hoe ging het eerdere jaren met de honden van schoonzus?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Ik weet niet precies hoe lang dat kerstdiner gaat zijn, maar een hond kan best een tijdje alleen thuis zijn (als ie dat gewend is, anders joelt hij de hele boel bij elkaar).

Als ik met mijn familie (ouders, broer, zus en aanhang) iets ga doen, neem ik mijn hond wel eens mee. Ook wel eens niet.

Met Sinterklaas bijvoorbeeld, dat vierden we bij mijn zus, heb ik de hond niet meegenomen.

Ik heb haar rond 15.30 uitgelaten en we waren 's avonds rond 23.00 weer thuis. Heb ik haar meteen weer uitgelaten. Zij gaat als we weg zijn lekker op de bank liggen (en dan net op die plek waar ik het eigenlijk niet wil hebben... tis net een puber soms ), of in haar bench. Ik zorg ervoor dat ze eten en drinken heeft en wat te spelen en/of te kauwen (t beest is gék op kauwbotjes).

Maar als ik bij een ander op visite ga neem ik mijn hond nooit mee (of de mensen moeten er speciaal om vragen of wij vragen van te voren of het goed is dat de hond meekomt).

Ik vind het als huisdiereigenaar raar dat je er maar meteen vanuit gaat dat anderen jouw huisdier ook wel leuk vinden en dat je deze dus ook overal mee naartoe mag nemen.

Het wordt wat anders wanneer het bijvoorbeeld gaat om een dag en een nacht... dan ga ik er wel vanuit dat mensen die mij uitnodigen (en die mij dus kennen) er ook rekening meehouden dat het kan zijn dat ik mijn hond meeneem. Maar goed... in mijn geval komt dat nooit voor en dan zou ik eerst alles op alles zetten om mijn hond uit logeren te doen (zijn altijd wel mensen in mijn omgeving die op willen passen, feestdagen of niet...)....

Oh ja, en ik vind dat idee van El Ninjoo (dat idee dat Robo elke keer aanhaalt) eigenlijk ook een heel goed idee....

Trouwens: Weet je al wel zeker dat ze de honden meeneemt (en dat je dus niet op dit moment van de welbekende mug een olifant aan het maken bent)? In je openingspost staat namelijk dat je dénkt dat schoonzus de honden gaat meenemen...

Misschien is het toch gewoon beter dat je schoonzus belt en haar eens vraagt of ze al een oplossing voor de doggies heeft gevonden....
quote:Spijker schreef op 18 december 2009 @ 13:58:

[...]

Wat stellen mensen zich allemaal voor? ik lees: kwijlen, stinken, poepen, met staart op tafel zwaaien, blaffen... Ik bedoel, ik neem mn honden veel mee en daardoor zijn ze juist gewend aan allerlei situaties, passen zich goed aan en gedragen zich braaf.

Ik heb onlangs nog met eigen ogen gezien hoe een restaurantbezoeker gebeten werd door een aldaar aanwezige hond. Vrij extreem, dat geef ik direkt toe. Maar dan weer mijn vraag, wat moet een hond in een restaurant? De gemiddelde hond ruikt naar hond. Het kan best dat die van jou naar bloemetjes ruiken, maar de meeste niet.
Als ik mensen uitnodig die een hond hebben denk ik niet automatisch van "Goh die hebben een hond, die hoort erbij". Ik nodig die mensen uit, geen hond. Als jij een hond hebt en je krijgt een uitnodiging dan vraag je toch even of je de hond mee mag nemen (als je dat wilt) of niet. Is toch iets voor de hondenbezitter, niet voor de gastheer/vrouw.

Ik vind dit echt het probleem van de hondebezitter om hiervoor een oplossing te bedenken, niet voor de gastheer/vrouw.

Oplossing van elninjoo is een goede.
quote:sugarmiss schreef op 18 december 2009 @ 13:30:

Als de honden niet alleen thuis kunnen blijven omdat ze niemand kan vinden die ze met kerst wil uitlaten dan veroordeel jij haar dus tot alleen thuis zijn met de kerst.

Neehee, met die drie honden natuurlijk! Die behoren tot haar 'gezin' toch?

Ik zou het absoluut niet fijn vinden als iemand drie honden mee zou nemen naar een door mij georganiseerd kerstdiner. Honden ruik je altijd, en zo'n penetrante geur is echt niet lekker als je van een met zorg bereidde maaltijd wilt genieten. Zeker als je geen honden gewend bent. En zeker als het ook nog eens onopgevoede honden zijn die gebakjes van schoteltjes kapen en eten van de tafel kwispelen moet ik er niets van hebben. Als zo'n beest ergens op de grond ligt en je er verder geen last van hebt, oké, maar als je de hele dag in de stress moet zitten omdat er een hond rondloopt... Een bench zou dan nog het minste zijn, zodat de gastvrouw ook nog een beetje kan ontspannen.

Daarnaast vind ik het nogal wat, om er altijd maar van uit te gaan dat je honden altijd en overal maar mee naar toe kunnen. Hoe doen de hondeneigenaren die zo denken dat als er iemand naar zo'n feestje komt die allergisch is, die moet zich dan maar aan die honden aanpassen?

Ik vind het trouwens vreemd dat die honden niet een x-aantal uur alleen thuis kunnen blijven. De meeste honden die ik ken hoeven niet overal altijd mee naar toe, omdat die wel een aantal uur alleen kunnen zijn zonder uitgelaten te hoeven worden.
Je hebt helemaal gelijk dat je de honden van je schoonzus niet in jouw huis wil hebben. Ik heb zelf een hond, die gaat niet mee als iemand er iets op tegen heeft. Met kerst blijft hij ook lekker thuis. Kan me ook voorstellen dat je niet overal hondeharen wil hebben liggen als je zelf geen hond hebt.

Heeft ze geen buren die de honden uit kunnen laten en eten kunnen geven?

Wij zorgen op 1e kerstdag ook voor de paarden en honden van de buren. Geen probleem. Dat kan er best wel even tussendoor.
quote:JohnnyCake schreef op 18 december 2009 @ 14:06:

De gemiddelde hond ruikt naar hond. Het kan best dat die van jou naar bloemetjes ruiken, maar de meeste niet. Mijne ruiken naar lavendel! (nee echt, ze worden regelmatig gewassen en onlangs kocht ik nieuwe hondenshampoo die naar lavendel blijkt te ruiken)
I only get one shot at life - so I shoot to kill

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven