Kookboek gezocht

18-12-2009 11:46 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na eerst de index te hebben doorgelopen, maar niet gevonden wat ik zocht, toch maar een topic openen....

Ik ben opzoek naar een kookboek met snelle, slanke recepten. Ben alleen en heb vaak moeite om gezond te koken, juist omdat het naar mijn idee te lang duurt en ik het eten dan weer binnen 15min op heb.

Wie heeft er een goede tip?
Snel en slank van Ainsley Harriot.

http://www.bol.com/nl/p/n ... 01004001954470/index.html
Toen ik nog single was zonder kinderen at ik vaak vis uit een zakje. Volgens mij heeft Jamie Oliver daar een hoop recepten voor, maar je kunt het ook gewoon naar eigen smaak componeren. Voordeel daarvan vond ik dat ik gewoon zodra ik thuiskwam even mijn handen kon wassen en zo'n zakje in elkaar kon knutselen terwijl de oven aan het voorverwarmen was. Dan hup, zakje in de oven en terwijl ik lekker mijn werkkleren uittrok en even tot mezelf kwam deed de oven het werk.

Je kunt het zo uitgebreid maken als je wilt natuurlijk, maar dan wordt het automatisch minder slank .
Twink, geef daar eens wat meer voorbeelden van? Wat voor vis, wat voor zakje? Bedoel je een braadzak? En wat deed je er dan bij?

Heb net gehoord dat ik (oa) moet afvallen ivm een matige longfunctie.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Jeetje Poez dat is ook wat.

Ik denk dat ik ook moet afvallen als mijn bloeduitslagen niet goed zijn. 't Zal wel een diëtiste worden.

Maar het boek van Liselore lijkt me wel leuk en gemakkelijk. Ik ben ook altijd van het snelle koken. Heb dus snel een tweedehands exemplaar gekocht.

Ik ben ook erg benieuwd naar die vis.
Bedankt voor de tips! Dat boek van Ainsley krijgt op bol.com wel goede recensies.

Ik ga nu ook naar een dietiste, vooral om mijn voedingspatroon aan te passen en iets minder voor het dieten. Dietiste gaf ook aan dat ik wel afval door de aanpassing van mijn voedingspatroon
Dat boek van Ainsley is inderdaad leuk, maar ik het er nog nooit iets uit gemaakt. (maar dat ligt aan mij hoor)
Hmm ja dat heb ik dus ook met kookboeken, ik heb ze in de kast staan maar kook er dan (bijna) niks uit. Ik kijk wel regelmatig op ah.nl, maar dan zie ik vaak dezelfde recepten staan
Poez toch (om het even wat luchtiger te maken, is die dokter wel ook op de hoogte van je adembenemende man?). Ik hoop dat je lijf snel optimaal is voor je gezondheid (ik zal wel een vertekend beeld hebben ofzo, maar tenzij je als rupsje Nooitgenoeg gegeten hebt en een heel jaar bent vergeten te poepen snap ik niet dat je gewicht zo'n impact kan hebben).

Anyway, de zakjes zijn zakjes van Aluminiumfolie. Vroegâh vond ik dat leuk en hip (en ook wel handig omdat je ze eventueel ook wel 's ochtends al klaar kon maken (those were the days zeg maar, toen ik nog om 6 uur opstond om 10 kilometer te gaan skaten en daarna swingend aan mijn aanrecht een viszakje stond te knutselen )) tegenwoordig mik ik alles in een ovenschaal met een folie-tje er overheen (omdat ik nu ook weet dat vis moet zwemmen ).

Recepten moet ik even opscharrelen. Maar het gaat eigenlijk wel vrij lekker met de meeste gangbare vissoorten. Als je het in een bakje doet met wat vloeistof naar keus en 15 tot 20 minuten in een oven op 200 graden zet, dan komt er meestal wel iets heel lekkers tevoorschijn.

Ik ga vanavond even op zoek naar mijn oude receptenboek .
Neeeeeee, geen Rupsje Nooitgenoeg taferelen hier Twink. Poepen gaat ook prima. Maar net als vorig jaar een goeie 10-12 kilo overgewicht. Ik wéét dat het me staat, maar gezond is anders......

Mmmm, ik zal die adembenemende man dr ook eens inslingeren als argument. Al hoewel hij ook die 10 kilo heeft verkregen sinds Poez haar intrede deed

Ik vrees dat het toch te maken heeft met mijn kookkunsten en onze voorliefde voor wijn. Bourgondische types, zeg maar.....

Dus we waren al voornemens om samen aan de slag: magerder eten, meer sporten enzo. We zijn tenslotte bijna 40 en dan hoor je dat inzicht te krijgen.

Het enige verschil is dat het nu moet dan de doc en dat ik er een flinke dosis medicatie bij krijgt ter ondersteuning.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Hé Magnolia,

Leuk om je hier ook tegen te komen. Ik lees lekker mee. Denk dat zoiets met de vispakketjes bedoeld wordt:

Ingrediënten voor 2 personen:

2 witvisfilets

boter of olie

2 bosuitjes

1/4 groene paprika

250 gram champignons

200 gram peultjes

zout en peper

evt. 2 el droge sherry

2 el sojasaus

Bereiding:

Verwarm de oven voor op 220 graden. Bestrijk de doffe kant van 2 stukken aluminiumfolie met boter of olie. Leg de visfilets op de folie. Maak de bosuitjes schoon en snijd ze in schuine ringetjes. Maak de champignons en paprika schoon en snijd in plakjes. Maak de peultjes schoon en snijd één keer door midden. Verdeel de bosui, champignons, paprika, peultjes en 25 gram boter over de visfilets. Bestrooi met zout en versgemalen peper en evt. met de sherry. Vouw de folie goed dicht, maar niet te strak en leg de pakketjes in een ovenschaal (er komt veel vocht vrij). Laat de vis in het midden van de oven gaar worden in 10-20 minuten. Maak de pakketjes open en besprenkel de inhoud met de sojasaus. Serveer met rijst.

Erg lekker en volgens mij errug gezond. Van de overige groentes maak je de volgende dag een roerbak ofzo.
Maar ehh watvoor recepten zoek je precies? Ja slank & snel maar verder? Ik heb nl. een behoorlijke collectie kookboeken. Zowel voor single's als op thema. Maar niet voor single's, slank & snel. Snap je hem nog?

Naja je roept maar en ik ga zoeken.

De kookboekjes van het Ned. Zuivelbureau vind ikzelf erg leuk. Het dichtst bij jouw thema komen:

- Licht, gezond en lekker

- ...Maar vooral lekker & licht

In die laatste staan ook een aantal recepten voor 1 persoon.
Oja deze is ook lekker, gezond en snel:

Gevulde rijstomelet

Ingrediënten voor 1 persoon:

200 gram peultjes

2 eieren

1 bosuitje of sjalot, rode ui

peper

boter voor bakken

60 gram rijst

1 eetlepel chilisaus

3 eetlepels sojasaus of ketjap manis

Bereiding:

Rijst volgens aanwijzingen op de verpakking gaar koken. Peultjes beetgaar koken (3-4 min. op het vuur of even in de magnetron). In kom eieren met bosuitje en peper loskloppen. In grote koekenpan boter verhitten en van eimengsel dunne omelet bakken. In kommetje chilisaus met sojasaus en 1 eetlepel water losroeren. Peultjes door warme rijst scheppen. Omelet op bord laten glijden, rijst-peultjesmengsel erop scheppen en omelet dubbelvouwen. De saus er apart bij serveren.

Bron: Allerhande
Inderdaad: Snel en slank van Ainsley Harriot.

Echt een topkookboek.

Vooral de kippenburgers en citroenkip met couscous salade zijn hier grote toppers.
quote:Kookfeakje schreef op 18 december 2009 @ 19:19:

Maar ehh watvoor recepten zoek je precies? Ja slank & snel maar verder? Ik heb nl. een behoorlijke collectie kookboeken. Zowel voor single's als op thema. Maar niet voor single's, slank & snel. Snap je hem nog?

Naja je roept maar en ik ga zoeken.

Kookboeken slank en snel voor singles zou wel handig zijn. Of anders kookboeken met recepten die je makkelijk kan aanpassen voor bv 2 personen, zodat ik later de andere helft kan opeten
Uit snel en slank van Ainsley Harriot zijn hier de taco's favoriet en de harissa lam, errug lekker.

Er staan ook lekker toetjes in. De tiramisu staat dit jaar ook gepland na het kerstdiner
Ik heb het kookboek Zalig en Slank gekocht (ben even de auteur kwijt, maar het is een fransman). de recepten zijn niet ingewikkeld, dus binnenkort ga ik maar wat maken. Ik wil ook nog het boek van Ainsley maar dat heb ik tot nu toe nog niet gevonden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven