Spaghettini - eigenlijk gewoon spaghetti?

18-12-2009 19:34 18 berichten
Misschien ook wel een vraag voor het domme vragentopic, maar ja. Mijn recept van vanavond vroeg om spaghettini. Dus dat heb ik braaf gekocht, terwijl ik al meerdere pakken spaghetti had. Maar het lijkt verdacht veel op gewone spaghetti! Wat is nou het verschil? Of is spaghettini echt niet meer een verkleinwoord van spaghetti?
Alle reacties Link kopieren
Spaghetti is lange slierten, spaghettini is korte sliertjes. Maar die laatste variant heette in mijn jeugd (25 jaar terug) gewoon spaghetti.
Het lijkt mij een verkleinwoord. Spaghettini zijn toch kleine stukjes spaghetti?

Je had ook de spaghetti in kleine stukjes kunnen snijden/breken.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Neenee, dat is alleen voor kinderen. Ik heb spaghettini in lange slierten, net zoals de gewone (en die stonden ook in het plaatje bij het recept, niet de kleine stukjes).
Volgens mij is het de fijnere variant van spaghetti, qua structuur.
Ja, tis misschien wel iets fijner ja. Wel lekker hoor. Maar wat mij betreft had het ook met gewone gekund. Nou ja, ik zit de komende maanden gebakken, qua spaghetti(ni)
quote:emaille schreef op 18 december 2009 @ 19:38:

Neenee, dat is alleen voor kinderen. Ik heb spaghettini in lange slierten, net zoals de gewone (en die stonden ook in het plaatje bij het recept, niet de kleine stukjes).Oh, nooit van gehoord. Ik ken spaghettini alleen in stukjes, weer iets geleerd.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
't is dunnere spaghetti...
quote:lise wrote on 18 December 2009 @ 20:42:

't is dunnere spaghetti...

Maar ook dit:

Hetzelfde met lasagnette... Ook al zoiets. Gewoon grote lasagne breken en door de saus roeren
die zijn dunner.
Gewoon kleine stukjes dus. Voor mensen die het moeilijk vinden om echte spaghetti te eten
Nee, dat hadden we al gecovered, da's voor kinderen. Je hebt dus ook 'lange' spaghettini, precies een pak spaghetti.
Komt Spaghettini dan gewoon niet overeen met Capellini?
omg wat is dat dan weer?
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_pasta

Er bestaan heel veel soorten pasta's, meer dan hier doorgaans in de supermarkt liggen. Sommige diktes en variaties krijgen een eigen naam, spaghettini is inderdaad dunnere spaghetti en capellini is nog weer dunner dan spaghettini.

Wat ik in Italie ook veel in de supermarkt zie is spaghetti en dan een nummer. Zo is spaghetti 1 het dunste, spaghetti 5 wat dikker en spaghetti 12 zo dik dat ik niet snap hoe dat lekker is.

Kleine verschillen maar in Italie hoort een bepaalde saus bij een bepaald soort pasta. Hier luistert dat allemaal niet zo nauw.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Ik vind die spaghettini wel heel lekker. Alleen waarom moet het zo duur zijn? Dan breek ik mijn spaghetti wel zelf in stukjes.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik ben een barbaar volgens de italianen denk ik, ik breek spaghetti altijd in stukjes voor ik het kook...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven