Winkelstress....
zaterdag 19 december 2009 om 09:25
Ik heb een hekel aan winkelen. Als sinds het voorjaar heb ik niet meer voor mezelf gewinkeld. Wel voor de kinderen, voor mijn man, voor cadeautjes, voor huishoudelijke dingen maar dus niet voor mezelf. Met 3 aankomende kerstvieringen en een oud&nieuw feest voor de deur zou ik nu toch wel moeten. Mijn huidige kledingkast is een ware ramp, ik weet niet waar ik moet beginnen. Ik zoek dus dringend winkel-en kleding advies. Ik moet nu dus iets feestelijks hebben maar eigenlijk heb ik dringend basics nodig.
Ik heb nogal de neiging om met miskopen thuis te komen maar nu wil ik het gewoon goed doen. Wat zijn onmisbare items dit seizoen? En hoe kan ik feestelijk duurzaam maken?
Stel je voor, je kledingkast is op magische wijze verdwenen. Je hebt 1 dag om te winkelen en het broodnodige in te slaan. Wat ga je kopen?
Ik heb nogal de neiging om met miskopen thuis te komen maar nu wil ik het gewoon goed doen. Wat zijn onmisbare items dit seizoen? En hoe kan ik feestelijk duurzaam maken?
Stel je voor, je kledingkast is op magische wijze verdwenen. Je hebt 1 dag om te winkelen en het broodnodige in te slaan. Wat ga je kopen?
zaterdag 19 december 2009 om 09:30
zaterdag 19 december 2009 om 09:32
zaterdag 19 december 2009 om 09:38
zaterdag 19 december 2009 om 09:43
Het toverwoord: Online.
Basics: shirts van only. In alle kleuren van de regenboog en zitten heerlijk.
broeken, op de gok bij wehkamp. retourneren gaat makkelijk
schoenen:idem dito
vestjes en andere aanverwante basics: Vero Moda. Leuk voor weinig. maten zijn gemiddeld.
Risico: teveel kopen want niet direct geld uitgeven, gevolg: torenhoge acceptgiro's.
Basics: shirts van only. In alle kleuren van de regenboog en zitten heerlijk.
broeken, op de gok bij wehkamp. retourneren gaat makkelijk
schoenen:idem dito
vestjes en andere aanverwante basics: Vero Moda. Leuk voor weinig. maten zijn gemiddeld.
Risico: teveel kopen want niet direct geld uitgeven, gevolg: torenhoge acceptgiro's.
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
zaterdag 19 december 2009 om 09:44
En hoe ga ik om met zwart? Mag zwart met zwart of word het dan te zwartgallig? Ik heb al zo vaak zwarte periodes gehad dat mijn moeder me ervan beticht depressief te zijn. Moet zwart altijd met kleur? Of met een print? Ik heb ook al problemen met prints...zodra ik iets aantrek met een print voel ik me...ehm..ik weet het eigenlijk niet. Gewoon een beetje niet mezelf. Stipjes of hoe heet dat Paisley ofzo daar kan ik echt van gruwelen. En ik heb ook al een hekel aan letters of teksten. Pfff. Ik word nu al moe van dat winkelplan.
Is een zogenaamde jegging of tregging een goed idee? En zijn er dit seizoen wel jurkjes met mouwen? Of moet ik dan een vestje? Maar O help, geen jasjes want daar voel ik me ook al weer niet thuis in. Om nog maar te zwijgen van blouses of overhemdjes. Daar kan ik ook al niet mee om gaan.
Ik begin toch echt te vermoeden dat ik een hopeloos geval ben wat dit betreft.
Is een zogenaamde jegging of tregging een goed idee? En zijn er dit seizoen wel jurkjes met mouwen? Of moet ik dan een vestje? Maar O help, geen jasjes want daar voel ik me ook al weer niet thuis in. Om nog maar te zwijgen van blouses of overhemdjes. Daar kan ik ook al niet mee om gaan.
Ik begin toch echt te vermoeden dat ik een hopeloos geval ben wat dit betreft.
zaterdag 19 december 2009 om 09:47
Tip voor nà vandaag...
Laat een kleuren- en stijlanalyse doen.
Je kunt dan winkelen op kleur en stijl, een supertijdsbesparing.
Je loopt een winkel binnen, scant op kleur en bent klaar. Ik heb sinds ik een kleurenanalyse heb laten doen al menig verkoopster doen verbazen. Kan ik u helpen? Ja ik zoek iets in die en die kleur, maar ik heb al gezien dat jullie die kleur niet hebben. En zoef, weg was ik weer...
Plus dat je nooit meer er uitziet alsof je ziek bent, veroorzaakt door je kleding, omdat een bepaalde kleur helemaal niets voor je doet.
Voor vandaag... Sterkte!
Laat een kleuren- en stijlanalyse doen.
Je kunt dan winkelen op kleur en stijl, een supertijdsbesparing.
Je loopt een winkel binnen, scant op kleur en bent klaar. Ik heb sinds ik een kleurenanalyse heb laten doen al menig verkoopster doen verbazen. Kan ik u helpen? Ja ik zoek iets in die en die kleur, maar ik heb al gezien dat jullie die kleur niet hebben. En zoef, weg was ik weer...
Plus dat je nooit meer er uitziet alsof je ziek bent, veroorzaakt door je kleding, omdat een bepaalde kleur helemaal niets voor je doet.
Voor vandaag... Sterkte!
zaterdag 19 december 2009 om 09:47
zwart fleur ik meestal op met een hemdje met kant in een felle kleur. in mijn geval meestal roze. maar zwart kan prima zonder gothic te zin m.i.
Het kleed juist mooi af.
onder een jurkje doe ik altijd een skinny jeans met laarzen met een legging ben ik net een kut op hoge poten. maar goed, ik ben dan ook 1.87 en draag daar ook nog hakken bij dus gemiddeld 1.95
Het kleed juist mooi af.
onder een jurkje doe ik altijd een skinny jeans met laarzen met een legging ben ik net een kut op hoge poten. maar goed, ik ben dan ook 1.87 en draag daar ook nog hakken bij dus gemiddeld 1.95
anoniem_68671 wijzigde dit bericht op 19-12-2009 09:48
Reden: tiktyfus
Reden: tiktyfus
% gewijzigd
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
zaterdag 19 december 2009 om 09:51
Wat onmisbaar is in mijn kast zijn op dit moment lange vesten en een paar lange gebreide truien/jurkje. Ideaal! Geen irritante blote rug, lekker warm en soms zowel te combineren (de truien dan he) met een legging als een mooie broek met laarzen. Legging maakt het vaak wat feestelijker en een broek is gewoon lekker warm.
Of een mooie broek met een bloesje en een vest kan ook heel feestelijk zijn en lekker warm op de fiets.
Of een mooie broek met een bloesje en een vest kan ook heel feestelijk zijn en lekker warm op de fiets.
zaterdag 19 december 2009 om 09:55
Ja, dat zwart he? Misschien is zwart wel mijn nieuwe probleem. Ik droeg/draag al sinds mijn tienertijd al heel veel zwart. En dat stond me altijd goed. Maar nu. Ben inmiddels 35+ en zie er niet meer altijd even 'fris' uit, beetje vermoeide uitstraling (ben ook vaak moe!), wat minder blozend pigment dan vroeger en daarnaast ook nog blond. Dus het zou zo maar kunnen dat het inmiddels mijn kleur niet meer is. Maar wat dan? Bruin? Blauw? Grijs?
Zeker geen wit, als ik wit aantrek vragen mensen altijd of ik me wel goed voel en of ik niet ziek ben...
Zeker geen wit, als ik wit aantrek vragen mensen altijd of ik me wel goed voel en of ik niet ziek ben...
zaterdag 19 december 2009 om 10:00
quote:Serafina schreef op 19 december 2009 @ 09:55:
Ja, dat zwart he? Misschien is zwart wel mijn nieuwe probleem. Ik droeg/draag al sinds mijn tienertijd al heel veel zwart. En dat stond me altijd goed. Maar nu. Ben inmiddels 35+ en zie er niet meer altijd even 'fris' uit, beetje vermoeide uitstraling (ben ook vaak moe!), wat minder blozend pigment dan vroeger en daarnaast ook nog blond. Dus het zou zo maar kunnen dat het inmiddels mijn kleur niet meer is. Maar wat dan? Bruin? Blauw? Grijs?
Hangt ook van je kleur ogen, huid en originele haarkleur (zonder haarverf) af, welke kleur jou echt mooi staat. Daarom is die kleurenanalyse zo'n aanrader.
Wat je voor nu zou kunnen doen: een basiskleur (misschien grijs?) opgeleukt met kleurige sjaals?
Kijk anders even op www.trinnyandsussanah.com
Deze Britse dames hebben heel veel goede adviezen, qua stijl èn kleur.
Hangt ook van je kleur ogen, huid en originele haarkleur (zonder haarverf) af, welke kleur jou echt mooi staat. Daarom is die kleurenanalyse zo'n aanrader.
Wat je voor nu zou kunnen doen: een basiskleur (misschien grijs?) opgeleukt met kleurige sjaals?
Kijk anders even op www.trinnyandsussanah.com
Deze Britse dames hebben heel veel goede adviezen, qua stijl èn kleur.
zaterdag 19 december 2009 om 10:35
Hoi Serafina,
ik herken je verhaal wel een beetje hoor! Wat ik heb gedaan is bij een klein, leuk kledingwinkeltje om advies gevraagd. Daar heb ik wel 1.5u lang alle mogelijke combinaties aangetrokken (op aanraden van de winkelmevrouw) wat ik zelf normaal nooit zou aantrekken. Maar dan zie je wel al snel wat je leuk of niet staat. En normaal heb ik een hekel aan mensen die komen helpen, maar als ze er een beetje verstand van hebben dan is het echt heel fijn (zij weten ook wat er allemaal in de winkel hangt!).
Als je slim bent koop je bij de WE of H&M basic shirts, wit, grijs, zwart, creme. T-shirtjes met lange en korte mouw met ronde hals of v-hals (bij mij staat rond mooier).
Koop er een mooie spijkerbroek bij (alle maten en vormen bij de WE). En eventueel een legging (grijs/zwart) voor onder een rokje/jurkje/vest. Dan heb je al de basis.
Bij dat boetiekje heb ik kleding gekocht die ik kan combineren met de basis: een leuk dk. blauw jurkje, een lang donker blauw vest (voor evt op het jurkje of voor op een spijkerbroek), een grijs vest (voor op een spijkerbroek of leuk rokje) en een grijs jurkje. En wat 't ook altijd doet is een mooie sjaal (een mooie fel gekleurde het liefst een dunne en een dikke). Ik draag vaak een sjaal, los hangend of genoopt. Zorg ook voor een mooie riem die je kan combineren (ik heb zo'n heup riem die ik om de jurkjes kan doen, of op m'n spijkerbroek enz).
Dit kost wel een flinke duit, maar met wat ik nu heb hangen (en dat is echt niet veel), kan ik ontelbare combinaties maken.
Oh, zorg ook voor mooie laarzen. Die je evt. onder een jurkje kan doen.
Ik wens je veel succes!!
ik herken je verhaal wel een beetje hoor! Wat ik heb gedaan is bij een klein, leuk kledingwinkeltje om advies gevraagd. Daar heb ik wel 1.5u lang alle mogelijke combinaties aangetrokken (op aanraden van de winkelmevrouw) wat ik zelf normaal nooit zou aantrekken. Maar dan zie je wel al snel wat je leuk of niet staat. En normaal heb ik een hekel aan mensen die komen helpen, maar als ze er een beetje verstand van hebben dan is het echt heel fijn (zij weten ook wat er allemaal in de winkel hangt!).
Als je slim bent koop je bij de WE of H&M basic shirts, wit, grijs, zwart, creme. T-shirtjes met lange en korte mouw met ronde hals of v-hals (bij mij staat rond mooier).
Koop er een mooie spijkerbroek bij (alle maten en vormen bij de WE). En eventueel een legging (grijs/zwart) voor onder een rokje/jurkje/vest. Dan heb je al de basis.
Bij dat boetiekje heb ik kleding gekocht die ik kan combineren met de basis: een leuk dk. blauw jurkje, een lang donker blauw vest (voor evt op het jurkje of voor op een spijkerbroek), een grijs vest (voor op een spijkerbroek of leuk rokje) en een grijs jurkje. En wat 't ook altijd doet is een mooie sjaal (een mooie fel gekleurde het liefst een dunne en een dikke). Ik draag vaak een sjaal, los hangend of genoopt. Zorg ook voor een mooie riem die je kan combineren (ik heb zo'n heup riem die ik om de jurkjes kan doen, of op m'n spijkerbroek enz).
Dit kost wel een flinke duit, maar met wat ik nu heb hangen (en dat is echt niet veel), kan ik ontelbare combinaties maken.
Oh, zorg ook voor mooie laarzen. Die je evt. onder een jurkje kan doen.
Ik wens je veel succes!!
zaterdag 19 december 2009 om 10:36
Ok ok. Ik heb net even online zitten kijken. En neig naar: jurkje, vestje, legging/tregging en panty/maillot. Dan moet er nog iets heel warms bij, trui of vest en misschien nog een extra truitje of tuniekje. Laarzen sla ik over vandaag, kost me een dag om de goede te vinden en niet heb daarvoor niet genoeg tijd.
Misschien nog een mooie ketting erbij?
Misschien nog een mooie ketting erbij?
zaterdag 19 december 2009 om 10:38
Oh dit alles zit heel comfortabel (ik werk met kinderen, dus ik draag het ook gewoon naar m'n werk) en er staan geen prints op (vind ik ook absoluut niet mooi). Het is heel basic, maar door elke keer weer iets anders erbij te doen (sjaal, ketting, mooie oorbellen, een keer een nieuw gebreid vest van de H&M erop, zie je er toch weer leuk en verzorgd uit, óók evt. met kerst (dan doe je een glim ketting op de jurk).