rode kool met...

20-12-2009 17:17 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo...

Ik heb nog in huis, rode kool (uit de vriezer) aardappelen, gehakt, paprika, uien, en geraspte kaas, jus en roomsaus

Ik wil wat anders maken dan aardappel koken met rode kool en een gehaktbal.

Welke keuken prins of prinses heeft een idee wat ik hier van kan maken..
gehaktbal

gevulde paprika
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Ovenschotel?

Gehakt rulbakken samen met fijngesneden ui en paprika en wat kruiden.

Laagje ontdooide warmgemaakte rode kool in een ovenschaal, laagje gehaktmix eroverheen en afdekken met aardappelpuree aangemaakt met een beetje roomsaus en wat geraspte kaas. 20 minuten in de oven op 200 graden, of gewoon tot de kaas gesmolten en een beetje gekleurd is.
Ik zou aardappeltjes bakken en dan paprika vullen met gehakt en ui. Dan hoef je die rode kool niet te eten, want dat vind ik zó vies
Peas on earth!
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 20 december 2009 @ 17:28:

Ik zou aardappeltjes bakken en dan paprika vullen met gehakt en ui. Dan hoef je die rode kool niet te eten, want dat vind ik zó vies

Idem!

Voer de rode kool aan 'n konijn en eet zelf wat anders.
quote:Vl43inder schreef op 20 december 2009 @ 17:27:

Ovenschotel?

Laagje ontdooide warmgemaakte rode kool in een ovenschaal, laagje gehaktmix eroverheen en afdekken met aardappelpuree aangemaakt met een beetje roomsaus en wat geraspte kaas. 20 minuten in de oven op 200 graden, of gewoon tot de kaas gesmolten en een beetje gekleurd is.Zou ik zo doen. Klinkt lekker en niet al te bewerkelijk.
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 20 december 2009 @ 17:28:

Ik zou aardappeltjes bakken en dan paprika vullen met gehakt en ui. Dan hoef je die rode kool niet te eten, want dat vind ik zó vies vandaar ook mijn voorstel voor gevulde paprika waar de rode kool niet in voorkwam.
Lekker ja, rode koolschotel. Heb ik deze week ook nog gemaakt. Ik doe tijdens het rullen van het gehakt een theelepeltje sambal badjak erdoor. Maakt het een beetje pittiger en smaakt lekker bij het zoete van de rode kool.
quote:Vl43inder schreef op 20 december 2009 @ 17:27:

Ovenschotel?

Laagje ontdooide warmgemaakte rode kool in een ovenschaal, laagje gehaktmix eroverheen en afdekken met aardappelpuree aangemaakt met een beetje roomsaus en wat geraspte kaas. 20 minuten in de oven op 200 graden, of gewoon tot de kaas gesmolten en een beetje gekleurd is.Klinkt lekker, is de paprika met gehakt en rode kool een combi...
quote:Paque_in_Pink schreef op 20 december 2009 @ 17:32:

[...]

vandaar ook mijn voorstel voor gevulde paprika waar de rode kool niet in voorkwam. Oh, ik dacht dat je die paprika wilde vullen met de rest, dus ook met die rode kool. Dat leek me al zo vies. Maar ja... ik kon me voorstellen dat jij er met je hoofd niet bij was, want jij bent natuurlijk hard aan het denken of/hoe je morgen naar je werk moet
Peas on earth!
denk dat ik ipv ui door het gehakt bieslook door de puree gooi... Bedacht me net dat ik ook nog boursin heb... zou het een combi zijn om het door de puree te gooien?...

dat me gehakt en rode kool?
nope wil wel graag wat met de rode kool doen
Boursin kan wel door aardappelpuree inderdaad, is best lekker

Doe het nou níet, die rode kool!
Peas on earth!
Als je dan toch wat met die rode kool wil doen: gooi het potje eens heel hard op de tegels achter het huis ofzo?

Jaahaa Pode, moeilijk hoor.
Als je nog nasikruiden hebt...... Klinkt als een onmogelijke combi, maar ik heb ooit een ovenschotel gegeten met aardappelpuree, rode kool en gehakt met nasikruiden er door heen en een laagje gegratineerde kaas. Was echt heerlijk!
quote:Triesss1980 schreef op 20 december 2009 @ 17:35:

denk dat ik ipv ui door het gehakt bieslook door de puree gooi... Bedacht me net dat ik ook nog boursin heb... zou het een combi zijn om het door de puree te gooien?...

dat me gehakt en rode kool?puree met roomkaas is prima combi, zeker met bieslook, maar waarom niet alsnog/alsook de ui door het gehakt.?
Laurierblaadjes (1 of 2) door het gehakt!! Zooo lekkerrr!! In de ovenschotel dus. Met ui.
dank jullie wel voor alle ideeën... Het is uiteindelijk geworden, rode kool met gehakt en uien met daardoorheen heel veel kerrie.. Tevens heb ik puree gemaakt met bieslook en een klein beetje boursin wat ik over had..

Alles staat nu in de oven met een lading kaas, ben benieuwd hoe het bij elkaar gaat smaken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven