Tetter hier over je dier

07-12-2009 19:29 3009 berichten
Voorheen heette dit topic 'Kootje de Beer is weg' want een van mijn acht poezen was verdwenen. Maar Kootje is al lang weer thuis en het werd gezellig hier met geklets over poes en ander dier. Vandaar de wijziging van OP en nu kan een ieder hier verhalen over harige (of kale) huisgenoten, foto's plakken, raad vragen en stoom afblazen.

Welkom!

Vaste posters in dit topic en hun dieren:

NaamDier(en)M/VLeeftijdNieuwsAbusu2 katten:

B.

L.

M

M

10

< 1Katten nog in NLAmandroe1 konijn:

Sjaak

M

< 6 mnd.Annetd4 katten:

Rooie

Fuzzy

Kleintje

Mamsy

M

M

M

V

4

4

8

?

Biebelie3 katten:

Isa

Biebs

Zwart Monster

V

V

M

9

9

Bijna 2Delphicat1 kat:

Poef

M

13Eleonora8 katten:

Ouwe Kees

Kleine Kees

Gijs

Hanny MC

Lotje MC

Kootje

Beertje

Lena

1 konijn:

Lola

M

M

V

V

V

M

M

V

V

18

13

7

6

2

< 1

< 1

< 1

1Kat753 katten:

Diesel

Nikki

Bailey

M

V

M

10

9

< 3 mnd.

Bailey vanaf 22 jan.Kletsmajoor2 katten:

Roquefort

Josephine

1 konijn:

Sjaak

M

V

M

3

2

4Maleficent3 katten:

V.

D.

Julius

M

V

M

14

7

< 1Miek2213 katten:

Tijgertje

Balthasar

Luna

1 konijn:

Wappie

M

M

V

V

7

8

2

1Mylenevalerie3 katten:

Floyd

Bo Ghi

Kane

M

M

M

11

2,5

1,5Olijfje_2 katten:

Fido

Puk

M

M

9

1Parasol2 katten:

Captain Jack Sparrow

Scarlett o'Hara

M

V

5

3Ratteke1 hond:

Tara

3 katten:

Maculata

Medusa

Morgana

V

V

V

V

1,5

15

16 of 17

15Robo1 hond:

Tommie

2 hamsters:

Tic

Tac

M

16Rubis1 hond:

Rubis

2 katten:

Kimmie

Amber

V

V

V

6

?

3Smulrol2 katten:

Max

Mickey

M

V

12

11Sopsie1 kat:

Jovi

M

< 6 mnd.Splinter021 kat:

Sil

M

ong. 8Talkinghead3 katten:

Olivier

Forrest

Faith

M

M

V

16,5

2,5

2,5Tangerine1 kat:

Sirius

M

bijna 2Tijgerpoes1 kat:

Boo

V

2,5Zoebie1 kat:

Siepie

1 hond:

Sedi

M

V

9

4
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik heb drie katten, maar lul daar eigenlijk nooit over op het forum.

Maar ik hou wel heel veel van hen. Nu heb ik dus een probleem; 1 van de 3 ( het poesje, minstens 16 jaar oud) poept en piest ineens in huis. Niet altijd ( soms heeft ze een opleving en wandelt naar de bak) maar wel heel vaak.

HELLUP! Wat moet ik doen?
Wat een leuk filmpje idd Capibara! Dat bruine/rossige konijntje ziet er echt super schattig uit, moest echt lachen om hem/haar
Leuk filmpje, Capibara! En inderdaad, wat een superkonijnenvilla.
quote:infojunk schreef op 20 december 2009 @ 19:23:

[...]

Nee, wel Oostindisch...

Ze is onderzocht door de dierenarts en als het goed is, is ze niet doof of blind. Je ziet op een vd foto's wel dat ze twee verschillende kleuren ogen heeft. Soms traant een oog wat, maar verder doet ze het gewoon...

Gelukkig maar!

Hier vroeger (thuis bij pa en ma) 2x een dove witte gehad.

De eerste kwam al onder een auto toen ie amper een paar maand oud was (woonden op een boerderij aan een rustig wegje en binnenhouden was geen optie)

De tweede gevonden ergens langs de kant van een verlaten weg...ook doof...en van niemand..

Die hebben we meegenomen en bij vrienden ondergebracht die achteraf woonden aan een zandweggetje.

Die is ondanks dat ook niet oud geworden,kreeg er ook nog allerlei huidproblemen/huidkanker bij...zo sneu..
Biebelie, wij hadden vroeger thuis ook een witte poes. Die kreeg een tumor aan d'r neus. Schijnt ook vaker bij witte katten voor te komen. Maar ze is wel 20 jaar geworden.
Everytime you make a typo, the errorists win.
quote:biebelie schreef op 20 december 2009 @ 19:28:

Dat is dus waar ik tegen ben...niet het vlees eten an sich...

Dat is denk in hoe het werkt in de cirkel van het leven: eten en/of gegeten worden..

De manier waarop....dat vind ik een enorm issue.. Dat ben ik met je eens, ik geloof echter niet dat het vlees van de dieren die in die blikjes kattenvoer zitten allemaal hun hele leven hebben kunnen scharrelen en daarna van ouderdom gestorven zijn. Ik ben ook absoluut niet anti-kat hoor, ik vond het alleen geen fijn idee meer om vlees in huis te moeten halen, als ik ook huisdieren zou kunnen nemen waar dat niet voor hoeft. Want waarom zouden mijn katten meer recht op leven hebben dan de koeien, vissen of konijnen die ik hen te eten zou geven?
quote:Zamirah schreef op 20 december 2009 @ 19:29:

Hallo!

Ik heb drie katten, maar lul daar eigenlijk nooit over op het forum.

Maar ik hou wel heel veel van hen. Nu heb ik dus een probleem; 1 van de 3 ( het poesje, minstens 16 jaar oud) poept en piest ineens in huis. Niet altijd ( soms heeft ze een opleving en wandelt naar de bak) maar wel heel vaak.

HELLUP! Wat moet ik doen?

Oohh dat deed mijn vorige kat ook, Die begon hiermee toen ze 18 was. Ik vond dit zo erg, hele check-up gehad en allemaal medicijnen voor schildklier, hart etc.. Maar het mocht allemaal niet baten.

Ze was verder niet echt ziek, al wel erg mager.. Maar bleef dus maar in huis plassen. Bij voorkeur op stoffen... Dit maakte het echt onleefbaar, ondanks de kat verder dus niet ziekelijk overkwam. We hebben het nog een jaartje geprobeerd, zelf een hele gebitsrenovatie laten doen maar uiteindelijk helaas besloten haar in te laten slapen. Op het laatst viel haar vacht ook enorm uit. Heb er erg veel verdriet van gehad. We hadden haar nooit in laten slapen als we b.v. de ruimte hadden voor een kattenkamer voor haar...
Ik besef me overigens wel dat 19 al heeeel oud is voor een kat hoor. We hebben haar 5 jaar gehad en ik ben ervan overtuigd dat ze hier een heerlijk leventje heeft gehad
Ik moet nog even terug lezen. Lieve La Vie, als je bij mij komt, neem je dan wel een pilletje? Britten, zoals mijn floyd zeggen ze dat die ook minder allergie reacties geven. Klopt, ik had eerst na 2 gewone, alleen maar Britten, goed te doen. Nu nog 1 brit, 1 halve brit en een gewone, ik heb er veel last van. Maar ik heb het ervoor over. Ik kan niet zonder katten. voor mij ook makkelijk te beslissen omdat ik ook voor huismijt en stof allergisch ben. Dus heb er hoe dan ook last van. EN het lijkt dat het steeds minder wordt. Na de britten had ik Bo als eerste gewone, och elke dag opgezette armen en jeuk en niezen. Maar nu ben ik er bijna aan gewend, tot 11 uur niezen, en Bo moet niet zo bij mijn gezicht knuffelen. dan loop ik weer te niezen. En ze kammen is een drama voor mij. Maar ja, je moet er wat voor over hebben. Maar kom je hier heen, dan wel even een pilletje nemen, zal net voor je komt alles nog een keer stofzuigen en alles afnemen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Bindi dat is dus mijn nachtmerrie... dat het een ouderdomskwaal is... zo sneu. Maar we hebben haar al een jaar of 13. In de zomer is het geen probleem, dan zit ze lekker buiten. Maar nu dus bij de verwarming.
En dit is mijn huisdier....

Ze is zo lief! Ze wordt in januari alweer 10 jaar.
quote:Zamirah schreef op 20 december 2009 @ 19:45:

Bindi dat is dus mijn nachtmerrie... dat het een ouderdomskwaal is... zo sneu. Maar we hebben haar al een jaar of 13. In de zomer is het geen probleem, dan zit ze lekker buiten. Maar nu dus bij de verwarming.

Ja sneu is dat, ook erg moeilijk als ze verder niet echt ziek is. Gezien ze 16 jaar is is het heel waarschijnlijk dat het een ouderdomskwaal is... Aan de andere kant, ze kan ook iets onder de leden hebben dat misschien goed te behandelen is.

Zou sowieso even naar de dierenarts gaan voor een check-up, bloedtest.
Nou, net voor ik de dierenbescherming ging bellen over onze buurhond, ging ik nog even onze viervoeter uitlaten. En ja hoor: de buurtjes zijn weer thuis. Zag door het raam in de gang een beste stapel tassen staan, lijkt er op dat ze inderdaad een paar dagen weg zijn geweest.

Voor nu is het probleem dus uit de wereld. Maar morgen ga ik wel de DB bellen voor informatie/advies. Ik wil zeker niet de buren op stang jagen, en ik wil ook geen problemen voor hun veroorzaken. Maar ze weigeren alle communicatie met ons, en laten de laatste tijd hun hond dagenlang alleen thuis. Er komt wel iemand om het beestje uit te laten (en te voeren mag ik aannemen) maar verder keft, blaft en joekert ze bijna de hele dag en nacht door. Vind het zielig voor de hond, en ja... ook zielig voor ons.

Maar goed, voor nu is het in ieder geval over.
Iets anders
Gelukkig dat ze er weer zijn Babs, jammer dat daarmee het probleem nog niet opgelost is....

Sam, prachtige hond, ik zou hem nog geen tien geschat hebben, jaar of zes eerder.
Capibara: leuk filmpje! Er bestaat toch ook biologisch kattenvoer?

Sam32: wat een superfoto!

Babsjuh: fijn dat de buren weer terug zijn. Zou je ze er toch niet eerst op aan kunnen spreken? Lijken me trouwens hele rare mensen als ze echt alles afkappen. Het lijkt me toch dat je wilt weten of je hond de hele dag blaft. Misschien als je er wel iets van zegt dat ze de volgende keer dat ze weg gaan zo'n anti-blafband bij hem om gaan doen
quote:Capibara schreef op 20 december 2009 @ 19:35:

[...]

Dat ben ik met je eens, ik geloof echter niet dat het vlees van de dieren die in die blikjes kattenvoer zitten allemaal hun hele leven hebben kunnen scharrelen en daarna van ouderdom gestorven zijn.

nee daar heb je een punt.

Van mij hoeft een dier ook niet van ouderdom te sterven overigens als het maar goed een leven heeft gehad.

Bv scharrelvarkens die lekker in modder kunnen wroeten buiten..top!!

quote:Ik ben ook absoluut niet anti-kat hoor, ik vond het alleen geen fijn idee meer om vlees in huis te moeten halen

katten doen nou eenmaal hun ding...das de natuur (en die weten niet waar hun blikjes vandaan komen )

Bij mij komt sowieso ook vlees in huis voor vriend,die is geen vegetariër.
Tja, ik wil ook weten als onze hond blaft als wij er niet zijn. En dat wilde ik ook van onze vorige hond weten. Jammer alleen dat deze buren pas meldden dat ze last van onze hond hadden gehad toen ik uiterst vriendelijk kwam vragen of ze wisten dat hun hond veel jankte als zij er niet waren en er wellicht iets aan konden doen. Toen was onze hond namelijk al een paar maanden overleden dus ik kon er niks meer aan veranderen. Maar hey... zij hadden last gehad van onze hond en er niks van gezegd dus nu mocht ik ook niks zeggen van hun hond...
Iets anders
Zamirah, mijn poes doet dat ook als ze (weeres) last van haar blaas heeft.

Je hebt best kans dat ze een blaasontsteking heeft oid.

Het schijnt dat ze dan naast de bak kunnen gaan plassen omdat de bak dan met de pijn geacocieerd wordt..

kun je urine opvangen en langs de DA brengen ?

Ze kunnen dan zo checken of er iets in haar urine zit.
anoniem_70402 wijzigde dit bericht op 20-12-2009 20:32
Reden: typen is best moeilijk
% gewijzigd
Mooie foto van je hond Sam!
Thanks Mal, ik hoop het ook!

Biebelie, zo'n naaktkat.. ehm, tsja.. ik weet niet hoor, ik vind ze niet zo Ze zijn niet echt knuffelbaar!

Bindi, ik ga eens googelen op Bengaalse katten, en Laperm (nog nooit van gehoord!) Maar het ligt niet zozeer aan de haren an sich, het ligt o.a. aan de huidschilfers. Naaktkatten vind ik dus niet zo...haha..

Thanks voor je tips!

Mylene! Ja, ik las al eens eerder dat jij ook allergisch bent. Zie je, waarom zou ik daar dan ook niet mee kunnen dealen! Jij slikt geen allergie pillen meer? Ik denk echt dat je lichaam er aan gewend kan raken, maar ja, het is en blijft een gok en dat kun je in deze situatie eigenlijk niet nemen. Daarom blijft het zo moeilijk!

Als ik bij je langskom hou ik er uiteraard rekening mee, dan neem ik zo'n pilletje En dat extra stofzuigen enzo is lief maar niet nodig hoor! We moeten trouwens binnenkort even bellen om onze plannetjes concreet te maken, goed? Even wachten tot alle drukke feestdagen voorbij zijn en dan gaan we ervoor!
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.

Ik vind ze niet allemaal zo lelijk La Vie

En heb gehoord van iemand die ze heeft dat ze erg lekker aanvoelen,zit wel een donsje op en voelt als warm leer/suede/zemen lap oid.

*Doet nog een poging om La Vie te overtuigen*
Capibara, wat een lief filmpje!

Zamirah, wat een ellende. Poepen en piesen ineens, bah.

Er is niks veranderd in je omstandigheden?

Zo niet dan zou ik haar toch eens na laten kijken. Oudere poezen krijgen nog wel eens nierproblemen, hoewel dat meestal mannetjes zijn.

Een ouderdomskwaal, daar kun je helaas niks aan doen. Dat zou dus erg naar zijn. Wie weet kan de dierenarts en iets zinnigs over zeggen?
quote:Sam32 schreef op 20 december 2009 @ 19:46:

En dit is mijn huisdier....

[afbeelding]

Ze is zo lief! Ze wordt in januari alweer 10 jaar.Aaaaaaaaaaaaaaaaahhh wat een mooierd!
@ Eleonora

Mooie bank! En blij dat Kootje de Beer weer terug is.
anoniem_91744 wijzigde dit bericht op 12-01-2010 22:41
Reden: too much information
% gewijzigd
quote:biebelie schreef op 20 december 2009 @ 20:49:

[afbeelding]

Ik vind ze niet allemaal zo lelijk La Vie

En heb gehoord van iemand die ze heeft dat ze erg lekker aanvoelen,zit wel een donsje op en voelt als warm leer/suede/zemen lap oid.

*Doet nog een poging om La Vie te overtuigen*

Ze voelen juist heel erg zacht.

Ik vind ze er niet zo leuk uitzien als harige poezen maar ze voelen wel lekker. Wél heet op schoot!

Hete poes, zo'n blote.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven