Tetter hier over je dier

07-12-2009 19:29 3009 berichten
Voorheen heette dit topic 'Kootje de Beer is weg' want een van mijn acht poezen was verdwenen. Maar Kootje is al lang weer thuis en het werd gezellig hier met geklets over poes en ander dier. Vandaar de wijziging van OP en nu kan een ieder hier verhalen over harige (of kale) huisgenoten, foto's plakken, raad vragen en stoom afblazen.

Welkom!

Vaste posters in dit topic en hun dieren:

NaamDier(en)M/VLeeftijdNieuwsAbusu2 katten:

B.

L.

M

M

10

< 1Katten nog in NLAmandroe1 konijn:

Sjaak

M

< 6 mnd.Annetd4 katten:

Rooie

Fuzzy

Kleintje

Mamsy

M

M

M

V

4

4

8

?

Biebelie3 katten:

Isa

Biebs

Zwart Monster

V

V

M

9

9

Bijna 2Delphicat1 kat:

Poef

M

13Eleonora8 katten:

Ouwe Kees

Kleine Kees

Gijs

Hanny MC

Lotje MC

Kootje

Beertje

Lena

1 konijn:

Lola

M

M

V

V

V

M

M

V

V

18

13

7

6

2

< 1

< 1

< 1

1Kat753 katten:

Diesel

Nikki

Bailey

M

V

M

10

9

< 3 mnd.

Bailey vanaf 22 jan.Kletsmajoor2 katten:

Roquefort

Josephine

1 konijn:

Sjaak

M

V

M

3

2

4Maleficent3 katten:

V.

D.

Julius

M

V

M

14

7

< 1Miek2213 katten:

Tijgertje

Balthasar

Luna

1 konijn:

Wappie

M

M

V

V

7

8

2

1Mylenevalerie3 katten:

Floyd

Bo Ghi

Kane

M

M

M

11

2,5

1,5Olijfje_2 katten:

Fido

Puk

M

M

9

1Parasol2 katten:

Captain Jack Sparrow

Scarlett o'Hara

M

V

5

3Ratteke1 hond:

Tara

3 katten:

Maculata

Medusa

Morgana

V

V

V

V

1,5

15

16 of 17

15Robo1 hond:

Tommie

2 hamsters:

Tic

Tac

M

16Rubis1 hond:

Rubis

2 katten:

Kimmie

Amber

V

V

V

6

?

3Smulrol2 katten:

Max

Mickey

M

V

12

11Sopsie1 kat:

Jovi

M

< 6 mnd.Splinter021 kat:

Sil

M

ong. 8Talkinghead3 katten:

Olivier

Forrest

Faith

M

M

V

16,5

2,5

2,5Tangerine1 kat:

Sirius

M

bijna 2Tijgerpoes1 kat:

Boo

V

2,5Zoebie1 kat:

Siepie

1 hond:

Sedi

M

V

9

4
quote:Babsjuh schreef op 20 december 2009 @ 13:14:

[...]

Dank je wel Eleonora. Bellen met de DB kan vanavond pas, er neemt nu niemand op daar. Om 7 uur is er weer piketdienst. Briefje wordt weggehaald door jeugd die hier met sneeuw aan het rellen is (met dat sneeuwrellen niks mis, maar dat briefje weghalen wel, maar ik heb er geen zicht op en kan het ook niet voorkomen). Briefje in de bus belandt op de stapel overige post vrees ik, en wordt dan wrs pas bij thuiskomst van de buren gelezen. Heeft hondje nu niks aan.

En tja... close met de buren. Weet je, dat boeit me nu even niet zoveel, hebben al zoveel ge**** met ze gehad dat dit er ook nog wel bij kan. Maar we kunnen dus echt geen contact met ze krijgen anders hadden we het al wel eerder bij ze aangekaart.

Ik hoop echt dat de DB hier iets aan kàn doen, maar vrees eigenlijk met grote vrezen...

Toch maar doen lieve Babsjuh, als het het enige is wat je kúnt doen, dan denk ik dat je het niet na moet laten.

Leg de nadruk op de situatie voor zowel jou als de hond.

Zijn er buren die je verhaal kunnen ondersteunen?

Meerdere meldingen hebben vaak behoorlijk effect heb ik gemerkt.
quote:Nijntje78 schreef op 20 december 2009 @ 13:13:

[...]

Leo, hoe is het met jouw poezebeest? Gaat de wond al weer mooi dicht?

Zowel met Likt-aan-zijn-hechting en met Gat-in-d'r-poezebuik gaat het fantastisch!

Heerlijk dat het allemaal goed afloopt. Zo met die sneeuw er bij lijkt het wel een sprookje hahahaha!
Ik heb trouwens net gewenst op het 'welke forummer wil je wel eens in het echt zien' topic dat wij, als dierenbazen elkaar zouden kunnen zien, mét de dieren er bij.

Kan niet maar wauw, wel een leuk idee!

Dierloze meeschrijvenden en dirensympha's (zoals La Vie bijvoorbeeld) zouden wat mij betreft ook heel welkom zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:eleonora schreef op 20 december 2009 @ 14:51:

[...]

Zowel met Likt-aan-zijn-hechting en met Gat-in-d'r-poezebuik gaat het fantastisch!

Heerlijk dat het allemaal goed afloopt. Zo met die sneeuw er bij lijkt het wel een sprookje hahahaha!

Fijn dat het weer goed met ze gaat.

Hier zit de poef, die vanmorgen nog de grote sneeuwheld was, uit te puffen van de enorme toestand van het samen met mij naar de schuur lopen en de kerstspullen eruit halen (ben een beetje laat )

De bangebroek durfde nu geen een poot meer in het wit te zetten. Gelukkig dat hij daarna wel heel stoer zijn rubber balletje overmeesterde, kon ik toch goed zien wat een held hij eigenlijk is
quote:eleonora schreef op 20 december 2009 @ 14:53:

Ik heb trouwens net gewenst op het 'welke forummer wil je wel eens in het echt zien' topic dat wij, als dierenbazen elkaar zouden kunnen zien, mét de dieren er bij.

Kan niet maar wauw, wel een leuk idee!

Dierloze meeschrijvenden en dirensympha's (zoals La Vie bijvoorbeeld) zouden wat mij betreft ook heel welkom zijn.

Ik las het ja, lijkt me ook leuk. De katten willen niet mee, ik heb het even in de groep gegooid.

de hond vind alles best, als er maar sneeuw is.
quote:Nijntje78 schreef op 20 december 2009 @ 15:01:

[...]

Ik las het ja, lijkt me ook leuk. De katten willen niet mee, ik heb het even in de groep gegooid.

de hond vind alles best, als er maar sneeuw is.
Nou Eleonora, ik zou anders ook best een dagje met jou willen ruilen. Een dagje in jouw huis met alle 8 je katten Als ik het geld zou hebben zou ik ook wel 8 katten hebben. En een megaberg aan kattenbakkorrels, poepschepjes, kots-opruim-doekjes, etc. etc.

Mijn konijn was net samen met mijn dochter rondjes door de kamer aan het rennen. Zodra zij gaat rennen huppelt hij erachteraan en gaat ook helemaal gek rennen. Ik heb hem ook wel eens balletjes weg zien duwen door een soort duwen van zijn voorpootjes. Hij glijdt dan wel een beetje uit op het laminaat maar het ziet er heel grappig uit.

Hij heeft net ook op de kattenbak die echt voor de poes is gepoept

En zodra hij op een plek komt waarvan hij weet dat hij het niet mag dan kan hij heel hard weglopen als ik hem roep. Ook achteruit om tussen de kast en de muur vandaan te komen
ooooh wat zijn die Main Coons moooooi
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Zijn jullie dieren ook zo lui met dit weer (op de overactieve sneeuwetende honden na dan..)

Hier ligt alles maar wat te maffen:

Deze net gemaakt:
Zwart monster heeft zich blijkbaar vannacht een beetje verveelt,die heeft nu toch energie over omdat hij niet zo lang buiten wil zijn.

Hij heeft een poging gedaan om de kerstboom uit te graven...erg leuk..zwart zand door de hele benedenverdieping.

Ettertje!
Oh Biebelie dat klinkt lekker van die zwarte kat van je...

Wat een geweldige foto trouwens van die luie kat
quote:Kletsmajoor schreef op 20 december 2009 @ 15:20:

Oh Biebelie dat klinkt lekker van die zwarte kat van je...

En dus dubbel zo fijn omdat gisteren net de hele takkezooi gepoetst was

Hij ligt nu als een engeltje op de bank.

Zal eens een foto van hem maken.
Ik ben wel jaloers op al jullie fotogenieke beestjes. Een dikke zwarte kater leuk op de foto zetten is best moeilijk! Meestal wordt het een soort vlek, of, als je teveel flitst, krijgt hij heel enge oogjes...
Het 'arme' dier..werd ie zomaar wakker omdat ik hem kwam storen voor een foto

Whahahaha wat een geweldige foto Biebelie!!
quote:biebelie schreef op 20 december 2009 @ 15:27:

Het 'arme' dier..werd ie zomaar wakker omdat ik hem kwam storen voor een foto

[afbeelding]Hahahahahahahah lig in een deuk om de foto. Wat een lekker ding. Inderdaad, hoe krijg je een hele zwarte kat zo mooi op de foto. Die andere is ook leuk, wat een leventje hebben onze katten he. Ik zou zonder twijfel zo met ze willen ruilen. Geen zorgen meer. Aandacht, lekker eten, knuffels, slapen, en dan weer van voorafaan beginnen. Lekker warm binnen. Nou ik izou het wel weten. Ik wil een kat zijn. Ja wel bij een lief baasje, niet ergens aan de andere kant van europa, azie, afrika end. Laat ik dat voorop zetten, bedoel, de baasjes van Tetter hier over je dier lijkt mij wel wat.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Maar delphikat ben toch wel benieuwd naar de dikke poef nu...
Oja, mijn eerste kat was zwart/wit, en in haar bekkie ook, had ze net als de zwarte van Biebelie allemaal zwarte vlekken.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:mylenevalerie schreef op 20 december 2009 @ 15:33:

Oja, mijn eerste kat was zwart/wit, en in haar bekkie ook, had ze net als de zwarte van Biebelie allemaal zwarte vlekken.

gek gezicht is dat hé.

zwart monster is echt pik en pik zwart maar heeft op zn buik tussen zn achterpoten een stuk of 20 witte haren.

Ben zo benieuwd hoe zijn moeder er uit zag...maar daar ga ik natuurlijk nooit achterkomen.
quote:biebelie schreef op 20 december 2009 @ 15:31:

Maar delphikat ben toch wel benieuwd naar de dikke poef nu...

Ik ga een poging wagen.... je begrijp dat hij dus net opstaat en wegloopt, haha.

Wel leuk om te zien bij jouw grijze kat dat zijn buik ook helemaal dezelfde kleur is. De mijne is wel wit op zijn buik. En heeft daar zulke lieve haartjes, die moet ik wel aaien als ik ze zie. Gelukkig vindt hij dat niet erg
Wat een geweldige kattenfoto's zeg!

Echt een stel luie flikkers. De mijne liggen ergens verstopt op zolder, ze willen niet op de foto...
Ja, de mijne heeft ook een vlekjesmond. Maar zijn kussentjes zijn weer helemaal zwart, ook al zijn zijn pootjes wit...
De mijne is zelden verstopt. Ik noem hem (naast dikke zwarte poef) ook vaak mijn golden retriever. Omdat hij zo leuk, als een hond in een Pal-reclame, op me afstormt als ik thuiskom, en vervolgens wijkt hij nooit verder dan een paar meter van mijn zijde.

Man's best friend
quote:delphicat schreef op 20 december 2009 @ 15:42:

[...]

Ik ga een poging wagen.... je begrijp dat hij dus net opstaat en wegloopt, haha.

dat vind ik zowel ket leukst als het lastigst van katten...ze doen nooit wat je wilt

quote:Wel leuk om te zien bij jouw grijze kat dat zijn buik ook helemaal dezelfde kleur is. De mijne is wel wit op zijn buik. En heeft daar zulke lieve haartjes, die moet ik wel aaien als ik ze zie. Gelukkig vindt hij dat niet erg

Mijn kat is niet grijs...LILAC heet dat.

Het houdt het beetje het midden tussen beige en rozig.

En gelukkig vind ze het ook heerlijk als ik haar buikje aai...na haar sterilisatie is die alleen nog maar lekker zacht geworden
Wat een heerlijke foto's allemaal!

Ik heb er ook een paar.

Van de kleintjes weer, ik zal ook eens foto's maken van de anderen, het lijkt net alsof die niet meedoen maar ja, die kleine poesjes zijn ook zó leuk.....

Kijkt u even mee?

Grote Dikke Berenpoes in een doos.

Let op die verrukkelijke albastkleurige buik met van die boeddharimpels er in.

Doos is groot genoeg voor met zus er bij.

Johanna Maria Magdalena de Beer er dus ook gezellig bij. Én maar gemoedelijk knipogen naar elkaar he, wie het hardtst kan.

Ándere doos, poesje er bij ditmaal want ook Kootje de Beer is nu van de partij. Is er ergens een doos dan zitten ze er in of er op, als het even kan met z'n drietjes.

Hier was Kootje voor de allereerste keer buiten, een poosje terug, om te proberen, viel 'ie meteen in de sloot!

Het huis waar we wonen met z'n allen. Even om het leefgebied van de acht harige huisgenoten te laten zien.

En dit is de speelruimte die men tot zijn/haar beschikking heeft. Twee kilometer verderop is er een keer een weg. Plek zat om te frolikken dus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven