LGZZ Deel VI

18-12-2009 21:44 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom maar door met die tweede bevalgolf!

NaamLeeftijdKind

nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenPeanutje331Ja!

23 januariHartje!

Versie geen effect,

Pienmini wil rechtop!Bengal311Ja!

12 febHartje!

Bengel is een

lekkere spekbaby!Elev292Ja!

25 febHartje!

Elevmeis is 3Sjip311Ja!

16 maartHartje!

Alles goed en nu al

eigenwijs Nemovisje271Ja!

23 augHartje! Chi caatje28116 april Minicaat

geboren! Sproet31121 mei Sproetekind

geboren! Dufty32210 juli V

geboren!

Mini is 3South29114 juli Southmini

geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje

geboren! Lalie2713 aug Jeetje

geboren! Luaska3114 aug Luba

geboren! Minie2313 sep Miniemeis

geboren! Chica29114 sep Chocomeisje

geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley

geboren!

Het vorige topic!
Misschien is dat een tip, een rekje of iets waar je je kleren kwijt kan. Want vaak liggen al die kleren ook een beetje in de weg en dan gooi ik ze voor het gemak maar in de wasmand...
Ik ben net even op de groep geweest.... Wat een GEWEDLIGE foto's.

Wat zijn de lieve kleine babietjes alweer mooie schattige kindjes geworden! En wat zijn de slanke strakke buikjes ontploft tot enorm prachtige zwangerschapsbuiken...Tsjonge... het gaat echt hard (cliché, cliché)

Ik heb geprobeerd om wat foto's van Southmini te uploaden... maar niet echt helemaal gelukt. Kan iemand me helpen? Thanx!
Oh ja... wat een lieve reacties allemaal over het dichtgroei probleem.

En de vraag over BV. Ik weet het nog steeds niet. Maar heb gewoon geen zin meer om 3 x op mijn werk te kolven. 1 x vind ik al een opgave, maar dat heb ik er nog wel voor over. Ik denk dus dat het een combi gaat worden. Of is het zo dat de bijvoeding (groente en fruit) al snel een melkvoeding gaat vervangen?
Over fruit en groente dat melk gaat vervangen, weet ik niks. Moet het zelf ook nog even uitzoeken. Ik weet dat Chiek (geloof ik) zo afgebouwd is (en mijn collega btw ook, en vriendin ook) dat ze alleen 's ochtends en 's avonds nog de voedingen bv zijn, al het andere is kv. Zo kan het natuurlijk ook. En als je eenmaal gewend bent aan dat ritme, hoe je ook niet meer te kolven overdag. Scheelt je stukken met tijd en je blijft tóch BV geven. Het beste van beiden!

Maar was je wel gehecht South mop? Want je was toch gewoon snel thuis bevallen? (Hechten vk's btw zelf??)

Luusman is Mahilda aan het kijken en Luba ligt bij hem op de bank op zijn nieuwe supervette bijtring te knabbelen.

Ik ga Luubje even naar bed brengen. Wat lukt er niet South?
Ik had net een PB voor Mard geschreven (bíjna iedereen heb ik nu een 'afscheidsberichtje' gestuurd), maar nu is 'ie weg! Mard, nog even wachten dus, sorry.
OOh balen zeg Sproet! Vooral omdat ik weet dat je er veel energie en aandacht aan besteedt....

Wij zijn net terug van een nachtelijke wandeling door de sneeuw. De hond was onrustig dus ik heb Bengman wakker gemaakt. Ik durfde nl. niet alleen erop uit, gistern nl. iets te veel gelopen en ik heb nogal last van mijn linkerbeen. Dat wil gewoon niet meer zo goed mee en elke stap doet zeer. Bovendien durf ik midden in de nacht ook niet zo goed alleen, zeker niet met die sneeuw.

We zitten nu lekker aan een mok thee en kruipen zo weer terug in bed. Het was wel heel gezellig om saemn even te wandelen zo 's nachts

Pienie, succes bij de echo straks. Ik hoop dat ze goed kunnen zien hoe pienieminie er bij ligt en dat er voldoende ruimte is voor een draaipoging morgen.
Doe mij ook zo'n knusse wandeling Beng. Ben al zeker anderhalf uur erg onrustig. Dus ben er maar even uit gegaan. Nieuwe matrassen aan het uitzoeken.

Sproet wat stom dat je berichtje dan opeens weg is. Computers blijven raar.

Nou verder weinig te melden. Behalve af en toe 's nachts (nou ja sinds gister eigenlijk ) ongesteldheidpijn. Niet dat je daar nu heel warm van loopt van zulk nieuws.

Nou nog een slokje drinken en maar weer naar bed denk ik zo. Toch een beetje fris hier beneden.
Hihi, jullie hoogzwangeren, zo midden in de nacht! Roept wat sentiment op van toen ik hoogzwanger was.

Ik ben al op mijn werk. Luusman heeft me even gebracht. Die gaat normaal met de trein (en ik met de auto), maar met het OV nu, heeft hij de auto maar gepakt en mij eerst even weg gebracht. Vandaar dat ik hier al zo vroeg ben.

Luba was er vanmorgen ook weer vroeg bij. Om 05.00 uur ging zijn wekkertje af...pffff. Eerst speentje steeds erin gestopt, maar hij was zo klaarwakker dat ie nog even bij ons in bed heeft gelegen. Maar ik heb dus vanaf 05.00 uur niet meer geslapen.

Volgens mij is hij altijd zo vroeg wakker omdat ie standaard tussen 05.00 en 06.00 een poepluier heeft. Heel onhandig tijdstip.

Ik ga ff koffie pakken en aan de slag. Fijne dag moppies!

Ps: Balen sproettie. Je hebt zeker veel energie erin gestoken, in al die PB'tjes. Heel lief!
Pien die nieuwe matras zou ik lekker mee wachten, niks ligt lekker nu. En met die baggerzooi van een bevalling...da's ook niks. Maareuh, helemaal serieus bedoelde je het vast niet

Ik heb de afgelopen week ook ineens ongesteldheidspijn Pien, echt in mijn onderrug. Niet lekker.

Straks ga ik aan de gang met de gordijnen voor de babykamer en onze slaapkamer en vanmiddag naar mensendieck. 's Even kijken wat ze te melden heeft over mijn been en heup etc. Tenzij ze afbelt ivm de sneeuw, zou ik eigenlijk niet rouwig om zijn. Heb niet zoveel zin om erop uit eigenlijk.

Nou ik ga even ontbijten, proberen om zoveel mogelijk calorieen tot me te nemen want ik val af en dat is niet de bedoeling natuurlijk. Vind het voor mezelf wel prima, maar wil niet dat al mijn afvalstoffen bij Bengel terecht komen. Dus vreten zal ik !
@Luus

De timing van Luba is niet echt handig nee...een poepluier om 5.00 u. Niet fijn.... Werkze en ik hoop dat je ook weer voorspoedig en veilig thuiskomt, net als Luusman.
Morning!

Duft, 4 wassen par dag, echt?!

Dat vind ik om eerlijk te zijn wel een beetje érg veel... en 7 handdoeken per dag snap ik ook niet helemaal; wij gebruiken een handdoek een dag of 4 denk ik (ik heb er trouwens altijd 2, 1 knoop ik mijn haar in, en met die andere droog ik me af)

South, ik heb de bv zo afgebouwd dat ik nu alleen nog de eerste en de laatste voeding doe, bevalt perfect! Ik kan makkelijk een hele dag weg zijn zonder dat ik hoef te kolven of stuwing krijg, en die 2 keer per dag vind ik heerlijk om te doen (want dan lig ik lekker in bed ) Bouw wel rustig af hoor, zeker als je nu al 5 maanden volledig voedt is de boel goed op gang en loop je anders risico op borstontsteking. Steeds 1 voeding weglaten, en als je 2 dagen geen stuwing meer hebt op dat tijdstip de volgende, en zo dan verder...

Wij hebben ook maar 1 boxkleed hoor, leg altijd een hydrofielluier onder haar hoofd, het boxkleed is nog helemaal vlek-vrij hier

Er gaan hier al sinds 7 uur vanmorgen bulldozers door de straat... behoorlijke herrie!

Laal, ik bedoelde doe opmerking van lui-zijn absoluut niet naar jou hoor! Maar meer zo van: Nu gaat het goed met meisjes' huid als ik de was apart doe, dus waarom zou ik het dan veranderen? Stel ze kan niet tegen wasverzachter, dan is het mijn "schuld" als ze uitslag krijgt, dat risico neem ik liever niet." Sorry als het onaardig overkwam naar jou

(duft, wasverzachter is vrij agressief, en niet alle baby's kunnen daar tegen. Die van jou blijkbaar dus wel )

Pien, vandaag weer een echo toch? Veel succes!!
Goedemorgen (deel 2 )

Zijn we weer. Och wat wilde ik graag blijven liggen maar helaas de zoveelste fotoshoot voor Pienmini wacht op ons. Eens kijken wat hij/zij er vandaag van maakt. (Tenzij hij/zij een heel bonig achterwerk heeft, weet ik het eigenlijk al). Ik heb net werkelijk een heel gesprek met Pienmini gevoerd over de voordelen van het zelf draaien. Kreeg een omhoog geduwd hoofd als antwoord. Tja het is maar hoe je lekker ligt natuurlijk.

Beng ik was eigenlijk heel serieus over dat matras. Echt! Je hebt waarschijnlijk wel gelijk dat alles nu anders ligt maar er moet eigenlijk sowieso een extra matras bij om het bed nog iets op te kunnen hogen (andere mogelijkheden hebben we gewoon niet). Dan gaat het nieuwe onder het oude hoor voorlopig en dan als ik thuis kom (ga er maar vanuit dat het in het ziekenhuis gaat gebeuren), kunnen we ze lekker omdraaien. Een lekker stevig matras wil ik weer. Mmmmmm kan me er nu al op verheugen. Waar is die pot met goud?!

Luus dat is zeker vroeg op je werk. Maar wel fijn dat jullie nu beiden zo veilig en efficient mogelijk kunnen reizen. (Moet zelf nog even uitpuzzelen hoe ik mezelf en Pienmini ga vervoeren deze ochtend.) Fijne werkdag mop. En inderdaad niet handig zo'n poepie van een poeperd.

Het was hier trouwens vanmorgen heeeeeel vroeg helemaal schoon geregend en helder. Nu ligt er alweer een flink pak en het blijft maar komen. Had eigenlijk gehoopt op een iets minder glibberige morgen. Wil nog zo graag naar de drukkerij namelijk.
Niet gaan proefliggen op bedden nu hoor Pien. Dat extra gewicht wat je nu meedraagt vertekent heel erg. Ik lig ook helemaal niet meer lekker en wij hebben een behoorlijk nieuw en goed bed. En vlak de kou ook niet uit, matrassen worden een stuk harder en waar je ligt zakt dieper in door je lichaamswarmte. Niet ideaal.

En omdat je lijf nu helemaal zeer doet waarschijnlijk is alles wat je probeert lekker in eerste instantie en later niet meer.

Kun je voor de bevalling niet een matras lenen van een logeerbed van iemand ofzo? Dat je dat onder legt en dan je eigen oude matras er bovenop. En als je dan weer op gewicht bent pas een nieuwe kopen.

Doe je voorzichtig met die sneeuw als je op pad gaat? Goed uitkijken hoor...
Wat een wasverhalen, als straks iedereen bevallen is dan kunnen we er een LGHZ (lekker gewoon huisvrouw zijn) van maken.

Ik gebruik trouwens nooit wasverzachter, toen ik student was en geen droger had trouwens wel. Maar sinds ik een droger heb gaat alles wat zacht moet worden (beddengoed en handdoeken) in de droger. Ik was Mardmeisjes spul wel vaak apart, ik gebruik dan ook neutral (maar dat is nog omdat we uit wilden sluiten dat haar eczeem van het wasmiddel kwam) maar het is meer omdat onze kleren zwart/grijs/donkerblauw zijn en haar kleren knalroze/rood of juist wit (rompers en hydrofielen). Ik droog Mardmeisje altijd af met zo`n badcape en een hydrofiel, die zijn of wit of roze (ja, bij mij is het redelijk mis gegaan met uniseks kleuren ) dus als vanzelf ook in een aparte was.

Spannend Pientje die echo!

South, ik kan me je bv verhaal helemaal voorstellen. Ook het kolven op het werk (sta jij nog voor de klas ?, dan lijkt het me helemaal een ramp) vind ik vervelend, maar Mardmeisjes kdv zit hier echt naast mijn werk dus ik ga ook wel 1 voeding per dag live voeden. Dan kolf ik nog wel twee keer om die andere voeding bij elkaar te krijgen, maar dat lukt dan dus ook.

Er ligt hier iemand te murmelen en ik hoop zo dat ze vandaag even haar normale ritme vindt dus ga verschonen en in bed leggen. Tot zo!
Oja Sproetje, ik verheug me erg op je PB (nog meer na alle lovende reacties) maar geen stress he! Ik ben geduldig. En kan me de frustratie van een heel verhaal getypt en alles weg heeeeel goed voorstellen!
Pien meisje, heel veel succes bij de echo straks. Helaas heb je zelf al het idee dat die eigenwijze pienieminie nog wel met hoofdje naar boven ligt , en een goed gesprek van moeder tot kind heeft blijkbaar ook niet geholpen. Nah!

Ik hoop dat je in ieder geval goed nieuws krijgt, dat een draaipoging mogelijk is. En stiekem hoop ik op een klein wondertje!
Hihihi Pien's eigenste mini wonder!!

En nu moet ik weg want ik wil vooral voorzichtig en rustig aan kunnen doen onderweg.

Dankjewel lieve Beng voor je lieve en wijze woorden (gaat hard nadenken over een leenmatras).
Pienie, heel veel succes bij de echo straks. Ik hoop zo dat die kleine gedraaid is...

Wel voorzichtig doen inderdaad on your way to. Het is volgens mij spekglad, al zit ik nog lekker in pyama dus zeker weten doe ik het niet

Gisteravond lag ik in bed en moest ineens heel erg glimlachen om de discussie hier over het wassen. Het houdt de gemoederen wel bezig, onze milieuvervuiling Het heeft me wel wat meer aan het denken gezet, hoor, ik ga toch eens kijken of ik ergens kan bezuinigen zeg maar. Hoewel er nu alweer een was draait met alle sjaals en mutsen, vesten, jasjes, etc. wat ik van de kapstok heb afgegrist, ik ben die troep zo zat... Maar goed, daarna doe ik het netjes in een doos en berg ik het op.

Beng, ik ben VET jaloers op jouw nachtwandeling, ik lag alleen maar wakker vannacht. V. is zo schor en verkouden, iedere keer hoorde ik wel iets wat me wakker hield...

Wat gaat iedereen nou met de kerstdagen doen? Ben ik zo benieuwd naar!
De kersdagen Duft, daar gaan we dan

1e kerstdag moeten we op pad, 15 km rijden naar familie waar we gaan eten 's avonds. Dus ja, de hele reutemeteut (bedje etc) gaan we meezeulen en dan maar hopen dat ze daar slaapt. Ik denk dat ik haar op de slaapkamer leg, en dan de babyfoon meeneem, want in een drukke woonkamer zie ik het nog niet gebeuren namelijk. De fles ga ik dan ook op een rustige plek geven (of man), want met zoveel mensen is ze veel te veel afgeleid (en ik heb bovendien geen zin in commentaar van bemoeizuchtige tantes die alles beter weten ) en de laatste bv wil ik weer thuis zijn, want daarna wil ik haar in haar normale bed hebben. Heb dus al aangekondigd dat wij niet laar blijven, het is niet anders. (en het is ook eigen belang, want ik heb mezelf ermee als ze oververmoeid is door alle indrukken en daardoor gaat jengelen en spoken 's nachts)

2e kerstdag zijn we lekker met zn drietjes thuis, heerlijk!
Chiek, thanks. Vind ik leuk om te lezen en heel herkenbaar, want ook wij taaien weer op tijd af, zodat ik thuis nog het laatste flesje kan geven...

Wij gaan (laat ik ook zelf even mijn activiteiten benoemen ) kerstavond naar schoonvader en familie, 1e kerstdag hier met mijn familie en 2e kerstdag met schoonmoeder en familie. Ook hier. Dus ik ben druk met recepten enzo. Wel fijn dat de kinderen gewoon 2 dagen lekker thuis kunnen zijn. 4e kerstdag gaan we een weekje weg... Heerlijk!
Zo daar zijn we weer.

Ben al een poosje thuis maar heb me nog even op de was gestort.

Nou niks nieuws. Geen gedraaide Pienmini dus morgen een draaipoging.

Met Kerst zijn wij behoorlijk uithuizig. Komt ook omdat wij een verjaardag hebben met Kerst. 1e Kerstdag bij schoonfamilie. Gaat ook niet heel laat worden denk ik. 2e Kerstdag met mijn familie bij schoonzusje. Daar heb ik dan weer meer zin in. Is ook dichterbij en knusser.

Verder heb ik even de P in om de reactie van Pienman op de afspraak van morgen (hoezo gaat werk voor??!!! ) en daarna de reactie van mijn moeder daar weer over heen die het dan voor hem opneemt. Grrrrr kan even niet zo veel hebben geloof ik. Hoewel ik het ook wel oprecht stom vind van allebei.

Oh oh oh en de kaartjes zijn besteld. Krijgen over 2 weken ofzo een proefdruk. Leuk!!!
Balen Pien, maar we hadden het al een beetje verwacht he? Morgen dus de draaipoging.. Spannend, maar we gaan er vanuit dat het goed gaat komen en lukt het niet, dan over op plan B.

Mijn lief is ook stom. Zegt ook stomme dingen en ik kan het maar slecht hebben. Als ik niet op dieet zou zijn dan zou ik nu de doos met bonbons wegeten bij een kop thee. Rauwkost bekt niet iets minder vind ik, rotwoord. En sowieso het loopje naar de koelkast niet waard. Dus ik blijf maar even zitten...

Dus.
Hmmm. Lang leve de mandarijnen!!!!
Kerst voor familie Mard:

Kerstavond komt een vriend hier eten (lief wilde gourmetten, dus gourmetten, lekker makkelijk)

1e kerstdag naar schoonfamilie. Aangezien mijn lief zelf echt een enorme hekel heeft aan het kerstgebeuren bij hem thuis heeft hij geclaimd dat wij ook de laatste voeding thuis geven, en die is om half 8 Maar ik vind het best. Hij misbruikt zijn kind natuurlijk wel een beetje, maar stiekem komt het mij ook wel goed uit.

2e kerstdag komen mijn ouders hier eten. Lekker makkelijk en gezellig en ik kan eindelijk weer eens uitpakken met een luxe dinertje. Ben ik gek op!

Ik zal even het menu geven:

Amuse:

Iets met zalm, holl. garnalen en paling, krijgen we van mijn opa. Hij is een oude vishandelaar in ruste en hij krijgt dus met kerst altijd nog van oude klanten/connecties. Heerlijk.

Vooraf:

Kabeljauw in serranoham met een `jus` van cintroen en salie

Hoofd (was eerst eend, maar mijn moeder wilde graag het vlees halen en betalen dus mocht Rob kiezen uit de specialiteitenlijst van de slager)

mixed grill (ossenhaas en .... geen idee meer)

met knoflook aardappeltjes uit de oven

sperziebonen omwikkeld met ontbijtspek

stoofpeertjes

kaasplankje (ga morgen uitzoeken bij ons favoriete kaasboertje)

met druiven en zelfgebakken notenbrood

yoghurtijs met gepureerde mango en munt uit de vijzel
he meisjes toch!

Pientje wat jammer dat pienmini niet gedraaid is! Ik had zo de hoop, ondanks dat je het zelf al dacht. Ik dacht nl. voortdurend hoofden en billen te voelen maar dan was het andersom. Maar nu ik erover nadenk wist ik op het einde beter hoe ze lag dan de vk, omdat je zo goed voelt als ze bewegen. Heel vervelend dat er morgen dus toch gedraaid moet worden. En heel vervelend dat Pienman daar niet even in mee kan gaan en zijn werkstress even voor zichzelf houdt.

Duft, mandarijnen zijn bijna comfort food he.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven