Zalm

20-12-2009 22:12 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil voor de kerst oa iets met zalm maken en wil van die diepvries zalmmoten kopen...maar....in welke winkel zijn deze goed van kwaliteit? Ik kan me herinneren dat we ooit een keer van die zalmmoten in de oven hadden gemaakt en die waren niet lekker met wat grijzige randjes, ik weet niet meer zeker of dat deze van de Aldi of Lidl waren....

Wie heeft tips?

Bedankt alvast!!
albert hein
Ach, koop voor kerst of iets goeds, kan ook bij AH, of een stukje minder bij een goeie viszaak, maar ga niet iets groots geven wat niet te eten is.

Ik zit ook moeilijk met geld maar ik kies dan toch voor wat ik wil en dan zo klein mogelijk, dan een groot stuk wat niet te eten is. Ik ga zelf voor een viszaak, dat proef je wel namelijk, goeie kwaliteit. Liever een klein heerlijk hapje dan een vieze hap.

Maar dat is mijn mening. Ben je nog niets opgeschoten.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik heb altijd de diepvries zalm van de Lidl en ik vindt ze erg lekker!

Volgens mij twee moten voor 2.79.
Oh maar ik wil t ook niet persé bij de Lidl / Aldi kopen hoor! Kan ook bij de AH als die echt lekkerder zijn.

Is vers zoveel lekkerder ook??
quote:femke29 schreef op 20 december 2009 @ 22:20:

Oh maar ik wil t ook niet persé bij de Lidl / Aldi kopen hoor! Kan ook bij de AH als die echt lekkerder zijn.

Is vers zoveel lekkerder ook??Vers is absoluut lekkerder!!
Vers is echt veel lekkerder dan diepvries.

Dus voor kerst gewoon vers kopen.
De zalmmoten van de AH euroshopper vind ik erg lekker maar heb nu bij de Lidl een halve gekruide zalm gekocht van 7 euro. Dit wilde ik al een paar jaar doen en ze zijn alleen rond kerst te koop bij de Lidl, ziet er in iedergeval wel goed uit.
Zie QR
Of je het normaal nou wel of niet doet: maar koop deze kerst dan in ieder geval duurzaam gevangen zalm...
Diepvrieszalm is minder lekker dan verse zalm. AH heeft ook prima verse zalm, en als je een kilo koopt heb je een voordeelprijs geloof ik. En als je die invriest dan is dat betere kwaliteit dan wat je ingevroren koopt is mijn ervaring. Diepvrieszalm vind ik zo waterig.
van de lidl en jumbo zijn best goed,

maar idd vers is absoluut veeeeeel beter van smaak!!!
Ga op de markt voor een hele, veel leuker zo met de kerst.
Diepvrieszalm is niet te eten. Vers van de supermarkt gaat nog, maar ook niet echt lekker. Ga naar de visboer als je echt lekkere vis wilt hebben.
...
Ik eet altijd de diepvrieszalm van de Aldi. Ik vind hem lekker.

Lekkere tip, Thaise zalm uit de oven:

Stuk alufolie neerleggen en insmeren met een druppel olie.

Een paar plakjes gember er op leggen.

Daar de zalmmoot op.

Op de zalmmoot plakjes laos, plakjes knoflook een fijn gesneden pepertje.

Wat kikoman sojasaus en een paar schijfjes limoen.

Goed dichtvouwen en 30 minuten de oven in.

Errug lekker en makkelijk.
quote:queenie1 schreef op 21 december 2009 @ 10:31:

Diepvrieszalm is niet te eten.

Uhm, dit vind ik wat overdreven.

Verse zalm is lekkerder. Maar zeggen dat diepvries niet te eten is...

Overigens is veel "verse" zalm van visboer en markt gewoon ontdooid.
Naar mijn mening AE. Ik vind er geen smaak aan zitten. Dan eet ik liever geen zalm.
...
quote:absoluteEinstein schreef op 21 december 2009 @ 12:09:

[...]

Uhm, dit vind ik wat overdreven.

Verse zalm is lekkerder. Maar zeggen dat diepvries niet te eten is...

Overigens is veel "verse" zalm van visboer en markt gewoon ontdooid.Volgens mij is zelfs alle vis bij de visboer diepgevroren geweest...
AH, en dan niet uit de vriezer. Is lekker hoor! Bovendien spannen ze zich in voor duurzame visserij.
quote:delphicat schreef op 21 december 2009 @ 12:11:

[...]

Volgens mij is zelfs alle vis bij de visboer diepgevroren geweest...Klopt, dat was geloof ik zelfs op het nieuws of zo, laatst?
quote:delphicat schreef op 21 december 2009 @ 12:11:

[...]

Volgens mij is zelfs alle vis bij de visboer diepgevroren geweest...Toch is het smaakverschil enorm.
...
quote:queenie1 schreef op 21 december 2009 @ 12:16:

[...]

Toch is het smaakverschil enorm.Zou kunnen. Ik ken de zalm van de Aldi/Lidl niet.
quote:delphicat schreef op 21 december 2009 @ 12:17:

[...]

Zou kunnen. Ik ken de zalm van de Aldi/Lidl niet.

Ik ook niet, maar bedoelde nu de diepvriesvis uit de supermarkt versus de vis van de visboer.

En ik haal mijn vis ook vaak bij iemand die 's nachts vangt en dan direct verkoopt. Dus dan heb ik de verste vis die je je maar kan bedenken
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven