Puddingvorm: waar te koop?
maandag 21 december 2009 om 13:38
Op de voorpagina van de allerhande staat zo'n prachtige klassieke pudding. Die wil ik dus met de kerst gaan maken alleen...ik heb geen puddingvorm en ik kan er ook nergens 1 vinden.
Weet iemand waar je die kan kopen?
En moet het per se zo'n stenen vorm zijn of zou het bijvoorbeeld ook in een bakblik in de vorm van een tulband gemaakt kunnen worden?
Ik heb nog nooit pudding gemaakt dus ik heb er geen verstand van
Weet iemand waar je die kan kopen?
En moet het per se zo'n stenen vorm zijn of zou het bijvoorbeeld ook in een bakblik in de vorm van een tulband gemaakt kunnen worden?
Ik heb nog nooit pudding gemaakt dus ik heb er geen verstand van

maandag 21 december 2009 om 13:45
maandag 21 december 2009 om 13:48
Waar te koop?
Waar niet?
Zowel de 'metalen' vormen zoals tulbandvorm en beren en dergelijke zijn ook veel vormen in siliconenversie te koop. Marskramer, Blokker, Action, Ikea en volgens mij ook Xenos. Verder bij elke kookwinkel etc.
Nog even voor je op marktplaats gekeken, daar staan er ook genoeg. Misschien zit er net iets bij bij jou in de buurt.
Waar niet?
Zowel de 'metalen' vormen zoals tulbandvorm en beren en dergelijke zijn ook veel vormen in siliconenversie te koop. Marskramer, Blokker, Action, Ikea en volgens mij ook Xenos. Verder bij elke kookwinkel etc.
Nog even voor je op marktplaats gekeken, daar staan er ook genoeg. Misschien zit er net iets bij bij jou in de buurt.
maandag 21 december 2009 om 13:50
quote:americagirl schreef op 21 december 2009 @ 13:45:
Is dat zo?
Ik heb hier geen Hema maar bij Blokker, Ikea en AH kon ik m niet vinden.
Ik heb wel 2 bakblikken in de vorm van een tulband wat in principe ook prima is, maar weet iemand of je daar ook een pudding in kan gieten en laten opstijven?
Wij maakten vroeger wel bavarois in de tulbandvorm of een schaal met gekartelde rand of zo.
Weet niet of het in het recept staat, wel verstandig om de vorm met koud water om te spoelen voor je hem vult of met heel dun laagje neutrale olie. Dat 'stort' wat makkelijker.
Is dat zo?
Ik heb hier geen Hema maar bij Blokker, Ikea en AH kon ik m niet vinden.
Ik heb wel 2 bakblikken in de vorm van een tulband wat in principe ook prima is, maar weet iemand of je daar ook een pudding in kan gieten en laten opstijven?
Wij maakten vroeger wel bavarois in de tulbandvorm of een schaal met gekartelde rand of zo.
Weet niet of het in het recept staat, wel verstandig om de vorm met koud water om te spoelen voor je hem vult of met heel dun laagje neutrale olie. Dat 'stort' wat makkelijker.
maandag 21 december 2009 om 13:53

maandag 21 december 2009 om 14:00
Ik las net ook ergens op internet dat je ook een dun laagje huishoudfolie (dat doorzichtige) in de bakvorm kunt leggen en dan daar de pudding op kan storten.
Dan laat hij makkelijker los bij het storten.
Nou ik denk dat ik het maar gewoon met mijn tulband-bakvormen ga proberen dan
Bedankt voor alle tips in ieder geval!!
Dan laat hij makkelijker los bij het storten.
Nou ik denk dat ik het maar gewoon met mijn tulband-bakvormen ga proberen dan

Bedankt voor alle tips in ieder geval!!

maandag 21 december 2009 om 16:13
Ik was op zoek naar een vlaaivorm, met zo'n geribbelde rand. Ner-gens te vinden: Xenos, blokker, Hema, V&D...
Uiteindelijk bij Dille&Kamille iets dergelijks gevonden: helaas met losse bodem, wat ik nou net eigenlijk niet wil.
Dus TO, mocht je toch nog willen zoeken: Dille&Kamille is misschien nog een optie.
Verder: weet iemand hier misschien toevallig waar een vlaaivorm uit 1 stuk te koop is?
Uiteindelijk bij Dille&Kamille iets dergelijks gevonden: helaas met losse bodem, wat ik nou net eigenlijk niet wil.
Dus TO, mocht je toch nog willen zoeken: Dille&Kamille is misschien nog een optie.
Verder: weet iemand hier misschien toevallig waar een vlaaivorm uit 1 stuk te koop is?
maandag 21 december 2009 om 16:55
Héé, dit lijkt er op: vlaaivorm ....wel nog even selecteren. Ronde vorm wordt getoond.
Bij mij werkt het zoeken op verkooppunten niet. Er komt nog wel de Bijenkorf en wat andere nog niet genoemde winkels uit.
Bij mij werkt het zoeken op verkooppunten niet. Er komt nog wel de Bijenkorf en wat andere nog niet genoemde winkels uit.
anoniem_89694 wijzigde dit bericht op 21-12-2009 17:05
Reden: Plaatje weg gehaald, stoort de werking van het forum
Reden: Plaatje weg gehaald, stoort de werking van het forum
% gewijzigd

dinsdag 22 december 2009 om 14:40
Zo'n glazen vorm heb ik in de kast staan.
Die zat ooit in een kerstpakket. Samen met 6 kleintjes.
De mijne is nog nooit gebruikt.....Ik werkte toen bij een concern met 5000 werknemers.
Waarom plaats je niet ergens een oproep bij de supermarkt of op rommelmarkten. Gewoon even rondvragen in de kennissenkring.
Die zat ooit in een kerstpakket. Samen met 6 kleintjes.
De mijne is nog nooit gebruikt.....Ik werkte toen bij een concern met 5000 werknemers.
Waarom plaats je niet ergens een oproep bij de supermarkt of op rommelmarkten. Gewoon even rondvragen in de kennissenkring.