Liefde

21-12-2009 10:54 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Je hoort vaak mensen zeggen dat liefde is wat er overblijft als de verliefdheid voorbij is. Maar wat is dat dan precies? Hoe ervaren jullie liefde als je al een aantal jaar een relatie hebt en de vlinders inmiddels zijn weggevlogen. En joe is dat bij mensen die bijv. al 30 jaar bij elkaar zijn? Wat voelen die dan nog?

Groeten,

Lara
quote:qwertu schreef op 21 december 2009 @ 11:55:

@Spijker: wij zijn twee schepen die allebei hun eigen koers varen. En soms ligt die niet naast elkaar nee. Maar liefde is in mijn ogen ook: accepteren dat de ander zich even een andere kant op wil ontwikkelen. Verbondenheid zit in meer dan "altijd dezelfde kant op varen".Hear Hear!
quote:qwertu schreef op 21 december 2009 @ 11:55:

@Spijker: wij zijn twee schepen die allebei hun eigen koers varen. En soms ligt die niet naast elkaar nee. Maar liefde is in mijn ogen ook: accepteren dat de ander zich even een andere kant op wil ontwikkelen. Verbondenheid zit in meer dan "altijd dezelfde kant op varen".

Bedoel je dit dan alleen tijdelijk? Je schrijft 'even een andere kant op varen'. Hoe zit dat dan als je koers na zo'n periode niet meer te verenigen is?

Betekent liefde dan in sommige gevallen ook loslaten en niet samen verdergaan? Bijvoorbeeld in keuzes als wel of geen kinderen willen.
quote:Sopsie schreef op 21 december 2009 @ 11:27:

Hoe voelt liefde.. Liefde is een intens gevoel van houden van. Altijd bij hem terecht kunnen, gek doen, lief doen, boos en verdrietig zijn, heel blij zijn. Alles delen met elkaar. En dat voelt warm, veilig, en ik heb soms nog steeds vlinders! Maar niet all the time, maar op bepaalde momenten. Zoals hoe leuk geconcentreerd hij kan kijken als hij autorijdt, of als ie zit te brommen achter de pc omdat iets niet lukt, of als hij, ondanks dat hij kerstbomen stom vind, een kerstboom heeft staan als ik thuiskom van werk. Gewoon omdat ik het leuk vind.

Dat is voor mij liefde.Hier ook zo. Intens van iemand houden.. ik kan het niet uitleggen. Je voelt het vanzelf als het zo ver is. Ik krijg ook nog kriebels als ik naar mijn vriend kijk. Of als hij belt, smst of gewoon zomaar.
Oh ja, het is wel een enorm lekker ding. Telt het dan nog wel? :-D
.
Mooie posts Qwertu!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven