Het kasteel

13-10-2009 07:25 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
anoniem_37378 wijzigde dit bericht op 17-03-2010 08:44
Reden: Tijd voor een kasteel in lentejasje
% gewijzigd
Zo ik heb de winkel overleefd. Viel nog in een leuk telefongesprekje van hoofd kassa met een blijkbaar niet opgedaagd kassamevrouw. Je bent de enige die er niet is, had je niet iets kunnen regelen en vandaag zien we het nog door de vingers, maar morgen zorg je maar dat je er bent.

Wat iuk dan weer niet snap is de mensen die hun straaje schoongeveegd hebben de sneeuwhopen aan weerszijde van hun stoep hbben gedaan, dus niet aan de stoeprand maar dwars over de stoep, dat loopt toch irri?

Nou ja ik heb weer geoeg voorraad in huis.

Alleen mijn glijproof larzen nog niet heel erg ingelopen, twee grote blaren op mijn hielen, dat loopt sowieso niet fijn.

Nou ja glibber straks naar rijles auto en wordt glibberend weer thuis afgezeten verder hoef ik de deur niet meer uit

Ben benieuwd of er morgen weer trams rijden.

Bloes, Lil, Marie, Mims, hoe is het met u vier?
He en daar is Bloes.

Klinkt als fijn weekend Bloes.

Veel plezier met de neefjes.
Er valt hier nog genoeg te sleeen hoor anders zou ik het ook n iet doen, denk ik. Aan de andere kant wonen er hier ook lieve oude broze mensen, en die moeten natuurlijk niet uitglijden.

Mijn sneeuwhopen liggen in dat wat eens gras was, worden steeds hoger en zijn straks een uitstekend fort voor een sneeuwballengevecht

Met Jom naar het tuincentrum geweest om kerststukjes te kunnen maken. Jom op de slee en ik veel te veel meezeulen gelukkig zijn buschauffeurs geduldig

Nichtje is nu met MK hierheen aan het rijden. Zijn nu al bijna 3 uur onderweg. T is een beetje druk op de weg, alleen vertelt de anwb dat niet op hun site

Bloes, klinkt heel fijn. MM wist toch al dat je wat onrustig bent in bed? Dat vindt ie als je wakker bent toch alleen maar leuk

Iemand lunch? Ik heb uiensoepen pitabroodjes met kaas
Ik had ffies niets te doen, vinden jullie het wat?

Wow

Zal ik het kasteel ermee vervangen?

Soweeh ik heb net eve wat rekeningen gedaan. Stond weliswaar een bulk geld op mijn rekening, maar moest ook weer een bulk uit en wat reserveren voor het verjaardagsfeest. Papasuup betaalt weliswaar 2/3 (omdat we het met ons 3 doen), maar dan nog . Zo leuk om eens een keer een echt feestje op een andere locatie te doen

Lekkere lunch Tila, helemaal goed.

En hopelijk komen MK en nichtje snel aan. Dat gedoe op de weg, ik vind het maar niks.
Zo geen ongelukken veroorzaakt, het ging best goed eigenlijk. Goede oefening voor kruipen op de koppeling.
Wel stoer, rijles in de sneeuw! Maar goed, ik vind rijles sowieso al stoer eigenlijk.

Ik geniet me suf van het weer! Niet buiten, want zodra ik buiten kom vind ik de sneeuw al gelijk een stuk minder leuk, maar zo vanuit de woonkamer-met-grote-schuifpuien waardoor het zelfs in huis winter wonderland lijkt, vind ik het helemaal geweldig. Ik heb vandaag niet eens geprobeerd naar mijn werk te komen; de NS raadt aan NIET de trein te nemen (huh????) en dus werk ik vanuit huis. Ik vind Nederland helemaal op zijn gat vanwege de sneeuw, eigenlijk wel het toppunt van heerlijke knulligheid.

Ik hoop dat het ergens deze week nog even wat ander weer wordt zodat ik kerstkadootjes kan gaan kopen, maar voor de rest, met AH op 10 stappen afstand, de haard en de vloerverwarming aan en de kerstboom mooi, met Nespresso en wijn en lekkere hapjes, geniet ik me helemaal suf van deze verplichte time-out. Let it snow, let it snow, let it snow!
.
Zo is dat! (zowel stoer van rijles in de sneeuw en knulligheid in dit land)

En inderdaad; wat gek dat ze bij de NS afraden om met de trein te gaan. Want op de weg is het ook nix maar wat moet je dan als je ergens heen moet??

Vandaag de Neefjes van MM op visite gehad. Die zijn zo leuheuk! Al vlogen vrij snel de autootjes door de kamer en maken ze zelfs kabaal als ze op hun kop staan/lopen : ze zijn om op te vreten! Eén van de twee kwam steeds bij mij knuffelen. Hij wil steeds maar knuffelen, in mijn armen en mij kussen op mijn wangen. En dan duwt hij mijn lippen afsluitend op zijn wang, hahaha! Lekker joch. Ze huilde tranen met tuiten toen ze naar huis moesten. Lief!
lief, zukke neefjes

Ik ben dol op sneeuw. Kindjes spelen met buurtkindjes, Jom klaagt over Touwe teeeeene! MK heeft haar zinnen echt gezet op een iglo - het fundament ligt er - en zlefs de krantenjongen was verbaasd dat ik zo fanatiek ben bij een sneeuwballengevecht

Nichtje was er na 3 1/2 uur rijden en heeft er op de terugweg maar 2 uur over gedaan:)

Fijn, Suup, dat het goed ging. Geeft de burger moed!

Ik heb net zitten skypen met m'n schoonmoeder grappig.

Iemand een afzakkertje?
Ja verander maar Suup, als de rest het er mee eens is tenminste :-)
Zooo welkom in ons nieuwe winterse kasteel.

Goed gedaan D

Suupstad ligt nog steeds deels plat, maar ik word straks opgehaald door een collega, den hoe ik weer thuis kom, dat zien we wel.

Maar eerst koffie!
Een slee, suup, blijkt hier een geweldige oplossing

Koffie voor Suup!

Zo Jom naar de creche brengen, en dan een dagje samen met MK eens kijken wat we gaan doen. Waarschijnlijk iets nuttigs

Koffie! Lekker!
Moet er wel iemand zijn om je te trekken .

Maar ik heb en afspraak met een collega om een beetje te shoppen eind van de middag dus als zij inderdaad op kantoor komt denk ik dat ik wel thuis kom.

Leuk een dagje samen met je dochter. Kerststukjes maken?
Dat hebben we gister gedaan: 10 stuks in totaal. Zijn nu heel erg aan het uitdelen, want 10 is teveel. Zijn er al vier kwijt nu de rest nog.

Ik denk dat we poffertjes gaan bakken, ik heb haar net haar kerst-set stiften cadeau gedaan, dus ze zit nu zoet te kleuren :-)

Zelf afzetten met de slee? Badmintonrackets onder je voeten?
~komt binnen stormen en schudt eerst uitgebreid de sneeuw uit haar haar, kleding en laarzen~

Oooh, wat een fijne sneeuw.

Ik word hier zo blij van!

Samen met Mops van dijkjes gegleden, wandelingen door natuurgebied gemaakt (als een soort Droste-voorstelling; ik trok Mops in haar blauwe slee, terwijl Mops ondertussen haar pop op een identieke blauwe slee voorttrok, ), sneeuwbalgevechten tegen de buurmannen (" Kom mam, wij moeten van alle mannen winnen!"), over ijsbanen glijden, warme choco-met-veel-slagroom, en kerstfilmpjes kijken terwijl we samen onder een dekentje bankhangen. Winters geluk.

Ging echter ook hier gepaard met koude tranen, omdat ook hier geen snowboots aanwezig waren. Gisteren dus bij een veel te dure kinderschoenenwinkel nog een paar op de kop getikt. Mops kon kiezen tussen zilveren, of donkerblauwe. Ze keek me aan, schokschouderde, zuchtte, en mompelde; "Het gaat er zeker weer om welke het lekkerst zitten, he.... pfffff, nou oke, doe dan die blauwe maar.....". Wat een volwassen keuze, zo verantwoordelijk enzo,

Gisteren is Schone Vader geopereerd, hij heeft een nieuw ICD-kastje gekregen. Betekende dat ze zonder verdoving allerlei draden-met-weerhaakjes uit zijn slagaderen moesten trekken, om er daarna nieuwe draden in te laten glijden. Brrrr... Maar is goed gegaan, en hij voelt zich volgens de laatste berichten voldoende om morgen weer naar huis te mogen. Fijn. Nu maar hopen dat hij geen hartfalen meer krijgt, dat werd de afgelopen maanden haast wekelijkse kost.

Arme Oudste. Hoe blij ik ook word van jouw wittebroodsdagen, Bloes, bloedt mijn hart een beetje voor haar. Het is ook een lamme lul dat hij niet ziet wat voor beeldschoon, gevoelig prachtmeisje zijn oudste dochter is. voor het pissige moederhart. Neefjes klinken trouwens geweldig. Wat heb je er toch een heerlijke familie bij gekregen.

Shoppen, Suup, zei je shoppen? Lekker... Loop je voorzichtig? Dapper dat je bent gaan autorijden, held!

Kerststukjes en sneeuwbalgevechten klinken ook heerlijk winterromatisch, Tila. Fijn!

Goe aan het ontspannen, Marie. Doe je goed, ook vanuit binnen.

Darly, wauw wat een prachtig kasteel heb jij therapeutisch verlicht. Gaat het nog een beetje bij jou?

Overmorgen gaat Mops voor 5 dagen naar haar vader, inderdaad inclusief de volledige kerst. Heb ik zelf mede voor gezorgd, omdat ik niet wil dat er met de kerstdagen met dat meisje gezeuld gaat worden, heen en weer gescheurd door het land zodat uiteindelijk niemand een ontspannen kerst heeft, maar getver; ik zal haar wel missen hoor. Gelukkig is ze met oudjaar bij mij.

En nu maar snel qualitytimen. Vanmiddag proberen naar Beverwijk te komen, voor de SBS-kerstparade. Hoe corny, hoe heerlijk. Met snowboots aan, that is.

~vliegt weer weg om een gezin aan sneeuwpoppen te maken~
Wat wilde ik nou toch typen?
Mims, ben je allenig met kerst? Je bent welkom hoor!
Tila, ik maak mini sandwiches met Kerst en ik heb er nu 1 met zalm/avocado en 1 met eiersalade...maar ik zoek er nog 1...weet jij iets? Wel vega he

Mijn vader heeft ook een ICD-kastje, Mims, wat een uitvinding he! Gelukkig is het ding bij hem nog nooit afgegaan en hij wandelt elke dag en sport 1x in de week. Voor een man van 72 erg goed dus :-)

Met mij gaat het met ups en downs inmiddels wekelijkse sessies met een psych en die geven stof tot nadenken. Grote schoonmaak in mijn hoofd, werd wel eens tijd Gelukkig heb ik veel steun van mijn omgeving, waar ik erg van geniet.

Nu bezig met een enorme boodschappenlijst voor Kerst, straks 2 dagen op de hond passen en ook nog een moment zien te vinden om kadootjes te kopen. Argh :-)

Suup, hoe gaat het met trekken :-)?
Boter-oude gerapte kaas- mosterd- vedsla

basilicum- flinterdunne ontpitte tomaat- mozzarella- fliezeltjes zongedroogde tomaat

gerookte makreel pluizen, mengen met kappertjes en mayo

tonijnsalade van tonijn, mayo, kappertjes, rode ui en dan flinterdunne schijfjes komkom

houmous en komkommer en zwarte peper

Blauwe kaas prakken met monchou, dat uitsmeren en dunne flinters appel erop.

hollandse garnalen met mayo

Als ik dit zo bedenk is het helemaal niet zo erg om vega te zijn

Fijn dat psych helpt.
ICD kastjes klinken heftig. En Mopsloze kerst ook.

Ik ben op mijn eigen manier meditatief bezig. Ben hardstikke kooks. Zou het liefst de hele dag in de keuken staan en lekkers maken. Krijgen we alleen niet op, dus moet me heel erg inhouden.
En Mims: dank voor je lieve kaart!
Tila heeft bakdrang :-)

Als alles staat te pruttelen zou ik Juli en Julia kijken, daar krijg je ook honger van :-)

Thnx voor de tips, het wordt de blauwe kaas met monchou en zoete (neem ik aan) appel?

Ok, sandwiches voor eerste Kerstdag bij pa en ma: check. Tweede Kerstdag gaan we met een man of 7 Azisch (is echt een beter woord dan Aziatisch vind ik) koken. Ik ga voor het eerst crabcakes maken..spannend, hoewel het recept er nie zo heul moeilijk uit ziet.

Wat staat er bij de andere Dames op het Kerstmenu?
1e kerstdag: kleine pannetjes

2e kerstdag weeknonie

5e kerstdag:

* bospaddestoelenroomsoep met een zalmravioli

* salade met carpaccio of zalm

* rollade, aardappelgarnituur en vergeten groenten, en een roomsaus

* zelfgemaakt vruchtenijs, waarschijnlijk in flensjes

Neehee, D, ik ben kooks! Niet baks!
Klinkt lekker Tila!

*gaat op de biechtstoel zitten*

Ik moet van een aantal vergeten groenten altijd enorme langdurige scheten laten :-)

*stapt van de biechtstoel af en gaat haar boodschappen inruimen*
Welluke dan? Pastinaak? Schorseneer? Gekgekleurde wortelen/tomaten? Aardperen?
Kerstmenu zegt u?

Geen idee.

Wij zouden met de gehele fermielje naar Broer nabij Hoofdstad gaan, maar ivm het weer ziet mijn vader dat niet zitten. Die man is al 80 en dus kan ik me dat best voorstellen. Dus hebben we besloten dat het vreetfestijn (zoals ieder jaar) bij ons zal plaatsvinden en dus moet ik ineens mijn hoofd buigen over Het Menu. Aangezien ik a) niet kan koken en b) ook niet de ambitie heb dat nu ineens te leren, vermoed ik dat het weer iets kant-en-klaarderigs van AP wordt. Met kerst hebben ze altijd van die lekkere ovenschalen met kalkoen etc, dus dat komt helemaal goed.

Mijn broer is overigens een heel professionele sushi-maker (die zelfs door Japanners wordt geroemd om zijn sushi) en hij verzorgt een sushi-lunch, dus ik vermoed zo dat wij ondanks mijn gebrek aan kooktalent een zeer culinair verantwoorde kerst tegemoet gaan.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven