Fooi krantenjongen of -meisje

21-12-2009 20:46 210 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva is beneden elk peil.

Wat geef jij?

Totaal aantal stemmen: 81

Helemaal niks; geen krant en Nee/Nee-sticker (11%)
Helemaal niks; ze krijgen normaal al genoeg betaald (15%)
Tussen 0,01 en 2,50 (49%)
Tussen 2,51 en 5,00 (10%)
Meer dan 5,00 (10%)
Het gaat om het gebaar; ik heb nog snoep staan van Halloween (1%)
Anders (4%)
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Ik heb begin december de nee/nee-sticker van de vorige bewoner eraf gepulkt. Had ik beter niet kunnen doen. De volgende dag kreeg ik niet eens de deur meer normaal open door de enorme lading papierwerk.

En de afgelopen week is er 4 keer aangebeld voor die kerst/nieuwjaarswensen. De 4e keer had ik er wel een beetje genoeg van. Die heeft trouwens ook niks gehad omdat ik mijn portemonnee niet kon vinden. Later zag ik dat daar toch alleen nog maar een briefje van vijf in te zitten en die had ik echt niet gegeven hoor aan de bezorger van weet ik veel wat het nu weer was.
quote:milo schreef op 21 december 2009 @ 21:07:

[...]

Doe jij nooit open dan?Het is zijn idee en het geld ligt al klaar.
Ik geef ook altijd geld aan reclame en regiobladen bezorgers.

Ligt er maar net aan wat ik in mijn portemonnee heb.

Wat ik me afvraag... Geeft er ook iemand iets aan TNT bezorgers?

Die lopen ook elke dag door weer en wind om je post te bezorgen.
quote:appeltjesgroen25 schreef op 21 december 2009 @ 23:15:

Ik geef ook altijd geld aan reclame en regiobladen bezorgers.

Ligt er maar net aan wat ik in mijn portemonnee heb.

Wat ik me afvraag... Geeft er ook iemand iets aan TNT bezorgers?

Die lopen ook elke dag door weer en wind om je post te bezorgen.

Die TNT-bezorgers komen toch niet met een kaartje?

Ik vind het niet meer dan normaal kranten-/folderbezorgers iets te geven. De dagelijkse krantbezorger krijgt 10 en folderbezorgers een euro of 3.
De folderbezorger belt elk jaar aan en krijgt dan 3,00.
0,50-1,00 net welke vd twee ik in mijn portomonee heb,en vind het meer dan zat.Zeker omdat het vaak genoeg voorkomt dat het niet wordt bezorgd....
Even voor de duidelijkheid:

Er word zo'n beetje tegen Kersttijd door bezorgers van folders en kranten aangebeld voor een fooi??? Daar heb ik in ons dorp nog NOOIT van gehoord!! Werkelijk zeg... Je moet het durven als bezorger!! Dus ik zou me ook nog verplicht moeten voelen om geld te geven?? HALLO!! Het is al een BETAALDE BAAN HOOR!!!
Mijn vietnamese krantenbezorger (ochtend èn avondkrant) had vandaag geluk, had alleen nog maar 10E in mijn knip. Zag pas dat hij voor zowel Trouw als NRC kwam toen ik de eneveloppe open maakte, daarin zat trouwens een echte kerstkaart, met een handgeschreven wens en de obligatoire kalendertjes. Ook kreeg ik nog een zakje met iets vietnamees zelfgemaakts, was echt lekker.

Volgend jaar krijgt de man weer 10E als t aan mij ligt. Zonder hem heb ik immers mijn kranten niet.

Regel in huize noanne: 5E voor de dagbladbezorger, 2,50E voor de weekkrant bezorger. Reclames krijg ik niet.
Er zijn momenten waar je intens van geniet, tel die momenten en je leeft!
quote:1datzalwel schreef op 21 december 2009 @ 23:23:

Er word zo'n beetje tegen Kersttijd door bezorgers van folders en kranten aangebeld voor een fooi??? Daar heb ik in ons dorp nog NOOIT van gehoord!! Werkelijk zeg... Je moet het durven als bezorger!! Dus ik zou me ook nog verplicht moeten voelen om geld te geven?? HALLO!! Het is al een BETAALDE BAAN HOOR!!!

Ons bent zuunig.

Die mensen lopen door weer en wind tegen een laag loon. Ik gun ze daarvoor wat. Die paar euro's eet ik geen boterham minder om.
Da's toch gewoon BEDELEN????
Ik krijg heel weinig folders en streekbladen... tót half december, dan moet ik mijn huis extra onderheien om het gewicht van het oud papier te kunnen dragen.

Die foldergastjes krijgen dus echt maar 50 cent. De krantenjongen krijgt 3 euro. Dat vind ik mooi zat.
Waarom schreeuw je zo Datzalwel?

Ik geef iedereen die aan de deur belt iets, of ze er nu om vragen of niet.

De pakketbezorger van TNT ook want die heeft het het hele jaar enorm druk met mij zoveel bestel ik.
quote:1datzalwel schreef op 21 december 2009 @ 23:23:

Er word zo'n beetje tegen Kersttijd door bezorgers van folders en kranten aangebeld voor een fooi??? Daar heb ik in ons dorp nog NOOIT van gehoord!! Werkelijk zeg... Je moet het durven als bezorger!! Dus ik zou me ook nog verplicht moeten voelen om geld te geven?? HALLO!! Het is al een BETAALDE BAAN HOOR!!!je hoeft echt niet te schreeuwen hoor, we zijn niet blind
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:1datzalwel schreef op 21 december 2009 @ 23:27:

Da's toch gewoon BEDELEN????Nee hoor, dat is hier in de Randstad al een jarenlange traditie, waarvan (bijna) iedereen op de hoogte is en meestal ook rekening mee houdt.
De folderbezorgers krijgen 2 euro en de krantenjongen die iedere ochtend komt krijgt 10 euro. Mijn man krijgt bijna elk jaar een bonus van zijn baas, is ook niet nodig, hij krijgt per slot van rekening ook gewoon betaald voor zijn werk maar we vinden het wel leuk. Dus gun ik die kinderen ook wat.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Ik vind dit zo raar.... Ik vraag toch ook niet aan de bewoners van het verpleeghuis waar ik werk om geld??
Niet altijd geld hoor, is maar net wat ik in huis heb en voor mensen die ik wat extra's gun en ik weet dat die komen dan zorg ik dat ik wat leuks of lekkers in huis heb.

Vind het kratje op de kliko idee van Floor ook geweldig, zal het dit jaar eens proberen.
quote:rosanna08 schreef op 21 december 2009 @ 23:30:

[...]

je hoeft echt niet te schreeuwen hoor, we zijn niet blind
WET TEGEN LANDLOPERIJ

Het landelijke wetsartikel 432 tegen landloperij en bedelarij werd in oktober 2000 afgeschaft.

Schooien mag nu wel, blijkbaar.
ik woon niet in de randstad en hier is het ook heel normaal
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik heb vroeger ook het huis aan huisblad gelopen. Had een wijk van 850 kranten en kreeg 20 gulden per week. Reken dat eens om: nog geen 2,5 cent per krant. Dus ik was erg blij met die fooien in de maand december.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
quote:moppetoet schreef op 21 december 2009 @ 23:32:

WET TEGEN LANDLOPERIJ

Het landelijke wetsartikel 432 tegen landloperij en bedelarij werd in oktober 2000 afgeschaft.

Schooien mag nu wel, blijkbaar.Ik zal het morgen eens proberen in het verpleeghuis..
quote:1datzalwel schreef op 21 december 2009 @ 23:31:

Ik vind dit zo raar.... Ik vraag toch ook niet aan de bewoners van het verpleeghuis waar ik werk om geld??Krijg jij nooit een bonbonnetje aangeboden? Ik zie het probleem niet, wij verdienen goed en laten daar anderen in de maand december graag van mee genieten. Vrede op aarde en in de mensen een welbehagen e.d.
quote:1datzalwel schreef op 21 december 2009 @ 23:36:

[...]

Ik zal het morgen eens proberen in het verpleeghuis..

S6.

Ook is het normaal in de horeca/taxi/kapper een fooi te geven terwijl die mensen ook een salaris ontvangen.

Doe jij zeker ook niet aan mee?
quote:mocy schreef op 21 december 2009 @ 23:39:

[...]

S6.

Ook is het normaal in de horeca/taxi/kapper een fooi te geven terwijl die mensen ook een salaris ontvangen.

Doe jij zeker ook niet aan mee?Nou ik niet. Ik vind een fooi iets extras , niet iets vanzelfsprekends.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven